Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Most miért én vagyok a rossz?

Most miért én vagyok a rossz?

Figyelt kérdés

Általános iskolában vagyok matektanár. Jelenleg 4 csoportot viszek, 5-től 8-ig egyet-egyet. Itt az iskolában 2 osztály van minden évfolyamon. Mind két osztály tanulói össze vannak rakva egy csoportba, majd szétválogatva tudás szerint 3 kisebb csoportra (kivéve az ötödikeseknél, mert ott már csak 2 van). Mindegyik évfolyamból a legjobb csoportot tanítom. A 8. osztállyal van egy kis probléma. Minden év elején össze szoktam hívni a szülőket (vagy ha nem megy akkor üzenek nekik), hogy támogatnák-e hogy kicsit jobban haladjunk a anyaggal, komolyabb feladatok is legyenek-e az év során. Így viszont az osztályzás is szigorúbb lenne. Ezt most év elején is így csináltam. 9-en vannak a nyolcadikos csoportban, mindenki szülei rábólintottak. Viszont a héten már 3-an is megkerestek, hogy valamin változtassak a tanításai módszeremen az én érdekemben, mert bajok lesznek. Ugyanis a gyerekeik hiába töltenek sok időt a matekkal, nem tudnak hármasnál jobb jegyet szerezni. Erre most szerintetek hogyan kellene reagálnom? Annyit mondtam, hogy oké kitalálok valamit. Megkérdeztem magukat a diákokat is személyesen, egyikük sem mondta hogy nagy baj lenne, persze szeretnének jobb jegyet szerezni.

Vegyem vissza a szintet "normálisra"? (Ami amúgy kész vicc szerintem, mert ahogy most tanítok régebben nagyjából ez volt az alap.) Ennek többen nem örülnének valószínűleg.

Ha meg annyit mondok, hogy gyengébbeknek van másik csoport is, akkor meg tuti nem úszom meg épp bőrrel...



2018. jan. 24. 11:44
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
71%
Figyelj, én pszichológia szakon vagyok, nem tanár leszek, de még mi is megtanultuk, hogy a pedagógusoknak rugalmasan kell alakítani a követelményeket, elvárásokat a diákok képességeihez, a visszajelzésekhez mérten. Nem te vagy a rossz, ne önérzeteskedjél, itt nem ellened irányul a dolog. Rábólintottak valamire az elején, amiről mostanra kiderült, hogy mégsem annyira jó rendszer. Amikor nálunk csoportbontás volt matekból, a jobb képességűek 4-5-ösöket kaptak még a nehezebb feladatokon is, nem hármasokat. Semmi értelme 8.-ban szétszivatni a gyerekeket, mikor a félévi jegyek igen sokat számítanak a felvételi során. Szerintem egy kicsit vegyél vissza az elvárásokból, és akinek az kevés, annak adj plusz feladatokat. Ez nem faktos csoport a középiskolában.
2018. jan. 24. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
80%

Igen, helytelen, amit csinálsz, és nagyon csodálkozom, hogy képesített tanárként ezt nem érzed.


1. Amit csinálsz, azt nem a szülőkkel kellett volna megbeszélned, hanem a reál munkacsoporttal (ha van ilyen), és az igazgatóval.

2. Amit csinálsz, nem matematikatagozat, tehát osztályoznod a normál tanterv szerint kell. Ráadásul a gyerekek épp most felvételiznek, a felvételi pontjaikba többek között a félévi matematika osztályzat is számít. Lehet, hogy a gyerek ötösre tudja a matekot, de a te elszállt követelményed miatt csak hármast kap. Ez érthetően bosszantja a szülőket.

3. Hogy te milyen követelményt tartasz viccnek, és mi volt a tananyag régebben, lényegtelen. Neked az iskola mindenkori tanterve szerint kell tanítanod.

2018. jan. 24. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.

#1: Lehet ez lesz...

#2:

1) Az igazgató drukkolt elő ezzel az ötlettel, a kollégáimmal rá is bólintottunk mert jónak véltük.

2) Ez igaz. Egyébként lett nekik előnyük ebből, szerintem. 9-ből 5-en azt mondták, hogy mindenre megfelelően válaszoltak a központiban, egyéni ellenőrzés alapján nem találtam semmi hibát. Kettőjüknek kis hibájuk volt, másik ketten meg benéztek valamit az egyik feladatnál így valószínűleg 40 pont körülire sikeredett nekik.

3) Lehet. Ebben az esetben nincs értelme viszont a csoportbontásnak.

2018. jan. 24. 12:21
 4/12 anonim ***** válasza:
35%

1. rukkolt

2. Nyilván a jó matekosok jó felvételit írnak.

3. Határozottan van értelme a csoportbontásnak, mert a jó képességű gyerekek csiszolhatják az agyukat gondolkodtatóbb feladatokon, készülhetnek versenyekre, míg a szerényebb képességűek a törzsanyagot nyúzzák. Osztályozni viszont véleményem szerint azonos elvárások szerint kell mindenkit.

2018. jan. 24. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Szerintem a kezdeményezésed nagyon pozitív! DE! Ezt a részt nem értem: "komolyabb feladatok is legyenek-e az év során, így viszont az osztályzás is szigorúbb lenne" - Nem fordítva kellene lennie??? Az nagyon jó, hogy a képességeiknek megfelelően jobban haladjanak, de osztályozni az alapján kellene, amit a korosztályuk szerint elvárnak! Különben hátrányba hozod a diákjaidat a többi csoporttársukhoz képest, és nem is igazságos! - Sőt, az én idős matektanárom tudod, mit csinált 11. osztályban fakultáción? MINDENKINEK megadta a jobb jegyet, nem kellett dolgozatot írni sem semmit, DE! nyárra feladott 100 felvételi matekpéldát "becsületkódex" alapon (az évnyitón kellett letenni az asztalára). Engem rettentően motivált, hogy így bízott bennem, és talán soha nem matekoztam a szünet ellenére olyan lelkesedéssel, mint akkor - és akkor még nem is beszélek arról, hogy milyen rettentő hasznos volt! Tudom, nyolcadikban már pont ilyet nem lehet, de osztályozhatnál engedékenyebben, és adhatnál szorgalmi feladatokat! Nehogy demotiváld a diákjaidat!
2018. jan. 24. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:

Ja, így már értem mire gondolsz, csak megzavart a "mindenkori tanterv".

Nekem erről az a tapasztalatom, hogy minden harmadik tanuló van csak oda igazán a matematikáért, mármint itt komolyabb csoportokban. Vagyis a többiek csak azért vannak itt, mert jó képességűek. Náluk azt vettem eddig észre, hogy csakis az érdemjegyért hajtanak. Ebből meg az következik, hogy mindig csak annyit tanulnak hogy az ötöst elérjék, holott sokkal több is lenne bennük ennél. Szorgalmi feladatokkal is szoktam adni, általában ketten-hárman szokták megcsinálgatni őket.


A felvételis téma meg nem teljesen így van. A közepes csoportban ha jól tudom 4 vagy 5 tanuló kiváló. Náluk alapszinten megy az oktatás meg a számonkérés is. A legjobb mostani felvételi eredmény 35 pont körül lesz náluk (a saját bevallásuk alapján).

2018. jan. 24. 12:55
 7/12 A kérdező kommentje:

#5: Igazad van, kicsit félreérhetően fogalmaztam.


Komolyabb osztályozás alatt azt értem, hogy az alap feladatokon felül nehezebbek is kerülnek bele a dolgozatokba. A ponthatárok ugyan ott vannak ettől még.

2018. jan. 24. 12:57
 8/12 anonim ***** válasza:
69%
#6 Azt tanácsolom neked, hogy ha nem elégít ki a jelenlegi munkád, keress egy olyan általános iskolát, ahol van matematika tagozat! Ott biztosan több lesz a matematika iránt érdeklődő gyerek, és "legálisan" taníthatsz magasabb szinten. A másik lehetőség, hogy elhelyezkedsz egy gimnáziumban, ahol még magasabb szintű ismereteket taníthatsz, viszont lelkesedni ismét csak néhány tanuló fog.
2018. jan. 24. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
"Komolyabb osztályozás alatt azt értem, hogy az alap feladatokon felül nehezebbek is kerülnek bele a dolgozatokba. A ponthatárok ugyan ott vannak ettől még." - na igen, de azt a bizonyos ponthatárt így nehezebb elérni, és ez bizony nem fair. Ettől még nagyon pozitív, hogy a jó képességű gyerekeknek többet akarsz tanítani! Tulajdonképpen ez lenne az iskola lényege, melegedni bejárni nincs értelme, fűteni otthon is fűtenek:)
2018. jan. 24. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%

De most gondolj csak bele. A gyengébb csoportban lévő gyerekek négyes-ötös jegyeket visznek haza, míg akik jobbak matekból, csak hármasokat. Ez így szerinted hol korrekt? Az osztályozásnak az a lényege, hogy a diák érezze, hogy mennyire tudja az anyagot, hol tart a többiekhez képest.

Nálunk ez gimiben úgy működött, hogy szóltam a tanárnak, hogy hiába rázom ki kisujjból az órai feladatokat és a házit is, a dolgozatot nem tudom jelesre megírni, akiknek pedig az órai munka se megy azok még rosszabbul teljesítenek. Következő órán a tanár megkérdezte, hogy ki szeretne nehezebb feladazokat gyakorolni. Mi akik jelentkeztünk, onnantól kezdve minden héten kaptunk egy külön nekünk összeállított feladatsort, ha akartuk kitöltöttük, ha nem akkor nem. Ha kész volt, akkor leadtuk és a következő héten az új feladatsorral együtt megkaptuk az előzőt kijavítva. Érettségi évében ez mindenkinek kötelező volt, bár ha nem csinálta meg valaki, akkor semmi nem történt. Maga a feladatsor kb olyan volt mint egy érettségi, szünetek alatt simán megcsináltuk, nem kellett vele otthon időt húzni. Így nem született hármasnál rosszabb érettségi, én konkrétan 96%ot írtam úgy, hogy ezen kívűl egy percet nem készültem rá.

Egy 11-14 éves gyerek a te rendszeredből annyit lát, hogy hiába tanul többett mint a társai, rosszabbúl teljesít. Elveszed a kedvét a tanulástól.

2018. jan. 24. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!