Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Az iskolában miért nincs...

Az iskolában miért nincs filmoktatás? Miért csak azokat a százéves dogmákat tanítják amik a mai fiatalt már nem is érdeklik?

Figyelt kérdés
Egy magyar fiatal alig tud valamit a film és zene művészetről. Az audióvizuális kultúra jelenkorunk könyvei, regényeiként szolgáló művészet és az iskolák egyszerűen tudomást sem vesznek róluk. Hogy lehet ez? Ha megkérdenék egy gimnazistát, hogy soroljon fel 10 Oscar díjas filmet, szinte biztosan nem tudna válaszolni. Miért csak azt a Pál Utcai Fiúkat kell orrvérzésig ráerőszakolni a gyerekre, amikor tanulhatnának éppen sokkal inkább mai fiatal világképébe jobban illő történetekről is? Miért még mindig az Indul a bakterház az egyetlen olyan film, amit a tanár hajlandó jószívvel az iskolában levetíteni? Miért nem tanítanak pl. nyugati vagy európai filmművészetet is? Miért nem vetítenek művészfilmeket? Bocs a sok kérdés miatt, de csak én látom úgy, hogy nagyon rossz a helyzet ezen a téren is?

2016. júl. 23. 09:28
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
Ha mostani gyerekeknek nincs lelkük, hogy nem tudják átérezni a Pál utcai fiúkat? Nem csoda, kiölték belőlük az öldöklős filmek!
2016. júl. 24. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:

vannak olyan könyvek, amik több száz évesek, mégis élvezhetőek a mai gyerekeknek is . pl Tom Sawyer kalandjai, Robinson, Verne regényei.

de az a baj,hogy nem ilyeneket adnak kötelező olvasmánynak, hanem sokkal szárazabb, kevésbé értelmezhető könyveket adnak kötelező olvasmánynak. mármint biztos van, aki tudja őket értelmezni és élvezni. de nem egy 10 éves gyerek.

és a drámák meg kb senkinek nem élvezhető. megutáltatják az emberrel az olvasását, már általános iskolában. ezen kéne változtatni.

a filmek terén nem tudok nyiltatkozni, sok iskolában nincs is ilyen. ha filmeznek is,akkor is csak a kötelező olvasmány feldolgozását nézik meg. az meg mint írtam, szerintem eléggé elavult. csak hogy cáfoljam az egyik hozzászólót, már a szüleimnek és a nagyszüleimnek is azok a kötelező olvasmányok voltak, mint nekem. pedig én sem vagyok már iskolás. nem változtatnak..

ugyanúgy a költők körében sem. ugyanazt a 10-20 klasszikust tanítják évtizedek óta. pedig rengeteg költő van még rajtuk kívül, akit érdemes lenne megismertetni a diákokkal.

2016. júl. 24. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
Például kiket nem tanítanak a magyarok közül??
2016. júl. 25. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

A mai fiatalok már lassan a nevüket sem tudják leírni, ha eléjük rakunk egy szöveget, akkor csak visítoznak felette, el sem tudják olvasni. A betűket ismerik, de ha elolvassák egymás után őket, nem értik, hogy mi van oda leírva. Jó, persze ez kicsit túlzás, ahogy így leírtam, de efelé haladunk...


Az írott kultúra egyre inkább kiveszik, lassan az lesz, mint a középkorban, hogy lesz egy értelmiségi, írni-olvasni tudó elit, és lesz a tömeg, aki nem érti a leírt szöveget, tudatlan, befolyásolható massza lesz.


Ezért az iskolának alapvetően az a feladata, hogy amit tud, átadja a gyerekeknek az írott kultúrából. Ez az irodalomóra feladata. És amíg lesz irodalomóra, addig annak szövegeken kell alapulnia, és a magas irodalmi művészeten, nem pedig a populáris kultúrán. A szellemi analfabétizmus jele, ha valaki nem tud a kettő között különbséget tenni.


Azon lehet itt vitatkozni, hogy mit olvassanak a gyerekek, pl. kortárs irodalmat vagy több száz éves drágákat, illetve azon is lehet vitatkozni, hogy kronologikus vagy tematikus legyen-e az irodalom oktatása. Tehát az Íliásztól jussunk el a 20. századig, vagy témák legyenek inkább, és témák köré gyűjtött szövegeket olvassanak-e.


Viszont az, hogy szövegek helyett filmeket nézzenek, az nem vita tárgya, ilyen nincs. Másik tantárgy keretein belül (médiatörténet stb.) nézzenek filmet, de az irodalom az irodalmi alkotásokkal, a magasművészettel foglalkozik, és nem a popkultúrával (megjegyzem, bizonyos filmeknek is lehet művészeti értékük, de a kérdező nem ezt vetette fel).

2016. júl. 26. 01:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
*több száz éves drámákat (és nem drágákat) :) Bocs, elütöttem.
2016. júl. 26. 01:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 A kérdező kommentje:
A 69%-os válaszoló bizonyárs tanár lehet, hogy ennyire védi és helyesli a jelenlegi rendszert.. Én igazából azt látom, hogy hiába tanítanak a diáknak egy csomó dolgot az iskolákban, mire végetér az iskola, annak csak egy minimális töredéke marad meg mindabból a sok információból. Persze lehetne azon is vitatkozni, hogy mennyi az úgymond felesleges információ amivel a diák agyát tömik, mert azért lássuk be, hogy manapáság rengeteg funkionális analfabéta termelődik ki. Ismerek olyan fiatalt, aki nem rég érettségizett és a legalapvetőbb banki ügyintézések is meghaladják a képességeit. Nem tanítják mi az a THM, vagy hogyan lehet egy válallkozást elindítani, stb. Egy fiatal csak néz ki a fejéből, ha ilyen téma szóba kerül, mert meg sem tud mukkani ez ügyben. Komoly gondok ezek szerintem és ha az oktatás kevésbé a tekintélyelvűségre és a teljesíthetelen elvárásokra épülne, hanem a tényleges oktatársa lenne kihegyezve, akkor talán jobb lenne a helyzet..
2016. júl. 26. 11:20
 17/17 A kérdező kommentje:
Bocs amiatt, hogy a válaszommal kicsit elkanyarodtam, az eredeti kérdéstől, de némileg összefüggés van ezek között szerintem.
2016. júl. 26. 11:26
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!