Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Miért zavarja az embereket,...

Miért zavarja az embereket, ha valaki a szombat napot tartja meg az ("Úrért"), a nyugalom napjaként, és az miért nem zavarja az embereket ha valaki vasárnapot (vasárnap megy misére)?

Figyelt kérdés

Nem vagyok adventista, és Krisztus sem "parancsolta meg, hogy a vasárnapot tarsuk meg a nyugalom napjaként. Viszon azt mondta, hogy nem az ember van a szombatért, hanem a szombat van az emberért.


Érdekes, hogy a szombat megtartása zavarja az embereket (már akit...), a vasárnap az "természetesebb". Miért?


2012. febr. 22. 20:25
1 2 3
 11/22 A kérdező kommentje:

"Viszont aki a törvényt megtartja mindent meg kell tartani, előző, a ti gyülekezetetek mind a 613 parancsolatot megtartja?"


A hóreben a tízparancsolatot adta át Mózesnek, tehát például a Mal4,4 éppen egy kettéválasztásról beszél.


Nézzünk néhány példát:

"Mert bizony mondom néktek, míg az ég és a föld elmúlik, a törvényből egy jóta vagy egyetlen pontocska el nem múlik, a míg minden be nem teljesedik.

Valaki azért csak egyet is megront e legkisebb parancsolatok közül és úgy tanítja az embereket, a mennyeknek országában a legkisebb lészen;

Mert mondom néktek, hogy ha a ti igazságotok nem több az írástudók és farizeusok igazságánál, semmiképen sem mehettek be a mennyeknek országába."


Ugye te nem azt mondod, hogy a törvény eltöröltetett, és átok alatt vagyok, ha betartom azt.


Krisztus idéz a tízparancsolatból:

"Hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: Ne ölj, mert a ki öl, méltó az ítéletre."


Mit mondott ezután?

" Én pedig azt mondom néktek, hogy mindaz, a ki haragszik az ő atyjafiára ok nélkül, méltó az ítéletre: a ki pedig azt mondja az ő atyjafiának: Ráka, méltó a főtörvényszékre: a ki pedig ezt mondja: Bolond, méltó a gyehenna tüzére."


Eltörölte? Nem, elmélyítette.


Krisztus idéz a tízparancsolatból:

"Hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: Ne paráználkodjál!"


Majd ezt mondta utána:

" Én pedig azt mondom néktek, hogy valaki asszonyra tekint gonosz kivánságnak okáért, immár paráználkodott azzal az ő szívében."


Eltörölte? Nem, elmélyítette, magyarázta.


Krisztus idéz a Mózesi törvényből:

"Megmondatott továbbá: Valaki elbocsátja feleségét, adjon néki elválásról való levelet."


Majd ezt mondja utána:

" Én pedig azt mondom néktek: Valaki elbocsátja feleségét, paráznaság okán kívül, paráznává teszi azt; és a ki elbocsátott asszonyt veszen el, paráználkodik."


Eltörölte? IGEN!


Krisztus idéz a Mózesi törvényből:

" Ismét hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: Hamisan ne esküdjél, hanem teljesítsd az Úrnak tett esküidet."


Majd ezt mondta:

"Én pedig azt mondom néktek: Teljességgel ne esküdjetek; se az égre, mert az az Istennek királyi széke;

Se a földre, mert az az ő lábainak zsámolya; se Jeruzsálemre, mert a nagy Királynak városa;

Se a te fejedre ne esküdjél, mert egyetlen hajszálat sem tehetsz fehérré vagy feketévé;

Hanem legyen a ti beszédetek: Úgy úgy; nem nem; a mi pedig ezeken felül vagyon, a gonosztól vagyon."


Eltörölte? IGEN!


Krisztus idéz a Mózesi törvényből:

"Hallottátok, hogy megmondatott: Szemet szemért és fogat fogért."


Majd ezt mondta:

"Én pedig azt mondom néktek: Ne álljatok ellene a gonosznak, hanem a ki arczul üt téged jobb felől, fordítsd felé a másik orczádat is."


Eltörölte? IGEN!


" Hallottátok, hogy megmondatott: Szeresd felebarátodat és gyűlöld ellenségedet."


Majd ezt mondta:

" Én pedig azt mondom néktek: Szeressétek ellenségeiteket, áldjátok azokat, a kik titeket átkoznak, jót tegyetek azokkal, a kik titeket gyűlölnek, és imádkozzatok azokért, a kik háborgatnak és kergetnek titeket."


Eltörölte? IGEN!


Malakiás 4,4: Emlékezzetek meg Mózesnek, az én szolgámnak törvényéről, a melyet rendeltem ő általa a Hóreben, az egész Izráelnek rendelésekül és ítéletekül.


Mózesi törvények kiadási helye:

IIIMóz1,1: "Szólítá Mózest és beszéle vele az Úr a gyülekezet sátorából, mondván:"


Hóreben a tízparancsolatot adta át az Úr, a Malakiás 4,4 arról beszél, különben nem adott volna át helymeghatározást itt nekünk. Ez is bizonyítva az Isten által adott, kőbe vésett parancsolatokat, és Mózesnek, a népnek adott rendelések markáns szétválasztását.


Minden rendeletet az Isten adott, melyet Mózes adott a népnek?

"Mondának néki: Miért rendelte tehát Mózes, hogy válólevelet kell adni, és úgy bocsátani el az asszonyt?

Monda nékik: Mózes a ti szívetek keménysége miatt engedte volt meg néktek, hogy feleségeiteket elbocsássátok; de kezdettől fogva nem így volt."


Mit mondott Krisztus? Ezt Mózes engedte meg a népnek, mert a nép keménynyakú nép volt és nem Isten engedte meg.



A tízparancsolat hirdetésével éppen nem a Mózesi törvényeket hirdetem, hanem Isten törvényének örökérvényűségét. Ehhez semmi köze Mózes törvényének.


Isten törvényének alapja a szeretet.


Mi volt itt Krisztus véleménye az áldozati törvényről?

"Akkor hozzá menvén egy az írástudók közül, a ki az ő vetekedésöket hallotta vala, és tudván, hogy jól megfelele nékik, megkérdezé tőle: Melyik az első minden parancsolatok között?

Jézus pedig felele néki: Minden parancsolatok között az első: Halljad Izráel: Az Úr, a mi Istenünk egy Úr.

Szeressed azért az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből, és teljes elmédből és teljes erődből. Ez az első parancsolat.

31. A második pedig hasonlatos ehhez: Szeresd felebarátodat, mint magadat. Nincs más ezeknél nagyobb parancsolat.

Akkor monda néki az írástudó: Jól van, Mester, igazán mondád, hogy egy Isten van, és nincsen kívüle más.

És szeretni őt teljes szívből, teljes elméből, teljes lélekből és teljes erőből, és szeretni embernek felebarátját, mint önmagát, többet ér minden égőáldozatnál és véres áldozatnál.

Jézus pedig látván, hogy bölcsen felelt vala, monda néki: Nem messze vagy az Isten országától. És többé senki sem meri vala őt megkérdezni."


A kárpit kettéhasadt, az áldozati rendszernek vége. A mi főpapunk Krisztus.


"Ha tehát a lévitai papság által volna a tökéletesség (mert a nép ez alatt nyerte a törvényt): mi szükség tovább is mondogatni, hogy más pap támadjon a Melkisédek rendje szerint és ne az Áron rendje szerint?

Mert a papság megváltozásával szükségképen megváltozik a törvény is."


Igen, de melyik törvény? Itt Pál azt mondta a zsidóknak, hogy a törvény eltöröltetett, megváltozott. De minden törvény eltöröltetett? Itt ugyanis Pál a törvényről beszél, amit te is egybemosol a parancsolatokkal.


Krisztus ezt mondta:

"Ő pedig monda néki: Miért mondasz engem jónak? Senki sem jó, csak egy, az Isten. Ha pedig be akarsz menni az életre, tartsd meg a parancsolatokat.

Monda néki: Melyeket? Jézus pedig monda: Ezeket: Ne ölj; ne paráználkodjál; ne lopj; hamis tanubizonyságot ne tégy;

Tiszteld atyádat és anyádat; és: Szeresd felebarátodat, mint temagadat.

Monda néki az ifjú: Mindezeket megtartottam ifjúságomtól fogva; mi fogyatkozás van még bennem?"


Te a törvényről beszélsz, ami a főpapunk által eltöröltetett, ami az áldozati rendszert és a jogi rendszert foglalta magában. Én a parancsolatokról beszéltem most, melyet Isten adott a Hóreben.

2012. febr. 24. 22:04
 12/22 A kérdező kommentje:

munyamunya!


"Ami a körülmetélést illeti, ha nekem fiam lesz, biztosan körülmetéltetem, és a testvérünk házasságában is így tettek a szülők."


Róm 2,25-29

"Mert használ ugyan a körülmetélkedés, ha a törvényt megtartod; de ha a törvényt áthágod, a te körülmetélkedésed körülmetéletlenséggé lett.

Ha tehát a körülmetéletlen pogány megtartja a törvénynek parancsolatait, az ő körülmetéletlensége nem körülmetélkedésül tulajdoníttatik-é néki?

És a természettől fogva körülmetéletlen ember, ha a törvényt megtartja, megítél téged, a ki a betű és körülmetélkedés mellett is a törvényeknek megrontója vagy.

Mert nem az a zsidó, a ki külsőképen az; sem nem az a körülmetélés, a mi a testen külsőképen van:

Hanem az a zsidó, a ki belsőképen az; és a szívnek lélekben, nem betű szerint való körülmetélése az igazi körülmetélkedés; a melynek dícsérete nem emberektől, hanem Istentől van."


Róm4, 9-12

"Ez a boldogság tehát a zsidónak, vagy a pogánynak is tulajdoníttatik-é? Mert azt mondjuk, hogy Ábrahámnak a hit tulajdoníttaték igazságul.

Miképen tulajdoníttaték tehát? Körülmetélt vagy körülmetéletlen állapotában? Nem körülmetélt, hanem körülmetéletlen állapotában.

És a körülmetélkedés jegyét körülmetéletlenségében tanusított hite igazságának pecsétjéül nyerte: hogy atyja legyen mindazoknak, a kik körülmetéletlen létökre hisznek, hogy azoknak is tulajdoníttassék az igazság;

És hogy atyja legyen a körülmetélteknek is, azoknak, a kik nemcsak körülmetélkednek, hanem követik is a mi atyánknak Ábrahámnak körülmetéletlenségében tanusított hitének nyomdokait."


Ki vagy te munyamunya? Nem Krisztust vallod?


"Ímé, én Pál mondom néktek, hogy ha körülmetélkedtek, Krisztus néktek semmit sem használ.

Bizonyságot teszek pedig ismét minden embernek, a ki körülmetélkedik, hogy köteles az egész törvényt megtartani.

Elszakadtatok Krisztustól, a kik a törvény által akartok megigazulni, a kegyelemből kiestetek.

Mert mi a Lélek által, hitből várjuk az igazság reménységét."

2012. febr. 24. 22:18
 13/22 izidorkata ***** válasza:
0%

Ha valóban hat nap alatt teremtette volna Isten a világmindenséget, és a hetedik nap a szombat lett volna, akkor valóban a szombat lenne a hét legszentebb napja.

De a biblia sehol sem írja hogy a teremtés hat 24 órás nap alatt zajlott volna le.

Ez csupán a Teremtés-himnuszának a helytelen magyarázata.

2012. febr. 26. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 A kérdező kommentje:

izidorkata!


A teremtés leírásánál a יוֹם (jôm) szó 24 órás napot jelent.

Isten hat valós nap alatt teremtett mindent. És igen, a szombat a legszentebb nap a hét napjai között. Erre adott parancsot Isten is.

Ha csak árnyalatnyit is igazad lenne, Krisztus helyre tette volna ezt is. De nem tette. A szombat napjának nyugalom napja valós nap, mely szombaton van, mely nap értünk adatott.

2012. febr. 26. 19:53
 15/22 izidorkata ***** válasza:

ha így gondolod, akkor méltó módon ünnepeld meg a szombatot.


példát lehet venni azokról a keresztényekről akik vasárnap gyülekezetbe mennek, istentiszteletre, pihennek, az egész napjuk Isten csendes ünneplésébe telik.


fölösleges egymást piszkálni. régi római mondás hogy ízlésről nem érdemes vitatkozni.


Ha igazán hiszel magadba, akkor nem mérgelődsz, és nem boszankodsz azon hogy nem mindenki akar a a te biblia értelmezésed szerint ünnepelni.


Elég baj lenne hogyha a biblia értelmét csak filológusok, nyelvszakértők, teológusok, meg farizeusok értenék.

2012. febr. 26. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:

Érdekes, kérdező, hogy te számon kéred munyamunya-t a körülmetéléséről, holott azt sem láttad meg, hogy ő nem a saját, hanem a gyermekének a körülmetéléséről beszélt, ami a parancsolat, az Ábrahám hite szerint (ugyanis nem Mózes kapta a körülmetélést, hanem az atyák, erre Krisztus is hivatkozik), úgy ahogy írva van, Ábrahámról: "mert tudom róla, hogy megparancsolja az ő fiainak és az ő házanépének ő utánna, hogy megőrizzék az Úrnak útát, igazságot és törvényt tévén"

Mi is Ábrahám fiai vagyunk, csak nem test szerint, hanem a hit vonalán, mert nekünk Krisztusban Isten a szívünk előbőrét metélte körül, hogy cselekedhessük parancsolatait törvényét a Szellem által, a gyermekeink viszont még nem születtek újonnan, de benne vannak a szövetségbe általunk, akiknek Isten a szívét metélte körül. A gyermekek is szentek lettek, szent nép, aminek pecsétje a körülmetélkedés fizikai jegye.


Úgy látom, te nem látod a kettő között a különbséget, (a parancs ugyanis a gyerekekre vonatkozik, és a hívő Ábrahám felnőttkorában hitének pecsétjéül kapta azt, de a parancsolatokat a gyerekeire vonatkozva, mint ahogy mi is Ábrahám hitét követjük és lépünk be a szövetségbe) Aki hisz, azt az Isten körülmetéli szívében, nincs szüksége testben való körülmetélésre, de a szövetségben születő gyermekeinek igen. (és az Ábrahám Magvában, Jézus Krisztusban ránk, pogányokból lettekre is kiterjedt a szövetség, és annak feltételei, így már nem idegenek, hanem polgártársai vagyunk a szenteknek)


Ez az egyik, a másik pedig, ha te úgy vélekedsz, hogy a körülmetélkedés kizár a Krisztusból, akkor bizony szegény Titus-t is kizártad, aki görög létére körülvetélkedett, Krisztusban hívő létére. (Pál ugyan nem kényszerítette)


Egészen más a helyzet, ha valaki nem az üdvösség feltételeként veszi a körülmetélkedést (mint ami ellen Pál nagyon érvel a galata levélben), hanem megértve Isten akaratát, parancsolatait cselekszi (ami parancs ugye a gyermekekre vonatkozik), mert hisz a Fiában, akiben az Ábrahám szövetsége, az ígéret kiterjedt a népekre. Mellesleg ugye magáról a testben való körülmetélésről ezt is írja a Pál:


1Kor 7,19 A körülmetélkedés semmi, a körülmetéletlenség is semmi; hanem Isten parancsolatainak megtartása.


Csak az a kérdés mi Isten parancsolata. Szerintem nem csak annyi hogy szeressük egymást gyerekek.

2012. febr. 26. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 A kérdező kommentje:

A körűlmetélkedésnél nincs markánsan szétválasztva a saját és a gyermek körűlmetélkedése. Házad népét és gyermekeidet. Egy olyan nemzetségben, melyben minden férfi körűl volt metélkedve, nyílván csak a gyermekek jöhettek szóba. Amit a születés utáni nyolcadik napon kellett végrehajtani.

Aki körbemetélteti a gyermekét, az tartson be minden törvényt. Az ötvenedik évben ne vegyen semmit a boltba, melyet azon az évben szedtek le, a bűnért vigyen áldozatot, stb. Nem használ semmit annak Krisztus, ahogy Pál is megmondta. Vallom a parancsolatokat, de aki nem látja át Krisztus tanításában a törvény és a parancsolatok közötti határozott kettévágást, annak még egy kicsit olvasgatnia, elemezgetnie kellene. (Nem mintha nekem nem)

2012. febr. 29. 03:53
 18/22 A kérdező kommentje:

Az 1Kor 7,19-et viszont idézhetted volna egy kicsit tágabban is. Mert akkor már magad ellen szóltál volna:


"18. Körülmetélten hivatott el valaki? ne fedezze el azt; körülmetéletlenül hivatott el valaki? me metélkedjék körül.

19. A körülmetélkedés semmi, a körülmetéletlenség is semmi; hanem Isten parancsolatainak megtartása.

20. Kiki a mely hivatásban hívatott el, abban maradjon. "


Ugye, hogy másképp hangzik? Vagy mit gondoltál, nem fogok utánnanézni az egysoros idézetednek? Nem értem az ilyet!

2012. febr. 29. 03:56
 19/22 anonim ***** válasza:
70%

"Ugye, hogy másképp hangzik? Vagy mit gondoltál, nem fogok utánnanézni az egysoros idézetednek? Nem értem az ilyet!"


Tehát a gyerekekről nincs szó. Értem. (mellesleg egy csomó dolgot mondtam, ami "véletlen" elkerülte a figyelmedet, pl. hogy volt olyan keresztény aki körülmetélkedett, még annak ellenére is, amit Pál mond, tehát hiába lobogtatod Pált. Vagy azt gondolod Pál ellentmond Pálnak?)


De érdekes módon a körülmetélkedésnek még a milleneumban is lesz szerepe, ha annyira el van törölve ez a törvény, miért is?:


Ez 44,7 Mikor idegeneket, körülmetéletlen szívűeket és körülmetéletlen testűeket engedtetek bemenni, hogy szenthelyemen legyenek, hogy megfertéztessék azt, az én házamat; mikor áldozatra fölvittétek kenyeremet, a kövérséget és vért: ekkor megtörtétek az én frigyemet minden útálatosságtokon felül;



Ez 44,9 Így szól az Úr Isten: Senki idegen körülmetéletlen szívű és körülmetéletlen testű be ne menjen az én szenthelyemre, mindazon idegenek közül, a kik Izráel fiai között vannak.


Ez a templom még nem épült fel. És oda nem fog bemenni sem körülmetéletlen szivű, sem körülmetéletlen testű. (ugye itt is megkülönbözteti) Krisztus helyreállítja az Isten parancsolatait és törvényeit és kiterjeszti a nemzetekre is, és azok kötelezőek lesznek mindenkire:


Zak 14,17 És lészen, hogy a ki nem megy fel e föld nemzetségei közül Jeruzsálembe, hogy hódoljon a királynak, a Seregek Urának: nem lészen azokra eső.

2012. febr. 29. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 A kérdező kommentje:

Abban az esetben, ha elfogadjuk Ez. 44-et, mint az 1000 év alatti nem megváltottak földi életét, ahogyan itt élnek a földön. De ez szerintem csalfa következtetés. Én úgy gondolom, hogy Ezékiel 44 egyáltalán nem az 1000 évről szól. Ha viszont azt feltételezem, hogy nem, akkor bukott a millenium alatti áldozati rendszer, mely amúgy eltöröltetett:


Dán9

"26. A hatvankét hét mulva pedig kiirtatik a Messiás és senkije sem lesz. És a várost és a szenthelyet elpusztítja a következő fejedelem népe; és vége lesz mintegy vízözön által, és végig tart a háború, elhatároztatott a pusztulás.

27. És egy héten át sokakkal megerősíti a szövetséget, de a hét felén VÉGET VET A VÉRES ÁLDOZATNAK ÉS AZ ÉTELÁLDOZATNAK, és útálatosságok szárnyán pusztít, a míg az enyészet és a mi elhatároztatott, a pusztítóra szakad. "


Az igaz áldozat megáldoztatott. Éppúgy, aki a körűlmetélkesést választja, Krisztus nem használ néki semmit, és a törvényeket az utolsó pontig be kell tartania. Aki az áldozati rendszert választja, annak Krisztus nem használ semmit.

2012. febr. 29. 19:16
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!