Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A Nirvana egy magasabb szintű...

A Nirvana egy magasabb szintű állapot mint a mennyek?

Figyelt kérdés
Legalábbis ha összevetjük a Buddhizmust,a Hinduizmust a Kereszténységet meg az Iszlámot azt lehet látni hogy még utóbbi kettő az ember végső helyét Isten "mellett" képzeli el egy nagyon magas tudatállapotban amit mennyeknek hívnak,addig a keletiek azt mondják hogy a pokol és a mennyország nem végső hely,hanem ugyan léteznek,de végesek,és a tökéletesség a nirvana ami az abszolúciót,vagyis "megmindenülést" jelent,ami teljes egységet szimbolizál az alannyal,vagyis Istennel,tehát nem a közelében van hanem egy vele. illetve felismeri hogy mindig is egy volt vele,bár ezt leginkább a nem dualista irányzatok tanítják,a dualisták szerint a szamádhiban is az ember nem a boldogsággá válik,hanem maradéktalan boldogság lesz...Viszont ami érdekes hogy a keresztény misztikusok pl Eckhart érinti az "angyalok feletti" állapotot,vagy azt amikor az ősállapotban kimondja hogy nem volt Istene,kezdetek kezdetén maga volt önmaga ősoka,majd szabad akaratából kiáramlott,és mivel teremtett ember lett,már lett Istene stb...Nektek mi a véleményetek erről?Én egyébként egyetértek Schuonnal meg a tradícionalistákkal abban tekintetben hogy vallások főleg a misztika vonalán egy célt szolgálnak és egy célból vannak/voltal,viszont a megnevezések és néhány fokozat tekintetében azért van ellentmondás.

2022. júl. 7. 10:08
1 2
 1/18 A kérdező kommentje:
*nem a boldogsággá válik,hanem maradéktalanul boldog lesz.
2022. júl. 7. 10:09
 2/18 anonim ***** válasza:
87%

"addig a keletiek azt mondják hogy a pokol és a mennyország nem végső hely,hanem ugyan léteznek"

Se a buddhizmusban, se a hindu vallásban nincs se pokol, se menny. Almát próbálod a körtével összehasonlítani, vagy még inkább egybeolvasztani. Az efféle szinkretizmusnak sok értelme nincs.

2022. júl. 7. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
100%

A kereszténység létszemlélete nem a tudatállapotok megélése körül forog. Én úgy gondolom, hogy az a szolipszisztikus alanyiság, amelyről a metafizikai tradíció hívei beszélnek, az az Istentől elszakítottság állapota.


A keresztény misztika ugyan hasonlíthat más vallások tradíciójára, de a keresztény misztika mindig a Teremtő-teremtmény kettőségén belül mozog.

2022. júl. 7. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 feketepeter ***** válasza:

A buddhizmusban es a hindu kozmologiaban is van pokol es menny is.


A szamszaranak, a szenvedes es a let korforgasanak a reszet kepezik.


A szamszaratol, a szenvedestol valo megszabadulas soran valaki belatja, hogy nincs "En", azaz valami onallo, fuggetlen, mas dolgoktol letezo szubsztancia, ezzel a belatassal jut valaki a nirvanaba, azaz megszabadul a szenvedestol, tobbet nem kell ujraszuletnie, sem pokolba, sem mennybe nem jut tobbe.

2022. júl. 8. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 A kérdező kommentje:

2#

A célkitűzés az,hogy a primordiális létállapotot a tradícionális tanítás szisztematikus útmutatásai alapján visszavegye a létező,ez minden vallás és doktrína célja,az hogy ezen tanítások nyelvezete formailag eltér, nem jelenti azt hogy egymástól különböző valóságokat tesznek meg célul,hisz végsősoron mindegyik a hamis elkülönültség látszatának lerombolásával akarja az egybe visszavezetni a létezőt,ha ez teljességgel megvalósult akkor már nincs konstatáló aki kimondhatja hogy "én a keresztény igazságot valósítottam meg,ez az igaz" mert az egységben nincs relativitás.

2022. júl. 8. 12:48
 6/18 A kérdező kommentje:

[link]

Főleg 5:30-tól kifejezetten érzékelhető a teljes hasonlóság a keletiekkel,még formailag is.

2022. júl. 8. 12:49
 7/18 A kérdező kommentje:
Hozzáfűzve a leírtamhoz,ezért is merült fel bennem a kérdés,mert ha a tiszta alanyiság relativitás nélküli egysége megvalósul akkor nincs tér,hely,idő,korpusz,a mennyek leírását éppen ezért tartottam "alacsonyabbnak" mert az még mindig differenciált létezés,mégha nagyon egységközeli is,de nem a teljes abszolúció,nem a tiszta lét,csak itt az a kérdés hogy a tiszta létet elérjük vagy felismerjük,azért az én elgondolásom szerint a mennyországban nem "én" kerülök,hanem ott mint ebben a világban öntudatra ébred egy létező akinek fogalma sincs hogy került abba a magasrendű dimenzióba,közben meg lehet hogy pont "én" jutattam oda,azaz végső soron én "kerültem" oda,a karmikus egymásra következésen keresztül de nem személyként hanem alanyként.
2022. júl. 8. 12:54
 8/18 anonim ***** válasza:
100%

A (katolikus) kereszténység alapelve a létanalógia. A létezés fogalma nem univok, ahogy Parmenidész tartotta, hanem analóg. Két teremtett létező létezése nem egyértelmű, nem birtokolja a létezés teljességét, hanem a létezők a mibenlétük (essentia) által lehatároltak. Ez a kettőség még az angyalokra is vonatkozik, csak Istenre nem.


Azt mondani, hogy a saját emberi mibenlétünkből, amely leszorítja a létezésünket, meditációs technikákkal "ki lehet törni", mert az alanyiságunk meghaladja a mibenlétünket, végsősoron a teremtettségünk valamint a létanalógia tagadása.


A New Age és a metafizikai tradicionalitás ugyanannak az éremnek a két oldala.


Eckhart skolasztikus alapokon építkező, ám a keresztény hit keretein kívülálló miszticista. Ellentében Keresztes Szent Jánossal, aki a keresztény hiten belül maradt.

2022. júl. 8. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 A kérdező kommentje:

"Azt mondani, hogy a saját emberi mibenlétünkből, amely leszorítja a létezésünket, meditációs technikákkal "ki lehet törni", mert az alanyiságunk meghaladja a mibenlétünket, végsősoron a teremtettségünk valamint a létanalógia tagadása."


Pontosan,alanyként teremtetlen vagyok,az alanyiságom nem önreflexió kérdése,nem azért vagyok,mert tudom hogy vagyok,és öntudatra ébredt létezőként az értelmem által konstatálni tudom magam,hanem mert nem tudok nem lenni folyamatosan rendületlenül a kezdet és vég nélküliség állapotában vagyok,mégha ezt lefokozott szinten csak fogalmilag tudom is meghatározni,mivel Isten mindennek a létét adja,ezért nincs olyan létsík sem teremtett,sem teremtetlen vonalon,ahol én nem vagyok,azért nem,mert a kiterjedésnélküli alanyiságom centruma ami nincs a térben és időben és minden fogalmi keretet meghalad az maga Isten,éppen ezért ha ezzel az őseredeti állapottal mintegy egyesülni "tudok",nem mint személy hanem mint aki a személy hamis voltál maradéktalanul meghaladó létező.Ezért mondják a tradícionalisták hogy az alanyba redukált alany már alanynak sem mondható,ez a metafizikai abszolútum,a metafizikai zéró,ahol olyannira maradéktalanul egy minden,hogy már az egy sincs.

2022. júl. 8. 14:07
 10/18 A kérdező kommentje:
Tehát azt állítom hogy alanyiságom immanens centruma maga Isten,a végtelenül "kicsi",az ebből kiáradt létezés amit mindig az alanyiság,a VAGYOK hat át,a végtelen kicsi ellentetjeként megnyilvánult végtelen "nagy" pedig Isten transzcendentalitásként,ez a kettő mondhatni egymást "szüli",a teremtmények végtelenszámú sokaságon keresztül örvénylenek,és a karmikus egymásra hatottság hozza létre az elkülönültség látszatát,a tereket,időket és tudatokat mennyeket,poklokat,miközben Isten vagyis az egyetlen valóság önmagából sohasem lép ki,de ezt csak a megvalósított differenciálatlanság állapotában realizálódik.
2022. júl. 8. 14:16
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!