Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Házifeladat kérdések » Más szavakkal leírnátok nekem...

Más szavakkal leírnátok nekem légyszíves ezt a fogalmazást?

Figyelt kérdés

A horty-korszak közoktatásügye a 19.század iskolarendszerének átvételén és fejlesztésén alapult .

Az oktatásügy irányitása hagyományosan a vallás és közoktatásügyi. Miniszterek feladatakörébe tartozott. Aki közül kette. Emelkedtek ki : Klebelsberg Kunó aki 1922 től 31 ig és Hóman Bálint aki 1932 től 42 ig irányitotta a rendszer munkajat Klebelsberg Kunó jogot es államtudományokat tanult.

Hóman Bálint történész egyetemi tanár .

Egyik legfontosabb feladatuknak tartottak a népiskolák fejlesztését.Változást jelentett a 6 éven felüli analfabéták aránya 1920 ra lecsökkentek 33%ról 15% ra . A nyugat és középeurópai átlaghoz sajnos ez is még magas volt . A tankötelesek 15%-a továbbra sem járt iskolába .A töbségük tanyas vidéken élt . Az alapoktatás a másinegativumuok a tanitók iskolák közöti egyenlőtlen elosztása volt .

A városok és a nagyobb községek népiskolákban tanitotakk többen . Osztott vagy osztályokra bontott formában . A falvak töbségében általában csak 1 , esetleg 2 tanitó foglalkozott a diákokkal A tanitásuk 1-2 tanterembe folyt .

Az 1925-26-os tanévben az iskolák fele tartozott 1 tanitás , és negyede a 2 tanito kategoriakban.

Ilyen körülmények között az oktatás szintje jelentősen nem emelkedett . A hatékonysága mai szemszögből nézve változatlanul súlyos kivánni valókat hagy maga utan .



2015. márc. 16. 18:58
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Nem.
2015. márc. 16. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim válasza:
csak facebookon tudsz fogalmazni? Tanuld meg, másból is áll az élet :)
2015. márc. 16. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Horthy korszak a 19. század alapult kérdése közoktatási iskolarendszer alkalmazkodásának és fejlődésének.

Az oktatási menedzsment hagyományosan a vallás és közoktatás. Körébe tartoznak a felelősséget a Miniszterek. Kik nyakláncot. Alakult: Klebelsberg, aki 31 és legfeljebb Hóman Bálint, aki irányította a munkát a Klebelsberg rendszer tanult jogot és politológiát 1922-tól 1932-ig 42.

Hóman Bálint történész professzora.

Az egyik legfontosabb feladat a nép csak iskolai fejlesztését.Változást számolt aránya írástudatlan emberek több mint 6 éves kortól 1920-re csökkent 15% -ról 33%. Sajnos, az átlagos Nyugat- és Közép-Európában, még mindig magas. A tanulmány szükséges 15% még mindig nem megy iskolába .A töbségük Tanyas falun éltek. Az alap közoktatás volt az másinegativumuok betartja az egyenlőtlen nyelvoktató iskolák.

Az általános iskolák tanitotakk városok és nagyobb községek és így tovább. Megosztott vagy bontott formában. A falvak töbségében általában csak az egyik, talán két foglalkozott a diákok tanítok a tantermi oktatás 1-2 volt.

A 1925-1926 tanévben hat centis tartozott az egyik iskolában tanítják, tanítok két és negyed a kategóriában.

Ilyen körülmények között az oktatás színvonala nem emelkedett szignifikánsan. Hatékonyságának mai szemszögből, továbbra is komoly kívánsága összetevők levelek.

2015. márc. 16. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
#3 ezt,hogyan hoztad össze? 😂
2015. márc. 16. 19:26

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!