Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Lány létemre a BME járműmérnök...

Lány létemre a BME járműmérnöki karát szeretném választani. Viszont gondjaim vannak a matekkal. Akkor mondjak le róla? 17/L

Figyelt kérdés
Sajnos olyan matek tanárunk van, aki egyetemi szinten tanítja a matekot és a könyvünkhöz köze sincs. (Középiskola 2. osztály, ami nekünk még csak 9., mivel tagozatos iskola) Jelenleg négyes vagyok, de inkább a masszív hármad az, ami reális. Esély sincs javítani, hiszen olyanokat kérdez, amit át sem vettünk órán, talán egy példát mutatott rá. Nagyon szeretnék viszont a BME járműmérnöki karán tovább tanulni, ezért is jöttem ilyen „műszaki” iskolába. Régóta érdekel a tervezés és az autók. Csak nagyon félek a matektól, meg attól, hogy nem fogom bírni a tempót. Amúgy minden tárgyból ötösöm van, meg eddig is csak az volt, de a matek az nagyon nem jó. Akkor most mondjak le az álmaimról és válasszak valami másik iskolát? Mit javasoltok?

2017. febr. 8. 23:17
1 2
 11/12 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen mindenkinek az eddigi válaszokat!

Iskolát nem akarok váltani, a környékben messze ez a legjobb iskola, a többi tárgy igaz nagyon nehéz, de egy-két kivétellel nagyon jó tanáraink vannak (gondolok itt például a műszaki rajz oktatónkra).

Jártam én matek tanárhoz minden héten. Egyszer belenézett a füzetembe és azt kérdezte, hogy „Ez mi akar itt lenni? Ez a függvény nem is ehhez a számításhoz tartozik!” 15 percig nézegette, hogy mi lehet és nem jött rá. A könyv és a füzet között akkora a különbség, hogy amit tanít azután a könyvben nem tudok utánaolvasni.

Itt is az a gond, hogy olyat kérdez dolgozatban, ami kicsit sem hasonlít az órai anyagra, benne sincs a füzetben. És én attól tartok, hogy emiatt a dolog miatt kell feladni az álmaimat. Amíg nem lettem középiskolás, a matek is nagyon jól ment. Úgy gondoltam majd itt is jól fog. De tévedtem. Célirányosan választottam ezt az iskolát, meg sem fordult a fejemben, hogy legyen valami B terv is.

2017. febr. 9. 17:22
 12/12 anonim ***** válasza:

"A könyv és a füzet között akkora a különbség, hogy amit tanít azután a könyvben nem tudok utánaolvasni. Itt is az a gond, hogy olyat kérdez dolgozatban, ami kicsit sem hasonlít az órai anyagra, benne sincs a füzetben."


Nyilván elmondtad már neki, hogy ez neked (és valószínűleg másoknak is) gond. Mit mondott rá?


"Amíg nem lettem középiskolás, a matek is nagyon jól ment. Úgy gondoltam majd itt is jól fog. De tévedtem."


Nekem is nagyon jól ment. És nem csak hogy nagyon jól ment, hanem nagyon-nagyon szerettem is! És ebből simán azt hittem, hogy a középsikolában is ez lesz. De nagyon nem. Mintha elvágták volna. És nem azért, mert "rossz tanárom volt". Hanem egyszerűen azért, mert a középiskolai matek egészen más! Sokkal elméletibb, sokkal megfoghatatlanabb, sokkal kevésbé tűnik hasznosnak, használható tudásnak. Az, hogy valaki 8.-ig szereti, még egyáltalán nem jelenti azt, hogy a középiskolában is szeretni fogja. Állítom, hogy még akkor sem, ha ugyanaz marad a matektanára. Ráadásul nem csak a matek más, hanem mi magunk is rengeteget változunk 14 és 18 éves korunk között, attól is lehet: változik az érdeklődési körünk, az értékrendünk, a világlátásunk, na és akkor még ott vannak a hormonjaink is... :)


"Célirányosan választottam ezt az iskolát, meg sem fordult a fejemben, hogy legyen valami B terv is."


Nekem se volt B terv. Egész addig, amíg ki nem derült, hogy szükség lesz rá. Akkor viszont szépen fokozatosan elkezdtem egyre inkább a másik kedvenc tantárgyam felé orientálódni - amit nem csak ugyanannyira szerettem, hanem amiből tényleg jó is voltam. (Azért matekból végül meglett az ötös érettségim, de menet közben egyáltalán nem voltam a legjobb matekosok között, sőt, időnként kimondottan gyenge voltam.)


Szerintem jól teszed, ha te is belátod, hogy akkor még nem volt szükség B tervre, most meg úgy tűnik, hogy szükség lehet rá, tehát legjobban teszed, ha szépen elkezdesz összerakni egyet. Legalább a biztonság kedvéért. Ne úgy fogd fel ezt, mint valami nagy bukást az életben! Hanem úgy, hogy ez maga a siker lesz, ha jól csinálod: ez az, amit egy értelmes ember ilyen helyzetben nagyon is okos dolog, ha megtesz. Mert jó, akkor még úgy tűnt, hogy blablabla, most viszont (felnőve!) már látod, hogy blöblöblö - ehhez képest gondolkodj tovább!


Én 14 évesen még azt hittem, hogy matek+nyelvek=külker. B terv fel se merült. 15-16-17-18 évesen viszont egyre világosabban láttam, hogy a matek kiesett az egyenletből, így aztán bölcsészkar lett a nyelvekből. Egyáltalán nem bántam meg! (Ráadásul nem csak a matek esett ki, hanem a középfokú külkeres végzettséggel a gyakorlatban is megtapasztaltam, hogy ami a külkerben megy, azt nekem hosszú távon amúgy sem venné be a gyomrom, tehát még akkor sem akartam volna ilyesmit tanulni egyetemi szinten, ha a matek egyfolytában a kedvencem és erősségem lett volna, úgyhogy nagyon is jól van ez így.)

2017. febr. 11. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!