Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért nem kedvelitek a középis...

Miért nem kedvelitek a középiskolás kémiaórákat?

Figyelt kérdés

Sajnos nagyon alacsony a megbecsültsége ennek az egyébként látványos és érdekessé varázsolható tárgynak. Én kémiatanárnak tanulok, és szeretnék ezen változtatni, hogy a diákjaim majd örömmel járjanak az óráimra.


Kedves középiskolások! Fejtsétek ki bővebben a véleményeteket a kérdőívemben, amivel nagyon sokat segítetek:


[link]



márc. 2. 12:37
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
52%
Nálunk nem volt általánosban kémiatanár és emiatt minden órára más tanár jött be, hol az irodalom, hol a német.
márc. 2. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Úgy nehéz lehetett megszeretni a kémiát, látni a gyakorlati hasznát... A középiskolád jobban állt kémiatanár tekintetében?
márc. 2. 13:02
 3/11 anonim ***** válasza:

Nem voltak meg az alapok.

Utána kb semmit nem értettem, de ott már csak 2 évig tanultam, abból ott is egy évig nem volt tanár, mert lelépett a szeretőjével a tanárnő 😁

Tehát kb másodikban lett tanárom, de hát akkor már szartam rá 😅

márc. 2. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 Zcom09 ***** válasza:
100%

Főleg a tanárokkal volt probléma. Én nekem volt kb 7 kémia tanárom 6 év alatt. Abból négyel vagy öttel jelentős gondok voltak. Az első már vagy öt éve nyugdíjban volt az igazgatónak úgy kellett visszakönyörögnie 1 évre. Ő csak borzasztó szigorú volt, de kiváló tanár.

Volt egy aki hamis papírokkal jelenetezett az állásra és csak 3 évvel később jöttek rá (valószínűleg mert nem lett volna kivel helyettesíteni ha kirúgják). És ezoterikus meg pseudoscience baromságokat tanított.

Aztán az egyik meztelen képeket küldött az egyik munkatársának és kiszivárogtak a képek. Valamint alkoholista is volt ivott munka közben.

A következő csak egy kibírhatatlan személyiség volt. Folyton a diákokat próbálta rávenni hogy összejöjjenek akivel szerinte összeillenek. Folyton kibeszélt mindenkit a háta mögött. És mindenkit lenézett akinek nem volt annyi végzettsége mint neki, még a születésnapi köszönőlevelét is a végzettségeivel meg korábbi vezetői állásait felsorolva írta alá. (másik tanárokat is utálta főleg azokat akik országos szinten elismert tanárok voltak, mert nem tetszett neki hogy "magasabb rangúak")

Aztán a következő meg csak öreg volt. Folyton úgy beszélt mint aki morfiumon van, és random összekevert mindent. Ő igazából jó fej volt de nem alkalmas tanárnak.


(meg persze a vicces pedofil. Akiről nem tudod eldönteni hogy direkt játszik rá hogy perverznek gondolják, vagy csak középiskolás lányokra gerjed)

márc. 2. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
Ijj, hát akkor kalandos volt neked is! Köszönöm, hogy leírtátok. Estemben az megvan, hogy kitartok majd a munkám mellett, nem lépek le szeretővel, stb. :D A módszereimet szeretném meg addig csiszolni, hogy minél diákközpontúbb órákat tudjak majd tartani.
márc. 2. 13:55
 6/11 anonim ***** válasza:
42%

Mert teljesen felesleges dolgokat tanítotok teljesen felesleges mélységben.


Vegyünk egy EGYSZERŰ (ált. isk. 8.o) anyagot, a cseppkőképződést. Ez elsőre hasznosnak, érdekesnek tűnik, hiszen a cseppkőbarlangok népszerű kirándulási célpontok, és a cseppkövek kifejezetten szépek.


Erről azt írja a tananyag, hogy:


“Az esővízben feloldódik a levegő, illetve a talaj szén-dioxidjának egy része, és szénsavvá alakul. A szénsavas esővíz oldja a mészkövet, az így keletkező kalcium-hidrogén-karbonátot [Ca(HCO3)2] tartalmazó víz beszivárog a barlangba. Ez a vegyület a barlangban lassan elbomlik, szén-dioxid és víz keletkezése közben ismét kalcium-karbonáttá alakul.”


Ezt tavaly vettük át a gyerekkel. Erre a héten a másik gyerek megkérdezi, hogy “apa hogy alakul ki a cseppkő?”. A nagyobbik ott ült mellettem, és sem ő, sem én nem tudtuk felidézni még a folyamat pontos részleteit sem, nemhogy a Ca(HCO3)2 vegyjelet. És ez egy egyszerű rész!!!


Kérdezem én: mi a fenének?! Az összes többi bonyolult vegyjel, képlet, folyamat…. HAZUGSÁG hogy ezeknek akár egy százezred részére is valaha szüksége lenne az emberek 99.99%-ának.


Szóval felesleges időpocsékolás az egész. Még a hittan vagy énekóra is sokkal fontosabbak.

márc. 2. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Hanyadéves vagy, kérdező?
márc. 2. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Én kifejezetten megszerettem a kémiát és tudtam, értettem is anno még a számításokat is (pedig előtte utáltam), amikor olyan kémiatanárt kaptunk, aki ízig-vérig becsületes családapa és elhivatott TANÁR volt!


Nála nem pofára ment az osztályzás és lexarta, hogy ki-hogy néz ki, hidegen hagyta a miniszoknya, a jópofizás és utálta is azt, ha valaki előnyökhöz akart jutni konkrét tudás nélkül.


Nála nem volt csalás, aki puskázott, azt kiküldte, de nem is volt rá szükség, mert olyan jó és tömör jegyzeteket diktált, lényegre törően és érthetően magyarázott, hogy ha valaki figyelt, akkor is simán átment.

Lefaragta a központi rizsát és tényleg csak a legfontosabb információkra koncentrált.


Továbbá mindig csak azt kérte számon, amit valóban le is adott órán (füzetében vezette) és SOHA nem pazarolta az értékes időt a saját dolgairól történő anekdotázásokkal, nem személyeskedett, nem volt érzelmileg labilis, nem mosta össze az órát a személyes politikai véleménynyilvánításával vagy nárcizmusának kiélésével, családi életének kivesézésével, frusztrációinak, hatalomvágyának kiélésével stb stb. stb. hanem azt csinálta, ami a dolga: TANÍTOTT és azt akarta, hogy te is tudd azt, amit ő!


Sajnos a vége az lett, hogy elment (szerintem kigolyózták), mivel nagyon nem illett bele a komoly, TÚL RENDES személyisége a tipik lumper tanári csapatba, de lett egy sokkal jobb munkahelye és legközelebb már ott láttam őt viszont. Meg egyszer láttam a gyerekével is a buszon.

Legszívesebben odamentem volna hozzá és szemébe mondtam volna immár felnőttként, hogy ő volt a legjobb TANÁR, akit valaha is ismertem.


Szóval szerintem csakis a tanár személyiségétől és elhivatottságától, tudást átadni akarásától illetve annak képességétől függ, hogy valaki szereti-e az adott tárgyat vagy nem.


Nincs szükség hókuszpókuszokra, szemfényvesztésre, nem kell adni a menőt meg kitalálni vicces sztorikat.


Legyél rendes és elhivatott.


Egy diák akkor jár örömmel az órádra, ha tudja, hogy jól bánsz vele, tiszteled, felemeled, segíted, támogatod és biztatod őt.

Ha nem erőt fitogtatsz, hanem megmutatod, hogy amit tudsz, azt ő is megtudhatja, mert képes rá.

márc. 2. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
43%

"Szóval felesleges időpocsékolás az egész. Még a hittan vagy énekóra is sokkal fontosabbak."


Hiába pontozták le a 6-ost, én egyetértek vele!


Csakis megerősíteni tudom, hogy mivel se nem vegyész, se nem egyéb kémikus szakember nem lettem, soha nem volt még szükségem a kémia órán tanultakra és már el is felejtettem mindent - leszámítva a nagyszerű tanárunkat! :)

márc. 2. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Én egy időben kacsintgattam a vegyészet felé, de letettem róla. Nem szeretek sok vegyszer között lenni. Egyébként a kémia tanáraimmal nem volt semmi baj.
márc. 3. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!