Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Most miért én vagyok a rossz?

Most miért én vagyok a rossz?

Figyelt kérdés

Általános iskolában vagyok matektanár. Jelenleg 4 csoportot viszek, 5-től 8-ig egyet-egyet. Itt az iskolában 2 osztály van minden évfolyamon. Mind két osztály tanulói össze vannak rakva egy csoportba, majd szétválogatva tudás szerint 3 kisebb csoportra (kivéve az ötödikeseknél, mert ott már csak 2 van). Mindegyik évfolyamból a legjobb csoportot tanítom. A 8. osztállyal van egy kis probléma. Minden év elején össze szoktam hívni a szülőket (vagy ha nem megy akkor üzenek nekik), hogy támogatnák-e hogy kicsit jobban haladjunk a anyaggal, komolyabb feladatok is legyenek-e az év során. Így viszont az osztályzás is szigorúbb lenne. Ezt most év elején is így csináltam. 9-en vannak a nyolcadikos csoportban, mindenki szülei rábólintottak. Viszont a héten már 3-an is megkerestek, hogy valamin változtassak a tanításai módszeremen az én érdekemben, mert bajok lesznek. Ugyanis a gyerekeik hiába töltenek sok időt a matekkal, nem tudnak hármasnál jobb jegyet szerezni. Erre most szerintetek hogyan kellene reagálnom? Annyit mondtam, hogy oké kitalálok valamit. Megkérdeztem magukat a diákokat is személyesen, egyikük sem mondta hogy nagy baj lenne, persze szeretnének jobb jegyet szerezni.

Vegyem vissza a szintet "normálisra"? (Ami amúgy kész vicc szerintem, mert ahogy most tanítok régebben nagyjából ez volt az alap.) Ennek többen nem örülnének valószínűleg.

Ha meg annyit mondok, hogy gyengébbeknek van másik csoport is, akkor meg tuti nem úszom meg épp bőrrel...



2018. jan. 24. 11:44
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:

Csatlakozom az előzőekhez. Dicséretes, ha te többet akarsz tanítani valakinek, de azt is el kell fogadnod, hogy a diákok leterheltek, a jó képességeiken felül más is érdekelheti őket, nem csak a matek. Most valaki, aki nagyon jó matekból, és szenvedne egy lassabb csoportban, vagy elkezd mérnöknek készülni, vagy kuss a neve? :D

Tök jó a lelkesedésed, de a gyerek motivációjának belülről kell fakadnia. Amikor az egész elején beleegyeztek a dologba, valószínűleg még nem is sejtették, hogy mennyire lesz nehéz jó jegyet szerezni, ráadásul egyértelmű, hogy ha megvillantod valakiknek, hogy kaphatnak többet vagy elismerhetik, hogy buták akarnak maradni, akkor a többet fogják választani. Szerintem az osztályzással pont a kedvét fogod elvenni a gyerekeknek, mert az kerül be az ellenőrzőjébe, és az is lesz az emléke róla, hogy ő hármas volt matekból. Ezek után már sokkal kevésbé fog bízni a képességeiben.

Amúgy persze, hogy minimum kétszer annyi idősen matektanárként neked egy vicc, amit tanítani kell, de ők most találkoznak vele először. Tudom, hogy régen minden jobb volt és más volt, de valahogy a mostani felnőtt generáció se tud számolni, szóval mégiscsak lehettek gondok akkoriban is. :D

Ahhoz pedig, hogy a matekból tehetségesnek mondott csoportból olyan felvételiket írtak, ami egy matekból tehetséges gyerektől elvárható, míg a matekból nem tehetségesek ezt nem tették meg, fogadd ezúton is gratulációmat. Mondjuk, szerintem ez csak azt támasztja alá, hogy sokkal jobb jegyet érdemelnének a hármasnál. Engem ugyan azért osztályoztak szigorúbban az átlagnál, mert nyolcosztályos gimnáziumba jártam, de amúgy nincs is önbizalomépítőbb dolog egy gyereknek, mint amikor felvételin belenéznek az ellenőrzőjébe, fintorognak kettőt és megkérdezik, hogy egy ilyen okos lánynak miért vannak ennyire rossz jegyei. Ezt tetézi, ha a csoportod gyerekei matek tagozatra akarnak majd menni, és alaposan lehúzhatja a szubjektív benyomást is a számszerű pontokon felül.

Tényleg ne felejtsd el, hogy nem a te tárgyad a világ közepe, és egy kiskamaszt az életről is lehozod ezzel az osztályzással, így el fog veszni a tehetségük. Sokakat önszorgalomból is érdekel a matek, és igen, sokan meg csak ötöst akarnak kapni, és aztán csodálatos jogászok, bölcsészek, állatorvosok lesznek belőlük. Szerintem fontos a rugalmasság, és igazából az, hogy te az általános iskolai anyagot gagyinak tartod, nem a gyerekek hibája. Érdemes mérlegelni, hogy ennek a történetnek a te tudásodról vagy az ő tudásukról kellene-e szólnia.

2018. jan. 24. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 anonim ***** válasza:
54%

Kezdem érteni, miért utálja a legtöbb gyerek a matekot...talán mert sok helyen ilyen a matektanár...Menj el matek tagozatos gimnáziumba tanítani! A felvételihez minden pont számít! Ne tolj már ki szerencsétlenekkel, hogy 3-asra zárod le őket, bár késő már a tanács, hisz a héten véget ér az első félév... :(

Maximálisan egyet értek az előttem szólókkal.

A szülőknek pedig igaza van! Nálam is kivernéd a biztosítékot.

2018. jan. 24. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!