Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Szokások, etikett » Miért alapvetően tahó a...

Miért alapvetően tahó a magyar a vásárlókkal?

Figyelt kérdés

Ha Magyarországon vásárolsz valamit, a legszentebb szabály, hogy "a pénztártól való távozás után reklamáció nincs". Nem azt csomagolták, amit kértél? Törött? Szar? Átvertek? Úgy kell neked, hülye proli, miért nem nyitottad ki a csipádat!


Bementél a boltba? Mi a fenét képzelsz magadról, hogy majd köszönünk, mosolygunk? Anyádat, perkáld le a lóvét és húzzál!


Micsoda, hogy visszahoznád az árut, mert mégse kell? Hogy az anyádba képzeled? Mi az, hogy "refund", beszélj magyarul te köcsög!


Vegyél kosarat, mert itt szabályok vannak! (inb4 "hülye alternatív köcsög")


Panasz? Ne nekem mondja! Én csak itt támasztom a pultot! Tessék elmenni a vezetőséghez. Én nem a céget képviselem, én csak egy szegény, éhbérért dolgoztatott senki vagyok. Nem, sajnos nem tudok segíteni. Nem az én dolgom, én csak a törött szarokat adom ki, amit nem lehet visszahozni. Tessék kutatni, nyomozni, telefonálni. A nagyságos vezetőség az illetékes.


Na, szóval mindez miért is van?



2016. aug. 3. 12:21
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

1. Amikor vásárolsz, akkor megnézheted a polcról leemelt terméket.

2. Bizonyos termékekre garancia van.

3. A pénztártól való távozás reklamáció tiltása, nem ilyen faék egyszerűségű, ahogy be akarod állítani. Pl. Volt már, hogy fizetés után vettem észre, hogy a vásárolt játék tokjában nincs lemez (fel volt hasítva, és nem, nem letöltő kódos volt). Szó nélkül kicserélték egy másikra. Ez arra vonatkozik, amikor valamilyen idióta mindenféle látszatproblémával menne vissza panaszkodni.

4. A kosár vitelében nem létok kivetnivalót, a kezedből akár le is ejtheted a cuccot, a kosár nagyban megkönyíti a bevásárlást, bár a hozzád hasonló okos tiniknek elhiszem, hogy gáz.

5. Bizony, egy pénztárosnak vagy véletlenszerű alkalmazottnak nem kötelező a te panaszoddal foglalkozni. Neked biztosan nehéz megérteni, de nem tartozik a munkakörükbe, ahogy pl. egy autószerelő sem fog téged vezetésre oktatni.

6. Egyáltalán nem látom úgy, hogy a bolti dolgozók nagy része bunkó volna. Bár elhiszen, hogy te kihozod belőlük a rosszat.

2016. aug. 3. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Ja és az, hogy te visszaviszel egy árut, ami neked nem kell, és ők nem veszik vissza - nos a magyar törvények szerint nem köteleségük. DE még így is megteszi egy csomó üzlet a vásárló kedvéért.
2016. aug. 3. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
Azért mert az eladóknak a t*kük kivan az olyanoktól mint te.
2016. aug. 3. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Ahaha, tipikus buta és erőszakos magyar válaszok eddig... Ez az, gyerekek, minek ide nyugati színvonal, elüldögéltek ti a fosban is.
2016. aug. 4. 01:21
 5/11 anonim ***** válasza:

Szerintem azért van, mert a magyar vásárlóknak az a legfontosabb, hogy valami 10 forinttal olcsóbb, nem az áru vagy a szolgáltatás minősége.


Ezért a legtöbb bolt olcsón tartja az árait, és ezzel vonzza a vásárlókat. a többit leszarják.


Ha valaki azzal próbálna versenyezni, hogy "nálam 10 forinttal drágább minden, de az eladóim előre köszönnek és ha valami bajod van, akkor normálisan kezelünk" akkor annak az üzlete tönkremegy.

2016. aug. 4. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

Alapvetően azért, mert a vásárló is tahó az eladóval, a főnöknek meg csak a profit lebeg a szeme előtt... ez meg így egy ördögi kör.


Na de akkor a véleményem a problémákról:


1. Ezt amúgy én sem értem, miért van kiírva. Max. azt érteném meg, ha az lenne kiírva, hogy "távozás előtt számolja meg a visszakapott pénzt", mert azt a kutya nem tudja bizonyítani, ha Józsi visszamegy, és azt mondja, "nekem 2ezerrel kevesebbet fizettek vissza", az igaz-e, vagy nem... a leleményes vásárlók meg gondolom, már többször eljátszották a trükköt, hogy jól kaptak vissza, és így meg tudtak potyapénzt szerezni. De a nagyobb problémákra a legtöbb helyen ez nem vonatkozik azért.


2. Az engem is zavar, hogy néhány helyen az alapvető illemszabályokat nem tartják be. Én is dolgoztam eladóként, nem esett nehezemre köszönni, mosolyogni, akkor is, ha a 20ezredik hülye vásárló volt ott, aki csak kövtelőzni tud, gondolkodni nem... nem egy atomfizika. Csak ugye manapság a jó eladó nincs megfizetve, és akinek van hozzá érzéke, az nettó 80-ért nem megy oda... így marad a flegma diák meg az életunt 40es.


3. Azért az elég sznob, aki egy magyar boltban azt mondja, hogy refundot akar. Van arra magyar szó is, tiszteljük már meg a nyelvünket. Meg miért várjuk el, hogy a nettó 80-at kereső magyar boltos tudja azt, hogy mit jelent a refund (én megértem, ezért is dolgozom multinál többször annyiért...). Amúgy meg boltos oldalról sztem egy borzalom ez az elállási szabály, mert mondjuk egy kis forgalmú üzlet baromira meg tudja azzal szívni, hogy pár gyökér meggondolatlanul összevásárol mindent, amit visszavisz 3 nap múlva.


4. Alapvetően nem várnék el kosarat, de ennek is megvan az alapja. Az emberek szoktak lopni. Ha mindenki mindent a kosarába rak, könnyű kifigyelni a tolvajt.


5. Van olyan dolog, ami nem tartozik az adott munkaerő hatáskörébe. Nem hasraütésszerűen mondja, meg próbálja kivonni magát a felelősség alól, hanem benne van a feladatköri leírásában, vagy nincs, de a főnöke befenyíti. Ha nem azt csinálja, kirúgják. Gondolom, te is brahiból nem azt csinálod, amiért fizetnek neked...

2016. aug. 4. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
"Így marad a flegma diák meg az életunt 40-es." Mondjuk az alkalmatlan eladó (nem kereskedő!) mellett a többi vásárló is megér egy elgondolkodást. Az embernek az az érzése, hogy nálunk a neveletlen proletárokat külön tenyészetekben inszeminálják. A XI. kerületben lakom, és borzasztóak a tapasztalataim az élelmiszer-eladás területén. Az I. kerületben van egy delicatesse, ott tényleg előre köszönnek, tudják a nevemet/megszólításomat, hogy miket szeretek, említik, ha van valami érdekes újdonság. Oda fogok járni, meg max. a Culinaris-ba (de ha lehet, onnan is csak rendelek), és minden érintkezést elkerülök ezekkel a szerény agyi kapacitású néprétegekkel...
2016. aug. 11. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Én azt vallom hogy a sok bunkó vásárló után, az eladó is bunkó lesz. Hidd el elég sokáig dolgoztam nagy áruházban. Alapvetően mosolygós vagyok, kedves voltam a vevőkkel, de néhány ahogy oda állt a kasszámhoz, leszívtak, sőt néhánynak egy két pofon is kijárt volna.


- A vásárlók egy java része se tud köszönni, bunkók és elvárják hogy te mint dolgozó tudj mindent ami az üzletben folyik, de az mindegy hogy tökre nem azon a részlegen dolgozol... Ahogy vannak bunkó eladók is, lehet hogy egyszerűen rossz napja van, vagy te vagy az 1000. ember aki azt kérdezte ma meg...


- Törött áru, hát érdekes dolog, sokszor maguk az okos vásárlók bontják fel, lopnak el 1-1 alkatrészt, és törik össze az árut amit más meg megvesz. Normál esetben ezt az üzletben vissza kell venniük, amit jó néhány helyen meg is tesznek. Ha drága dolgot veszel azt ott a helyszínen ellenőrizd


- Panasz szintén egy olyan dolog hogy a megfelelő embert kell ahhoz megkeresni, és persze! megfelelő módon hozzáállni. Mert lehet panasza a vásárlónak, aki mondjuk egy árutöltő diákot szemel ki, aki nem tud ebben segíteni és rögtön elhordják mindennek és csodálkoznak ha úgy reagálnak vissza. De ha normálisan elmondanák a problémát a dolgozók is készségesebbek lesznek és eligazítanak olyanhoz aki tud segíteni.


- És persze vannak az azért is kötöm az ebet a karóhoz vásárlók, akiknek ha szépen magyarázod el akkor sem fogja fel a dolgokat.


Tudnék pár érdekes sztorit mesélni vásárló és eladó között :D

2016. szept. 2. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

1. Még ha akarnak az eladók, akkor sem tudnának segíteni a reklamáslásod miatt a pénztárnál. Egy, mert ha rosszul adott vissza, te azt utána mivel bizonyítod? Akkor kell megszámolni a visszajárót, amikor még ott állsz. Ha béna voltál és kint vetted észre, hogy törött stb. fogod a blokkodat és szépen odasétálsz a vevőszolgálathoz. Hidd el ők tudnak segíteni, de egy mezei kasszás nem tudja visszahúzni és visszaadni a pénzed.


2. Én eddig szinte mindig azt tapasztaltam, hogy előre köszönnek az eladók. Lehet te laksz szar helyen.


3. Igazuk van beszélj magyarul, miért nehezedre esik? Egyébként pedig asszem 3 napon belül még azt is visszacserélik, ami nem garanciás csak otthon jöttél rá, hogy neked igazából ez mégsem kell.


4. Persze miért nehéz az a kis kosár? Vagy esetleg lopni mentél be és a kezeid közül kevésbé feltűnő ha becsúszik a rágó a kabátodba?


5. Nyilván ha odamész az árufeltöltőhöz nem nagyon tud veled mit kezdeni. A diákmunkás aki a szárazárúhoz van beosztva sem fogja tudni megmondani neked, hogy pontosan melyik pocon van az xy puding.

2016. okt. 9. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Igazából ha rosszul adott vissza vagy csak a gyanúja áll fenn, természetesen vissza lehet nézni csak hosszadalmas, mivel olyankor le kell számolni a kasszát. Kinyomtatják az összesítő blokkot, azon rajta van mennyinek kell benne lennie a kasszában. Persze nem 50 forintért kell pampogni, annyi többlet általában szokott is lenni egy kasszában (ott hagyott 5-10 ft-ok).


Egyszer volt nálam, hogy egy nő 10 ezressel fizetett majd két perc múlva jött vissza, hogy ő nem találja a húszasát és tuti azzal fizetett én meg rosszul adtam vissza. Már ott parázott a főnök, hogy le kell számolni a kasszám, de én emlékeztem hogy új 10-essel fizettet, mivel akkoriban jött be szóval emlékeztem, mire megtalálta a pénztárcájában csak elkerülte a figyelmét.

2016. okt. 9. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!