Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Minden egyetemen van legalább...

Minden egyetemen van legalább egy ilyen ufó?

Figyelt kérdés
Legyen az akármilyen egyetem, ahol akármilyen rossz a tárgy/oktató, és akármilyen nehéz is az egész, mindig van egy ember aki kb. csont ötös lesz belőle. Nem lényeg, hogy bukik az adott tárgyból a fél évfolyam, neki ötös lett. Vagy netán a gyakvez pofára osztályoz, neki akkor is ötös lesz. Ezt hogy csinálják? És ezek az emberek honnan származnak? Hogyan/ki/mi szülte őket? Vagy ők valamilyen tudományos kísérlet létrejöttei? A ti egyetemeteken is vannak ilyen lények? :D

2020. jan. 24. 21:41
1 2 3
 21/28 anonim ***** válasza:
100%

#19: persze, de a tanár még gondolom kérdez...

Nekem volt már 4 órás írásbelin, ami szóbelivel kombinált.

Értsd: nem tételek. Hanem 7-8 témakör, mindegyikből 3-4 kérdés. Elkezded írni/rajzolni. Amikor kész az első, jelzed. Megnézi, kérdez, ha legalább 50% megvan, akkor írhatod a következőt.

Rajznál ha egy olyan vonalat hagysz ki (vagy teszel be, ahová nem kellene), akkor az elvi hiba, mivel így nem működik, és akkor nem pontlevonás, hanem ott van vége a vizsgának, hiába tudsz minden mást hibátlanul!

És ha ez az utolsó témakörnél van, akkor is... Hiába tudtad az előzőekben fullosan. Akár 95%-os tudás mellett is bukhatsz.

2020. jan. 25. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/28 anonim ***** válasza:
100%

Másik kedvenc. Nem személyes, csak hallott történet, de első kézből, olyan sráctól, akivel megtörtént, ezek miatt jött át a mi sulinkba.


Tanár azzal kezd, hogy megvetted-e a könyvét? És válaszolsz (mindegy mit, nincs jó válasz), közli, hogy elégtelen, és mehetsz. És a tárggyal kapcsolatban még egy kérdést sem kaptál.


Szintén ugyanitt (talán a tanár is ugyanez, de ebben nem vagyok biztos):

A vizsga elôtt a fiúk megkérik a lányokat, hogy úgy osszák el a vizsgálat, hogy minden alkalomra jusson egy csaj. Ugyanis azokon a napokon, amikor nincs csaj, mindenki bukik.

2020. jan. 25. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/28 anonim ***** válasza:
100%

Na ez tök jó utolsó:D


Nálunk volt tárgy, elmentem ZH-ra, készültem rá egy hetet mert tudtam hogy rossz lesz. Erre 3 kérdésből 2-re tudtam a választ és 30 pontból kaptam 8-at... Felmentem a tanárhoz megkérdezni mi volt a probléma, erre mondta, hogy "ide lehetett még volna írni 1 mondatot" oké... mondom jó 1 mondat... és az az egy mondat ért volna 12 pontot mert másba nem tudott belekötni...

Vicces mert ugyan erre a ZH-ra 2 héttel később, Max pontot kaptam úgy, hogy kb semmivel nem tanultam többet. Vagy vica verza... Év közben Max pont a ZH év végén vizsgán ugyan azokra a kérdésekre ugyan azokkal a válaszokkal minimum pontnak is a legalja...

2020. jan. 25. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/28 anonim ***** válasza:
100%

12-es vagyok: ő úgy gondolja, hogy az első féléves tárgy amit tart, előkövetelménye a második féléves tárgyának.

Hiába nem így van a tantervben, a második tárgyhoz szerinte illik tudni az elsőt. Ezért ha kedve van, kérdez abból is.

Pedig nemsok köze van egymáshoz a kettőnek.

És ugye a tanárnak mindig igaza van.


De ezt sajnos több tárgynál is így van.

Jobb esetben szól a tanár előre, ha érdeklődsz , fel se vegye, aki ezt vagy azt a tárgyat nem csinálta meg, mert alap hozzá. Jellemzően programozáshoz kapcsolódó tárgyak. Esetleg fizika.


Volt olyan első óra, ami úgy kezdődött akkor parciális integrál és FFT egyenletek, rendszer és állapot leírások.

Nem előkövetelmény egy matek se, fizika se, a tárgytematikaban nem szerepelt erről semmi.

A tanár is elmondta elsőre, tudja nem előkövetelmény a matek, neki ezt adták ki, ez van. Muszáj leadja és számon kérje.

2020. jan. 25. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/28 anonim ***** válasza:
100%

Illetve szóbelin jártam úgy, minden kérdésre teljesen részletes, pontos választ adtam. Ez nagyjából 10-12 kérdés, 30-35 perces vizsga.

Egyetlen angol rövidítés magyar megfelelőjét nem tudtam, csak a működését mondtam nagyjából 2 percig.

Erre 3-ast kaptam. Hiába a nagyjából 95-9o%-os tudás, ez is kevésnek bizonyult.


Illetve van ahol a kettes szint 75 és 80%-nál kezdődik.

És akkor nyilván jön a "tökéletes tudás nincs" , 5-ös nem létezik elmélet.

2020. jan. 25. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/28 anonim ***** válasza:
100%

#25:

"És akkor nyilván jön a "tökéletes tudás nincs" , 5-ös nem létezik elmélet."


Ilyen nálunk is van. 😂

Ha mindent tudsz, ami benne van a kötelező irodalomban, az kettes.

Ha tudsz valamit a gyakorlatodból, olvasmányodból hozzátenni, amivel a tanárt lenyűgözöd, akkor kaphatsz hármast.


Még nem hallottam olyan emberről, aki hármasnál jobbat kapott volna.


Másik szakon van egy tanár, akinél ez kb így alakul:

- ha tudod, ami órán elhangzik, az kettes

- ha tudod hozzá a kötelező irodalmat, az hármas

- ha emellett hozzáolvasol szakirodalmakat, az négyes

- ötös nincs, mert tökéletes tudás nincs


És ezt nyíltan vállalja, nem csak legenda. Engem nem tanít, de büfénél sorban állva hallottam már a szájából.

2020. jan. 25. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/28 anonim ***** válasza:
100%

Nekem volt olyan tárgyam, hogy 10db 3-400 oldalas szakirodalom volt feladva, random kettőbe belekérdezett minden vizsgán és vissza is lettek rakva.


Olyat is, hogy a lány kirakta a mellét, a vizsgáztató meg elküldte, majd amikor kiment k.rvának hívta.



Máskor meg azért bukott a csajszi, mert bejött a vizsgáztatónak és szerette volna még látni.

2020. jan. 25. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/28 anonim ***** válasza:

Rengeteg olyan eset van amikor a hallgató nem (csak) a saját hibájából bukik meg, vagy kap lényegesen rosszabb jegyet.

Nálunk volt olyan, hogy a tanár félév elején kiadta a tematikát, mikor lesznek a zh-k és mikor lesz a pótzh, miből kell készülni stb. Ez eddig teljesen korrekt lenne, jártam is végig előadásra, gyakorlatokra, majd pótzh előtt két héttel szólt, hogy ő elmenne nyaralni ezért egy héttel előbb lesz a pótzh, szóval amire úgy számoltam, hogy lesz még két hetem abból lett egy, végül nem is sikerült.

Az is rendszeresen előfordul, hogy leírva sehol nincs, tehát se a jegyzetben, se a kötelező irodalomban, mindenki elhasal a vizsgán, szólnak a tanárnak, hogy nem szerepel sehol az anyag amit kérdezett, majd jön a kikezdhetetlen érv "órán elhangzott". Ezzel akkor van probléma ha mégsem hangzott el, de ezt nyilván nem tudod bizonyítani, mert nincs meg az összes óra hangfelvételen és még ha meg is lenne, akkor sem hitelesített a hanganyag. Aztán arra is van példa, főként gyakorlati feladatoknál, hogy "nézze kolléga, ez működik de nekem nem tetszik". Tehát tudod mit kell csinálni, jó is, mert hiba nélkül működik, de a tanárnak nem tetszik. Ez akkor fordulhat elő (programozás) ha több megoldása is van egy feladatnak és a te megoldásod nem tetszik neki.

Az ilyen finomságokat meg sem említem, amikor "ez vizsgafeladat, csak megmutatom, hogy lássanak ilyet is, zh-n természetesen nem lesz", majd úgy ott lesz a zh-ban, hogy öröm nézni.

Szóval lehetne itt nagyon sok példát sorolni, igenis vannak helyzetek amikre nem lehet felkészülni, és sok esetben a tanár rosszindulata miatt bukik a hallgató.

Persze nagyon sok olyan eset is van amikor a diákok egyszerűen lusták, de 88-90%-os bukási aránynál én nehezen akarom elhinni, hogy a harmadéves hallgatók 90%-a lusta lenne aki csak bulizni és alkoholizálni jár az egyetemre. Főleg ha tényleg nem is gólyákról van szó, hanem már a képzés vége felé tartó hallgatókról.

2020. febr. 17. 00:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!