Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A különböző vallásoknak mi az...

A különböző vallásoknak mi az álláspontja az abortusszal kapcsolatban? Minden felekezet ellenzi, vagy van olyan amelyik "semleges" ezzel kapcsolatban?

Figyelt kérdés

Az álltalatok ismert, vagy képviselt vallásokra gondolok gondolok.

Természetesen az ateisták álláspontjára is kíváncsi vagyok, bár azt nagyjából ismerem...


Előre is köszönöm a válaszokat!


2012. jan. 4. 20:27
 1/6 anonim ***** válasza:
82%

Nem minden vallás ellenzi, legalábbis a természeti népek vallása biztos nem ellenezte, mert sok ilyen népnél az volt az "abortusz", hogy megszületés után a babát sziklához csapták vagy megették.


Az ókori Görögországban a spártaiak szikláról dobták le az életképtelennek ítélt babákat a szakadékba ezért minden bizonnyal az ő vallásuk se ellenezte.



Ha a nácikat kereszténynek tekintjük, és végülis miért ne tekinthetnénk hiszen egy mára kihalt teológiájú kereszténységben, az úgynevezett "pozitív kereszténységben" hittek, akkor arra az eredményre jutunk, hogy a keresztény vallásnak is vannak olyan felekezetei, ahol nem ítélik el.

2012. jan. 5. 00:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Szinte minden nagyobb világvallás elítéli.

Okkal.

A többi nevében nem beszélek, de azt tudom, hogy minden történelmi keresztény felekezet pl. ellene van. Szintén okkal.

2012. jan. 5. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

"Az ókori Görögországban a spártaiak szikláról dobták le az életképtelennek ítélt babákat a szakadékba ezért minden bizonnyal az ő vallásuk se ellenezte."


Biztos ők is úgy gondolták hogy azok még nem számítanak emberi lénynek. Végülis csak a korhatár volt egy kicsivel feljebb mint ma.

2012. jan. 5. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


Bár sajnos nem lettem okosabb!

Arról szerettem volna többet megtudni, hogy a mai világban hogyan vélekednek ezzel kapcsolatban a (mondjuk hazánkban) ismert vallások.


Pl.: hit gyülekezet, Jehova tanúi, református, katolikus, ortodox, buddhista, evangélikus, adventista stb.

2012. jan. 5. 17:36
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Kedves Kérdező!

Én Jehova Tanúja vagyok.A Bibliából világosan kitűnik, hogy Isten elítéli az abortuszt ezt több bibliavers is alátámasztja.Például:2Mózes 20:13"Ne gyilkolj"Sok embernek az a véleménye hogy egy embriót még nem lehet emberi életnek számítani.De ez tévedés, hiszen a Zsoltárok 139:13-16 ezt írja:"Mert te alkottad veséimet,

Te takargattál engem anyám méhében. Magasztallak, mert félelmet keltő, mily csodálatosan alkottál meg!Csodálatosak a te műveid,És jól tudja ezt az én lelkem. Csontjaim nem voltak rejtve előtted,

Amikor titokban megalkottattam,Amikor összeszövettem a föld legmélyén.  Szemeid már mint embriót is láttak engem,És annak minden része be volt írva könyvedbe.A napokat illetően, melyeken formáltattak,

Holott még egy sem volt meg közülük.

"-ebből kitűnik hogy Isten előtt az embrió már egy élet.

2012. jan. 6. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

Szia!


Itt a Katolikus Egyház teljesen hivatalos, emiatt persze kicsit száraz véleménye az abortuszról:

(Katolikus Egyház Katekizmusából idézem)


2270. Az emberi életet fogantatása pillanatától feltételek nélkül tisztelni és védeni kell. Az emberi lény személyi jogait létének első pillanatától fogva el kell ismerni, ezek közé tartozik minden ártatlan lény sérthetetlen joga az élethez.


"Mielőtt megalkottalak anyád méhében, már ismertelek; mielőtt megszülettél volna, megszenteltelek" (Jer 1,5).


"A csontjaim nem voltak rejtve előtted, amikor a rejtekben keletkeztem, és a föld mélyén elindult az életem" (Zsolt 139,15).


2271. Az Egyház az első századtól kezdve hangsúlyozta minden szándékos abortusz erkölcsi rosszaságát. Ez a tanítás nem változott és változatlan marad. A közvetlen, azaz akár célként, akár eszközként szándékolt abortusz súlyosan ellenkezik az erkölcsi törvénnyel:


"Ne öld meg a magzatot abortusszal, és ne pusztítsd el a születése után."


"Isten ugyanis, az élet Ura, az élet megőrzésének magasztos szolgálatát az emberekre bízta, és ezt emberhez méltó módon kell teljesíteni. Az életet tehát a fogantatástól kezdve a legnagyobb gonddal oltalmazni kell: az abortusz és a csecsemőgyilkosság szégyenletes gaztett." [48]


2272. A formális együttműködés az abortuszban súlyos bűn. Az Egyház ezt az emberi élet ellen elkövetett bűntényt egyházjogi büntetésként kiközösítéssel sújtja. "Aki abortuszt végez, ha valóban megtörténik, latae sententiae, önmagától beálló kiközösítésbe esik" "magának a büntetendő cselekmény elkövetésének tényénél fogva", a jogban meghatározott föltételek mellett. Az Egyház ezzel nem beszűkíteni akarja az irgalmasság terét, hanem kifejezésre juttatja az elkövetett bűn súlyosságát, a megölt csecsemőnek, szüleinek és az egész társadalomnak okozott jóvátehetetlen kárt.


2273. Minden ártatlan ember elidegeníthetetlen joga az élethez a polgári társadalomnak és törvényhozásának alkotóeleme:


"A személy elidegeníthetetlen jogait a polgári társadalomnak és a közhatalomnak el kell ismernie és tiszteletben kell tartania; ezek a jogok nem függenek sem az egyes emberektől, sem szüleiktől és nem is a társadalomtól vagy az államtól erednek: az emberi természethez tartoznak, a személyhez tapadnak a teremtő tevékenység erejével, melyből maga a személy származik. Ebben az összefüggésben föl kell hívnunk a figyelmet arra, hogy ezen alapvető emberi jogok közé tartozik az élethez és a testi épséghez való jog, mellyel minden emberi teremtmény rendelkezik fogantatása pillanatától egészen a halálig."


"Amikor a polgári törvény az emberek egy csoportjától elveszi azt az oltalmat, melyet a törvénynek nyújtania kell, az állam e tettével tagadja minden polgárának törvény előtti egyenlőséget. Amikor az állam nem alkalmazza erejét mindenki -- leginkább a gyöngébbek -- jogainak védelmére, meginognak a jogállam alapjai. (...) A magzatot a fogantatás pillanatától megillető tiszteletből és védelemből következik, hogy a törvénynek megfelelő büntetéssel kell válaszolnia a magzat jogainak bármely szándékos megsértésére."


2274. Mivel a magzattal fogantatása pillanatától kezdve személyként kell bánni, épségét a lehetőségekhez képest a többi más élőlényhez hasonlóan védelmezni, gondozni és ápolni kell.


A magzati vizsgálat erkölcsileg megengedett, "ha tiszteletben tartja az embrió és az emberi magzat életét és épségét, és minden egyes magzat megtartására vagy gyógyítására irányul (...). De súlyosan ellenkezik az erkölcsi törvénnyel, ha a vizsgálat eredményétől függ az abortusz. A diagnózisnak nem szabad azonosnak lennie a halálos ítélettel."

2012. jan. 7. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!