Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Hogyan lehet betelni Szentlele...

Hogyan lehet betelni Szentlelekkel?

Figyelt kérdés
2021. ápr. 9. 19:31
1 2 3
 1/26 anonim ***** válasza:
2021. ápr. 9. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/26 anonim ***** válasza:
71%
Attol fugg hol. A N. S. fele brigadnal rangatozni meg halandzsazni kell, a jehosoknal eleg ha bekopogsz nehany ajton, a katolikusoknal pedig el kell revedni, mikozben szakralis dolgokra gondolsz. Szoval eleg tag a paletta.
2021. ápr. 9. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/26 anonim ***** válasza:
8%
Intravénás ostyával vagy jó cselekedetekkel? Az utóbbi kényelmetlenebb...
2021. ápr. 9. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/26 A kérdező kommentje:
A hit gyulit inkább kihagyom, láttam pár videót róluk a neten nem normális amit ott művelnek!
2021. ápr. 9. 21:45
 5/26 anonim ***** válasza:
43%

Felekezettol fugg.

Szerintem mindenkiben van Szentlélek, magatol. Nem kell semmit tenni.

Vannak karizmatikus kisegyhazak, ahol ez egy kulon ceremonia.

2021. ápr. 9. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/26 anonim ***** válasza:
93%

"a katolikusoknal pedig el kell revedni, mikozben szakralis dolgokra gondolsz"


:-D

az nem a Szentlelekkel valo betoltekezes, hanem kontemplativ ima

2021. ápr. 9. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/26 anonim ***** válasza:
71%

Érdemes olyan szemmel olvasni az evangéliumokat, hogy a hangsúlyos, lényeges dolgokra odafigyel az ember. Ilyen az, amikor valami több evangéliumban is szerepel. Vannak történetek, amelyeket egy-egy helyen olvashatunk, van amit ketten vagy hárman is leírtak. Az meg nyilvánvalóan jelent valamit, ha mind a 4 evangélium szerzője beszámol valamiről. Ilyen például Jézus kereszthalála és feltámadása, de ilyen Keresztelő János szolgálata is. Van egy mondat Keresztelő János szájából, ami mind a 4 evangéliumban ott van:


"Én ugyan vízzel keresztellek titeket megtérésre, de aki utánam jő, erősebb nálamnál, akinek saruját hordozni sem vagyok méltó; ő Szent Szellemmel és tűzzel keresztel majd titeket." Máté 3:11


"Én vízzel kereszteltelek titeket, de ő Szent Szellemmel keresztel titeket." Márk 1:8


"Én ugyan keresztellek titeket vízzel; de eljő, aki nálamnál erősebb, akinek nem vagyok méltó, hogy sarujának kötőjét megoldjam: az majd keresztel titeket Szent Szellemmel és tűzzel" Lukács 3:16


"És bizonyságot tőn János, mondván: Láttam a Szellemet leszállani az égből, mint egy galambot; és megnyugovék ő rajta. És én nem ismertem őt; de aki elkülde engem, hogy vízzel kereszteljek, az mondá nékem: Akire látod a Szellemet leszállani és rajta megnyugodni, az az, aki keresztel Szent Szellemmel." János 1:32-33


Ráadásul Keresztelő János a Kiáltó szó, ez egy "hangos" és nagyon fontos üzenet Istentől! János Jóel próféta üzenetéről beszélt, amit már sok-sok évvel ezelőtt megigért az Ő népének:


"És lészen azután, hogy kiöntöm szellememet minden testre, és prófétálnak a ti fiaitok és leányaitok; véneitek álmokat álmodnak; ifjaitok pedig látomásokat látnak. Sőt még a szolgákra és szolgálóleányokra is kiöntöm azokban a napokban az én szellememet. És csodajeleket mutatok az égen és a földön; vért, tüzet és füstoszlopokat. A nap sötétséggé válik, a hold pedig vérré, minekelőtte eljő az Úrnak nagy és rettenetes napja. De mindaz, aki az Úrnak nevét hívja segítségül, megmenekül..." Jóel 2:28-32


Jézus, amíg itt volt a földön, azt gondolom, hogy a tanítványoknak jó volt Vele járni, Őt követni, látni az Ő cselekedeteit, jó volt átélni Vele az Ő csodáit. Betegek gyógyultak meg, halottak támadtak fel, hatalmas dolgokat láttak. Ennek ellenére Jézus beszélt nekik arról, hogy Ő el fog menni az Atyához, és ez jobb lesz nekik, mert ha nem menne el, nem jönne el hozzájuk a Vigasztaló, de ha elmegy elküldi azt hozzájuk. Olvasd el János evangéliuma 14-16 fejezeteit, ott beszélt erről az Úr.


Figyeld meg mit mondott Jézus a sátoros ünnepen:


"Az ünnep utolsó nagy napján pedig felálla Jézus és kiálta, mondván: Ha valaki szomjúhozik, jőjjön én hozzám, és igyék. Aki hisz én bennem, amint az írás mondotta, élő víznek folyamai ömlenek annak belsejéből. Ezt pedig mondja vala a Szellemről, amelyet veendők valának az ő benne hívők: mert még nem vala Szent Szellem; mivelhogy Jézus még nem dicsőítteték meg." János 7:37-39


Jézus felállt, és kiáltott. Csak néhány alkalommal látunk tőle ilyet, hogy az evangéliumok szerzői kiemelik, hogy kiáltott. De ez egy nagyon fontos üzenet. Azt olvassuk, hogy még nem volt Szent Szellem. Ez nem azt jelenti, hogy nem létezett még a Szent Szellem, mert már a teremtésnél is láthatjuk, hogy ott volt, hanem még nem teljesedett be Isten igérete a Szent Szellem eljöveteléről.


Jézus elmondta a mentetét, hogy hogyan kaphatjuk meg. Először is kell egy szomjúság az Úr iránt, egy égő vágy az Ő megismerésére. Ezután oda kell mennünk Hozzá. Hittel! És Ő ad inni. Túlcsordulóan. Olyan, mint amikor egy edényt túltöltesz. Nem csak kicsit akar adni, hanem teljesen be akar tölteni. Ennek a túlcsordulásnak, hogy ez megtörtént van 2 látható jele. Ezt megmutatom később.


Jézus az imádságról ezt tanította (érdemes az előtte levő verseket is elolvasni):


"Kérjetek és megadatik néktek; keressetek és találtok; zörgessetek és megnyittatik néktek. Mert aki kér, mind kap; és aki keres, talál; és a zörgetőnek megnyittatik. Melyik atya pedig az közületek, akitől a fia kenyeret kér, és ő talán követ ád néki? vagy ha halat, vajjon a hal helyett kígyót ád-é néki? Avagy ha tojást kér, vajjon skorpiót ád-é néki? Ha azért ti gonosz létetekre tudtok a ti fiaitoknak jó ajándékokat adni, mennyivel inkább ád a ti mennyei Atyátok Szent Szellemet azoknak, akik tőle kérik." Lukács 11:9-13


A Szent Szellem Isten ajándéka, amit adni akar az Ő fiainak. Kérni kell, és nem kell félni attól, hogy Ő rosszat fog adni!


Jézus feltámadása után azt mondta a tanítványoknak, hogy menjenek Jeruzsálembe, és Ő elküldi az Atyának igéretét. Az utolsó szavainak egyike volt ez:


"És ímé én elküldöm ti reátok az én Atyámnak ígéretét; ti pedig maradjatok Jeruzsálem városában, mígnem felruháztattok mennyei erővel." Lukács 24:49


Egy mennyei erővel való felruházásról beszélt itt. Ez ugyanolyan, mint ami Jézussal történt a bemerítkezése után. Azt olvassuk, hogy leszállt rá a Szent Szellem (Lukács 3:21-22), és a Szent Szellemmel telve vitetett a pusztába (Lukács 4:1), utána pedig a Szent Szellem erejével ment Galileába (Lukács 4:14). Egészen addig nem tett semmi csodát. Az Ő nyilvános szolgálata ezzel kezdődött. Ugyanezt látjuk a tanítványai életében. Azt mondta nekik, hogy amiképpen engem küldött az Atya, én is úgy küldelek titeket, majd rájuk lehellt, és azt mondta, hogy vegyetek Szent Szellemet (János 20:21-22)!


Az Apostolok Cselekedetei elején szintén olvashatjuk Jézus utolsó szavait:


"És velök összejövén, meghagyá nékik, hogy el ne menjenek Jeruzsálemből, hanem várják be az Atyának ígéretét, melyet úgymond, hallottatok tőlem: Hogy János ugyan vízzel keresztelt, ti azonban Szent Szellemmel fogtok megkereszteltetni nem sok nap mulva... vesztek erőt, minekutána a Szent Szellem eljő reátok: és lesztek nékem tanúim úgy Jeruzsálemben, mint az egész Júdeában és Samariában és a földnek mind végső határáig." ApCsel 1:4-5


Jézus visszautalt Keresztelő János prédikációjára, a Szent Szellem keresztség igéretére, ami pünkösd napján teljesedett be. Olvasd el az Apostolok Cselekedetei 2. részét! Pár dolgot kiemelnék azért belőle.


Amikor a tanítványok megteltek Szent Szellemmel, más nyelveken kezdtek el szólni (ApCsel 2:4), és amikor a sokaság a saját nyelvükön hallotta őket Isten nagyságos dolgait szólni, álmélkodtak. Péter ekkor felállt és elmondta nekik, hogy ez az, amiről Jóel próféta beszélt, hogy Isten ki fogja tölteni az Ő Szellemét és prófétálni fognak (ApCsel 2:16-18), és ennek beteljesedése az, amit most látnak és hallanak (ApCsel 2:33). Péter hirdette nekik az evangéliumot, mire a szívükben megkeseredtek, és megkérdezték, hogy


"...Mit cselekedjünk, atyámfiai, férfiak? Péter pedig monda nékik: Térjetek meg és keresztelkedjetek meg mindnyájan a Jézus Krisztusnak nevében a bűnöknek bocsánatjára; és veszitek a Szent Szellem ajándékát. Mert néktek lett az ígéret és a ti gyermekeiteknek, és mindazoknak, kik messze vannak, valakiket csak elhív magának az Úr, a mi Istenünk. Sok egyéb beszéddel is buzgón kéri és inti vala őket, mondván: Szakasszátok el magatokat e gonosz nemzetségtől! Akik azért örömest vevék az ő beszédét, megkeresztelkedének; és hozzájuk csatlakozék azon a napon mintegy háromezer lélek." ApCsel 2:37-41


A Szent Szellem ajándéka mindenkinek szól, akiket elhív magának az Úr. Péter 3 fontos dolgot említ, a megtérést, a keresztséget, illetve a Szent Szellem ajándékának vételét. Annak, hogy valaki a Szent Szellem keresztséget megkapta, 2 jele van. Az egyik a prófétálás, a másik a nyelveken szólás.


Pünkösd nem egy egyszeri alkalom volt. Amit a tanítványok pünkösd napján átéltek, az Kornélius házánál megismétlődött. Az apostolok azt gondolták, hogy az evangélium csak a zsidó nép számára szól. De Isten elküldte Pétert egy pogány ember házához, és miközben prédikált nekik:


"Mikor még szólá Péter ez ígéket, leszálla a Szent Szellem mindazokra, akik hallgatják vala e beszédet. És elálmélkodának a zsidóságból való hívek, mindazok, akik Péterrel együtt mentek, hogy a pogányokra is kitöltetett a Szent Szellem ajándéka. Mert hallják vala, hogy ők nyelveken szólnak és magasztalják az Istent. Akkor felele Péter: Vajjon eltilthatja-é valaki a vizet, hogy ezek meg ne keresztelkedjenek, kik vették a Szent Szellemet miképpen mi is? És parancsolá, hogy keresztelkedjenek meg az Úrnak nevében." ApCsel 10:44-48


Erről értették meg, hogy a pogányok számára is szól az evangélium. Figyeld meg, hogy milyen kifejezéseket használ: leszállt a Szent Szellem, kitöltetett a Szent Szellem ajándéka, vették a Szent Szellemet.


Ez szintén nem egy különleges egyedi alkalom volt. Évekkel később, amikor Pál Efézusba érkezett:


"...és mikor némely tanítványokra talált, Monda nékik: Vajjon vettetek-é Szent Szellemet, minekutána hivőkké lettetek? Azok pedig mondának néki: Sőt inkább azt sem hallottuk, hogy ha vagyon-é Szent Szellem. És monda nékik: Mire keresztelkedtetek meg tehát? Azok pedig mondának: A János keresztségére. Monda pedig Pál: János megtérésnek keresztségével keresztelt, azt mondván a népnek, hogy aki ő utána jövendő, abban higyjenek, tudniillik a Krisztus Jézusban. Mikor pedig ezt hallák, megkeresztelkedének az Úr Jézusnak nevére. És mikor Pál reájok vetette kezét, szálla a Szent Szellem ő reájok; és szólnak vala nyelveken, és prófétálnak vala. Valának pedig a férfiak összesen mintegy tizenketten." ApCsel 19:1-7


Pál nem tudta róluk, hogy csak János keresztségét ismerték ezek a tanítványok, azt gondolta róluk, hogy keresztények. Pál kérdéséből elég egyértelmű, hogy a hívővé válásunk után kell a Szent Szellemet kérnünk és vennünk Istentől. "Vajjon vettetek-é Szent Szellemet, minekutána hívőkké lettetek?" Nem a megtérésünkkor kapjuk, ezt kérnünk kell az Atyától. És itt is a Szent Szellem keresztség jele a nyelveken szólás volt és a prófétálás.


Még egy figyelemre méltó történet, ami szintén bizonyítja, hogy a megtérés és a bemerítkezés még kevés:


"És Filep lemenvén Samária városába, prédikálja vala nékik a Krisztust. A sokaság pedig egy szívvel-lélekkel figyelmeze azokra, amiket Filep mondott, hallván és látván a jeleket, melyeket cselekedék. Mert sokakból, kikben tisztátalan szellemek voltak, nagy hangon kiáltva kimenének; sok gutaütött és sánta pedig meggyógyula. És lőn nagy öröm abban a városban. Egy Simon nevű ember pedig már előbb gyakorolta abban a városban az ördögi tudományt és elámította Samária népét, magát valami nagynak állítván: Kire mindnyájan figyeltek, kicsinytől nagyig, mondván: Ez az Istennek ama nagy ereje! Azért figyeltek pedig rá, mert sok időn át az ördögi mesterségekkel elámította őket. De miután hittek Filepnek, aki az Isten országára és a Jézus Krisztus nevére tartozó örvendetes dolgokat hirdeti vala, megkeresztelkedének mind férfiak, mind asszonyok. És Simon maga is hűn, és megkeresztelkedvén, Fileppel tarta; és látván, hogy jelek és nagy erők lesznek, álmélkodik vala. Mikor pedig meghallották a jeruzsálemi apostolok, hogy Samária bevette az Isten ígéjét, elküldék azokhoz Pétert és Jánost; Kik mikor lementek, könyörögtek érettük, hogy vegyenek Szent Szellemet: Mert még senkire azok közül nem szállott rá, csak meg voltak keresztelve az Úr Jézus nevére. Akkor kezeiket reájuk veték, és vőnek Szent Szellemet. Mikor pedig látta Simon, hogy az apostolok kézrátétele által adatik a Szent Szellem, megkínálá őket pénzzel, Mondván: Adjátok nékem is ezt a hatalmat, hogy valakire vetem kezeimet, Szent Szellemet vegyen." ApCsel 8:5-19


Itt ugyan nincs konkrétan leírva, hogy mi az, amit láthatott Simon, ami a hívőkkel történt a Szent Szellem vételekor. De nem gondolom, hogy nagyon bele kell magarázni bármit is. Az előző példákból látszik, hogy a nyelveken szólás és a prófétálás volt az általános látható jel.


Ha megnézed a fenti eseteket, van hogy kézrátétellel vették hívők a Szent Szellemet az apostoloktól, de több esetben közvetlenül Istentől kapták.


Ha el vannak rendezve a bűneid Istennel, kérted a megbocsátását, és valóban teljes szívedből megtértél hozzá, akkor Ő adni fogja neked, ha kéred tőle. Olvasd el a samáriai asszony történetét János evangéliuma 4. részéből!


Végül egy fontos dolog. Isten a Szent Szellemét azoknak adja, akik engednek Neki (ApCsel 5:32).


Isten áldjon!

2021. ápr. 10. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/26 anonim ***** válasza:
36%
Dehogy! Egy normális ember nem tud egy felsőbb hatalom szellemével lelkével be toltekezni! Lehet benne hinni, jókat cselekedni és ez olyan mintha be töltekeznél
2021. ápr. 12. 03:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/26 anonim ***** válasza:
0%

Előző te a Bibliával, azaz Istennel vitatkozol.


Keresztelő János ezt tanította:


"Én vízzel kereszteltelek titeket, de ő Szent Szellemmel keresztel titeket."

(Biblia, Márk evangélium 1,8)


A 'keresztelés' szó helyén az eredetiben a baptizo, azaz a 'bemerítés' szó szerepel.

Keresztelő János a Jordán folyóba merítette be az embereket, Jézus Krisztus pedig Szent Szellembe/Szent Lélekbe meríti/kereszteli az őt követő keresztényeket. A történelmi keresztény irányzatok ezt tagadják, ők csupán a jó cselekedetekre teszik a hangsúlyt. Persze ez fontos, de az 1900-as években megújult keresztény irányzatok hangsúlyozzák a Szent Lélek keresztség átélhetőségét és fontosságát. Fontos a számukra a felnőtt korban, tudatosan hozott döntés Isten mellett: a megtérés, az ezt követő hittel végrehajtott bemerítkezés, és a valódi újjászületés isteni pecsétje, a Szent Lélek keresztség. A karizmatikus kereszténység létszáma meghaladja az 500 milliót, mára a második legnagyobb keresztény irányzat.


Beteljesedni látszik az, amit Jóel próféta jövendölt:


"

És megtudjátok, hogy az Izráel között vagyok én, és hogy én vagyok az Úr, a ti Istenetek és nincs más! És soha többé nem pironkodik az én népem.

És lészen azután, hogy kiöntöm lelkemet minden testre, és prófétálnak a ti fiaitok és leányaitok; véneitek álmokat álmodnak; ifjaitok pedig látomásokat látnak."

(Biblia, Jóel próféta könyve, 2. fejezet)


Érdekes, hogy Péter apostol is ezt az igeverset idézi az egyház születésekor Jeruzsálemben, amikor a kívülállók egy része ámélkodott, a másik része pedig csúfolódott, amikor a tanítványok "megtelének mindnyájan Szent Lélekkel".

2021. ápr. 12. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/26 anonim ***** válasza:
68%
Krisztussal. Ő az út, igazság és élet.
2021. ápr. 12. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!