Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mi a véleményétek az iskolai...

Mi a véleményétek az iskolai tanórákról? Hasznosak az életre nézve? Mit változtatnátok?

Figyelt kérdés

Szerintem nem teljesen megfelelő a mai oktatási rendszer. Nem feltétlen a magyar, hanem amblokk az egész. Nem az életre készít fel. Sok tanóra felesleges, felnagyítják a lényegét. Most leírnám az én "rendszeremet".


1. osztály:


-Írás (heti 4)

-Olvasás (heti 3)

-Matek (heti 3)

-Idegen nyelv (heti 4)

-Tanulásmódszertan (heti 2, minnél hamarabb meg kéne tanítani azt, hogy hogyan is kell tanulni)

-Testnevelés (heti 3)

-Természettudományok (heti 2)

-Rajz-technika (heti 2)

-Informatika (heti 1)

-Társas kapcsolatok (heti 1)

-Ének (heti 1)


2. osztály:


-Írás (heti 4)

-Olvasás (heti 3)

-Matek (heti 4)

-Idegen nyelv (heti 5)

-Ének (heti 2)

-Rajz-technika (heti 2)

-Tanulásmódszertan (heti 1)

-Informatika (heti 2)

-Társas kapcsolatok (heti 1)

-Természettudományok (heti 2)

-Testnevelés (heti 3)


3. osztály:


-Irodalom (heti 2)

-Nyelvtan (heti 3)

-Matek (heti 3)

-Idegen nyelv (heti 5)

-Informatika (heti 2)

-Rajz-technika (heti 2)

-Ének (heti 2)

-Természettudományok (heti 2)

-Testnevelés (heti 3)

-Fogalmazás (heti 1)

-Társas kapcsolatok (heti 1)


4. osztály:


-Irodalom (heti 2)

-Nyelvtan (heti 2)

-Matek (heti 3)

-Idegen nyelv (heti 5)

-Főzés (heti 1)

-Ének (heti 2)

-Rajz-technika (heti 2)

-Testnevelés (heti 3)

-Informatika (heti 3)

-Természettudományok (heti 2)

-Társas kapcsolatok (heti 1)


5.-6. osztály:


-Irodalom (heti 2)

-Nyelvtan (heti 2)

-Matek (heti 3)

-Informatika (heti 3)

-Történelem (heti 2)

-Természettudományok (heti 3)

-Testnevelés (heti 2)

-Ének (heti 1)

-Rajz (heti 1)

-Tánc (heti 1)

-Fotózás (heti 1, manapság mindenki fotóz a telefonjával, de helyesen kevesen tudnak)

-Főzés (heti 1)

-Társas kapcsolatok/pszichológia (heti 1)

-Osztályfőnöki (heti 1)

-Idegen nyelv (heti 6)


7.-8.-9. osztály


5.-6.-hoz képest:

-1. Idegen nyelv (heti 3)

-2. Idegen nyelv (heti 4, 9.-től 5)

-Fizika (heti 1, 9.-től 2)

-Kémia (heti 1, 9.-től 2)

-Biosz (heti 2)

-Földrajz (heti 2)

-Közgazdasági alapismeretek (heti 1)


10. osztály:


Plusz 9.-hez képest:

-Média (heti 1)

-Jog és törvények (heti 1)

~Az irodalom, nyelvtan, matek óraszáma 1-gyel nő.


11.-12. osztály:


+:

-Társadalomtudomány (heti 1)

-Marketing és üzlet (heti 1)


~A főzés, fotózás, média megszűnik.



2016. nov. 27. 13:00
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
66%
Én 5.től külön választanám 3 osztályra a tanulókat, lenne humán, reál és vegyes. Mivel a diákok jelentős része már ekkor látja magán hogy mit szeret. 9.től meg a reál szétmenne matek-fizika, matek-infó, bio-kémia és bio-kémia-fizikává. A humán az nyelvek, társadalomtudomány(amiből megint lenne egy reál és egy humán (közgáz vagy töri,földrajz)) és megjelennének a szakiskolák is, ahol művészettől kezdve milliárd lehetőség lenne, a cél hogy minél gyakorlatiasabb legyen. Szóval ennyi csoportosítást én csinálnék és ez szerint legyenek az órarendek 5. után.
2016. nov. 28. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 A kérdező kommentje:
11-es ez egy nagyon érdekes, és szerintem jó ötlet!
2016. nov. 28. 15:07
 13/24 A kérdező kommentje:
Talán az a hiba, hogy ennyi idősen még nem biztos, hogy tudják mik legyenek.
2016. nov. 28. 15:07
 14/24 anonim ***** válasza:
100%
Németországban van így, aki nem tudja eldönteni az megy általánosba :).
2016. nov. 28. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
100%

A vegyes az az általános. Én tudom hogy ha lett volna ilyenre lehetőség 5.ben leléptem volna reálra. Szerintem mindenkinek jól esik, ha látja hogy tehet lépéseket az felé amit akar. Aztán a reál is kellene ágazzon természetismeretté (bio-kémia-fizika) és műszaki ismeretté (matematika-progi-fizika). Humán ágazhat pszichológiai irányba (pedagógia, humán menedzsment, stb...) és társadalomtudományokká (földi, töri, gazdaság). Nyelv osztályokra nincs szükség, nyelvek mindenhova kellenek, annál nagyobb áldás nem lenne minthogy úgy kijönni suliból hogy 3 nyelven beszélsz, az az ami BIZTOS megmarad és biztos hasznát veszed.


Szakoktatást is fontosnak tartom. Szakiskoláknak nagyon szoros kapcsolatuk kellene legyen a helyi cégekkel, hogy a tanulók gyakorlat közben tanulják meg a szakmát, és ők mikor kilépnek az iskolából 4-5 szakmával a zsebükbe tudják folytatni a tovább tanulást vagy a munkát.

2016. nov. 28. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:
67%

Hmm... Nekem, ami erről eszembe jutott, hogy nagyon húzós. Leírom, hogy szerintem hogy lenne jó. Először is mostanában nagyon sokszor érzem, hogy teljesen feleslegesen járok be a suliba (oké, megírom a dogákat...), nem nagyon kapok olyan dolgokat, ami hasznos lenne.

A nyelvoktatást pl. teljesen át kellene alakítani. Rengeteg fiatal tanulja kb. az internetről/gépes játékokról az angolt (nem lehetetlen, az angol egy könnyű nyelv), viszonylag jó a szókincsük, tudnak kommunikálni, de az iskolában már 50x veszik a Present Perfectet. Ez siralmas.

Szóval a nyelvoktatásnak nagy újításra van szüksége. Az órák tanóra hangulatát csökkenteném, és a nyelvek tanulásának korai elkezdése megérne egy próbát. Annyi olyan sztorit ismerek, hogy a gyerek elhallotta az idegen nyelvet oviban/kicsi korában... És ezért nem tartom nagy hülyeségnek a helen doront sem. 5 éves unokatesómnak már van egy kis angoltudása. Szóval egy próbát megérne. Ez még nem teljesen tiszta a fejemben, de az tuti, h arra adnék lehetőséget, h gyakorlatban is használhassa a nyelvtudását. A szavakat pedig nem bemagoltatnám (én pl. elfelejtem következő napra simán, 3-4 megtanulás után van esély arra, hogy megjegyezzem) szituációk segítségével próbálnám megjegyeztetni, vagy! valami emlékezetes dologhoz kötni a szót. Itt arra gondolok, hogy például: nyelvtanfolyamon a német tanár elmondott egy kínos sztorit, majd mondta a kínos szó mit jelent németül. Ezt a szót azóta sem felejtettem el. :) Egyébként első osztályban nem hiszem, hogy tanulásmódszertan meg ilyen baromságokkal kéne rögtön terhelni a gyereket. Általában 10-15 percet tudnak max figyelni az órán, ráadásul ők még ovihoz szoktak, nem tudnák rögtön venni a fordulatot... Én az infóból tennék be még egy órát. Nekem 4.-ig nem volt informatika, otthon nem volt net, csak egy öreg P4 gép, amin néha játszottam... Amikor 5.-be átmentem a 8 osztályos gimibe, már nagyon nagy hátrányban voltam a kortársaimmal szemben. A társas kapcsolatok tantárgynak nem tudom mi a lényege, ezt egészében törölném. A befele húzódó embereknek nem segít barátokat szerezni, a kifele forduló embereknek meg általában úgyis rengeteg haverja/ismerőse van... A rajz-technika/ének órák számát szerintem eltaláltad, azzal pont nem vitatkoznék. Természettudományok alsóban? Ugye egy alapszintű biosz/földrajz kombóra gondoltál?

A fotózás nem tudom minek van benne, csak időpazarlás. Mi az, hogy "helyesen kevesen tudnak"? Mit takar az, hogy "helyesen"? Tudod, rengeteg olyan telefon van, amivel egyszerűen nem lehet rendes képet csinálni (olcsóbbakra gondolok persze)... Egyébként az I.T eszközök használatát info órán kéne megtanítani, és itt nem az Excelre gondolok. Persze, a mai gyerekek tényleg rögtön tudnak kezelni pl. egy tabletet, de ez nem jelenti azt, hogy egyszer legalább nem mutathatnák meg nekik. Na mindegy. Tánc? Hát... Szerintem az szakkörként lenne a legjobb, de végülis óra is lehet. De jegyet szerintem arra nem kéne adni, én is iszonyatosan rosszul táncolok, ráadásul pl most nem is tudok (a bal bokám és a sípcsontjaim gyógyulnak, de baromi lassan)... 5-6. osztály... Azt a a 6 idegen nyelvet kicsit nagyon sokallom. Nekem is kb. annyi volt (angol mellé jött a latin), humános osztály voltunk eredetileg. Na, az angol semmit nem ért, latinból pedig 6.-ban sem nagyon értettünk semmit (pedig a latintanárunk jó tanár volt, irodalom/nyelvtanból is tanított két évig), csak alapszinten. Na, és kb eddig elemeztem a te dolgaidat. Én nem rakok össze órarendet, nem vagyok profi.

Először is a legfontosabb az lenne, hogy a tanuló nagy problémamegoldó képességgel rendelkezzen, legyen rálátása a dolgokra, tudjon a politikáról is, illetve az aktuális helyzetekről. Igen, ez pont az ellentéte annak, amit most művelnek. Ugyanis ha elbutítjuk, elbirkásítjuk a népet, rövidtávon jó lehet (az emberek nem gondolkoznak, benyalják a propagandát, nem tudnak semmit, ergo nem lesz szakmájuk, az országban maradnak, nem mennek ki máshova... és nem rinyálnak pár hektár eltűnt földnél) Viszont hosszútávon az ország megdöglik, ha az embereket elbutítják. Az értékes, nagy tudással rendelkező fiatalok kimennek, az itteniek lecsúsznak, végül meghalnak. Ez ellen kell nem csak az oktatásban, hanem a szellemiségben is változtatásokat hozni. Mindig legyenek kis célok, amit az emberek elérhetnek. Miért? Én pl. nagyon utálom azt, h bemegyek a suliba, és mindenféle cél nélkül csak ott tengünk. Persze, a tanterv... De az kupac ***...

Oviban tuti, h el kéne kezdeni az idegen nyelveket (legyen ez német, v angol...), ilyenkor még könnyebben tanulhatók a nyelvek. (és nem a tipikus száraz tanórás tanulásra gondolok, hanem dalok, nemzetiségi gyerekekkel találkozók és kapcsolat stb.)

És alsóban már csak a megszokott ütemben kell haladni a nyelvekkel.

Szerintem nem kéne az újonc 6-7 éveseket rögtön rengetegféle tantárgyakkal bombázni, inkább megszerettetni velük az új iskolás közeget, hiszen 12 évig még ebbe fognak járni (ha érettségiznek...)

5-8 az érdekes kérdés. Szerintem nyolcosztályos gimi ezért egy jó ötlet. Nekem 8.-ban pl. fogalmam sem volt, h mi szeretnék lenni, csak kb. 1,5 éve gondolom úgy, hogy villamosmérnöki pályára szeretnék menni (de ezt egyre inkább +villanszerelő)

5-10 közötti embereknek szerintem rendezni kéne minden évben 2 v. 3 rendezvényt, ahol megismerkedhetnek bizonyos ágakkal, foglalkozásokkal (tudom, hogy vannak ilyenek, de ha ez alapból benne lenne az iskolában is, nagyon jó lenne). Illetve a gazdaság/jogrendszer oktatása nagyon fontos, ezt a kérdező is felismerte, úgy látom. Csak mert nagyon sok 18 éves úgy érettségizik le, hogy francokat sem tud az ilyenekről, az első kertipartin/szemét elégetésekor akár büntetést is kaphat. Igen, ez így van, a vidéki házunk mezején elégettünk rengeteg hasznavehetetlen újságot, és figyelmeztettek minket, hogy ezt ne.

De mindenekelőtt a legfontosabb: a tanárok csakis erre alkalmas emberek lehessenek! Ugyanis (főleg a matek-fizika-kémia tárgyaknál) sokszor olyan tanárok vannak, akik nem voltak elegek a mérnökire (vagy be sem jutottak).

2016. nov. 28. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 dq ***** válasza:
84%

"Ugyanis (főleg a matek-fizika-kémia tárgyaknál) sokszor olyan tanárok vannak, akik nem voltak elegek a mérnökire (vagy be sem jutottak)."


Úgy érted hogy egy matek-/fizikatnár esetében a hangsúly a lelkiismeretes tanári munkán van (változatos órák, sok utánajárás, diákokkal egyénenként foglalkozás; meg egyáltalán, megtervezett órái legyenek), és nem az a fontos hogy képes legyen elvégezni a szakjának az egyetemét általad elõírt szintig?


Esetleg fordítva értetted?

2016. nov. 28. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:
84%
#17 Nem, nem fordítva. Sajnos én ilyen tanárokkal találkoztam, marhaságot tanított, és azt kérte számon. De ismerek is egy ilyen sztorit. Oké, ez egy a sok közül, tényleg vannak ó tanárok, de én sajnos nagyon sok rosszal találkoztam. Ha akarod, még írok bővebben, de most így az éjfélhez nincs kedvem, és nem is tudom elővenni az emlékeimből az összes történetet.
2016. nov. 28. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 dq ***** válasza:

A (néha elõforduló) tárgyi tévedés nem igazán mérhetõ össze a pocsék tanárnak levéssel.

((az elõbb írt listámban levõ tulajdonságokat negáld, és akkor kapsz egy pocsék tanárt, most nem írnám le mindet még egyszer csak fordítva. Mondjuk lehet egészíteni a (mindig) unalmas/érdektelen anyaggal és elõadásmóddal. Sokkal károsabb, mint két-három tévedés.))

2016. nov. 29. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:
100%
#19 Hát nem tudom... Soha nem voltam tanár. Nem írsz hülyeséget, de sajnos csak nagyon kevés tanárom készül egyáltalán az órákra, egyénenként nagyon nem foglalkoznak senkivel (mondjuk ezt nem is várom el senkitől). Nem az a baj, hogy ha tévednek, erről szó sincsen. A legtöbb tanárom emberileg nem volt megfelelő a dolgára, egyik besírt órán, másikról kiderült később, hogy bűncselekményt követett el... (nem vicc), a volt matektanárom nyolcadikban vett át minket, rögtön azzal kezdett, hogy lehülyézett minket, annyira szivatott, hogy az előző évben ötös tanulü félév végén majdnem megbukott matekból, az osztálytársaimnak tavaly a némettanáruk nem tanított semmit (több nyelvi csoport van az osztályban), szerencsére őt kirúgták. Az a szerencse, hogy most megváltozott a suliban a tanár összetétel, most pár év után megint szinte csak normális tanáraink vannak.
2016. nov. 29. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!