Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Művészetek » Hogy lehet hogy semmirekellő...

Hogy lehet hogy semmirekellő vállakozók fent tudnak maradni?

Figyelt kérdés
Nem egy olyat ismerek akinek a munkájában semmi köszönet nincs, talán nem túlzok ha azt mondom, minden szart képesek elbaszni, mégis hívják különböző helyekre még önkormányzatok is (!!!)

2023. febr. 23. 16:45
 1/10 A kérdező kommentje:
*vállalkozók
2023. febr. 23. 16:45
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Akkor valamiben mégis csak jók.
2023. febr. 23. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 Lucifer-666 ***** válasza:
100%

Miket szoktak elrontani? Kik hívják őket és miért? Téged miért nem?

Miből gondolod, hogy fent tudnak maradni?

2023. febr. 23. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
71%
Hogy adott esetben nálad elszúrtak valamit, abból nem következik hogy másik 999 alkalommal ne végezhettek hibátlan munkát másoknál.
2023. febr. 24. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
70%
Valószínű elégedettek a munkájukkal. Te nem tudhatod, hogy másnál hogy dolgoznak. Lehet, hogy Te egy szakmabeli vagy és nem megy a szekér?
2023. febr. 25. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Az emberek döntéseit sok féle tényező befolyásolja és sok esetben még ő maga sem mindig látja át tisztán a saját döntéshozatali mechanizmusát. Nekem is volt olyan kollégám, akinek a munkájával mindenki elégedetlen volt, rendszeres beszédtéma volt, hogy "na most mit fog megint elrontani", még csak emberileg sem volt egy simulékony, barátságos figura, kb. senki nem kedvelte, mégsem rúgták ki, hogy egy jobban dolgozó munkaerőt vegyenek fel helyette, vagy valaki olyat, aki ugyanilyen vacak munkát végezve legalább kellemes társaság és minimum emberileg jó vele együtt dolgozni, ha már a munkája minősége vacak.

A legtöbb esetben egyszerű tehetetlenségi tényező tartja helyükön ezeket az embereket. A legtöbb embernek megfelel a langyos vízben tapicskolás. Amíg nem annyira hideg/forró a víz, hogy annak kellemetlensége hirtelen változtatásra kényszerítse, addig inkább el van az ember a langyos vízben. Nem véletlenül emlegetik sokan a békákat. Ha forró vízbe dobod, kiugrik, mert nem tudja elviselni. Ha viszont fokozatosan melegíted fel, akkor szépen lassan megfő benne.


A régi rossz munkaerőt már mindenki megszokta, hogy ő van ott, vele kell együtt dolgozni, olyan amilyen. Elégedetlenek vele, de már ismerik, megszokták és tudják mire számíthatnak, annyira meg nem vacak, hogy érdemes legyen miatta változtatni.

Egy új emberrel mindig új bizonytalanságok jönnek. Ha elküldik a régit és valaki mást hívnak helyette, akkor jöhet egy még rosszabb is. Mindenképp egy másik ember lesz, akit meg kell ismerni, meg kell szokni, ráadásul a régit elzavarni kellemetlenséggel jár, amit fel is kell vállalni felé, hogy bocs, de nem kérünk belőled többé. Aztán energiát kell beletenni, hogy találjanak egy másikat helyette. Sőt akinek feladata lesz mást keresni személyes kockázatot is vállal vele, hogy ha még rosszabbat talál, akkor ő szembesül vele, hogy nem tudott az előzőnél jobbat találni. Ezek mind extra stressznek teszik ki a rendszert/céget, amit sok esetben egyszerűbb elkerülni és hagyni, hogy menjenek a dolgok a szokásos módon, minthogy felbolygassuk a rendszert egy nem is feltétlenül szükséges változás miatt.


Aztán vannak az olyan árnyalatok, amiket itt többen is említettek. Pl. Sok olyan van, aki vacak munkát végez, de remek magyarázatokat ad rá, hogy miért lett olyan, vagy annyira jól meg tudja magyarázni, hogy mennyire jó az, amit csinál, hogy már fel sem tűnik, hogy vacak. Egyenesen akár eladja művészi változatosságnak, hogy egy egyenes vonalat nem képes húzni.

Vagy ott vannak azok, akik ugyan jó munkát nem végeznek, de emberileg annyira szerethetők, kedvesek, barátságosak, sajnálatra méltók, hogy nincs szíve az embernek még reklamálni sem.

Vagy a Magyarországon szintén gyakori tényező, hogy utálja ugyan mindenki, le is cserélnék szívesen, csak hát valakinek a valakije, vagy valakivel jóban van, ezért nem szabad, nem engedik, hogy lecseréljék.

Sok esetben akár a kellő szakmai rálátással sem rendelkezik a megrendelő, hogy el tudja dönteni, hogy az alvállalkozó munkája milyen minőségű. Ha a melós kellő határozottsággal állítja, hogy ez így jó, ő meg nem tudja ezt cáfolni, mert nem ért hozzá, akkor csak megköszöni és kifizeti.


És még számtalan egyéb tényezőt fel lehetne hozni.

2023. febr. 28. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
#6 Remekül összefoglaltad a lényeget. Ez a mai nagy valóság. Ebben minden benne van. Ment is a zöld pipa.
2023. márc. 1. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%

1. Sokaknak a minőség nem számít. Vagy legtöbbnek fel se tűnnek a részletek, amiket én nyélből kiszúrok. Érzékeny vagyok ezekre...


Láttam olyan hanyag munkákat, amiket ki kellett javítanom, nem tudtam elnézni.


De pl egyik barátom műfogsorát én javítottam ki, mert a fogtechnikusa hanyag munkát végzett, pedig házhoz is ment a szaki haverjuk.

Én meg meg akartam ismerni, hát a munkáját látva inkább már nem, kiábrándító.


2. Hiányszakmák, senki nem vállalja, de mégis kell valaki, aki megcsinálja.


3. Emberek zömének nem nagyon vannak igényei. (ez picit összefügg 1-es ponttal)


4. Az olcsót keresik.


5. A drága se mindig jó, megesik, hogy csak túlárazott.


Általában ezek miatt működik a gagyibb vállalkozások.


(6) A legritkább, hogy érti is a dolgát, jól dolgozik és meg is kéri az árát.


De ez már a jó vállalkozás.


Az építkezéstől egészen a kézműves dolgokig érvényesek ezek.

2023. márc. 17. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%
+ ismeretség (ez lemaradt)
2023. márc. 17. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Most az egyszer hívtam újsághirdetés útján egy gázszerelőt 3 konvektor átnézése, kitakarítása miatt. Pofátlanul 55eFt-ot kért számla nélkül és 4,5 óráig pofázott, megívott 1 liter narancslét, 2 kávét. Úgy kellett már kirúgni.
2023. márc. 18. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!