Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Egyetemisták, ti hogyan...

Egyetemisták, ti hogyan motiváljátok magatokat a vizsgaidőszak végén?

Figyelt kérdés

4 zhn, és 3 vizsgán vagyok túl. Jövö héten 3 vizsgám van, amiből 2 nagyon nehéz. Nem tudok már koncentrálni, egész nap alszom. Ti mit tesztek hasonló esetben?

20L (Corvinus egyetem)



2019. jún. 1. 19:10
1 2 3
 21/28 Zolály ***** válasza:
Ez oké, viszont nyilván a BME összes mérnökszakán sem tanulnak ilyet, nem igaz? Te valószínűleg egy hardcore-abb mérnökszakon végezhettél, bár az is lehet, hogy el vagyok tévedve.
2019. jún. 4. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/28 Zolály ***** válasza:
Nyilván ez a szak kicsit kilóg a többi közül ennyi matekkal, a többi szakon jóval póriasabb a matekoktatás. Te is ilyen matematikus-mérnökön végeztél egyébként? Nem hiszem, hogy a BME-n pl. az összes alapszakon megtanítanák ezt, gyanítom, ott is csak a hardcore-abb szakokon mennek bele ennyire részletesen a dolgokba.
2019. jún. 4. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/28 Zolály ***** válasza:
Egyébként szerintem az a nagy különbség a BME és a Corvinus között, hogy a BME-n "hard science"-et tanítanak főképp, nyilván ehhez mindenképp több matek fog kelleni, mint a gazdaságtudományokhoz. Én már laikus szemmel kicsit ezt a nagyon matekos szakunkat is túltolásnak érzem a gazdaság szempontjából, nem hiszem, hogy ennyi matekra szükség lenne a gazdasági folyamatok leírásához.
2019. jún. 4. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/28 anonim ***** válasza:
Milyen szakon végeztél, mi a képzettséged?
2019. jún. 4. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/28 Zolály ***** válasza:
Még semmi, alkalmazott közgazdaságtanra járok a Corvinuson. Itt csak 3 félév matek van meg pár félév stat, nyilván nem mérnökszakhoz mérhető....
2019. jún. 4. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/28 anonim ***** válasza:
100%
Pls fejtsétek már ki ennek a vitának az értelmét! Alapból szegénységi bizonyítványt állítotok ki magatokról hogy ebbe belementek. BMEs kötekedő: Haver sajnállak, hogy ennyire megterhel az egyetem és a Corvinuson kell levezetned a sok felgyülemlő frusztráltságodat, vagy csak az egódat próbálod itt építgetni a felsőbbrendűségedet bizonygatva. Figyelj én neked teljesen igazat adok, a BME nehezebb, persze ez egy nagyon átlagosító megjegyzés, hidd el nálatok is vannak könnyebb szakok, ahogy nálunk is akad sok nehéz szak és tárgy is. Corvinuson tanulok, és a BMEs ismerőseimhez képest kevesebbet izzadok. De a diploma értékét szerinted komolyan ez határozza meg? Alapból, teljesen más területen fogunk elhelyezkedni, a BMEs diploma versenytársait az Óbudai, meg egyéb mérnöki diplomák fogják alkotni, míg a Corvinusét a gazdasági tárgyaké. Emiatt alapból össze se lehet hasonlítani releváns módon őket. Azért meg elnézést kérek, hogy egy vezetés szervezés tárgyat, HR-t, startégiai és üzleti tervezést nem lehet bonyolultabban oktatni hogy felérjünk a BMEs nehézségi fokra.. A gazdasági tudás sokrétűséget igényel, ahol csoportmunkák, kreativitás, kommunikációs készségek éppúgy szerepet kapnak mint a számolós darálós matekosabb tárgyak. A BMEn ismerőseim szerint meg darálnak titeket, kemény bánásmódot kaptok nagy elvárásokkal. Amúgy magyarázd meg hogy a nehézség és a színvonal hogyan van arányban egymással mert nekem kicsit zűrös ez részedről. Azt hozzáteszem, hogy rengeteg BMEs barátom van és elismerem az egyetemet, hiszen number one műszaki diplomának tartom, ami nagyon piacképes. Csak az ilyen hozzáállású emberekkel gyűlik meg az ember baja, így született ez a komment is.
2019. jún. 10. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/28 anonim ***** válasza:

#26 Ha nem lett volna még világos, arról szóltak a válaszok, hogy két képzés matematikai tartalmát hasonlítottuk össze. És bár a teljes képzésre vonatkozó releváns összehasonlítás valóban nehézkes, megállapodhatunk abban, hogy a matematikai szintkövetelmény egy-egy képzés nehézségével arányos. Különösen igaz ez olyan képzésekre, amelyeknél a matematika a képzés részét képezi. E tekintetben nyilván nem állítható egymás mellé pl. a mérnöki és a nyelvi (szakfordító, tolmács, idegenvezető, stb.) képzés, hiszen külön-külön mindkettő kellően nehéz és piacképes.


A matematikát is hangsúlyosabban tartalmazó képzéseknél viszont hadd tegyük meg azt, hogy összehasonlítjuk a képzéseket. Hiszen említed, hogy a gazdasági képzések ilyenek. ("A gazdasági tudás sokrétűséget igényel, ahol csoportmunkák, kreativitás, kommunikációs készségek éppúgy szerepet kapnak mint a számolós darálós matekosabb tárgyak")


A gyakorlat is visszaigazolja ezt a fajta helyes megközelítést, amelyre magad is rámutatsz:


"Corvinuson tanulok, és a BMEs ismerőseimhez képest kevesebbet izzadok."


A másik, a diploma értékéről: nem feltétlen csak az idézett rész alkotja a diploma értékét, viszont elhanyagolhatatlan komponens. A diploma gyakorlati értékét számos összetevő határozza meg. Közismert, hogy a piaci igényektől, a gazdasági tényezőktől is függ minden. Nem mindegy a pályakezdő talpraesettsége, szorgalma, vagy éppen hogy mennyire tudja magát eladni egy állásintervjú alkalmával. Az elért eredmények, a munkában való siker pedig visszacsatolásként jelentkezik a diploma értékében, mintegy implicit módon.

2019. jún. 10. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/28 anonim ***** válasza:
popcorn
2019. júl. 9. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!