Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Egyéb kérdések » Van olyan, aki tömegközlekedés...

Van olyan, aki tömegközlekedés/bicikli párti és autóellenes?

Figyelt kérdés

Nagyon sok embert ismerek, akik folyton az autósok ellen beszélnek.

Pl. szóbakerült, hogy a belvárosból kitiltják az autósokat. Nekem teljesen természetes volt, hogy ez hülyeség, mert a családunk nagyon "motorizált", mindenkinek van kocsija, buszra szinte soha nem szállunk, pedig munkahelyen jár az ingyen bérlet. Mások viszont azzal érveltek, hogy "akkor majd az autósok lesznek szívesek felemelni a hátsójukat".

Vagy említhetném azt is, hogy a Budaörs felé vezető autóúton az egyik sávból buszsávot csináltak. Ez tényleg kedvez a buszoknak, mert pár percet behoznak, viszont az autóknak olyan kib*szott dugókat csinált, hogy egyáltalán nem érte meg(szerintem). Ennek ellenére ezzel is egyetértett sok ismerősöm.

Most akkor mi lesz? A társadalomban a gépkocsivezető egy olyan "kaszt" lesz, ami káros és megszüntetendő? Régen nem volt ilyen "szembenállás".


2011. jún. 4. 03:10
 1/9 yuda ***** válasza:
65%

Budapesti vagyok és azt látom minden nap, hogy több ezer autó folyamtosan és kérlek ne győzzél meg arról, hogy válasszak az autók bűze között és a jobb levegő között.


Itt tuti csinálni kellene valamit, mert lehet nem éri el a kritikus zónát, bár szerintem abban is csalnak, de nem normális dolog ilyen káros levegőjű helyen élni évtizedekig. Ezért menekülnek az emberek, ha tudnak.

Ehhez jön az állandó robajló zaj... légyszíves ne jöjjetek azzal, hogy ezek a modernizáció elkerülhetetlen eszközei, mert így azt kellene mondanom, az ember saját maga ellensége és ész nélkül megöli önmagát.


Nehogy meggyőzzetek, hogy a kipufogó gáz és az állandó zaj egészséges.

2011. jún. 4. 06:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
75%

Nem vagyok autóellenes, mert sok helyen és helyzetben valóban indokolt az autó használata. De amikor pl. ahogy írtad, mindenkinek van kocsija és azzal furikázik, nem tartozik ebbe a helyzetbe.

Budapest lassan autópályává válik, ami annak tükrében, hogy szuper tömegközlekedése van (tudom, nyolcszáz ok miatt utáljuk, de valójában egy órán belül ott vagy bárhol), teljesen indokolatlan.

Soha nem fogom megérteni az autós ismerőseim, akik képesek reggel 20-30 perccel korábban indulni azért, hogy beérjenek munkába a dugóban. Ki nem állhatom, amikor késik valaki, és benyögi, hogy bocs, parkolóhelyet kerestem, és mindenki megértően bólogat.

A Kerepesi mellett lakom, nap mint nap látom, hogy áll be reggel és délután a dugó.

Természetesen vannak szituációk, amikor indokolt az autó használata, de valójában ebből olyan kevés van, hogy anyagilag is jobban jár az ember, ha olyankor taxit hív. Nekem egyébként ebből a meggondolásból nincs autóm.

A környezeti terhelésről pedig ne is beszéljünk, rémes a levegő a belvárosban. Abban a belvárosban, ami Európa egyik legszebbje, ami tele van gyönyörű házakkal, utcákkal, ahol a világ legjobb dolga sétálni. Sajnos ezt manapság kizárólag éjszaka lehet megtenni, ha nem akarsz megfulladni.

Régen nem voltak olyan szempontok, mint ma, de fontos hozzátenni, hogy nem is volt ennyi autó! Amíg a 20. század a modernizálásról, motorizálásról szólt, amibe belepasszol az autó, a 21. század a fenntarthatóságról - ami szöges ellentétben áll a "mindenkinek legyen egy kocsija és azzal mászkáljon" felfogással.

2011. jún. 4. 07:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
41%
Valószínű ha nem lenne autóm, vagy nem lenne pénzem benzinre, én is autóellenes lennék. És ha az ember tud számolni, akkor megsaccolhatja hogy ha a budapesti autósok csak 20%-a áttérne tömegközlekedésre, akkor az mennyire túlterhelt lenne. Mert ez megfordítható, én is számtalanszor hallom hogy "majdnem megfulladtam annyira tele volt a busz, villamos" stbstb. Szóval én inkább azt mondanám, hogy a magyar embernek semmi se jó. Elmélkedés, hogy mert mennyien autóznak, és inkább tömegközlekedni kellene. Ha meg így lenne, akkor az lenne mindenkinek a baja hogy "a rohadt életbe, már megint annyian vagyunk a buszon mint a heringek" Szóval véleményem szerint, ez csupán az irigység netovábbja, mert nincs autóm vagy nekem nem igazán telik úgy benzinre, akkor szidom az autóst "mert én is feltudok szállni a buszra" szlogennel.
2011. jún. 4. 07:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Nem vagyok autóellenes, viszont biciklipárti vagyok. Ami engem zavar, hogy sok helyen nincs kiépítve rendesen a kerékpárút, és az úton mennek, mint állat vagy épp egy soksávos út, amire nem is lehet felmenni biciklivel. (egy alföldi városról beszélek)

Ha Pestre megyek a tömegközlekedést választom, igaz, nincs autóm, de megőrjít az a zaj, ami ott van.

Azokkal nincs bajom, akik messziről mennek Pestre kocsival, ha már van saját kocsijuk, és időre megbeszélt helyre mennek. Azokkal sincs, akik keresztülmennek a városon, vagy dolgozni mennek. Ami engem zavar - és nem csak Pesten -, hogy ha valaki tökegyedül a kocsijában egy kilométernyi, három utcánnyi vagy még kevesebb táv miatt kocsival mászkál. (és nem mozgássérült)

2011. jún. 4. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
56%

Én is kitiltanám a belvárosokból az autókat. Természetesen kényelmesebb, mint a tömegközlekedés... az autósoknak.


Jól meg kell szervezni a tömegközlekedést, parkolóházakat építeni a városok szélére, és kész. A városok, legalábbis a magyar városok, nem ekkora autóforgalomra lettek tervezve, ehhez még hozzá jönnek a bunkó sofőrök.


Persze vannak helyzetek, amikor tényleg muszáj volna behajtani, de ez szűrhető volna.

2011. jún. 4. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

"Valószínű ha nem lenne autóm, vagy nem lenne pénzem benzinre, én is autóellenes lennék."


Ebben csak ott a bibi, hogy ha nem lenne pénzed benzinre, akkor vonat- és buszjegyre sem lenne pénzed, ugyanis a tömegközlekedés jóval drágább az autónál.

2011. jún. 4. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Nem igaz az, hogy akinek van pénze kocsira (a kocsiba nem csak benzin kell, hanem biztosítás, és meg is kell tudni venni, egyáltalán nem olcsóbb, mint a töm.köz.), az használja is. Én pl. (nem akarok dicsekedni), de gazdag vagyok, mégsem ülök autóba, nincs is. A garázsban inkább a hangszereket tartom, és ott szoktunk zenélni pár baráttal. Tudom, hogy a tömegközlekedés jelenleg nem bírná ki, ha az összes autós átállna, de ha fokozatosan állnának át, és mindenki fizetne, lehetne azt fejleszteni. Lehet, hogy a budaörsi buszsáv túlkapás volt, de én örülnék neki, mert busszal járok, és a saját érdekeimet nézem. Valószínű, hogy ezért értettek egyet vele az ismerősök. A belvárosban tényleg akkora dugók vannak, hogy nem lenne csoda, hogy mondjuk 06-22h-ig nem engednek be senkit, max. aki ott lakik.
2011. jún. 4. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Ebben csak ott a bibi, hogy ha nem lenne pénzed benzinre, akkor vonat- és buszjegyre sem lenne pénzed, ugyanis a tömegközlekedés jóval drágább az autónál.


Na ebből látszik hogy életedben nem volt saját autód. Tudom, van neked, Bmw X6, meg gazdag is vagy amúgy:) Ha már valamit írsz, az ne oltári nagy baromság legyen.

2011. jún. 4. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

Engem is az zavar(t) a tömegközlekedésben, hogy nem lehetett férni. Én Budán lakom, a környékünkön csak 2 buszjárat van. Ezek 12 percenként járnak. Ha a belvárosba akarok menni, akkor átszállok, de a villamos/busz dugig van emberekkel, nyáron mindenki izzad, gyakran késik, kényelmetlen.

Egyébként kezdem azt hinni, hogy csak nekem van mindig szerencsém, de én mindenhova odaérek kocsival. Éppen az a baj, hogy én tömegközlekedéssel kések el. Pl. nekem Budáról délután a Fogarasi út kocsival 15-20 perc. Ha nem kocsival megyek, akkor busszal le a Moszkváig(Tudom, Széll Kálmán), aztán pedig metro, de ez még akkor is fél óra, ha rögtön jön a busz.

Fillér utca pedig 5(!) perc kocsival, dugó esetén 10-15. Különben Moszkváig 15 perc, ahonnan átszállok a 149-es buszra. Minimum 10 perc, mire elindul, ráadásul a Mamutnál annyian szálnak fel, hogy múltkor nem tudtam leszállni, ott, ahol akartam.

4/6-os villamosról ne is beszéljünk. Gyors, viszont zsúfolt. Legutóbb azt kellett végighallgatnom, hogy egy roma fiatalember a mobilján üvöltve beszélte meg a haverjával, hogy milyen következményei vannak a romlott tejnek, amit reggel ivott :S

Lehet, hogy egyedül vagyok, de nekem a tömegközlekedéssel csak rossz tapasztalataim vannak. Benzinre pedig így sem költök sokkal többet, mint a havi bérlet(ha nem járna ingyen).

2011. jún. 4. 20:04

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!