Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » ELTE informatikai karáról...

ELTE informatikai karáról mesélnétek nekem?

Figyelt kérdés
Szerintetek hány pont kell majd a felvételihez? (380 volt tavaly, legjobb esetben 395 pontom lesz) Nem tanultam programozni, viszont a matekot emelt szinten tanultam végig, ez így hátrányt jelent?

2020. jan. 14. 14:54
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
79%
Hátrányt nem jelent, hogy nem tanultál, viszont az emelt matek nem feltétlenül jelenti azt is, hogy meg van az informatikához szükséges absztrakciós gondolkodásmódod.
2020. jan. 14. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
100%
Igen, hátrány. Ha lenne néhány saját projekted, akkor könnyebben vennéd. Bár az eleje még matekosabb, oda jó lesz az emelt matekos tudásanyag egy-két félévig.
2020. jan. 14. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
79%
Decemberi nyílt napon úgy emlékszem azt mondták, hogy programtervező infóra az eltén előfordulhat, hogy 400 pont körülre nő a ponthatár. Aztán ki tudja.
2020. jan. 14. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:

Szerintetek akkor felejtős?

Voltam nyílt napon, azért remélem nem fog 400-ig felmenni a ponthatár.

2020. jan. 14. 18:26
 5/15 anonim ***** válasza:
63%
Menekülj. Akkora gondok vannak a karral, hogy egy kisregényt írhatnék. Mint ahogy szaktársaim és oktatóim rendszeresen megteszik. De inkább nem teszem most, csak fordulj meg, fuss és szólj mindenkinek, aki az ELTE IK felé tart, hogy meneküljenek ők is.
2020. jan. 17. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 A kérdező kommentje:
Kifejtenéd?
2020. jan. 17. 10:25
 7/15 anonim ***** válasza:
66%

Na jó, kifejtem, de a teljesség igénye nélkül, mert még más dolgom is van ma.

1) A kommunikáció a dékán bandája és a hallgatók között

A kari élet vezetése annyiból áll, hogy statisztikákat nézegetnek és alapján intézkednek. Pl. bevezette a dékán a kötelező katalógust MINDEN IK-s előadásra, és ezzel egy időben jelentősen könnyítettek a matekos tárgyakon. A statisztika kimutatta, hogy ekkor javultak a hallgatók tanulmányi eredményei. Erre kitalálta a dékán, hogy tök jó, bevált a kötelező katalógus. Most az van, hogy minden előadásra be kell járnunk - minden unalmas, érdektelen, HASZONTALAN előadásra -, cserébe a matek oktatás már olyan óvodás szinten van, hogy a legtöbb számonkérésen csak az bukik meg, aki tényleg semmit nem foglalkozott a tárggyal egész félévben. Ennek fényében megpróbáltak a hallgatók előttem pár évvel szólni a dékánnak, hogy "bocsi, nem egészen úgy van ez, ahogy gondolja, mert a könnyebb matek miatt javultak az eredmények, nem a kötelező előadásoktól". El lettek hajtva a francba, hogy a statisztika márpedig pedig kimutatta, milyen jó a katalógus hatása. Ennyi, a vezetés abból áll, hogy odafönt homokba van dugva az emberek feje és örülnek, hogy milyen király minden, miközben mi itt szívunk a sok hülyeséggel.


2) Kommunikáció a tanszékek közt, tanszékeken BELÜL

Annyira kevés gyakorlatvezető van, hogy hihetetlen. Minden oktató túl van terhelve. Írok valamelyiknek egy emailt, örülök ha 2-3 napon belül válaszol, mert csak úgy van ideje. Röpzh-k, beadandó feladatok hetekkel a leadási határidő után vannak csak kijavítva. Stb. Bementem valamelyik nap az egyik tanszékre, hogy jelentkeznék gyakveznek, és kaptak az alkalmon, hogy adjam az elérhetőségemet. Ha még lenne is oktató, a szervezés borzasztó. Valamelyik félévben történt, hogy 2 jó nagy csoport odagyűlt ugyanahhoz az előadóhoz, ugyanabban az időben, hogy ők ott most zh-t fognak írni. Kiderült, hogy 2 tárgy zh-ját ugyanoda, ugyanakkorra szervezték. A slussz poén, hogy mindkét tárgyat ugyanaz a tanszék vitte! Tehát a tanszéken belül nem tűnik fel annyi a tárgyfelelősöknek, hogy "hoppá ütköznek a számonkéréseink".


3) Rettenetes tárgyak

Van egy programozós gólya tárgy, ami kifejti a haszontalanság fogalmát. A félév legnagyobb részében idióta, borderline triviális, de magas szinten absztrakt elméletet kell tanulni. Kódolni szörnyen egyszerű feladatokat kell - ehhez képest mégis C++-ban oktatják a tárgyat, ami kb. a legbonyolultabb, legnagyobb imperatív programnyelv, ami létezik. Miért? Mert a tárgyfelelős nem ért eléggé a Python-hoz, amivel ezt a tárgyat oktatni KÉNE. Ahhoz pedig vagy elég erőforrás, vagy annyi józan ész nincs a tanszéken, hogy bevonjanak valakit, aki levezényli a dolgot Python-ban vagy valami más sokkal egyszerűbb nyelvben, mint a C++. Másik példa, hogy funkcionális programozást tanítanak a legelső félévben. Minek? Jó választ nem tudunk. A hivatalos álláspont, hogy "jó lesz a hallgatóknak korán a fejükbe adni egy másféle megközelítést a programozáshoz". Oké, csak aztán az alapképzésen nincs másik kötelező tárgy, aminek köze lenne a funkcionális programozáshoz - úgyhogy aki nem akar foglalkozni vele, az a mesterképzésig nem is találkozik ilyesmivel. Mire pedig oda jut, mire fog emlékezni a gólyatárgyból?


4) Matek számonkérés

Jézusom. Jujj. Jaj. A gyakorlat még teljesíthető. Annyira könnyű, hogy ha leülsz és tanulsz rendesen, akkor lehetetlen megbukni. A gyakorlati anyaggal is vannak apróbb bajok, de ezek elhanyagolhatóak. De az elmélet... Progos tárgyakon verik magukat rá az előadók, hogy mi nem ÁJK vagyunk, ahol arra jár a diploma, hogy 2000 oldalt be tudsz magolni. Pedig de. Matek elméletből a problémamegoldó, kreatív képzésen nem engednek át a qrva tárgyból, ha nem hieroglifáról hieroglifára pontosan körmölsz le a vizsgán 15 tételt + bizonyítást a több száz lehetséges tételből és vagy 30 bizonyításból (Analízis 1). Én komolyan nagyon közel vagyok hozzá, hogy kiiratkozzak a fszba emiatt. És még az egyik legkönnyebb tárgy az A1! Ettől csak sokkal rosszabb lesz.


Most kapásból ennyi jutott eszembe, de ennyi hátha elég is, hogy jobb belátásra térj és elkerüld ezt a mocsok kart jó messziről.

2020. jan. 17. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
89%
Az olyasmiket, mint pl. minősíthetetlen vizsgák (utólag kiderült egyszer, hogy nem töltötte fel a rendszer a megoldásomat, így lényegében nem adtam be semmit, megbuktam mehettem újra vizsgázni, máskor olyan feladatot adtak egy vizsgába, ami konkrétan lehetetlen volt,m ert rosszul volt kitalálva a feladat) meg hogy néhány oktató milyen embertelenül kegyetlen féreg, nem soroltam fel, mert ilyenek minden egyetemen vannak.
2020. jan. 17. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
89%
Az ELTE info kb. 20 éve még menő volt, de mára elavult lett az oktatás színvonala, és kevés a gyakorlat. Ha nem tanultál programozni, az óriási hátrány, mert ott nem fogsz tudni megtanulni. A youtubeon viszont rengeteg hasznos videó van, ahol szájbarágósan elmondják az anyagot. Nem kell matekzseninek lenni ahhoz, hogy valaki jó programozó legyen. Egy közepes matektudás is elég. Mondjuk alapvető koordinátageometria tudás nem árt, ha van a grafikus programozáshoz. Összességében nem árt úgy elmenni programozó szakra, ha valaki tisztában van azzal, hogy hogy működik az objektumorientált programozás. Az osztályok kezelése, metódusok láthatósága, tömbök, listák, ciklusok, kivételkezelés használatát jó, ha már előtte kisujjból kirázod.
2020. jan. 18. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
72%
Nem hátrány, programozni se kell tudni. Az első félévet konkrétan elcseszik arra, hogy szekvencia, ciklusok, esetszétválasztások, tömbök, switch-ek, stb. A második félévig mi nem láttunk osztályt az órákon. Rengeteg ideje van az embernek megtanulni kódolni, akkor is, ha itt az első félévben lát programkódot először az életében. Aki szorgalmas és komolyan veszi, az nulláról megtanulhatja mindezt amit leírtál, még mielőtt szüksége lenne rá, a képzés megkezdése után.
2020. jan. 18. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!