Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Jézus hitt a pokol valóságos...

Jézus hitt a pokol valóságos létezésében az örökké tartó szenvedésben. Lehet-e ő a világ eddigi legjobb természetű lénye?

Figyelt kérdés

A lény kifejezést azért használtam, mert egyesek szerint

ember volt mások szerint Isten.

Mindenkinek köszönöm a válaszát.


2011. jan. 4. 23:05
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Ezt majd tőle kérdezd meg!
2011. jan. 4. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 ceri ***** válasza:
Mire alapozod az első mondatodat? (ami egy állítás)
2011. jan. 5. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
10%

Birom, amikor ezeket ugy hirdetitek, mintha maga Jezus mondta volna.

Elfelejted hogy a niceai zsinaton a mondanivaloja jo reszet szepen besoportek az agy ala, valoszinuleg olyan mondatokat a szajaba adva, amiket o sosem mondott volna. A Biblia sajnos nem megbizhato forras, ezzel szembe kell nezni.

2011. jan. 5. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:

A Bibliára alapozom,pontosabban az Újszövetségre, ahol számos helyen teljesen egyértelmű, hogy Jézus hitt a pokolban.PL.Máté 25:41 ,Máté 23:33 Lukács 16:23

, Máté 25:46 stb

2011. jan. 5. 09:22
 5/12 anonim ***** válasza:
19%
A keresztény tanítás szerint ember volt ÉS Isten is volt: Istenember. A pokol tanítását meg aliganem félreérted, olvasd el: [link]
2011. jan. 5. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
Nem mindegy neked? Ha rajtad kívül mindenkinek más a véleménye, akkor a tied meg fog változni? Vagy ha eddig nem alakult ki benned, hogy mit hiszel, akkor nincs is saját elképzelésed, sodródsz az árral. Dönts el magad, kezedben a biblia, olvasd el és vond le a végkövetkeztetést. Mire a végére érsz tudni fogod. Ha nem, akkor kár volt az egész.
2011. jan. 5. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
69%

Szia!


Nos az általad idézett szakaszokban nem szerepel az örökké tartó szenvedés csak az "örök büntetés", ugyanis például a Máté 25,46-ban a "gyötrelem"-nek fordított görög szó (kolaszisz) jelentése: "büntetés". Egyszerűen azt jelenti ki tehát ez az ige, hogy örökre szóló, elháríthatatlan, megsemmisülésig ható a kárhozatra ítéltek büntetése.


Lukács 16,19–31 – A gazdag és Lázár példázata. Régi alapelv, hogy példázat hasonlatanyagára nem szabad dogmatikai tanítást építeni (vesd össze a fejezetben található másik, sajátos példázattal, amelyre vonatkozóan ugyanez az alapelv érvényes). Fontos megfigyelni, hogy kik voltak Jézus hallgatói, amikor elmondta ezeket a különleges példázatokat: "Hallották pedig mindezeket a farizeusok, akik pénzszeretők voltak, és csúfolták őt." (14. vers) A példázat nem a halál utáni dolgokról nyújt tanítást, hanem a szegények iránti irgalmatlanságot feddi meg.


Jézus Krisztus a világ legjobb természetű lénye volt.


Üdv. Péter

2011. jan. 5. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
0%

A Bibliában, kétséget kizárólag benne van a Tüzes Pokol létezése.


Mt. 13,40-42

Ahogyan tehát a konkolyt összegyőjtik és megégetik, úgy lesz a világ végén. Az

Emberfia elküldi angyalait, és összegyőjtenek országából minden botránkozást okozót

és gonosztevıt, és a tüzes kemencébe dobják ıket: ott lesz majd sírás és

fogcsikorgatás.


Mt. 13,47-50

„Hasonló a mennyek országa a tengerbe kivetett kerítıhálóhoz is, amely mindenféle

halfajtát összegyőjt. Amikor megtelik, kivonják a partra, és leülve a jókat edényekbe

győjtik, a hitványakat pedig kidobják. Így lesz a világ végén is: eljönnek az angyalok, és

kiválogatják a gonoszokat az igazak közül, és a tüzes kemencébe dobják ıket, ott lesz

majd sírás és fogcsikorgatás.”


Lk. 13,28

Akkor lesz sírás és fogcsikorgatás, amikor látjátok Ábrahámot, Izsákot, Jákóbot és a

prófétákat mind az Isten országában, magatokat pedig kirekesztve onnan.

(mert ügye aki halott, az nem lát másokat)


Mk. 9,43-48

„Ha megbotránkoztat téged az egyik kezed, vágd le, mert jobb, ha csonkán mégy be az

életre, mint ha két kézzel mégy a gyehennára, az olthatatlan tőzre..."


Lk. 16,22-28

Történt pedig, hogy meghalt a koldus, és felvitték az angyalok Ábrahám kebelére.

Meghalt a gazdag is, és eltemették. Amint ez a pokolban kínok között gyötrıdve

felemelte a tekintetét, látta távolról Ábrahámot és kebelén Lázárt. Ekkor felkiáltott:

Atyám, Ábrahám, könyörülj rajtam, és küldd el Lázárt, hogy ujja hegyét mártsa vízbe, és

hősítse meg a nyelvemet, mert igen gyötrıdöm e lángban. De Ábrahám így válaszolt:

Fiam, jusson eszedbe, hogy te megkaptad javaidat életedben, éppen úgy, mint Lázár a

rosszat. İ most itt vigasztalódik, te pedig gyötrıdsz. Ezen felül még közöttünk és

közöttetek nagy szakadék is tátong, hogy akik innen át akarnak menni hozzátok, ne

mehessenek, se onnan ide át ne jöhessen senki. İ pedig így szólt: Akkor arra kérlek,

atyám, hogy küldd el ıt apám házához; mert van öt testvérem, beszéljen a lelkükre,

nehogy ık is ide kerüljenek, a gyötrelem helyére.


NA EZEKET MAGYARÁZD ÁT!


ÜDV. NEM PÉTER VAGYOK :D

2011. jan. 5. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
69%

Sziasztok!


Pontosítanám az előzőt. A Bibliában a tüznek taváról van szó az idézett igékben is hasonlót találunk, úgy ahogyan Jelenések könyve is írja. A gyehena (szemétégető hely) is erre utal. Ezek természetesen jelképesen értendők, nem tudjuk pontosan mit jelent ez a gyakorlatban.

Némi fordításbeli különbség: a fogcsikorgatás helyett fogvacogás található a görög szövegben.

A példázatot pedig már elmagyaráztam, hadd ne kelljen ismételni.

Ezek az igék nem örökké tartó szenvedésről szólnak.


Üdv. Péter

2011. jan. 5. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
0%

"Ezek természetesen jelképesen értendők"


Tehát ezekre nincs magyarázatod! Vagyis amit nem tudsz átmagyarázni, az jelképes. Hmmm... És mitől jelképes?


Nem bántás képen... de nem rossz úgy élni, hogy tudod, hogy önámítás?

2011. jan. 5. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!