Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Mit gondoltok nem kéne Magyaro...

Mit gondoltok nem kéne Magyarországon emelni a kémia oktatás színvonalát pl. érthetőbb, kevésbé unalmas órai magyarázatok, gyakoribb kísérletek?

Figyelt kérdés

A legtöbb ember számára a kémia a legmegközelíthetőbb tudományág. Mindenki kíváncsi, legalábbis gyerekként ha egy laborba kerül tele mindenféle vegyszerekkel meg lombikokkal, aki pedig komolyabban foglalkozik vele, annak az agyát is megdolgoztatja és kapcsolódik a többi tudományághoz is.


Szerintetek, ha a magyar általános és középiskolákban minőségibb lenne a kémiaoktatás kezdve a jobb magyarázatokkal és tananyagokkal, valamint a gyakoribb kísérletekkel, az úgy általánosságban emelné az ország tudományos érdeklődését, jobban meghozná a tanulási kedvet, akár fizikában, matematikában, biológiában is?



2017. aug. 1. 19:52
 1/10 anonim válasza:
100%
Kéne és sokat segítene, de az is fontos lenne, hogy a mindenki által tanult kémiára jobban a valóéleti dolgokra koncentráljon, pl. miket ne öntsön össze az ember ha otthon WC-t takarít...
2017. aug. 1. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
79%

Ha azt kellene csinálni, mint egyetemen, hogy na akkor itt a kísérlet itt a leírás, aztán tessék alkotni aztán meg jegyzőkönyvezni akkor azt is gyűlölnék a gyerekek.


Egész egyszerűen nem a tudomány szárazságát nem szeretik, hanem azt, hogy munka van vele.

A szülő meg nem csap a tarkójára, hogy na fiam akkor tessék kioldani a példatárat, mert ez így működik, hiszen már az ő anyja sem csapott az ő tarkójára annak idején. Meg aztán neki is szívás volt ez az egész tanulósdi.


Dehát nekünk nem a munkaalapú a társadalmunk, hanem jólét. Nekünk az édes élet, az éjjel nappal prolik és a gyári műszak utáni fotelba süppeddés az életstílusunk nem a munka.

2017. aug. 1. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
15%

"Dehát nekünk nem a munkaalapú a társadalmunk, hanem jólét. Nekünk az édes élet, az éjjel nappal prolik és a gyári műszak utáni fotelba süppeddés az életstílusunk nem a munka."


Téged se az eszedért szeretnek bucika. Hidd el, hogy az a gyári műszak sokkal inkább valódi termelő munka, mint egész nap ücsörögni egy légkondicionált laborban és nem csinálni semmit, csak fölírni pár számot.

2017. aug. 1. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
12%

"a mindenki által tanult kémiára jobban a valóéleti dolgokra koncentráljon, pl. miket ne öntsön össze az ember ha otthon WC-t takarít..."


aki ilyenre képes a való életben, pl ennek a ténynek a köztudottsága, és a palackon való feltüntetés ellenére, annak aztán tök mindegy, hogy elmondják-e az iskolában vagy sem

sőt igazából ha csak a gyári munkáig futja az emberünknek akkor aztán tényleg felesleges is iskolába járnia bármilyen szinten


ha viszont már sikerült bármilyen szakmát is megtanulni, akkor már felértékelődnek a tudományos ismeretek, és nyilván azok amelyeket kevesebben sajátítottak el

az emberek igen nagy többsége pl nem tud papíron (se máshol) arányosság alapján számolni

még egyetemre is be lehet kerülni úgy, hogy valaki nem tudja

nem egy nagy dolog egyébként, rutin kell hozzá, de kb ennyin múlik, hogy ki lesz az életben valaki és ki csak lótifuti

2017. aug. 1. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
69%

"Hidd el, hogy az a gyári műszak sokkal inkább valódi termelő munka, mint egész nap ücsörögni egy légkondicionált laborban és nem csinálni semmit, csak fölírni pár számot."


Nem magáért a pár szám felírásáért jár a légkondi és a magasabb fizetés, hanem az azért járó felelősségért.

Ha téged bedarál a nehézgép, akkor őt lecsukják, mert nem megfelelően méretezett egy biztonsági tényezőt. Nem azt fogják mondani, hogy te voltál a hülye, hogy nem értetted a nyilvánvalót.

2017. aug. 1. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
Az a baj, hogy sok iskolában nincs pénz a vegyszerekre. Nekem szerencsém volt, mert a termtud-os tagozat miatt egész jól fel volt szerelve a kémaiszertár, de sokszor csak annyi alapanyag volt, hogy csak a tanár csinált bemutatókísérletet.
2017. aug. 1. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
31%

Inkább a fizikaoktatást kéne átreformálni, meg jóval több fizikaóra kéne. A fizika az alapja mindennek.

Meg a biológia is fontos lenne, pláne, hogy a legtöbb ember a saját testét nem ismeri, a lányok meg nem tudják, hogy egyáltalán mit nevezünk menstruációs ciklusnak, meg honnan is kell számolni...

2017. aug. 1. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Hát amilyen életre képtelen osztálytársaim voltak, illetve látom a mostani diákokat, még sóoldatot se adnék a kezükbe! Sokaknak az a 2x45 perc szenvedéssel telt, nem hogy ha még gyakorlat is lenne. Kellő elmélet tudás nélkül meg semmi értelme kísérletezni. Fakultáción bőven elég annak,aki akarja is tanulni.
2017. aug. 2. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 Tom Benko ***** válasza:
A komplett magyar oktatást kellene megreformálni. Nem órákat, hanem ismeretköröket oktatni, nem osztályokban, hanem tanulócsoportokban, az osztályzást eltörölni például. Nem bemeneti, hanem kimeneti feltételeket szabni. Gyakorlatiasabb oktatás, kevésbé lexikális ismeretek és alkalmazások dögivel.
2017. aug. 5. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 Tom Benko ***** válasza:
@3: Aha, persze. Ha ezen a nyomon gondolkodnánk, még kovakővel csiholnánk a tüzet.
2017. aug. 5. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!