Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Házifeladat kérdések » Miért fontosak a versenyképes...

Miért fontosak a versenyképes árak?

Figyelt kérdés
Köszönöm a válaszokat!

2021. máj. 13. 17:10
 1/5 anonim ***** válasza:
Hogy a te termékedet vegyék a vevők.
2021. máj. 13. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 krwkco ***** válasza:
google: "versenyképes ár" fogalma
2021. máj. 14. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Vannak, akik azt gondolják, hogy a legversenyképesebb ár mindig a legalacsonyabb.

Ismerek cégeket, amelyek az alacsony áraik miatt az első, 5-10 (vagy több) évükben veszteségesek voltak és csak jelentős külső anyagi támogatásokkal tudtak fennmaradni addig, amíg az értékesítéseik száma el nem ért egy olyan szintre, hogy már segítség nélkül is meg tudtak állni a saját lábukon. Azaz, normál esetben ezek a cégek, a vissza nem fizetendő támogatások nélkül már nem léteznének. Ez a hozzáállás nem csak a cégre, önmagára káros, hanem az egész piacra.

Az áraknak egyensúlyban kell lenniük a költségekkel úgy, hogy a cég nyereséges tudjon lenni, önerőből hosszú távon fenn tudjon maradni.

Fontos úgy belőni az árat, hogy az értékesített termék profitot hozzon, azaz az ár magasabb legyen, mint a cég összes költségei, de ne legyen olyan magas, hogy azt a vevők már ne akarják (vagy tudják) megfizetni. Ekkor versenyképes az ár. Ezt az optimális árat piackutatással (van, aki egyszerűen megnézi a piaci árakat és akkor annak átlagán kínálja a terméket) és kísérletezéssel (először magas áron kínál, majd fokozatosan csökkenti, akár addig a minimális szintig, amíg még éppen hogy megéri számára az ár) is meg lehet találni.

Tehát, a cég önálló fennmaradása, sikeres működése szempontjából az egyik legfontosabb tényező a versenyképes ár.

Másik fontos dolog a marketing. A marketingnek is kétféle szerepe van:

Az egyik, hogy hiába vannak a cégnek jó termékei, optimális áron, ha senki nem ismeri, nem jut el a híre a vásárlókhoz, fogyasztókhoz. A fogyasztókat tájékoztatni kell, hogy "hé, itt vagyunk, létezünk és ezt csináljuk, ezt értékesítjük".

A másik, hogy növelje a cég által értékesített termékek, szolgáltatások értékét a fogyasztók, vevők szemében. Ekkor az ár is mehet felfelé, akár a piaci átlagár fölé.

2021. máj. 15. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Egy kicsit pontosítok:

"Fontos úgy belőni az árat, hogy az értékesített termék profitot hozzon, azaz az ár magasabb legyen, mint a cég összes költségei"

Ezt félreérthetően írtam le.

Olyan legyen a termékek egységára, hogy az összes termék értékesítéséből származó pénz ne csak fedezze a cég összes kiadásait (mint például a beszerzési költségek, hitelek, adók, bérek, bérleti díjak, rezsiköltségek, fejlesztési költségek, gyártási költségek, osztalékok, stb.), hanem azon felül még profit is legyen.

2021. máj. 15. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm! :)
2021. máj. 15. 16:59

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!