Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Támogatnád, hogy az érettségit...

Támogatnád, hogy az érettségit tovább nehezítsék, és csak a kivételesen jó tanulók kapjanak érettségi bizonyítványt, ezzel pedig átalakítsuk az egész oktatási rendszert?

Figyelt kérdés

Ebben az elképzelt oktatási rendszerben az lenne a cél, hogy megakadályozzuk azt, hogy a tanulást megvető diákok "átcsússzanak egy 2-essel", illetve, hogy a szakképestítés színvonalát tovább emeljük, továbbá növeljük a diploma értékét.


Az elképzelés szerint ugyanis az említett diákoknak a kezébe nem érettségi bizonyítványt kell adni, hanem SZAKMÁT. Ez azt jelenti, hogy a felnőttképzést is jelentősen át kellene alakítani. Megszűnne az, hogy 8 osztályos végzettséggel valaki "letesz" egy konkrét szakmát. 12 osztályos végzettséget várnánk el még egy biztonsági őrtől is. Sajnos túl sok olyan ember kapott OKJ bizonyítványt, akinek kritikán aluli a tudása. Ez a rendszer tehát a szakképesítés színvonalát is emelné. Azokkal az emberekkel, akiknek nincs meg a 12 osztály, a közmunkás állományt töltenénk fel, illetve gyorséttermekbe, gyárakba küldenénk ezt a réteget.


Az érettségi úgy nehezülne, hogy ami most emelt szintnek felel meg, az lenne a középszint, az emelt szintet pedig valamilyen módon tovább húznánk. Az ország ebből csak profitálna, mivel így jelentősen lecsökkenne a diplomások aránya, ami azt jelentené, hogy a felsőfokú végzettségnek lenne értéke. Lényegében megszűnne a büfészak, hiszen ebben a rendszerben egy bölcsész diploma is aranyat érne.


Mit gondoltok?


Mivel 35 év alatti vagyok, gondolotam rá, hogy belépek a Fidelitas-ba. Ilyesmi elképzelésekkel mennyire vennének ott komolyan engem?


2022. máj. 11. 18:34
1 2 3 4 5 6
 31/51 anonim ***** válasza:
75%
29. De értsd meg, hogy ennél jobban nem érné meg szigorítani, kell egy emelt érettségi beugróként. Ezen mi nem jó? Nem akarom ismételni magam, de a ló túloldalára se essünk át. Mi lenne a term.tud szakok többségével, ahol 280 ponttal kerülnek be? Így is hiány van term.tud szakikból. Gondolkozzunk azért kicsit. 3-as érettségivel amúgy a büdös életben se szeded össze a 350 pontot, ha csak nem voltál kitűnő minden év végén. Persze, most akkor mindenki fossza meg magát az egyetemtől, mert nem volt kitűnő a 4 évben. Hát, inkább nem mondok semmit, de kicsit olyan komcsi ez a hozzáállás.
2022. máj. 15. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/51 anonim ***** válasza:
87%

"3-as érettségivel amúgy a büdös életben se szeded össze a 350 pontot, ha csak nem voltál kitűnő minden év végén. Persze, most akkor mindenki fossza meg magát az egyetemtől, mert nem volt kitűnő a 4 évben."

Ne azért fossza meg magát az egyetemtől, mert nem volt kitűnő 4 éven át, hanem azért, mert még abból az egy-két fontos tantárgyból is csak 3-as tudott lenni, ezért duplázással se megy semmire. Aki nem tud legalább egy 4-est, de inkább ötöst megcsinálni abból az egy vagy két tárgyból, ami az egyetem miatt fontos neki, az mit keresne az egyetemen? Az menjen egy évig dolgozni, közben pedig húzza fel magát az adott tárgyakból és fusson neki újra a következő tavasszal.

2022. máj. 15. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/51 anonim ***** válasza:
36%

Nem az érettségi nehezítésétől lesz életrevaló, minőségi a magyar oktatási rendszer.

Én nekem más javaslatom lenne az oktatás rendbetételére.


Lenne kötelező tárgyak és lenne szabadon választható tárgyak a középiskolában, gimnáziumban.


Kötelező tárgyak célja (internet adta lehetőségek miatt) nem a magolás és a lexikális tudás piedesztálra emelése, hanem a gondolkodási képességek fejlesztése, illetve kutatás módszertan. Lényeges, hogy a tárgyak, online is legyenek elérhetőek bárki számára, interaktívan is.


1. Lelki gyakorlat (nem ideológiai, hanem meg kell tanulni hinni, örülni, akarni, szeretni, elképzelni, kitartani, bátornak, önfeláldozónak lenni, stb.)

Szokásrendszer (napi terv, célkitűzés, cél elemzés, előkészítés, optimális időgazdálkodás, érzelmi tudatosság, siker-kudarc elemzés, stb.)

Viselkedéstan (illemtan különböző élethelyzetekre)


2. Testi gyakorlat (gerinctorna, saját testsúlyos edzés, Alexander-technika)


3. Magyar nyelv

- Beszédművelés (lásd Fischer, Montágh, Wacha, Thoroczkay, Hernádi, Kanizsai)

- Szövegértés (fogalmi gondolkodás és funkcionális szemlélet felöl közelítve), (munkaszerződés, jogi, bérleti és adásvételi szerződés is szerepelne a gyakorlatok között tanári felügyelettel)

- Nyelvművelés (Grétsy, Kiss, Dormán, Hernádi, Tótfalusi, Zaicz)

- Érvelés mestersége (érvelési hibák, Zentani, érvelés mestersége c. könyv)


4. Gondolkodási- és tanulási módszerek

- Intelligencia fejlesztés

- Logika tudománya és fejlesztés lehetőségei (Smullyan, brilliant.org, P.D. Magnus, Körmöci)

- Kérdezés tudománya

- Tudományos gondolkodás és lelki alkat

- Gondolkodási módszerek (E. D. Bono, lista módszer, Pólya módszer, mind mapping, stb.)

- Sakk látásmódja

- Modellezés (tudományos modellezés szabályai)

- Általános tanulásmódszertan (Dr. Dezső Zsigmondné)

- Kutatás módszertan


4. Szervezés és vezetés (cél az életünk szervezése és irányítása, valamint a tudatos, felelősségteljes, előrelátó gondolkodás)

- Szervezéselmélet és gyakorlat

- Rendszertudomány

- Irányítástudomány

- Döntéstudomány

- Optimalizálás

- Minőségbiztosítás és minőségellenőrzés

- Időgazdálkodás


5. Informatika

- Office programok

- Programozás gondolkodásmódja, alapjai

- Hálózati ismeretek (választható)

- Internetes keresés (veszélyek, kritikai hozzáállás az információkhoz, szűrés, stb.)


6. Matematika (nagyon fejleszti a logikai gondolkodást, ha “Rátz tanár Úr” -félék tanítanák), (illetve két részre kellene bontani az anyagot, azaz egyik cél a hétköznapi használhatóság, mint pl. kombinatorika, statisztika és valószínűségszámítás, a másik pedig az egyetemre való felkészítés)


7. Angol nyelvhasználat (érdemes egynyelvű módszertant is ajánlani, lásd beszeljangolul.com)


8. Német nyelvhasználat (érdemes angol nyelvről váltani németre, pl. Goethe.de, deutschtraining.org)


9. Politika ismeret és érdekérvényesítés (Kádár rendszerben kizárták az embereket a politizálásból, ezért tudnak jelenleg is a Patkányforradalmárok unokái élősködni a népen)

- Intézmények szerepe és funkciói

- Jogszabályalkotás menete, hatásai

- Propaganda ismeret és védekezés

- Ön- és családvédelem (fegyverhasználat, óvóhelyismeret, önvédelmi és túlélési technikák)

- Demokratikus gondolkodás gyakorlása (gyülekezés, vitakultúra, érvelés mestersége, szolidaritás, stb.)

- Politikusok beszédeinek elemzése

- Ideológiák ismerete, összehasonlítása

- Hatás és megvalósíthatósági vizsgálat, etikai normák, minőség, átláthatóság betartása vitatkozáskor, számonkéréskor


10. Közgazdaságtani és pénzügyi ismeretek

- Közgazdaságtan (Mankiw)

- Pénzügyi (lásd kiszámoló akadémia a youtube-on, mint tudatos pénzkezelés, hitelezés, stb.)


11. Párkapcsolat és családi élet

- Felkészítés a családi életre

- Ápolástan (ember, állat, növény)

- Dietetika

- Háztartástan

- Környezetvédelem

- Embertan

- Szeretkezés alapelvei és következményismeret

- Szórakozás tudománya (értelem fejlesztését megcélozva, illetve a veszélyekre is felkészülve)

- Pályaválasztás (szakmák megismerése, távolabbi kilátások, anyagiak, egészségügyi tényezők, stb.)

- Interjúra való felkészítés


Szabadon választható tárgyak (elsődleges a hétköznapi használhatóság, másodsorban pedig az egyetemre való felkészítés)

- Fizika

- Kémia

- Földrajz

- Biológia

- Történelemhasznosítás (jelen korszak felöl elindulva és összehasonlítva az előző rendszerekkel, hogy tanuljunk a múltból)


Ami az egyetemi felvételit illeti:

- Pszichológiai vizsgálat.

- Felvételi elbeszélgetés (kidolgozott módszerek szerint), hogy csak azokat vegyék fel, akin látszik az adott tárgy, szakma szeretete, akin látszik a hivatástudat.

- Adott tárgyból írásbeli és szóbeli vizsga az önálló, kreatív gondolkodást elvárva.

Minimum 75 %-os eredmény elérése, hogy csakis a legjobbak, legelhivatottabbak mehessenek egyetemre. Aki igazán akarja, elfogja érni a 75%-os küszöböt!

Mert sajnos a diákok legnagyobb része, nem hivatástudat szerint választ, hanem anyagi szempontból. Ezért is van ennyi boldogtalan, kiégett ember.


Úgy gondolom, hogy a fenti tárgyakat tekintve, világelső lehetne a magyar oktatás, de ehhez az egyetemi képzéseket is folyamatosan alakítani kellene, naprakészen, illetve a munkáltatók, a piac igényeit is szem előtt tartva.

2022. máj. 16. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/51 anonim ***** válasza:
73%

Lemaradt!

Nagyon fontos, ha már magasak az elvárások, akkor fizessék meg a tanárokat!


Bruttó 600.000 ft alap + bónuszok + valódi életpályamodell

2022. máj. 16. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/51 anonim ***** válasza:
75%

"Lényeges, hogy a tárgyak, online is legyenek elérhetőek bárki számára"

Itt bukik az egész... Hogy biztosítod, hogy minden gyereknek legyen otthon gépe is meg netelérése is?

2022. máj. 16. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/51 anonim ***** válasza:
82%

Nem bukik az egész, mert az iskolában is adott a tananyag.


Az online elérhetőség, lásd adatbázis, stb., egy további lehetőség.

2022. máj. 16. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/51 anonim ***** válasza:
82%

Amúgy 35-ös válaszoló.

Tanári felügyelet mellett, csak tanulási funkciókat engedélyezve a gépen az iskolában, könyvtárakban is biztosítható annyi számítógép, amin keresztül tanulási céllal elérhető a tananyag.


Sokszor jobb is a szegény, elmaradt régiókban, ahol a szülők, nem állnak a helyzet magaslatán.


Az is nyilvánvaló, hogy az átállásra 2-3 generáció kellene, mert az elmúlt 60 év mocska (jelenleg is tart) óriási pusztítást végzett a fejekben.

2022. máj. 16. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/51 anonim ***** válasza:
72%

"Tanári felügyelet mellett, csak tanulási funkciókat engedélyezve a gépen az iskolában, könyvtárakban is biztosítható annyi számítógép, amin keresztül tanulási céllal elérhető a tananyag."

Tanári felügyelet alatt iskolában van a gyerek kb. 8-tól 2-ig, 3-ig. Ezen túl még mennyit kéne ott maradnia a tanárnak? Mikor készülne az óráira és mikor állítana össze és javítana dolgozatokat? (Hogy csak egy-két olyasmit kérdezzek, amit óra alatt nem tehet meg.)

Nem lenne házi feladat? Otthon nem kéne tanulniuk a diákoknak, csak az iskolában, amikor tanár is van velük, úgy érted?

2022. máj. 16. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/51 anonim ***** válasza:
82%

Természetesen több tanár kell, bár ezt pontatlanul fogalmaztam meg.

A javításhoz, értékeléshez informatikai programokat kell segítségül hívni (szempontrendszerek, AI), alkotni, ami megkönnyítené a tanár munkáját. De nem helyettesítené a tanárt vagy a tanárasszisztenst.


Ha pontosabb szeretnék lenni, akkor több tanárasszisztens kellene, mivel 20-30 fiatallal nem lehet egyszerre foglalkozni sem órán, sem a “tanulószobában”. Értelmi képesség, tanulási zavarok, motiváció, szokások, stb. miatt.

De ehhez a tanárképzést is át kellene alakítani.


Úgy gondolom, hogy a feljebb közölt tárgyak, pont a gondolkodó önállóságot erősítenék, azaz, otthonra már elenyésző lecke lenne. Ha egyáltalán szükséges pár fiatalnál. De ehhez az értelmi képességet, egyéb készséget felmérve, úgy is kell összeállítani a tananyagot, aztán csoportmunkában mehet a kreatív alkotás, stb.

Mert a cél, ahogy a hozzászólásom elején írtam, nem a lexikális anyag bemagoltatása, hanem a kutató-gondolkodó tantárgyhasznosítás.


Elnézést, ha pontatlanul fogalmaztam.

2022. máj. 16. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/51 anonim ***** válasza:
6%
Micsoda vita elvtársak!
2022. máj. 16. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!