Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mi az a "szabad kereszténység"?

Mi az a "szabad kereszténység"?

Figyelt kérdés
Mit jelent ez a fogalom? Le tudnátok írni nekem? Mitől valaki "szabad keresztény"?
2011. dec. 3. 18:10
 1/10 anonim ***** válasza:
81%

Pontos definíció vagy fent van wikipédián, vagy nem.

Az én értelmezésemben szabad = nincs szabályokhoz kötve. Vagyis lényegében ugyanazt vallja, mint az adott vallás, csak annak korlátozó szabályain kívül.

2011. dec. 3. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
szerintem aki szabad kereszténynek vallja magát, az úgy követi Jézust, mint annak idején az első keresztények (keresztény szó eredeti jelentése: Krisztus-követő), vagyis tisztán a Bibliára és Istentől jövő sugallataira hagyatkozik, semmi liturgia, semmi emberek által alkotott és a vallásokhoz hozzátett szokás, megkötés, parancs, dogma nem befolyásolja a hitét
2011. dec. 4. 02:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim válasza:

Ez a magyarországi szabadkeresztyén gyülekezet honlapjáról van:


HITVALLÁS


A Magyarországi Szabadkeresztény Gyülekezetet (továbbiakban MSZKGY) olyan magyar, Istent kereső emberek szándéka hozta létre, akik az apostoli kor keresztyén gyülekezeti és egyéni életgyakorlatát akarták minél teljesebb mértékben követni. Krisztus egyetemes Egyházán belül közösségünk:


- protestáns, azaz minden emberi tekintély, megtapasztalás és hagyomány fölött állónak tekintjük a Szentírás kijelentését, az egyéni és gyülekezeti életet az abból megismert igazságoknak engedelmeskedve, folyamatosan ahhoz igazítva akarjuk kialakítani;


- evangéliumi, azaz gyülekezeti életünk, tanításunk középpontjában Jézus Krisztus személye és megváltó műve áll, amely egyedül képes az ember Istennel való közösségét helyreállítani, őt igazzá és szentté tenni;


- karizmatikus, azaz hisszük és igényeljük a Szentlélek minden, az apostoli korban működő megnyilvánulását (újjászületés, betöltekezés, Isten erejének és hatalmának munkái, ajándékok, vezetés, gyümölcsök, stb. ...) ma is, a Hitvallásban és Szervezeti Szabályzatban rögzítettek szerint;


- szabadegyház, azaz gyülekezetünk az államhatalomtól teljes függetlenségben, olyan megtért és újjászületett tagok közösségeként kíván működni, akik hitüket érett módon, Jézus Krisztus mellett tudatosan döntve vállalják.


A Szentírás


Hisszük, hogy a Szentírás, az Ószövetség 39 és az Újszövetség 27 kanonikus könyve, Isten kinyilatkoztatott Igéje. 1 Szerzőit a szöveg megírásakor a Szent Szellem* ihlette, hogy Isten üzenetét és történelmi cselekedeteit helyesen, torzításmentesen jegyezzék le. Ezért a Szentírás a legfőbb tekintély, amely megismertet Isten személyével, céljaival és az Általa készített üdvösséggel. 3 A Szentírás helyesen, a Szent Szellem világosságában értelmezve az egyéni és gyülekezeti élet tökéletes szabályozója, legfőbb tanácsadónk 4 és az a végső mérce, amely alapján minden emberi tanítást, hagyományt és gyakorlatot megvizsgálhatunk. 5


Az Ó- és Újszövetség elválaszthatatlan egységet képez. 6 A Szentírás üzenetének középpontja az evangélium, Jézus Krisztus személye, tanítása és váltságműve, amely az Ószövetségben gyökerezik és jelentőségét az apostoli írások mutatják be. 7


*

Isten lényével és a vele való közösséggel kapcsolatban helyesebbnek tartjuk a "szellem", "szellemi dolgok" (a ruach, pneuma szavak megfelelőjeként) kifejezéseket, az emberi személyiséghez jobban kapcsolódó "lélek", "lelki dolgok" helyett. Ezért a Szentháromság harmadik személyét a megszokott Szentlélek helyett Szent Szellemnek nevezzük.


Az egy igaz Isten


Hisszük, hogy egyetlen élő, valóságos, személyes és örök Isten van, 1 aki mindenható, mindentudó, mindenütt jelenvaló, tökéletes bölcsességű, változhatatlan szellemi valóság. 2 Teljesen szent: tiszta, igaz, bűngyűlölő, igazságos és kegyelmes. 3 Ő minden szándék és cselekedet tökéletes bírája. 4 Ő a szeretet: jóságos, irgalmas, hűséges, türelmes és önzetlen. 5 Minden látható és láthatatlan valóság megteremtője, eredete, oka és célja. 6 Egyedül méltó imádatunkra, teljes szeretetünkre és engedelmes, bizalomteli odaszánásunkra. 7


Tökéletes, végtelen lénye fölül áll értelmünk befogadóképességén, csak annyit foghatunk fel Belőle, amennyit Ő jelentett ki a számunkra. 8


Hisszük, hogy az egyedülvaló Isten három személyben nyilatkoztatta ki magát, mint az Atya, a Fiú és a Szent SzeIIem örökkévaló tökéletes egysége: 9


Az Atya, aki mindent eltervezett, és mindenek fökött egyedül saját szándékától vezetve uralkodik, 10 aki kijelentette magát a Fiún keresztül, és a Szent Szellem által, hogy az ambert szeretó, boldog közösségébe vonja; 11

A Fiú, aki az Atyával egylényegű örök Isten, 12 de emberré vált, hogy kijelentse az Atyát és elvégezze a megváltás művét; 13

A Szent Szellem, az Atya és a Fiú Szelleme, aki személyes jelenlétük hordozója, akaratuk kinyilatkoztatója és véghezvivője, 14 aki eljuttat minket a megváltás minden igazságának megismerésére és megélésére. 15

2011. dec. 4. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim válasza:

A teremtés, a látható és a láthatatlan világ


Hisszük, hogy az érzékekkel felfogható, látható világot Isten teremtette saját hatalmával és akarata szerint. 1 Az Ő alkotása a természet minden eleme, jelensége és élőlénye, a teremtett világ minden törvényszerűsége. 2 Isten nem csak létrehozta, de fenntartja, és gondoskodó szeretetével kormányozza a mindenséget. 3 Noha mindenütt jelen van, nem azonos a teremtett világgal és nem része annak. 4


Hisszük, hogy a teremtés nem csak a látható anyagi, hanem a láthatatlan szellemi világból is áll. Ennek képviselői a Bibliában legtöbbször angyaloknak nevezett szellemi lények. 5 Nagyhatalmúak és bölcsek, de teremtmények, akik imádását a Szentírás tiltja. Igen nagy számúak, különböző feladattal és hatalmi fokozatban tevékenykednek. 6 Az Isten iránt hűséges, szent angyalok az Ő céljainak, üdvözítő tervének szolgái; óvják az istenfélőket, őrködnek az Egyház felett, Isten hírvivői és ítéletének végrehajtói. Noha szellemi létformában élnek, Isten akaratából ideiglenesen látható alakot is ölthetnek. 7


Hisszük hogy a teremtett világ önmagában is kinyilatkoztatás Isten hatalmáról és bölcsességéről. A teremtés művének felfogásához mégis szükség van hitre, az emberi értelem becsületes meghódolására a Teremtő nagyszerűsége előtt.


A Sátán és a démonok


Hisszük, hogy létezik a Sátán, aki teremtett, személyes szellemi lény. Egyike volt a legfőbb angyaloknak, de felfuvalkodott és fellázadt Teremtője ellen. 1 Lázadásában követte ót az angyalok egy része is, akikből akaratának végrehajtása érdekében működő sereget szervezett. Ezekből lettek a démonoknak nevezett tisztátalan, gonosz szellemek is, akik képesek az embereket testileg gyötörni, és gondolkodásukat befolyásolni, amennyire lehetőségük nyílik rá. 2


Hisszük, hogy a Sátán 3 Isten és az ember legfőbb ellensége, minden bűn és gonoszság eredete. Sorsa az örök ítélet, ahova az embereket is igyekszik magával rántani. 4 Különösen gyűlöli a megváltott, hatalma alól kiszabadult hívőket. Igyekszik lerombolni éket, családjaikat és gyülekezeteiket, de ók győztessé válnak felette Jézus Krisztusban. 5


Az ember teremtése és bukása


Hisszük, hogy az embert Isten teremtette önmagához hasonlónak. Anyagi testét az Ő életadó lehelete élteti. 1 Anyagi működésén kívül (test) az ember önálló személyiséggel (lélek) rendelkezik: céltudatos gondolkodással, szabad, Felelős döntéshozó képességgel és az eseményekre reagáló érzelmekkel. 2 A személyiség természetes működésén túl az ember rendelkezik azzal a képességgel (szellem), hogy kapcsolatban éljen a természet fölött álló Istennel. 3 Sokféle működésében az ember részekre szét nem választható egységes lény. 4


Hisszük, hogy az embert Isten alkalmassá tette, hogy felelős módon uralkodjon a Föld egyéb teremtményei fölött, bölcsességgel és hatalommal ruházta fel. 5 A Teremtővel való közösség élet forrása volt az ember számára: biztonságot, értelmes cselekvést, beteljesedettséget nyújtott. 6


Hisszük, hogy isten szabadságot adott az embernek, hegy önként válassza az iránta való engedelmességet. 7 Az ember azonban a Sátán kísértésének engedve fellázadt Teremtője ellen és saját kezébe vette sorsának alakítását. 8 Eredendő bűne, bukása nyomán elakadt az Istentől áradó élet forrásától, teljes lényében a bún, a halál és a Sátán uralma alá került. Elveszítette eredeti tisztaságát, gondolkodásában és cselekvésében eltorzult, eredeti adottságait csak korlátozottan képes kifejteni, Megválthatatlan állapotában az örök halál részese és ezen saját erejéből nem képes változtatni. 9


Jézus Krisztus személye és a megváltás műve


Hisszük, hogy az örökkévaló Fiú megváltásunkért hozzánk hasonló emberré vált, miután anyja, Mária szűzi állapotban a Szent Szellem által fogant és megszülte Őt. 1 Isteni mivolta ezáltal nem szűnt meg, de önként adta fel örök dicsőségét és hatalmát, hogy emberként az Atya iránt teljes engedelmességben éljen. 2 Bűntelen életével bemutatta az Atya lényét és szeretetét. 3 Tökéletesen betöltötte Isten törvényét az egyedüli igaz és szent ember volt. 4 Ő volt a próféták által előre megígért Messiás. 5


Hisszük, hogy önként vállalt kereszthalálával Jézus Krisztus helyettes áldozat lett minden ember számára. 6 Magára vette bűneinket, betegségeinket, a bűnért járó átkot és halált, és megromlott bűnös természetünket. 7 Tökéletes engesztelést szerzett, helyreállitotta közösségünket az Atyával. 8


Hisszük, hogy a harmadik napon az Atya feltámasztotta Jézust a halálból, aki megjelent tanítványainak, 9 majd visszatért a mennyei dicsőségbe, az Atya jobbjára, és elküldte a megígért Szent Szellemet. 10 Övé lett minden hatalom mennyen és földön. Szüntelen közbenjár a benne hivőkért, és egy napon visszatér értük, hogy örökké vele legyenek. 11 Nem csak halálában, de feltámadásában is helyettesünk lett: Általa járhatunk megújult életben. 12


Hisszük, hogy Isten személyválogatás nélkül mindenkinek felkínálja a Jézus Krisztus által szerzett megváltást, és az ember saját maga dönthet, hagy elfogadja vagy elutasitja. 13


Megtérés és hit


Hisszük, hogy a megváltás teljes egészében Isten kegyelmének műve, melyet az ember megtérés és hit által fogadhet be. 1


A megtéréskor az ember felismeri, hogy bűnös módon, Istentől elidegenedve, ellene lázadásban élt. 2 Úgy dönt, hogy eddigi életének hátat fordítva kész megalázni magát Isten előtt. 3 Befogadja Őt, mint élete Urát és a megváltást, amit elkészített Jézus Krisztusban. 4 A megtérést követi a gondolkodás folyamatos megújulása, ahogy felismerjük hazug felfogásainkat, és Isten igazságához fordulunk helyette. 5


A megtéréskor az ember hit által enged a Szent Szellem meggyőzésének, igaznak fogadja el Isten Igéjének kinyilatkoztatását, és nem bírálja felül értelmével. 6 Felismeri, hogy életében a megváltás és üdvösség minden munkája Isten kegyelméből, Jézus Krisztus befejezett műve, és a Szent Szellem hatalma által történik, és nem a saját érdeméből. 7 Mindezt hálával fogadja Istentől, és bizalommal fordul felé. Hit által válik az ember kedvessé Isten előtt, és nem cselekedetei alapján; hit által nyer bizonyosságot üdvösségéről és a láthatatlan valóságról 8 Az élő hit szükségszerűen megnyilvánul a szeretetben, megváltozott, Isten iránt engedelmes életben, mely a hitet egyre teljesebbé, és a külvilág számára tapasztalhatóvá teszi. 9

2011. dec. 4. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim válasza:

Az üdvösség - bűnbocsánat, újjászületés, megigazulás


Hisszük, hogy a bűnös ember megtérés és hit által üdvösséget nyer: Isten bűnbocsánatot és új életet ad neki, igazzá teszi, megszenteli, helyreálítja és az üdvösségben megtartja. 1


Hisszük, hogy Jézus Krisztus értünk ontott vére által eltörölte minden bűnünket, felszabadított bűneink terhe és Isten ítélete alól. 2 A bűnbocsánat átéléséhez a hívő felismeri, megutálja, megvallja és elhagyja bűnét, valamint igyekszik jóvátenni a másoknak okozott kárt. 3 Az átélt bűnbocsánat természetes következménye, hogy mi is megbocsátunk azoknak, akik ellenünk vétkeztek. 4


Hisszük, hogy a kereszten Jézus Krisztus nem csak bűneinket, de régi bűnös természetünket (ó-ember) is hordozta, az Vele együtt meghalt és el lett temetve. 5 Feltámadása által mi is új életet kaptunk. A hívő újjászületett, Isten fiává vált, az örök halál helyett örök életet nyert, Krisztus életét. 6 Ahogy azelőtt testi születésében Ádám bűne nyomán bőnös ember volt, úgy Szent Szellemtől születve Krisztus műve nyomán igaz emberré vált, ajándékképpen kapta Krisztus igazságát. 7 Felszabadult minden kárhoztató ítélet és a bűn hatalma alól. 8 Nem a törvény betöltése teszi igazzá, hanem a benne élő Krisztus. 9


Megszentelődés, helyreállítás, megtartás


Hisszük hogy az újjászületés és megigazítás valóságosan is láthatóvá kell, hogy váljon a hívő életében. 1 A megszentelődés folyamatában a hívó felismeri régi élete szerint való testi gondolkodását és magatartását, és szabad döntése alapján hit által elkezd helyette Szellemben járni: engedi, hogy Jézus Krisztus gondolkodása és magatartása valósuljon meg életében. 2


A megszentelődés folyamatában szükséges, hogy a hívó odaszánja életét Istennek, keresse Őt imában és az Ige tanulmányozásában, és beépüljön az egymást építő hívók közösségébe. 3


Hisszük, hogy a Szellemben járó hívót Isten folyamatosan helyreállítja. Elméje megújul, a valóság hamis felfogása helyett igazsággal teliír meg. 4 Akarata Isten céljait és szeretetét követi régi önző, önvédelmező és önigazoló céljai helyett. 5 Érzelmi sérülései meggyógyulnak Isten szerető közelségében és testében is átélhet gyógyulást. 6 A helyreállítás testünk átváltozásával teljesedik be, Jézus Krisztus eljövetelekor. 7


Hisszük, hogy a Krisztus kegyelmében bízó hívőt Isten minden kísértés és teher között megtartja az üdvösségben. 8 Szenvedéseit is javára fordítja, felszínre hozza testi megnyilvánulásait, és alázathoz segíti. 9 Ha elbukik, nem veti el, ha szükséges fiaként fenyíti. 10 Bibliai látásunk szerint az üdvösség műve hatástalanná válhat az egyén számára, ha tudatosan hátat fordít Isten kegyelmének. 11 A bűnbánó ember számára azonban a kegyelem mindig elérhető. 12


A Szent Szellem munkája


Hisszük hogy a Szent Szellem örökkévaló Isteni személy. Részt vett a teremtésben. 1 Ő kente fel Isten szolgáit az Ószövetségben. 2 Ő hatalmazta fel Jézust szolgálatainak ellátására, jelen volt kereszthalálának áldozatában és feltámadásában. 3 Jézus Krisztus mennybemenetele után pünkösdkor - ahogy megígérte - elküldte Szellemét. 4


A Szent Szellem győzi meg az embereket - a hívók bizonyságételét is felhasználva - hogy bűnösök, akik csak Jézus Krisztus által válhatnak igazzá, és menekülhetnek meg a kárhoztató ítélettől. A Szent Szellem szüli újjá a megtérőket, kijelenti számukra és rajtuk keresztül Jézus Krisztust és Isten igazságait. 5 A hívőket pártfogója, tanítja, vezeti, inti, vigasztalja, kiábrázolja bennük Jéna Krisztus jellemét ("gyümölcs") 6 , felhatalmazza őket szolgálatra, az evangélium hirdetésére, elpecsételi őket a teljes megváltás napjára, reménységet és üdvbizonyosságot ad. 7 Általa tudjuk imádni az Atyát, és lehetünk személyes közösségben Vele. 8


Hisszük, hogy minden újjászületett hívőben a Szent Szellem benne lakik. 9 Bibliai látásunk szerien szükség van ezenkívül arra, hogy a hívó betöltekezzen Szent Szellemmel, részesüljön a Szent Szellem természetfölötti erejében és ajándékaiban (nyelvekenszólás, prófétálás, hit, gyógyítások ajándékai, stb...). 10 Hisszük, hogy a Szent Szellem elhívása és felhatalmazása (kenete) által lesz bármely keresztyén szolgalat áldott és gyümölcsöző. Nem csak egyetlen élményre, hanem folyamatosa betöltött állapotra van szükségünk. 11


Hisszük, hogy a Szent Szellem munkája csakis engedelmes, nyitott, tisztaságra törekvő emberi szívben lehet eredményes. 12 A hivő test szerinti megnyilvánulásai beszennyezhetik azt is, amit Isten Szelleme végez rajta karasztal. A Szent Szellem ereje megnyilvánulhat látványos módon is, de nem a külső megnyilvánulásokat és élményeket kell követnünk, hanem Isten személyét, vezetését, akaratát, megszentelő munkáját. 13


Hisszük, hogy a Szentírás kinyilatkoztatása teljes és lezárult. A Szent Szellem ma is küldhet üzenetet, de az nem módosíthatja, és nem egészítheti ki a Szentírást, csak alkalmazza annak üzenetét. 14

2011. dec. 4. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim válasza:

Az egyetemes Egyház és a helyi gyülekezet


Hisszük, hogy minden újjászületett hívőt Isten Szelleme elhelyezi Krisztus testébe, az egyetemes Egyház közösségébe. 1 Az egyetemes Egyház megjelenítője minden olyan helyi gyülekezet, ahol a hívők egymással szerető közösségben munkálkodnak Isten kinyilatkoztatott céljainak betöltésén. Gyülekezetünk tagja lehet bármely olyan megtért, újjászületett ember, aki hitének megpecsételéseként bemerítkezett és elfogadja az MSZKGY hitvallását és szervezeti szabalyzatat. 2


Hisszük, hogy az Egyház Istentől kapott céljai:


hirdesse Jézus Krisztus megváltásának evangéliumát az

egész Földön; 3

a megváltást elfogadókat közössége formalja; 4

tagjait tanítsa, intse és fegyelmezze Isten Igéje alapján,

hogy megszilárduljanak és növekedjenek a hitben,

egész lényükben helyreálljanak és örömteli, szolgáló

életre jussanak el (Jézus tanítványaivá váljanak); 5

Istent dicsérje és imádja, akaratát keresse, tagjaiért és

a világért kozbenjárjon; 6

Isten Igéje szerint gyakorolja a bemerítést és az

úrvacsorát; 7

tagjai önkéntes odaszánása és adakozása alapján mind

a belül, mind a kívül levők testi-lelki szükségén

enyhítsen, így is mutassa be Isten szeretetét. 8

Hisszük, hogy mindezen feladatok betöltése csak a Szent Szellem jelenléte, vezetése, áldása és ereje által lehetséges, aki a gyülekezet egyes tagjait ellátja szolgálatukhoz szükséges felhatalmazással, és kegyelmi ajandekokkal. 9


Hisszük, hogy korunkban Isten képviselője a világ számára az Egyház. Izraelt Isten választott népeként tiszteljük, és hirdetjük nekik is a megváltást Jézusban, a Messiásban. 10


A gyülekezet vezetése és szolgálatai; külső kapcsolatok


Hisszük, hogy Isten elhív egyes tagokat, hogy a gyülekezet egészéért vagy egyes szolgálati területeiért felelősséget hordozzanak, és másokat vezessenek. A gyülekezet vezetősége Isten elhívását és a hívő jellembeli érettségét felismerve állít szolgálatba és ruház fel tekintéllyel embereket, 2 akiknek példamutató élettel, hűséggel, alázattal és szeretettel kell szolgálatukat ellátni. Nem kényszeríthetnek, nem manipulálhatnak és nem vezethetnek félre másokat. 3 A vezetőket és szolgálattevőket munkájukért tisztelet illeti meg, tekintélyüket nem szabad rombolni, aláásni. 4


A gyülekezet vezetőinek felelőssége, hogy a Szentírás alapján segítsék, őrizzék és építsék a közösség működését, erkölcsi és tanításbeli tisztaságát, valamint tagjainak egészséges hitét és életgyakorlatát. 5 Ennek legfőbb eszköze a helyesen hirdetett Ige és a példamutatás. 6


Hisszük, hogy létezik egyetlen, időben és térben egyetemes, láthatatlan Egyház, melynek feje Jézus Krisztus, és amelyhez csak valóban megtért, újjászületett hívők tartoznak. 7 Egyetlen fennálló felekezet vagy gyülekezet sem képviseli ezen Egyház teljességét. 8 Hisszük, hogy a keresztyének egymás iránti szeretettel, egységgel, egymást különbnek tartva bizonyíthatják a világ előtt, hogy Jézus Krisztus követői. Tartózkodunk attól, hogy más keresztyén közösségeket támadjunk, elítéljünk vagy gyalázzunk; viszont fontosnak tartjuk kinyilvánítani, hogy milyen tanításokat vagy életgyakorlatot tartunk helyesnek és milyeneket elfogadhatatlannak. 9 Nem hisszük, hogy az igazi krisztusi egység megvalósítható lenne az evangélium üzenetének, a Szentírás tekintélyének és a Szent Szellem munkájának félretételével, pusztán szervezeti úton. Nem vállalunk szellemi közösséget bármi olyan vallási irányzattal, amelynek alapját nem Jézus Krisztus személye és váltságműve képezi. 10

2011. dec. 4. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim válasza:

Imádság és bizonyságtétel


Hisszük, hogy a hivő szüntelen gyakorolhatja Istennel való közösségét az imádság által. 1 Megnyitjuk szívünket Isten előtt, Ő válaszol, mert gyönyörködik abban, ha megáldhatja gyermekeit. 2 Az imádsággal nem mi nyerjük meg Istent a mi akaratunknak, hanem szívünket hozzáformáljuk az Ő akaratához, gondolkodásához. 3 Az imádságban kifejezhetjük hódolatunkat, hálánkat, feltárhatjuk szükségeinket, megvallhatjuk bűneinket, közbenjárhatunk másokért, és szívünk kijelentést, vigasztalást, békességet kaphat. 4 A helyes imádság élő hiten, igaz Isten-ismereten alapul. A Jézus Krisztus által megszerzett kegyelem birtokában bizalommal járulunk a mennyei Atyához. 5


Hisszük, hogy minden hívő feladata, hogy bizonyságot tegyen másoknak, a benne levő reménységről, és a naponta átélt kegyelemről; hogy a nem hívőket Istenhez vezesse, és a hívőket erősítse. 6 A bizonyságtételre a Szent Szellem ad ösztönzést és felhatalmazást, hogy eljusson mások szívéhez. 7 A hívők bizonyságtételét az őszinte szeretet, a szavak és tettek összhangja teszi teljessé. 8


Család, hivatás és államhatalom


Hisszük, hogy Isten alkotása a házasság, a férfi és a nő egymás iránt egész életre elkötelezett szövetsége, 1 ahol szeretetben szolgálnak egymásnak, és megtapasztalhatják a testi-lelki-szellemi egység minden áldását. A szexuális kapcsolatot csak a házasságon belül fogadjuk el. 2 A gyermekeket Isten áldásának tekintjük. Egészséges fejlődésüket a szülők példamutató párkapcsolata, feltétel nélküli szeretete és egészséges fegyelmezése biztosítja. Elutasítjuk az abortuszt, de a családtervezés egyéb formáit gyülekezeti tagjaink lelkiismeretére bízzuk. 3


Támogatjuk a családok egységét. A hívő családtagnak a békesség megtartására kell törekedni, még akkor is, ha szembefordulnak vele az evangélium miatt, meggyőződése megtartása mellett. 4 Isten Igéje alapján a megromlott házasságok helyreállítására törekszünk, nem tekintjük megoldásnak a válást. 5 Ha ez nem lehetséges, későbbiekben bibliai látásunk alapján nem támogatjuk, de elfogadjuk az újraházasodást, ha megtörtént az elkövetett bűnökkel való őszinte szembenézés és megbánás. 6 Hisszük, hogy Isten által az egyedülálló is élhet teljes, boldog életet. 7


Szolgálatnak tekintünk minden Isten iránti hűséggel és felelősségtudattal végzett munkát, házimunkát és tanulást. A hitnek ezekben is meg kell nyilvánulnia. 8


Hisszük, hogy Isten rendelése az államhatalom a bűnök megfékezésére, az erények támogatására, a közbiztonság és a közjó előmozdítására. 9 Az Ige alapján tiszteljük a felsőbbséget, megtartjuk rendeléseit, ha azok nem ütköznek Isten rendelésébe. Imádkozunk értük, hogy feladatukat jól lássák el, és az evangélium hirdetését ne korlátozzák. 10


A katonai szolgálat tekintetében gyülekezeti tagjaink lelkiismeretére bízzuk, hogy milyen formában teljesítik kötelességüket 11


A végső dolgok


Hisszük, hogy az ember létezése a fizikai halállal nem ér véget, csak földi testünk fejezi be működését. 1 Bibliai látásunk szerint a halál után a megváltottak élvezik Isten közelségét, a bűnösök tőle elszakadva szenvednek. Ez az állapot (melyről a Szentírás nem ad teljes képet) az eljövendő ítéletkor éri el teljességét. 2


Hisszük, hogy Jézus Krisztus ismét eljön erre a világra teljes hatalmával és dicsőségével. 3 Bibliai látásunk szerint először csak a hívők találkoznak vele: a meghaltak feltámadnak, az élők megdicsőült testet öltenek és együtt elragadtatunk Urunk elé. 4 Ez idő alatt zajlik a gonoszság beteljesedése, az Antikrisztus uralma a földön, aminek Jézus Krisztus mindenki által látható eljövetele és győzelme vet véget. 5 Megítéli az akkor élő népeket és megvalósítja földi uralmát, amelyet a Sátán által fellázított emberek végső lázadása zár le. 6 A végső lázadást a végső ítélet követi.


Hisszük, hogy a végső ítéletkor a Sátán, a lázadó angyalok és az Istent elutasító emberek örök kárhozatra kerülnek. 7 A megváltottak örök dicsőségben, Isten közelségében élnek az újjáteremtett világon. Megdicsőült testükön nem fog többé a fájdalom, a betegség, a romlás és a halál. Nem lesz több bűn, szenvedés és szomorúság, Isten lesz minden mindenekben. 8


(Sok szám csak azért van, benne mert az oldalon igehelyeket jelöltek velük, bocsi de sok lett volna kitörölni.)


Én is szabadkeresztyén vagyok. Remélem tudtam segíteni.

2011. dec. 4. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

21:34


Köszönöm szépen a válaszod, rengeteget segítettél!

2011. dec. 4. 22:38
 9/10 anonim ***** válasza:
73%

A szabadkereszténység olyan, mint a szabad kőműves.

Nincs munkája, és hát ráér, az egyik a házadat építi fel, a másik a hitedet. Bocs, jobb nem jutott eszembe, de néha kell lazítani is.

2011. dec. 27. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim válasza:
Ez már vagy 2011es evjarat 🤣🤣🤣🤣
2020. júl. 22. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!