Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Az egyetemi kollégiumi felvéte...

Az egyetemi kollégiumi felvételinél hogy megy a szociális pontszámítás gólyáknak?

Figyelt kérdés
Az érdekelne, létezik-e ilyen kollektív pontszámító rendszer, amivel előzetesen meg lehetne sejteni, mennyi pontom lesz a kollégiumi felvételinél. Például ahova én jelentkeztem, a tanulmányi résznél van egy képlet, viszont a szociálishoz nem találtam. Olyasmire gondolok, hogy pl a fővárostól hány km-enként jár hány pont, ha vidéki hallgató vagyok, stb. Nyilván ezeket majd igazolni kell, tudom, csak így magamnak kicsit megnyugtató lenne, hogy mire számíthatok. Vagy ez teljesen "meglepetés" lesz, mire kiderülnek?

2018. júl. 27. 19:38
 1/10 anonim ***** válasza:
96%
Elvileg kellene lennie egy felvételi ügyrendnek, nézz körül az egyetem/koli honlapján.
2018. júl. 27. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Hát azt már elég tüzetesen átnéztem... De azért köszönöm. :)
2018. júl. 27. 20:04
 3/10 anonim ***** válasza:
91%

Ha BME


Egyik összetevője a számításnak az egy főre jutó kereset. Ha az egy főre jutó kereset 40.000 Ft, vagy alatta: 50 pont. Innen 800 Ft pluszonként 1 ponttal csökken az érték.


Állandó lakhely és Budapesttől való távolság min. 0-50 km, ez 2 pont. 50 km-ként 1 ponttal nő a távolság érték.


Erre természetesen még rájön az, hogy árva/félárva vagy-e, halmozottan, vagy "csak" hátrányos helyzetű. Van-e testvéred, ő tanul-e még, vagy nem. Az is más pontérték, ha nappali képzésen van. vagy estin. Betegségpontok is játszhatnak, van-e vállalkozás a családban. Szóval így elég nehéz megmondani. :D


De nagyon nem részletezem, mert ez a BME-n van így, erről tudok nyilatkozni, másról nem. Ha esetleg ez, írj, és küldök részletesebb pontokat, jobban kifejtve.

2018. júl. 27. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
82%