Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » A közoktatással kapcsolatban...

A közoktatással kapcsolatban melyiket tartod jobb módszernek?

Figyelt kérdés
2022. aug. 7. 12:25
A kérdező szavazást indított:
Szűk tantárgyspektrum, mélyebb tananyag: A diákok tanuljanak kevesebb tantárgyat, de azokat magas szinten sajátítsák el.
Széles tantárgyspektrum, felületesebb tananyag: A diákok ismerjék meg a világ sokszínűségét, az elmélyülés szigorú igénye nélkül.
15 szavazat
 1/7 anonim ***** válasza:
68%
Amíg nem tudod, milyen a világ és mi van benne, választani sem tudsz, hogy mi az, amibe szeretnél időt és energiát fektetni, hogy megismerd. Szerintem semmi baj nincs azzal, ha valaki 20-25 évig is akár kísérletezik, helyzetekbe teszi magát, megfigyeli a képességeit, fejleszti a személyiségét és csak utána fektet egyetlen területbe több energiát. Viszi magával a tapasztalatát, lendületét, és minden bizonnyal értelmesebb döntést is hoz, mint 18 évesen tette volna. Mondom ezt az életem B oldaláról már... nyilván 18 évesen nagynak hittem magam én is, mint mindenki más :) Ma másképp gondolkodom már.
2022. aug. 7. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
28%
Széles tantárgyspektrum, mélyebb tananyag.
2022. aug. 7. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
86%
Mármint a közoktatás melyik részében? Alsó tagozatban inkább kevesebb óra, de az legyen alapos, a diákok tanuljanak meg rendesen írni-olvasni, kapjanak stabil matematikai alapokat, közben hadd játsszanak is. Utána viszont hozzá kell szokni a tanuláshoz. Nyilván nem fog mindenki elmélyülni mindenben, de ez nem jelenti azt, hogy felületesen kéne tanítani őket.
2022. aug. 7. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
75%
A felületesség már nagyon megy...
2022. aug. 7. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
52%

Matek, magyar, angol, német: szinte csak ezek a tárgyak számítanak, úgyhogy ezeket nagyon durván tanítanám, poroszos mélységben. A matekot feltuningolnám statisztikával és programozással.


Történelem, társadalomismeret, művtöri: csinálnék egy humán tárgyat, abban tanítanám. Feljavítva közgazdaságtannal.


Természettudományos tárgyak: felesleges a jelenlegi mélységben, csinálnék egyetlen science tárgyat és abban tanítanék alap dolgokat.


Erkölcstan: feljavítanám pszichológiával és szociológiával, és lenne belőle egy embertan tantárgy.

2022. aug. 7. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
66%

Az internet adta lehetőségek korában (online, interaktív, érzékszervi igényeket figyelembevevő adatbázisok létrehozása, elérhetővé tétele, naprakészen tartva), mikor már könnyebben (igényes tálalási mód), praktikusabban hozzáférhető az információ, inkább a készségfejlesztésre helyezném a hangsúlyt.

Annyira nagy a verseny a világban, hogy csakis az újfajta készségek, módszertanok feltalálásával, fejlesztésével lehet versenyképesnek maradni.

Amúgy, ezért lenne szükséges a tehetséges gyermekek, felnőttek kiszűrése és támogatása, előtérbe helyezése, mert igazából ők a túlélésünk zálogai!


Nagyon fontos lenne, ha a tantárgyi cél, a készségszintű tantárgyhasznosítás lenne.

Mi alkotja, mi az összetétele? Mint (egy része már adott):

- lelki és testi egészséggel kapcsolatos készségek,

- szervezési és vezetési készségek,

- kommunikációs készségek,

- informatikai készségek,

- viselkedéssel és hozzáállással kapcsolatos készségek,

- párkapcsolattal és családi élettel kapcsolatos készségek,

- környezet- természetvédelemmel (állat, növény stb.) kapcsolatos készségek,

- közösségi készségek,

- politikai ismeret és érdekérvényesítési készségek,

- természettudományos készségek,

- tudományos gondolkodással és kutatásmódszertannal kapcsolatos készségek,

- tanulásmódszertani készségek,

- idegen nyelvi készségek,

- pénzügyi és közgazdaságtani készségek,

- kérdezés tudománya szakterületenként,

- zenei kultúrával kapcsolatos készségek,

- (értelmet megcélzó) szórakozással és biztonsággal kapcsolatos készségek,

- információ értelmezési-, szűrési-, feldolgozási-, rendszerezési, -alkotási készségek stb.


Tehát a készségfejlesztés célja az lenne, hogy folyamatosan tudja magát képezni (önjárás, önállóság) az ember, nyomon tudja követni a trendeket, újításokat, szakmákat stb.


A fentiekkel kapcsolatban folyamatosan a figyelmünk terében kellene, hogy legyen:

- Hol, mikor, mire tudom hasznosítani?

- Mi mitől függ?

- Mi miktől függenek?

- Mi mit határoz meg?

- Mi mire hat?

- Minek milyen hatásai vannak?

- Mik a meghatározottak?

- Mik a meghatározó, kialakító tényezői?

- Mi a rá vagy rájuk vonatkozó, velük kapcsolatos legfontosabb tudnivaló?

- Mi az összetétele?

- Mik a kapcsolatok?

- Mik a jellemzők, sajátságok?

- Mik a műveletek?

- Mik a hozzávalók?

- Mik az elvárások?

- Mik a célok?

- Mik a szempontok?

- Mik a veszélyek?

- Mik a módszerek? stb.

2022. aug. 7. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
60%

Sokszor még a 18 éves érettségizők sem tudják eldönteni, hogy mi érdekli őket. Te meg most ezt egy 14 évestől akarod elvárni?


A gyakorin rengeteg olyan kérdés van hogy egy évig jár valaki valamilyen technikumba. Majd rájött hogy nem érdekli a szak és a képzési rendszer miatt nem tud váltani.

2022. aug. 7. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!