Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A jelenések könyvében szereplő...

A jelenések könyvében szereplő utolsó, hetedik csapást az elpecséltetek átélik avagy ők nem részesülnek abban, esetleg már nem is lesznek (leszünk? ) itt a földön?

Figyelt kérdés

"A hetedik angyal is kitölté az ő poharát a levegőégre; és nagy szózat jöve ki a mennyei templomból a királyiszéktől, a mely ezt mondja vala: Meglett!

És lőnek zendülések és mennydörgések és villámlások; és lőn nagy földindulás, a milyen nem volt, mióta az emberek a földön vannak, ilyen földindulás, ilyen nagy.

És a nagy város három részre szakada, és a pogányok városai elesének; és a nagy Babilon megemlítteték az Isten előtt, hogy adjon annak inni az ő búsult haragja borának poharából.

És minden sziget elmúlék, és hegyek nem találtatának többé.

És nagy jégeső, mint egy-egy tálentom, szálla az égből az emberekre; és káromlák az Istent az emberek a jégeső csapásáért; mert annak csapása felette nagy."


2011. jún. 25. 20:07
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
67%

Az elpecsételtek szerintem átélik itt a Földön, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy az elpecsételtekből senki nem fog meghalni. Sok dologtól megvédi őket a pecsét, valószínűleg Istennek ettől a csapásától is, de az ellenségeik szerintem megölhetik őket.


Arról, hogy kik is ezek az elpecsételtek, sok elmélet van, de szerintem akkor járunk a legközelebb az igazsághoz, ha szó szerint vesszük az írást, hiszen abban eléggé egyértelműen le van írva, hogy ez a 144000 az első zsenge, az Izráel 12 törzséből származó hívő zsidók közül kerül ki. Vannak olyan értelmezések, miszerint itt Izráelt, mint fogalmat kell venni, tehát ebben az értelemben a nem zsidó hívők is ide tartoznak, de ez szerintem kevésbé valószínű, hiszen egyértelműen le van írva, hogy a 12 törzsből származnak.


Akik nem lesznek a Földön a csapások alatt, azok a keresztény hívők, akik még a csapások előtt elragadtatnak. De ez is csak az egyik nézet, ami elég elterjedt, főleg Amerikában, Európában már nem annyira. Vannak akik úgy tartják, hogy nem is lesz elragadtatás, mindenki a Földön marad végig. És még akik hisznek is az elragadtatásban, azok között is megoszlanak a vélemények, hogy az mikor is lesz pontosan.

2011. jún. 25. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
100%

Biztos J.T. oktatást hallottál erről, mert a száznegyvennégyezernek semmi köze a gyülekezethez. A gyülekezetet a pecsétek feltörése elött elviszi a földről az Úr, mert nem haragra rendelte őket, és megszámlálhatatlanul sokan lesznek nem csak ennyien. A gyülekezet Krisztus teste és menyasszonya. A gyülekezetet így pecsételi el Isten:


" Aki Krisztusban megerősít és felken minket, az Isten az, aki el is pecsételt minket, és a Szent Szellem zálogát adta szívünkbe."


Hogyha te vetted már a Szent Szellem zálogát, akkor el vagy pecsételve. Az okos szűzek lesznek ott a bárány mennyegzőjén.

A bolond szüzek itt maradnak a pecsétek feltörésekor. Én hiszem hogy lesz elragadtatás. Szerintem lesz a nagy nyomorúság elött is, és közben is elragadtatás. Mivel a száznegyvennégyezer elpecsételése után János megszámlálhatatlan nagy sokaságot lát fehér ruhákban pálmaágakkal minden nemzetből és népből a királyi trón elött. De ezek a nagy nyomorúságból lesznek kiragadva, mielött a hetedik pecsétet felnyitja a bárány. A száznegyvennégyezret pedig Izrael törzseiből pecsételi el az Úr. Két törzs hiányzik a felsorolásból: Efraim és Dán törzse. Ehelyett József törzse és Lévi törzse szerepel. Dán törzsét Jákob az atyai áldásában "kígyónak" nevezi. (I. Mózes 49,17.) Ezért sokan azt mondják hogy az Antikrisztus Dán törzséből való lesz. Viszont Krisztus ezeréves birodalmában már benne lesz megtisztulva ez a két törzs is az Ezékiel 48 szerint.

2011. jún. 26. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 A kérdező kommentje:

Hirtelen most nincs annyi időm, hogy mindenre reagáljak, de egy kósza kesze-kuszaságra mindenképpen reagálnék...


Viktornak üzenném, hogy csak Dán neve hiányzik a tizenkét törzsből, Efraim nincs is benne, hiszen ő József gyermeke.

Dán helyett Manassé van, ki szintén József gyermeke.

Nem egészen értem, hogy hogyan jött nálad a helyettesítésbe Lévi, hiszen az Jákob harmadik gyermeke Leától, az első feleségétől. Ő Izrael nemzetségéhez tartozik. József törzse szintén nem értem, mert József Rákhel gyermeke, Jákob feleségéé...


Egyezzünk meg, hogy csak Dán nemzetsége nem szerepel, hanem Manassé van 'helyette'.

2011. jún. 26. 18:03
 4/15 A kérdező kommentje:

És még egy falrengető belemagyarázás eloszlatást Viktor!

A Dán nemzetségét és az antikrisztus kapcsolatát.


1Jn 2,18 "Fiacskáim, itt az utolsó óra; és a mint hallottátok, hogy az antikrisztus eljő, így most sok antikrisztus támadt; a honnan tudjuk, hogy itt az utolsó óra."


1Jn 2,22 "Ki a hazug, ha nem az, a ki tagadja hogy a Jézus a Krisztus? Ez az antikrisztus, a ki tagadja az Atyát és a Fiút."


1Jn 4,3 "És valamely lélek nem vallja Jézust testben megjelent Krisztusnak, nincsen az Istentől: és az az antikrisztus lelke, a melyről hallottátok, hogy eljő; és most e világban van már."


2Jn 1,7 "Mert sok hitető jött e világra, a kik nem vallják a Jézust testben megjelent Krisztusnak. Ez a hitető és az antikrisztus."


Ez az összes idézet a Bibliából, melyben az antikrisztus szerepel, nagyon is pontosan leírva, hogy "ki" is ő.


Egyezzünk meg, hogy a Biblia alapján személyre szabva elkülöníteni az antikrisztus személyét nem biblikus.

2011. jún. 26. 18:07
 5/15 anonim ***** válasza:
100%

Kedves kérdező!


A törzsekkel kapcsolatban csak annyit, hogy nem tévedtem, és nem belemagyaráztam valamit az Antikrisztus személyével kapcsolatosan. Szerintem az Antikrisztus, a törvénytaposó, meg fog jelenni egy személyben is, mint Jézus Krisztus utánzója. Aki a sátán erejével lesz felkenve, és nagy csodákat és jeleket fog tenni, és Istennek fogja magát beállítani, akit Jézus Krisztus fog elpusztítani a szájának lehelletével, amikor megjelenik. Te azt mondod nem biblikus őt személyként elkülöníteni, én meg ezt:


"...hogyha elöbb nem következik be az elszakadás, és jelenik meg (lepleződik le) a törvénytelenség embere, a kárhozat fia (pusztítás fia), aki ellene szegül, és fölébe emeli magát mindannak, amit Istennek, vagy istentiszteletre méltónak neveznek, olyannyira, hogy ő maga fog beülni Isten Templomába, kinyilvánítva önmagáról, hogy ő Isten."


" Akkor viszont megjelenik a Törvénytelen (akit az Úr Jézus "el fog pusztítani szájának leheletével", és tönkretesz (megsemmisít vagy hatástalanít) eljövetelének feltünésével), akinek az eljövetele a sátánnak teljes erővel, jelekkel és a hazugság csodáival való működése által és az igazságtalanság összes csalásával valósul meg azok számára, akik elkárhoznak amiatt, hogy nem fogadták be az igazi valóság szeretetét megmenekülésük érdekében."


Azt nem állítottam biztosan hogy a Dán törzséből fog származni, csak azt hogy valószínű.

A törzsekkel kapcsolatban pedig azt tudom mondani neked, hogy a Lévi törzse nem számláltatott az Izrael törzsei közé.

IV. MÓZ. 1,49.:


" Csak a Lévi törzsét ne vedd számba, és azokat ne számláld Izrael fiai közé..."


A József pedig azért nincs említve a IV. Mózes könyvében mint törzs, hanem csak az ő fiai, mert József Jézus Krisztus előképe, ezért ő sem számláltatott a törzsek közé, hanem csak Manassé és Efraim, az ő leszármazottai. Itt a felsorolás a Jelenések könyvében ugyanúgy biztos hogy nem véletlen, vagy önkényes, mint a gyülekezetek felsorolása a 2. és 3. fejezetekben. De hogy mi a titka azt még kutatni kell.

2011. jún. 26. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

Megvan miért hiányzik Efraim törzse az elpecsételtek közül:


" Eraim pusztává lesz a büntetés napján; Izráel törzsei ellen kijelentettem a változhatatlan ítéletet."

Hóseás 5,9.

2011. jún. 26. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:

Tényleg több elmélet is létezik erre: pretribulációs (= a nagy nyomorúság előtti elragadtatás), poszttribulációs (=a nagy nyomorúság utáni elragadtatás), és még van olyan is, hogy a 7 év felénél lesz az elragadtatás, csak annak nem tudom az "elegáns" nevét.:-)


Az egyes elméletek követői mind több-kevesebb sikerrel próbálják a sajátjukat alátámasztani a Bibliából. - Vagy lehet, hogy pont azért hisznek abban, amiben, mert bizonyos igehelyeket emelnek ki, és ezek arra a felismerésre vezették őket? Nem tudom.

Itt, Magyarországon is él mindegyik elképzelés a különböző felekezetek között.


Persze, emberileg én is úgy gondolom, hogy a legjobb lenne megúszni...:-)

2011. jún. 27. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:

Viktor, köszönöm, hogy válaszolsz, de miről írsz???


"A törzsekkel kapcsolatban pedig azt tudom mondani neked, hogy a Lévi törzse nem számláltatott az Izrael törzsei közé."


Jel 7,7

"A Simeon nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt; a Lévi nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt; az Izsakhár nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt;"



Megvan miért hiányzik Efraim törzse az elpecsételtek közül:


" Eraim pusztává lesz a büntetés napján; Izráel törzsei ellen kijelentettem a változhatatlan ítéletet."

Hóseás 5,9.


Megint mondom:

"Efraim nincs is benne, hiszen ő József gyermeke." neked mi a frásznak hiámyzik, nem tudom.


"A törzsekkel kapcsolatban csak annyit, hogy nem tévedtem"


Igen, tévedtél, bár nem tudom, hogy te mit olvasol...


Én ezt:


"És hallám a megpecsételtek számát: Száznegyvennégyezer, az Izráel fiainak minden nemzetségéből elpecsételve.


A JÚDA nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt vala; a RUBEN nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt; a GÁD nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt;


Az ÁSER nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt; a NAFTHALI nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt; a MANASSÉ nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt;


A SIMEON nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt; a LÉVI nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt; az IZSAKHÁR nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt;


A ZEBULON nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt; a JÓZSEF nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt; a BENJÁMIN nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt."


Berta Wooster!

Köszönöm a válaszod!


Én is úgy gondolom, hogy mindegyik variáns megtalálható a felekezetek között, bár nem értem, hogy egyik is, másik is mivel magyarázza a 'feltevését'. Azt is gondolom, hogy Isten nem keresztrejtvényt adott az emberek kezébe, melyet ki kell totózni. A jelenések könyve ahogy a neve is mondja, nem találd ki ha tudod, hanem kinyilatkoztatás.

2011. jún. 27. 16:22
 9/15 anonim ***** válasza:

Kedves Kérdező!


Szívesen, bár ez nem volt sok.:-(


"Én is úgy gondolom, hogy mindegyik variáns megtalálható a felekezetek között, bár nem értem, hogy egyik is, másik is mivel magyarázza a 'feltevését'." - Mint említettem, különböző igehelyekkel és az ezekhez kapcsolódó magyarázatokkal, bővebben sajnos nem tudom kifejteni. De valószínűleg a neten több tonnányi anyag van erről, akár szövegesen, akár vidin vagy mp3-ban. (Ja, bocs, több ezer GB-nyi, nem tonna, ejnye, ejnye, miket irkálok...P )


"Azt is gondolom, hogy Isten nem keresztrejtvényt adott az emberek kezébe, melyet ki kell totózni. A jelenések könyve ahogy a neve is mondja, nem találd ki ha tudod, hanem kinyilatkoztatás." - Ez édes volt...:-)


Csak szerintem egy kissé, sőt, kissé nagyon :-) jó a hasonlatod. A keresztrejtvénynél is sok múlik az előzetes ismereteiden, tudásodon, aztán meg jön a rutin, a tapasztalat, amit már a következő alkalommal fel tudsz használni, és ez egyre fokozódik. (Én pl. várandós koromra jutottam odáig, hogy egy-egy Nők Lapjás keresztrejtvény mindössze 10 percembe került... Persze, addigra meg már uncsi is volt.) Szóval ennek analógiájára, a Bibliánál is úgy tapasztaltam, hogy második vagy többszöri olvasásra már érthetőbb, vagy észrevettem olyat, amit addig nem, más megvilágításba kerülnek dolgok, stb.


A Jelenések könyvével meg több olyan felekezet van, aki alapon úgy áll hozzá, hogy "úgysem tudom kitalálni". Vagy azt hiszi, hogy tudja, aztán mégsem...:-) Fúj, de csúnya vagyok. :-)


Jó keresgélést Neked, üdv, Berta

2011. jún. 27. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
100%

Szia!


Ha figyelmesen elolvasod a teljes szakaszt egyértelmű választ kaphatsz a kérdésedre. Amikor a hetedik angyal is kitölti Isten haragjának poharát, akkor a mennyei templomból egy szózat hangzik, amely azt mondja, hogy "Meglett!". Ha az előző fejezet utolsó versét figyelembe vesszük, azt kell megállapítanunk, hogy az Atya Istenen kívül senki sem tartózkodik a templomban.

Így ez a szózat csak Tőle származhatott. Ezt erősíti meg az a kijelentés is, hogy a királyiszéktől jött a szózat.

Ugyanakkor az a hatás, amit ez a szózat támaszt, szintén az Isten személyére enged következtetni. Ez a szózat valamilyen döntő esemény beteljesedését hivatott bejelenteni. A megváltási terv megvalósulásának különböző fázisaiban találkozunk ilyen és hasonló kijelentéssel.

Jézus a Golgota keresztjén kiáltotta azt, hogy "Elvégeztetett!" (Lásd. Ján. 19,30.) Akkor mondta ezt, amikor földi küldetését befejezte, meghozta az emberi család megváltásáért az áldozatot. Hasonló kijelentést hallunk Istentől akkor, amikor már a megváltás végső beteljesedést nyer, amikor már újjá teremtette az eget és a földet, és visszaállított mindent. (Lásd. Jel. 21,6/a.) Ugyanilyen vonatkozásban hangzik el a hetedik csapás alkalmával is Istennek ez a kijelentése. A megváltási terv ismét eljutott a beteljesedésnek egy döntő szakaszához. Ez a szózat sok dolog beteljesedését hivatott jelezni. Beteljesedett, hogy minden ember szabadon dönthetett Isten mellett, vagy ellen. Ugyanakkor Sátán mindenki számára világosan bemutatta, hogy mi lett volna az egész teremtett világból, ha az ő elképzelései megvalósulhattak volna. Eközben meglett az is, hogy Isten szeretete és szándékainak tisztasága mindenki előtt nyilvánvalóvá lett. Mindenki megértette azt, hogy hová jutna a teremtett világ, ha nem lenne Isten erkölcsi törvénye örök érvényű és változhatatlan. Meglett az is, hogy az összes el nem bukott lények megértették, miért kényszerül a szeretet Istene arra, hogy a gonoszokat megsemmisítse. Ez az isteni szózat egy nagyon fontos fordulópontot jelent az emberiség és a bűn történetében. Az eddigi csapások ugyanis még csak gyötörték az embereket, hogy ilyen módon felszínre kerüljön a szívük mélyén levő igazi természetük. Hiszen ahelyett, hogy a nehézségek megtérésre vezetnék őket, mindig jobban megkeményednek és mindig jobban káromolják az Istent. Most azonban végre teljességre jutott mindaz, ami miatt belekényszerült Isten ebbe a küzdelembe. Most már végre megállíthatja a bűn és a gonoszság áradatát, ami annyi szerencsétlenséget, szenvedést és halált idézett elő. Végre kiirhatja a bűnt gyökerével és ágaival együtt anélkül, hogy a teremtett lényekből ez félelmet váltana ki Isten iránt. Ekkor már az egész teremtett világ egyetért Istennel abban, hogy a világegyetem békéje és biztonsága érdekében meg kell tennie Istennek ezt a lépést.


Isten szava tehát azt jelenti: A bűn megmutatta igazi arculatát, az Isten kegyelmes türelmének mértéke betelt,

Isten döntött, hogy megsemmisíti a bűnt és mindazokat a teremtményeket, akik a bűnhöz ragaszkodnak. Ez az Isten trónjától származó szózat tehát elindítja a bűn teljes megsemmisítésének folyamatát. Amikor ez a folyamat befejeződik, akkor újra ezzel a szózattal találkozunk, de akkor már mindent újjáteremtett Isten, mindent, aminek köze volt a bűnhöz. (Jel. 21,5-6.)


Az Isten trónjától jövő szózat a megsemmisítő csapások sorozatát indítja el a földön: a természet elemeit szabályozó törvények megszűnnek. A levegőég az elektromos erők és feszültségek küzdőterévé válik. A föld mélyében nyugvó energiák is feltörnek, félelmetes földindulás kíséretében. Hatására hegyek és szigetek tűnnek el nyomtalanul. Eközben soha nem látott jégeső pusztít el mindent a földön.


A hatodik csapás ideje alatt összegyűjtetnek a népek és királyaik, a küzdelem azonban a hetedik csapás ideje alatt lesz. Ez a küzdelem több területen is ki fog bontakozni. Egyfajta látszategységtől vezettetve vonulnak fel a nemzetek valamilyen cél érdekében. Ez az egység a célnál megszűnik és darabjaira hullik, amivel igazolódik az, hogy mindenkit valamilyen egyéni cél vezetett arra a helyre. Ezért szegezi nekik Isten a kérdést Ezékiel próféta által: "Nemde te zsákmányt vetni jöttél? Nemde prédát prédálni gyűjtötted egybe sokaságodat? Hogy elvégy aranyat és ezüstöt, magadhoz végy jószágot és gazdagságot, hogy nagy zsákmányt vess." (Ezék. 38,13.) Ez a felbomlott egység átcsap a legkegyetlenebb ellenségeskedésbe: "Egyiknek fegyvere a másik ellen lészen". (Ezék. 38,21/b.) Ennek az öldöklő állapotnak Isten ítéletei vetnek véget. (Ezék. 38,22-23.)


Ezt az eseményt mutatja be János apostol korábban úgy, mint egy aratást, amikor a föld szőlőinek fürtjeit az Isten haragjának borsajtójába gyűjtik össze. (Jel. 14,18-20.) Ezt az aratást illetve ezt az összegyűjtést Jóel próféta azonosítja a Josafát völgyében vagyis a Meggidó hegy előtt történő eseményekkel. Egyrészt elmondja, hogy az összes hadakozni akaró népek ide gyűlnek, gyűjtetnek egybe. (Lásd. Jóel 3,9-12) Másrészt pedig azt mondja el, hogy ezen a helyen és alkalommal ítélkezik fölöttük Isten. (Jóel 3,12 és 14.) Ezt az ítélkezést aratásnak mondja, illetve a borsajtó megtaposásához hasonlítja, mint János apostol is. (Jóel 3,13. vesd össze: Jel. 14,18-20.) A hatodik csapás azonban egy másik fajta küzdelemre is felsorakoztatja az embereket. Ez a küzdelem a gonoszság erőinek harca lesz Isten választott népe ellen. Sátán több oldalról is indít támadást a szentek ellen egyidőben. Egyrészt szeretné őket fizikailag megsemmisíteni, vagyis megölni, másrészt viszont lelkileg szeretné megtörni őket, rákényszeríten az Isten elleni döntésre.


A lelki küzdelemnek ezt a részét Jákób küzdelmének éjszakájához hasonlítja a Biblia. (Jer. 30,6-7.) Ahogyan a Sátán Ézsaut befolyásolta, hogy Jákób ellen vonuljon, akképpen fogja az istenteleneket felindítani, hogy a nyomorúság idején megöljék a szenteket. Ahogyan Jákobot vádolta korábbi élete miatt, úgy fog Isten népe ellen ebben az időben is vádat emelni. Sátán azon fáradozik, hogy rájuk erőszakolja bűnösségük tudatát, hogy így elcsüggessze őket, és Istenbe vetett hitük ellenállását megtörje. Ha a múltra tekintenek, akkor reményük csökken, mert egész életükben találnak valamit, ami méltatlanná teszi őket Isten előtt, de ahogyan Jákób bele tudott kapaszkodni Isten ígéreteibe, akképpen Isten gyermekei is csak ilyen módon tudnak győzni a kétségbeejtő körülmények között és a kilátástalan jövőt illetően. Hitük nem ingadozik azért, mert imájuk pillanatnyilag nem hallgattatik meg. Azon aggodalom, melyet ők szenvednek, nem az igazságért való üldözéstől való félelem, hanem attól félnek, hogy nem minden bűnt bántak meg és valamely hiba miatt, ami még bennük van, nem tapasztalhatják Isten megtartó kegyelmét. Erre a küzdelemre most kell felkészülni azáltal, hogy megismerjük Istent, miközben ígéreteit kipróbáljuk.


Mivel ilyen módon nem tud győzni Sátán a szentek ellen, ezért dönt úgy, hogy akkor elpusztítja őket. Ekkor születik meg az a rendelet, amelyről a Jelenések 13. fejezetében olvashatunk. "Mindazok, akik nem imádják a fenevad képét, megölessenek." (Jel. 13,15.) Amikor azonban végre akarják hajtani ezt a gonosz szándékukat, akkor váratlanul közbelép Isten. Isten megengedi a gonosz erőknek, hogy terveiket látszólag siker koronázza, és már készülnek Isten népének kiirtására. Megengedi azért, hogy a kereszténységet és az Isten nevét takaróként használó tömeg mutassa ki igazi arcát és természetét. Amikor a halálos ítélet végrehajtására kijelölt idő elérkezik, a gonoszok diadalkiáltások között mennek szét, hogy a szenteket megsemmisítsék. Ekkor azonban felhangzik Isten szava, amely azt mondja:"Meglett!" Ez az isteni szó váratlan fordulatot ad az eseménynek.


Istennek ez a váratlan közbelépése először is elszabadítja a föld elemi erőit. A természetet szabályozó törvények megszűnnek létezni, teljesen természetellenes dolgok történnek. A haragos emberek hirtelen feltartóztatnak, gyilkoló dühüknek tárgyait elfelejtik és borzalmas sejtelmekkel tekintenek a jövő felé. Ekkor bomlik fel az a szövetség, amelyet a három tisztátlan lélek munkálkodása hozott létre. A nagy város, a nagy Babilon újra darabjaira hullik szét. "A pogányok városai elesének." (19. vers.) Vagyis a földi politikai erők is elvesztik erejüket az egység hiánya miatt és céljukat már nem tudják megvalósítani, amiért korábban szövetkeztek.


Istennek erről a váratlan közbelépéséről már Dániel próféta is megemlékezik. Jézus Krisztus, a menny fejedelme ekkor Mihályként lép a küzdőtérre. Ez a név Jézus Krisztus neve, a Sátánnal folytatott küzdelemben.

Ez a név egy kérdés és egy állítás is, és ebből adódóan egy kihívás a gonoszság erőivel szemben. "MICAEL" = "Aki olyan, mint Isten" - illetve "Ki olyan, mint Isten?" Ebben a küzdelemben Ő a gonoszság erőivel szemben az Isten fiaiért áll ki, az ő védelmükben. Mihály szabadítása csak azok számára biztosított, akiknek a neve az élet könyvében az ítélet után is bent maradt. Az a meghatározás, hogy Mihály "felkél", arra akarja irányítani figyelmünket, hogy Jézus Krisztus szolgálatában egy döntő változás történik. Ha valaki felkel a helyéről, az azt jelenti, hogy abba hagyta azt a ténykedését, amit eddig végzett. Jézus Krisztus mennyei szolgálatának utolsó feladata a vizsgálati ítélet, vagyis az Isten házának a megítélése. Mihály szabadítása csak azok számára biztosított, akiknek a neve az élet könyvében az ítélet után is benn maradt. Ez a meghatározás tehát azt jelenti, hogy befejezte a közbenjárás munkáját és felkel, hogy megkezdje uralkodását, mint királyok Királya és uraknak Ura. Isten népe különböző helyekről és helyzetekből szabadul meg.

A feltámadottak megszabadulnak a halál fogságából, vagyis a föld porából. Az élők is különböző módon élik át a szabadulás élményét. Az ellenség halálos üldözéséből.

Rejtekhelyekről, kegyetlen börtönökből. A lelki küzdelem rettenetes élményéből. A "Jákób éjszakájának" küzdelméből. Az átváltozás pillanatában pedig mindenki, aki megváltásban részesül, megszabadul a bűn okozta romlandóságból: "Mert szükséges, hogy ez a romlandó test romolhatatlanságot öltsön magára". (I.Kor. 15,53). "Elváltoztatja a mi nyomorúságos testünket, hogy hasonló legyen az Ő dicsőséges testéhez." (Fil. 3,21) Isten gyermekeinek a halálból való megszabadulása két részletben történik. Amikor Jézus az ég felhőiben megjelenik gyermekeiért, akkor a minden korszakból való összes igazak feltámadnak egyszerre. (I.Thess. 4,16. Jel. 20,6.) Jézus visszajövetelét megelőzően a nyomorúság ideje alatt azonban lesz egy olyan feltámadás is, amikor egy részleges és vegyes feltámadás lesz. (Dán. 12,2). Így válik lehetségessé, hogy Jézus dicsőséges visszajövetelét megláthassák azok is, akik átszegezték őt. (Jel. 1,7). Jézus is megígérte ezt azoknak, akik halálának közvetlen előkészítői és végrehajtói voltak. (Máté 26,64). Jézus csak azok számára hoz szabadulást, akiknek a neve az élet könyvében az ítélet után is benn maradt. Nagyon sok ember fog akkor csalódni abban, ahogy Isten az ő vallásos életét megítéli. (Máté 7,21-23). Ma még mindenki megvizsgálhatja életét és megteheti azt a lépést, ami által a jó oldalra kerülhet. (Zsolt. 139,23-24).


Ezek alapján tehát nincs külön elragadtatás, hanem az igazak is átélik mindazokat, amikről itt olvashattunk. Bocsánat, ha kicsit hosszú lett...


Üdv. Péter

2011. jún. 27. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!