Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Speciális tanfolyamok » Mi kell ahhoz, hogy pilóta...

Mi kell ahhoz, hogy pilóta legyek?

Figyelt kérdés

Érdekelne a pilóták munkája.

Milyen iskolát kell ahhoz elvégeznem, hogy pilóta lehessek valami nagyobb légitársaságnál.

Tehát nem hétvégi pilóta jogsit akarok szerezni, hogy repkedjek fél órát a magam szórakoztatására, és néha-néha lezuhanjak a kukoricásba, hanem olyat, amivel munkát is kapok.

Angolul egész jól beszélek, de ez a repülési szaknyelv jelenleg a tudásbázisomból erőteljesen hiányzik, ezért jobb lenne, ha magyarul tudnék tanulni valahol.

Mivel nem igen van nálunk légitársaság ezért úgy gondoltam, hogy a tanfolyam és a gyakorlat megszerzése után valami külföldi légitársasághoz szerződnék, ahol nyilván már kelleni fog az angol ismeret is.

A kérdésem, hogyha magyarul leteszek egy C-s jogosítványt akkor külföldre is repülhetek, vagy ott újra le kell tenni más nyelven is?

Másrészt ez önköltséges dolog, vagy a légitársaság fizeti a képzésemet?

Mivel külföldön hiányszakma ezért ott biztosan lenne aki az ÁTKÉPZÉST fizetné, ha lenne valami repülési alapom, de mivel semmilyen repülési tudásom nincs, ezért félek, hogy milliókba kerülne a képzés.

Előre is köszi a válaszokat...



2013. aug. 1. 16:17
1 2
 1/11 anonim válasza:
69%
Külföldre mindenkèppen elônyösebb lenne, ha eleve kint tanulnád, angolul mondjuk. Esetleg katonai irányvonalon a pilótáskodás nem èrdekel?
2013. aug. 1. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

Hát katonai irány nem annyira, főleg mert akkor csak Mo-n tudnék szolgálni, tehát katonaságnál nincs átjárás, ha külföldön próbálnék belépni hadseregbe magyar állampolgársággal az hazaárulás lenne és büntetik is.

De azért ha ismerős vagy a katonai fizetésekben és repülésben szívesen meghallgatnám a tapasztalataidat.

2013. aug. 1. 17:45
 3/11 A kérdező kommentje:
Ja a külföldi tanulással az a problémám, hogy annyira nem beszélek jól angolul sajnos P
2013. aug. 1. 17:46
 4/11 A kérdező kommentje:
Ráadásul ha itthon esetleg meg is tudnám tanulni külföldön nem biztos, ráadásul ott kint is kéne lakni, stb az megint bonyodalom.
2013. aug. 1. 17:47
 5/11 Tomi FH ***** válasza:
100%

Az első hozzászólóval kell, hogy egyetértsek. Külföld kifizetődőbb a tanulás szempontjából, mivel hamarabb felvesznek, ha valami jól ismert, megbízható iskolában tanulsz, mintha egy noname valamiben. Az angolról annyit, hogy ha magyarországon is tanulnál az 14db ATPL tantárgyból angol nyelven kell vizsgát tenni, szóval kiváló angol tudás mindenképp kell. Minden nemzetközi forgalomban résztvevő pilótától legalább az ICAO level 4 angol tudás az elvárás. Ez kifejezetten a pilóták számára kifejlesztett követelményrendszer, aminek 6 fokozata van. A 4-es szint körülbelül egyenértékű egy középfokú nyelvtudással szerintem, nem tudom pontosan. A munkavállalásról M.O.-n pedig annyi, hogy magyarországon nagyon kicsi az esély. A napokban hirdette meg a Sólyom a betöltendő pilótahelyeket, gondolom hamar el fognak fogyni. Ők vagy a Wizz BP-i bázisa lehetnek esélyesek "nagyobb" légitársasági szinten.

A képzés valóban milliókba fáj. Légitársaságok nem nagyon fizetik a képzésedet, mert nem szeretetszolgálatok. Eddig a Lufthansáról hallottam, ahol mindenféle pénzletétel nélkül biztosították a képzést (majd később fokozatosan a fizuból vonják le) viszont ott az erős angoltudás mellett, az anyanyelvi szintű német ismeret is követelmény. Továbbá nagyobb "nyugati" légitársaságok (e.g.: easyJet) szoktak indítani kadét programokat 30-35 "szerencsés" megfelől képességekkel rendelkező újonc számára, de ott is neked kell kifizetni a súlyos ropikat, annyival jobb, hogy az iskola elvégzése után azonnal garantát az állás. Egyébként az uniós országok nagy részében PART FCl szerint megy a képzés így az összes engedély egész Európában elismert. És a végére a hiányszakmáról: valóban hiányszakma, Távolkeleten, Indonéziában meg mittudom én hol összpontosul a hiány, de Európában tuti nem :D


Remélem tudtam segíteni valamit, ha még lenne kérdésed, nyugodtan írj pm-et :)

2013. aug. 2. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat


Hú ez baromi bonyolultnak tűnik.

Angolul vizsgázni 14 tantárgyból :-(


Egyébként a középfokú angollal nem lenne bajom, csak anyanyelvű német stb meg persze a millák előteremtése :-)

2013. aug. 2. 10:51
 7/11 macintosh válasza:
38%
Pénz-pénz-pénz, rengeteg pénz!
2013. aug. 2. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 Tomi FH ***** válasza:
#7 a pénz nem minden, viszont nyilván nem hátrány :D
2013. aug. 2. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

Az ATPL előtt kell elvégezni az alábbi honlapon látható képzéseket is?

[link]


Vagy ez már az ATPL része?


A CPL vizsga kötelező-e előtte?


Ha jól gondolom akkor nem, de ajánlott mert a CPL-től fizethetik a légitársaságok a továbbképzést is.


Hány órát kell CPL kategóriás jogsival repülni, hogy szóba álljon velünk egy légitársaság, hogy továbbképezzenek és alkalmazzanak?


Mi a véleményetek?

2013. aug. 2. 23:31
 10/11 anonim ***** válasza:
84%

1. SENKI nem fizeti az átképzésed. 1-2 helyen van opció, hogy megcsinálnak neked valamilyen képzést, de akkor 3-5 évig ott kell maradnod, és törlesztened a fizetésedből. (A Wizz-hez felvett pilótáknál az Airbus típusvizsga után még 3 évig ~1000 EUR körül kell törlesztened havonta.

Sőt, olyan országokban, ahol szintén hiány van pilótákból, és nagy tömegben vesznek fel szinte mindenkit, ott is pl. amikor az első tiszt kapitány lesz, a kapitányi átképzést és vizsgát neki kell fizetnie.


2. A Ryanairnél következő dolog kell: ATPL(A)-elmélet+CPL, IR(ME) 100 óra parancsnoki idő repülőgépen, ez olyan 10-12 millió forint, plusz egy Boeing 737-800 típustanfolyam. Ennek ára (elmélet+szimulátor) 6 millió forint körül van. Szóval kifizetsz simán 18 milliót.


3. Ezt a repulogepvezeto.hu-s honlapot felejtsd el. Teljesen gagyi, hiányos, és félrevezet. A legegyszerűbb módja valamelyik külföldi pilóta iskola: Oxford, CTC, FTE Jerez, vagy EPST.


Ezek rendszeresen szerveznek nyílt napot, oda érdemes elmenni, tájékoztatni fognak a képzésről, a lehetőségekről és az anyagiakról. Egyes iskoláknak van a légitársaságokkal közös programjuk, pl. : [link] - itt a British Airways van szerződésben 3 iskolával (CTC, Oxford, FTE), ha megfelelsz a többkörös felvételin, akkor kötnek veled szerződést, felvesznek rád banki hitelt (cca. 84 ezer font ~több, mint 30 millió forint), ami fedezi a képzésed majdnem minden költségét. (Pl. az Oxfordnál Arizonában van a kiképzés egy része, az ottani szállást és étkezést is fedezi, viszont az orvosi vizsgálat megújításának költségét, és a hatósági vizsgadíjakat már nem), ja és 7 éves munkaviszonyt várnak el minimum a Britishnél (ha előbb mész el, akkor ki kell fizetned a 84 ezer font maradékát).


4. Itthon is lehet pilótának tanulni (csak nem érdemes), a leggyorsabb módja az, ha leteszed először is a PPL-t, meg az éjszakai-t(1,5-2 millió) ez összesen 50 óra, a PPL 45, az éjszakai 5.

Ez megvan, beiratkozol ATPL elméletre (600 ezer körül van), és a sikeres vizsgák után kapsz egy bizonyítványt, ami 7 évig érvényes, viszont ebből csak 1,5 évig, hogy műszerrepülő vizsgát tehess. Megcsinálod az ICAO Level tanfolyamot és vizsgát, ezután már repülhetsz külföldre. Leteszed a kétmotoros-műszert (ez kb. 3 millió körül van - ilyet nem sok iskolánál lehet, érdemes körülnézni alaposan) - ez olyan lesz, hogy 50 órát repülsz szimulátorral, és 15-öt a repülőgéppel. Viszont fontos, csak úgy tudod elkezdeni ezt a képzést, ha már min. 70 órád van parancsnokként. Amint ez megvan, kb. 120 óránál tartasz. Ezután megcsinálsz egy CRM tanfolyamot (100 óra után lehet). Kell még gyűjteni 55-öt, hogy elkezdhesd a CPL gyakorlati képzést (útvonalrepülések, valamint egy min. 540 km hosszú útvonal repülése) az 55 órába sokminden belefér, pl. más típusokkal repülés, nemzetközi repülések gyakorlása (oktatóval) stb. A CPL gyakorlati képzés után CPL gyakorlati vizsga következik egy min. 4 személyes, behúzható futós, állítható légcsavaros repülőgépen, aminek min. 200 LE teljesítményű a motorja. Az összes időgyűjtést beleszámítva, most tartasz 10-12 milliónál. Leteszed az MCC (többpilótás) tanfolyamot, ez olyan 700 ezer. Utána kell egy JOT (Jet orientation), ez 300 ezer, de érdemesebb egybe a kettőt (MCC+JOT) - ezt olyan szimulátorral lehet, ami Jet-et szimulál (pl. B737 A320) akkor olcsóbban megúszod.


Ez mind megvan, akkor jelentkezhetsz a Wizznél, ha mázlid van felvesznek, és az A320 tanfolyam után még 3 évig ott kell maradnod, hogy kifizesd a típusvizsgát. Ha nem, akkor saját zsebből kell megcsinálnod (~ 6 misi) és úgy kell kilincselned. Bizonyos társaságok csinálnak olyat, hogy befizeted náluk a típust, akkor minimális pénzért vagy ingyen (!) repülsz náluk 500 órát és ha beváltál és van üresedés felvesznek, ha nincs hely, akkor könnyes búcsút intenek neked, majd jön a következő...


Itthon a Farnair pl. így csinálja. A legutóbbi felvételin is mindenki a bankszámla-kivonatát lobogtatta, és csak azok mehettek dolgozni, akik kicsengették a 20 ezer eurót a Beech1900 típusvizsgáért előre. - Igaz, egy fél évvel azelőtt még majd 40 ezer volt, csak kb. mindenki kiröhögte őket, mert annyi pénzért Boeingre is lehetett típust csinálni...

2013. aug. 20. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!