Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért nincsenek már Mozaikos...

Miért nincsenek már Mozaikos tankönyvek?

Figyelt kérdés
Tudom hogy megvehetőek, de régi tankönyvkinálatban ingyen bentvoltak és emlékszem nekem is évekig az volt (pl.: matekból, fizikából).Ráadásul a tanárok, diákok mind jobbnak tartották mint a mostani ofis szarokat, akkor az államnak miért kellett kiszednie őket ha eddig nem volt semmi gond velük?

2021. szept. 5. 22:27
 1/6 anonim ***** válasza:
0%

Ha a tanáraid írták, akkor nyilvánvalóan jobbnak tartották. 1. Saját véleménye szerint írta (pl. Mennyire legyen részletes, milyen képek legyenek benne, mi legyen a tankony felosztása), másrészről el kellett adni nyilván.


Az ötös tankönyvek nem mind rosszak, pl. Nincsenek benne idióta kérdések/állítások az ábrák alatt, mint a mozaikosban. Pl. Amikor biologia tankönyve humán banatómiai részbe beleraktak egy képet a cigarettáról és aláírták, hogy a cigaretta káros. Vagy hogy a tudonkre vigyázni kell. Ezeket egy elsőnek kell tanítani, nem pedig egy emelt biológia érettségire készülőnek, ő remélhetőleg már rég tudja (és tudatosította magában).


Az ötös könyveknek pl. Töri nagyon rossz az, hogy mennyi mennyiségű információ van, ráadásul kisbetűvel, mert kevesebb az óraszám, ugyanannyi a tananyag, de oldalszám van nem szabad mutatni, hogy egy tanóra több a tananyag.


Amúgy szegedi vagy?

2021. szept. 5. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Nagyvonalakban a válasz: a kormány jobbnak látta, hogyha központosítja a közoktatást (is), így alakult meg a Klebersberg Intézményfenntartó Központ, röviden KLIK, amelynek első vezetője Hofmann Rózsa volt (korábban az állami iskolák fenntartója a helyi önkormányzat volt). Szóval ez a Hofmann Rózsa kitalálta, hogy nehogymá' választék legyen a jobbnál-jobb tankönyvekből, inkább „mi” ollózzunk össze egyet, aztán adjuk el kísérleti tankönyv címen, amit majd addig toldozunk-foldozunk, amíg már nem jön rá kritika.

Azóta Hofmann Rózsa már nincs, de az általa elindított ámokfutás még mindig van.

2021. szept. 6. 05:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
53%

Egy olyan országban kérdező, ahol rabszolgákat akarnak a fiatal generációkból, ne lepődj meg a szar közoktatási könyveken.


Matekból is elég lenne 4. osztály után Obádovics - Matematika c. könyve + feladat gyűjtemények és az ezekhez tartozó részletesen levezetett megoldás kötetek, hogy a diák értse is, hogy mit-miért csinál!

A típusfeladatok helyett, a gondolkodás fejlesztése( bizonyítások, stb.), illetve a témaköröket tekintve nemcsak analizálás, hanem a szintetizálás lenne a cél.


Ez igaz a többi tantárgyra is.


Az értelmesebbje látja, hogy a logika tudománya, mint tantárgy is hiányzik, mert aki magas szintű logikai képességgel rendelkezik, az bizony, az összes tudományágban remekelne.

Nem tudnák hülyére venni a demagóg sületlenségekkel sem!

2021. szept. 6. 06:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
64%

A tankönyvpiac a tökéletes példa arra, hogy csak szélsőségekben tud gondolkodni a magyar, a kompromisszum, az átmenet vagy az aranyközépút kifejezések pedig elvből elítélendőek.

A rendszerváltást megelőzően minden tárgyból volt egy darab tankönyv évfolyamonként. Nem voltak kimagaslóan jók, de hosszú évtizedek alatt azért ki lettek alakítva olyanná, ami egy bizonyos szakmai nívót megütött.

Jött a rendszerváltás, vele a féktelen liberalizmus a tankönyvpiacon (is), és boldog-boldogtalan írhatott tankönyvet, gyakorlatilag nulla szakmai ellenőrzéssel. A tanárok pedig kényük-kedvük szerint válogathattak a piacról. Kétségtelen, hogy volt pár kimagaslóan minőségi tankönyvcsalád, de a nagy többség -jobb esetben- ezeknek a minimálisan átírt koppintásai voltak, rosszabb esetben kimondottan pocsékok voltak, cserébe olcsók. Emiatt, főleg a szegényebb régiókban ezeket a könyveket írták elő, mert ezeket tudták a szülők megvenni, ami objektív okokból nem csökkentette a távolságot egy rózsadombi és egy szabolcsi fiatal között, ami valahol a közoktatás dolga lenne.

Ezt a problémát látta orvosolandónak a kormány azzal, hogy szabályozzák a tankönyvpiacot. Az elképzelés jó volt, csak a megvalósítás lett primitív, ugyanis jó magyar szokás szerint átestek a ló túloldalára (ami mögött, ha nem vagyunk álnaivak, azt mondhatjuk, hogy némi üzleti érdek is húzódott). Ahelyett, hogy felállítottak volna tudományterületenként egy bizottságot, amely eldöntötte volna, hogy melyik tankönyvek kerülhetnek be az iskolákba, amikből a tanárok szabadon választhatnak, tulajdonképpen monopolizálták a tankönyvpiacot, és innentől csak egy tankönyvet lehet választani, aminek a minősége finoman szólva is megosztja úgy a tanárokat, mind a diákokat.

És tulajdonképpen ennek a kormányzati intézkedésnek lett az egyik, ha nem a legnagyobb áldozata a Mozaik.

2021. szept. 6. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Azért mert a mozaikos tankönyvekből lehetett tanulni. A mostaniak semmire se jók. Ezt a tanárok is mondják. Hiába van 4 matek könyvem ha 1et se használunk.
2021. szept. 6. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm az eddigi válaszokat. #1 válaszoló, nem a tanáraim írták a könyveket, ez csak az ő véleményük, gondolom a Szegedes kérdéssel is erre utaltál mert ott a Mozaik kiadó székhelye, de Budapesti gimnazista vagyok és a tanáraim is Budapest/Pest megyébe laknak.
2021. szept. 7. 00:04

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!