Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Egyéb kérdések » Miért dolgozhatnak ilyen...

Miért dolgozhatnak ilyen emberek kereskedelemben? Vagy rosszul ítélem meg a helyzetet?

Figyelt kérdés

Ma a párommal egy elektronikai üzletben voltunk, ahol már több 100e Ft értékben vásárolt. Mindig nagyra tartotta udvariasságukat, készségüket, korrektségüket.

Mivel szeretne egy jó fényképezőgépet, kinézett egyet a neten, és elmentünk a boltjukba, hogy közelebbről szemügyre vegye.

A Párom rögtön sorra került. Ekkor kezdődtek a meglepetések. Az egyik kolléga rendkívül kelletlen, sőt, mondhatom, udvariatlan volt. Párom szerette volna megnézni a gépet, arról tájékoztatást kapni, s a következő válaszokat kapta:


- "jó, megfoghatja, de nem kattintgathat vele, sem semmi mást nem tehet";

- "előbb vegye meg, utána próbálgassa";

- "a gép mínusz akárhány fokot bír" ("az mennyi?" - kérdezte Párom, mire a fiatalember mogorván: "nem tudom. Valahol a neten biztos megvan." Ekkor majdnem közbeszóltam, hogy erőltesse meg magát és nézzen utána.)

- "nem tudom, mekkora páratartalmat bír";

- "nézze, sokan várnak, nem érek rá itt keresgélni, nézzen utána a neten".


Ekkor Párom felállt és eljöttünk. Meg kell mondanom, nagyon csalódottak voltunk. Szerintetek normális ez a viselkedés?


Aki ilyen helyen dolgozik, annak nem kellene tájékozottnak lennie arról, amit árul, de legalábbis készségesnek?


2010. ápr. 7. 22:22
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
85%

most nem is értem a problémát.

egy vevőközpontú hozzáállás. a vevő a középpontban áll és ezáltal mindenkinek az útjában. :))

2010. ápr. 8. 02:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:
57%

Nyugodtan küldd csak el azt a levelet.

Ha mindenki hallgat, sosem fog változni semmi.

2010. ápr. 8. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 A kérdező kommentje:

köszi. Szerintem is az lenne a jó, ha mindenki szóvá tenné ilyenkor a sérelmeit. A párom hagyná a francba, de én tegnap elküldtem a levelet: pont ezért. Érdekes, hoyg a nagy munkanélküliség réme nem riaszt mindenkit kellőképpen. Tényleg úgy bántak vele, mint egy léggyel, akit nehezen lehet odébb hessenteni.


tetszett a vevőközpontúság új megközelítése:-).

2010. ápr. 8. 10:33
 14/24 anonim ***** válasza:
30%
Khm... Szóval egy forgalmas bolt kellős közepèn, Ti hosszan feltartottàtok az eladót, rengeteg apró kèrdèssel? Aztàn csodàlkoztàl, hogy ingerült lett? Úgy hiszitek, az eladók csevegni vannak ott?? Tènyleg mièrt nem nèztek utàna a neten, nem nagy fàradtsàg. Tudod Te, hogy egy nap mennyi ilyen tèved be egy boltba, kèrdezget, nyűgösködik, aztàn nem vesz semmit... Ti tènyleg elvàrjàtok az eladótól, hogy a bolt minden termèkèről teljeskörű tàjèkoztatàst tudjon nyújtani? ELADÓ, nem informàciós szolgàlat! Azèrt van ott, hogy meg tudd kèrdezni, hogy ez vagy az hol van, nem kell tudnia pl. az öszes fènykèpezőgèp pàratartalmàval kapcsolatos dolgokat... Ès most kirúgatnád az àllàsàból? Könnyebb így a lelkednek? Kicsinyes vagy ès butuska is-szerintem.
2010. ápr. 8. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
59%
Szóról szóra egyetértek az utolsó válaszolóval. Mutassatok már nekem egy eladót, aki fejből keni-vágja a fényképezőgépek páratartalom, meg hőmérséklet bírását. Sztem ezek még a gép tájékoztatótjában sincsenek benne. Némelyik vevő olyanokat tud kérdezni, aztán meg csodálkozik, ha az eladó a plafonra mászik tőlük.. Előttetek lehet, hogy már 8-an kérdeztek tőle ekkora blődségeket. És ezért tényleg képesek vagytok kirúgatni?? Hát kívánom nektek, hogy egy rossz munkanapotok után titeket is rugasson ki egy kukacos ügyfél!!!
2010. ápr. 8. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:
49%
Szerintem nem fognak veled foglalkozni, másrészt biztos vagyok benne, hogy te sose dolgoztál ilyen (vagy hasonló) helyen, és fogalmad sincs, milyen az. Hallgattál volna a párodra, most nem bosszankodnál. De remélem, egyszer kerülsz ilyen helyzetbe a másik oldalról, aztán kíváncsi leszek, mennyire leszel türelmes 10-20 hülye vevő után, miközben a főnök is kért más feladatot már legalább fél órája, és te meg elúszol a tennivalók között, és azt se tudod, hol áll a fejed.
2010. ápr. 8. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim ***** válasza:
45%

az utolsó 3 válaszolónak üzenem:


nincsenek hülye kérdések, csak hülye válaszok. ha bemegy a vásárló, akkor azért mert vásárolni akar(na). ha kérdései vannak, akkor az eladó feladata, hogy azokat megválaszolja, hogy a vevőt kiszolgálja. EZ A FELADATA. természetesen nem köteles az összes műszaki cikk összes paramétereit kívülről tudnia, de akkor nézzen utána és ismerje az összefüggéseket.


ha ezeket nem teszi, akkor nem végzi a feladatát. ha nem végzi a feladatát, akkor nem érdemel fizetést. ha nem szolgálja ki a vevőket, akkor a vevők máshova mennek (kivéve a 3 utolsó hozzászólót). ha nem csinál forgalmat, akkor a kereskedő is veszélyben van, esetleg csődbe megy, és akkor nem csak annak az eladónak nem lesz állása, hanem sok más embernek sem.


és igen, majd én eldöntöm, hogy hol hagyom a pénzemet. én ott szoktam hagyni, ahol tisztességesen kiszolgálnak, ahol az az érzésem, hogy komolyan vesznek.


és egy komoly cég igenis örül ha visszajelzést kap a vásárlóktól (ebben az esetben reklamáció), mert akkor a vevő egy lehetőséget ad, hogy a cég korrigálja a hibáját.


értékesítési, kommunikációs és személyiségfejlesztési tréningre lehet nálam jelentkezni. :)

2010. ápr. 9. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:
67%
Jaajj, ne etessél már ezzel minket! Én könyvesboltban dolgoztam, és volt olyan, aki megkérdezte, tessék mondani, ez a könyv (és mondta a címet) környezetbarát papírra van nyomva??? Hát mit lehet erre mondani??? Az író születési anyakönyvi kivonata nem kellett volna neki???
2010. ápr. 9. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:
85%

A válasz megírásának időpontja: ma 12:56



most mi ezzel a gond, hogy ezt megkérdezte? mondjuk én sem ez alapján döntöm el hogy milyen könyvet vásárolok, de ha neki ez heppje, hát legyen.

2010. ápr. 9. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:
53%
mert kb. hasonló a fényképezőgép páratartalom-bírásához.
2010. ápr. 9. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!