Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Ha egy Istenben hívő, megtért...

Ha egy Istenben hívő, megtért személy meghal, akkor a mennybe jut abban a pillanatban?

Figyelt kérdés

Bibliai Igékkel támasszátok alá érveléseiteket!

Az érdekel, hogy egy átmeneti helyre kerül az ítéletig, mint amilyen Ábrahám kebele, vagy nem támad fel csak az ítéletkor? És ha azonnal a mennybe jut, akkor testben lesz? Hisz a koporsóban lévő test csak az ítéletkor fog feltámadni.



2012. márc. 21. 13:59
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%
Hát itt sajnos nem túl sok ember lesz aki be tudna neked erről számolni. Értelemszerűen...
2012. márc. 21. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
0%
Még csak mennyország sincs a földbe fogsz rohadni amíg isten úgy nem dönt,hogy feltámaszt és akkor a jelenlegi Földön lesz a paradicsom
2012. márc. 21. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
76%

Szia!


Nem. Az "első halál" az élet valóságos megszűnése, az "élet lehelete" (ruach/pneuma) elvesztése által. A lelki tevékenységek – amelyek az élő test funkciói – azonnal kialszanak, amikor "az élet lehelete" távozik. A

test pedig felbomlik, porrá lesz. 1Móz 2,7 fordítottja megy tehát végbe. (Lásd: 1Móz 2,7, vö. Préd 12,9, Préd 3,19-21, Lk 23,46, Préd 9,7-8,12)


Az a halál, amelyet mi ismerünk, csak az első halál. A második halál a végérvényes halál, amely a kárhozat ítéleteként sújt majd embereket. Ennek a lelki szenvedéseit eddig még egyedül csak Isten emberré lett Fia, Jézus Krisztus szenvedte el. A második halál a bűn igazi büntetése. Rm 6,23-ban az örök élet ellentéteként erről az abszolút, visszavonhatatlan halálról van szó.


Igék, amelyek úgy ábrázolják a halált, mint egy kihagyást, szünetet, vagy várakozást a halál pillanata és

a feltámadás között: Jób 14,13, Jób 19,25-27, Dn 12,13, 2Tim 4,7-8, Zsid 9,27-28, 1Kor 15,29.


Jellegzetes kifejezések utalnak a fenti igékben arra, hogy a végső ítélet bírói végzése nélkül nem lehetséges a halál fogságából való szabadulás. Más szavakkal: a holtaknak mind meg kell várniuk a sírban a végső egyetemes ítélet döntését ahhoz, hogy feltámadhassanak.


Kijelentések arról, hogy a halál állapotából csak a teremtő Isten személyes akarata, szava hozhatja vissza az embert, életre keltve, illetve újra teremtve őt: Zsolt 89,49 vö. Zsolt 49,16, Jób 14,14-15, Jn 5,21, Rm 4,17


Üdv. Péter

2012. márc. 21. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%

Én nem tudok erről túl sokat, de lehet nekem is egy kérdésem ezzel kapcsolatban? (Akár az utolsó válaszolóhoz.)


A koldus Lázár és a gazdag ember történetében akkor mit jelent az a két "helyszín"?


Elnézést, amiért itt tettem fel kérdést, remélem, nem baj.

2012. márc. 21. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
100%
Olvassátok el István vértanú halálra kövezését az Apostolok cselekedeteiben. Nagyon tanulságos.
2012. márc. 21. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 Tyler913 ***** válasza:

Szia!


Elvileg az embernek nincs olyan része,amely a halál után a testről "leválva" külön exisztálna.A bibliai tanítás szerint a halállal a rúah,az isteni "lélekzet" eltávozik a testből,és az ember mint olyan elpusztul,és majd csak a feltámadáskor nyer újból életet.

Ehhez képest a Bibliában vannak ellentmondásos történetek,mint pl. az endóri halottidéző vagy a gazdag és Lázár.Én azt mondom,mivel Krisztus nem adott erre nézve pontos,konkrét tanítást,így rád van bízva,hogyan gondolod.

Viszont a feltámadott test nem emberi test,ez fontos.A testünk elporlad halálunk után,a feltámadott,Isten által felélesztett ember teste nem hasonlítható a mostanihoz.

2012. márc. 21. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
28%

Sziasztok!


A gazdag és Lázár történet példázat. Régi alapelv, hogy példázat hasonlatanyagára nem szabad dogmatikai tanítást építeni. Érdemes összevetni a fejezetben található másik, sajátos példázattal, amelyre vonatkozóan ugyanez

az alapelv érvényes. Fontos megfigyelni, hogy kik voltak Jézus hallgatói, amikor elmondta ezeket a különleges

példázatokat: "Hallották pedig mindezeket a farizeusok is, akik pénzszeretők voltak, és csúfolták őt." (Lk16,14)


A példázat nem a halál utáni dolgokról nyújt tanítást, hanem a szegények iránti irgalmatlanságot feddi meg.


Fontos dokumentum a halálra vonatkozó a Jézus korabeli farizeusi elképzeléseket illetően Josephus Flavius:

Beszéd a görögöknek a hádés-ról c. töredéke. Jézus minden bizonnyal a saját meséjükkel szembesítette a

farizeusokat, mintha ezt mondta volna nekik: Tudjátok, hogy a szegények iránti irgalmatlanság bűn, mégis ezt

teszitek. A farizeusok gondolkodásában ekkor már hellén és pogány hatásokkal is keveredett az Ószövetség

tanítása:


"A hádés a világ rendezetlen, befejezetlen része, földalatti világ, ahová ennek a világnak a világossága nem jut le, tehát nincs világosság, hanem szüntelen sötétség uralkodik. Ez a hely a lelkek számára van fenntartva, ahol angyalok őrzik őket, és kinek-kinek élete és cselekedetei szerint, bizonyos idejű büntetést osztogatnak. Ebben a világban külön helye van az olthatatlan tűznek, amelybe, úgy gondoljuk, még senkit nem dobtak, de az Istentől meghatározott napra elő van készítve. Akkor az igaz ítélet kiosztja mindenkinek, amit megérdemel. A hamisakat, engedetleneket, bálványtisztelőket, tisztátalan kezűeket örök büntetéssel büntetik meg. Az igazak pedig romolhatatlan, örök országot kapnak. Most az igazakat is a hádésbe küldik, de nem oda, ahova a gonoszokat. Van egy lejárat abba a világba, s a kapunál a lelkek fölé rendelt angyalok vezetik az érkezőket, de nem egyformán. Az igazakat jobb kezüknél vezetik és örömhimnuszokkal viszik a világosság honába az atyák színe elé. Ott várakoznak az örök életre, amely a mennyben lesz, és ezt a világot követi. Az igazak várakozási helyét mi Ábrahám kebelének nevezzük. A gonoszokat viszont bal kéz felől vonszolják a bűnhődés helyére. Nem önszántukból mennek, hanem erőszakkal

hurcolják őket mint foglyokat. A föléjük rendelt angyalok szidják őket, s rettenetesen néznek rájuk odahúzzák őket a pokol mellé hallják szüntelenül a tűz ropogását, és annak hevétől szenvednek. A jövendő ítélet rettegéseivel telnek el, de nemcsak ennyi ám, nem elég ez, hanem látják az atyák helyét (kórusát) és az igazakét, de köztük mély és széles szakadék van és azon átmenni nem lehet."


Krisztus ezt a példázatát tehát a nép elképzelésére építette. Hallgatói közül sokan a halál és a feltámadás közötti öntudatos állapot tanát vallották. Ő ismerte nézeteiket, és példázatát úgy fogalmazta meg, hogy e nézetükre építve fontos igazságokat véssen szívükbe. Olyan tükröt tartott hallgatói elé, amelyben a maga valóságában megláthatták, hogy milyen viszonyban vannak Istennel. Saját elképzeléseiket használta fel arra, hogy megértesse velük e nagyon fontos igazságot: nem a vagyon határozza meg az ember értékét.


Üdv. Péter

2012. márc. 22. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 Molnár Sándorné ***** válasza:
17%

T.Kérdező!

Kérdésedre válaszolva. Ha egy Istenben hivő személy meghal, nem jut a mennybe, mint ahogyan senki sem. A János 3:13 verse azt mondja: "És senki nem ment fel a mennybbe, hanem ha az aki a mennyből szállott alá, az embernek Fia, aki a mennyben van."A Prédikátor 3:19-21 verse pedig ezt mondja: 'Az emberek fiainak vége hasonló az oktalan állatnak végéhez, és egyenlő végük van azoknak. Amint meghal az egyik, ugy meghal a másik is, és sugyanazon egy lélek van mindenikben, és az embernek nagyobb méltósága nincs az oktalan állatoknál, mert minden hiábavalóság. Mindenik ugyanazon egy helyre megy, mindenik a porból való, és mindenik porrá lesz. Vajjon kicsoda vette eszébe az ember lelkét, hogy felmegy-e, és az oktalan állat lelkét, hogy a föld alá megy-e?" Szintén a Prédikátor 9:7,8-as verse ezt mondja: "Mert az élők tudják hogy meghalnak, de a halottak semmit nem tudnak, és aoknak semmi jutalmuk nincs többé, mivelhogy emlékezetük elfelejtetett. Mind szeretetük, mind gyülöletük, mind gerjedezésük immár elveszett, és többé semmi részük nincs semmi dologban, amely a nap alatt történik." Tehát a Biblia világosan feltárja, hogy a halottak milyen állapotban vannak. Jézus a halált ugy jellemezte, mint "egy mély, álom nélküli alvást", amikor az ember nem érzékeli maga körül a dolgokat. De a halottak reménysége a feltámadás, de az sem a mennyben, hanem itt a földön.

De rátérek neked a fő kérdésedre, a szegény Lázár és a gazdag ember esetére.

A GAZDAG EMBER ÉS LÁZÁR

19 Mit értett akkor Jézus azon, amit egyik példázatában mondott: „ . . . meghalt a koldus és felvitték az angyalok Ábrahám kebelére. Meghalt a gazdag is és eltemették. Amint az a pokolban [Hádeszben] kínok között gyötrődve felemelte tekintetét, látta távolról Ábrahámot és kebelén Lázárt”? (Lukács 16:19–31, Ökumenikus fordítás). Mivel mint már láttuk, a Hádesz az emberiség közös sírját jelenti, nem valami gyötrelemhelyet, itt nyilvánvalóan hasonlatról vagy példázatról van szó. Annak bizonyítékául, hogy az valóban illusztráció és nem szó szerinti beszámoló, fontold meg a következőket: Vajon az ég és a pokol olyan közel van egymáshoz, hogy egyszerűen át lehet szólni egymásnak? Ezenfelül, ha a gazdag ember betű szerinti tüzes tóban lett volna, hogyan küldhette volna el Ábrahám Lázárt, hogy hűsítse meg a nyelvét egy csepp vízzel az ujja hegyén? Mit szemléltetett hát ezzel Jézus?

20 A példázatbeli gazdag ember azokat a fontoskodó vallásvezetőket jelképezte, akik elvetették, majd később megölték Jézust. Lázár pedig a köznépet szemléltette, azokat, akik elfogadták Isten Fiát. A gazdag ember és Lázár halála, az állapotuk gyökeres megváltozását érzékelteti. Ez a változás akkor következett be, amikor Jézus szellemileg táplálni kezdte az elhanyagolt, Lázárhoz hasonló embereket: úgyhogy azok a nagyobb Ábrahám, Jehova Isten kegyébe jutottak. Ugyanakkor a hamis vallásvezérek „meghaltak” Isten kegyére nézve. És amikor Krisztus követői leleplezték gonosz tetteiket, abban az Istentől kivetett állapotukban gyötrődni kezdtek (Cselekedetek 7:51–57). Ez a példázat sem tanítja tehát, hogy némely halott betű szerinti tüzes pokolban gyötrődik.

De még irnék neked itt valamit a "pokolról és a tüz taváról".

Mégis azt az ellenvetést tehetné valaki, hogy: „A Biblia beszél a pokol tüzéről és a tűz taváról. Vajon ez nem azt bizonyítja-e, hogy a pokol a tüzes gyötrelem helye?” Való igaz, hogy a Biblia néhány fordítása, mint például a King James Version, tartalmaz ilyen kifejezést, hogy „a pokol tüze”, vagy hogy valaki „pokolra vettetik, a tűzbe, amely soha el nem alszik”; Károli ezt a következőképpen fordítja: „a gyehenna tüzére” és „a gyehennára, a megolthatatlan tűzre” (Máté 5:22; Márk 9:45). A Keresztény Görög Iratokban 12 olyan hely van, ahol a King James Version a görög gehenna szót „pokol”-nak fordítja. Vajon a gyehenna valóban a tüzes gyötrelem helye, míg a pokolnak fordított Hádesz egyszerűen a sírt jelenti?

14 A héber Seol és a görög Hades szó egyértelműen a sírt jelenti. De mit jelent akkor a gyehenna? A Héber Iratokban a gyehenna a „Hinnom völgye”. Emlékezz vissza, hogy Hinnom volt a neve annak a völgynek, amely közvetlenül Jeruzsálem falain kívül fekszik, és ahol az izraeliták feláldozták gyermekeiket tűzben. A jó Jósiás király a maga idejében hulladék vagy szemétgyűjtőteleppé alakította ezt a völgyet, s ezzel megszüntette ezt a borzalmas szokást (2Királyok 23:10).

15 Abban az időben tehát, amikor Jézus a földön tartózkodott, a gyehenna Jeruzsálem szeméttelepe volt. E telepen a szemét hatásos elégetésének fokozására kén adagolásával táplálták a tüzet. A Smith’s Dictionary of the Bible első kötete ilyen magyarázatot közöl: „Ez lett a város közös szemétgyűjtőtelepe. Ide dobták a bűnözők holttesteit, az állatok hulláit és minden szennyes dolgot.” De egyetlen élő teremtményt sem vetettek oda.

16 Jeruzsálem lakói jól ismerték városuk szeméttelepét, ezért pontosan értelmezték Jézus szavait, amikor így szólt a gonosz vallásvezérekhez: „Kígyók, mérges kígyóknak [viperáknak, ÚV.] fajzatai, miképen kerülitek ki a gyehennának büntetését?” (Máté 23:33, Károli). Jézus itt nem arra gondolt, hogy a vallásvezéreket kínozni fogják. Emlékezzünk vissza, mit mondott Isten, amikor az izraeliták élve megégették gyermekeiket: ’Ilyen borzalmas dolog mégcsak eszembe sem jutott!’ Nyilvánvaló tehát, hogy Jézus a gyehennát a teljes és örök megsemmisülés találó szemléltetésére használta. Jézus szavai annyit jelentettek, hogy e gonosz vallásvezérek nem méltók a feltámadásra. Jézus hallgatói megértették, hogy a gyehennára jutók sorsa olyan, mint a szemété: örök megsemmisülés.

17 Mit értsünk akkor a Jelenések könyvében említett „tűz tava” kifejezésen? Ennek a gyehennáéhoz hasonló jelentése van. Nem öntudatos állapotban való gyötrést, hanem örökké tartó halált, vagy örök megsemmisülést jelent. Figyeld meg, hogyan mondja ezt meg maga a Biblia a Jelenések 20:14-ben: „És a halált és a Hádeszt (Károli, pokolt) vetették a tűz tavába. Ez jelenti a második halált: a tűz tava.” Igen, a tűz tava a „második halált” jelenti, amelyből nincs feltámadás. Nyilvánvaló, hogy ez a „tó” jelkép, szemléltetés, hiszen a halál és a pokol [Hádesz] is bele vettetnek. A halált és a pokolt nyilván nem lehet szó szerint megégetni. De meg lehet őket szüntetni, és meg is lesznek semmisítve.

18 Igen ám, de a Biblia azt is mondja, hogy az Ördög és a hamis próféta kínoztatnak [a tűz tavában] „éjjel és nappal, örökkön örökké” — mutathat rá valaki (Jelenések 20:10, Károli). Mit jelent ez? Nos, amikor Jézus itt járt a földön, a börtönőröket olykor „kínzóknak” vagy „gyötrőknek” is nevezték. Amint Jézus mondta egy példázatában az egyik emberről: „Ekkor megharagudott az ura s kínzóknak (Károli, hóhéroknak; Új katolikus, poroszlóknak) adta át őt arra az időre, míg tartozását mind meg nem fizeti nekir” (Máté 18:34, Csia fordítás). Mivel azok, akik a „tűz tavába” vettetnek, a „második halálba” jutnak, amelyből nincs feltámadás, így ők jelképesen szólva örökre a halál fogságában tartatnak. A halálban maradnak, mintha börtönőrök őriznék őket az egész örökkévalóságon át. E gonoszokat természetesen nem szó szerinti kínzással gyötrik, mert amikor valaki meghal, teljesen megszűnik létezni, semminek nincsen tudatában.

Remélem válaszom kielégitő volt számodra? Ha valamit még szeretnél kérdezni, szivesen válaszolok. Addig is üdvözöllek: Judit!

2012. márc. 25. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

(Róma 8,3-4):Kárhozatra ítélte a bűnt a testben ,hogy a törvény követelése teljesüljön bennünk ,akik nem test szerint járunk hanem Lélek szerint.

(Róma8,6-9):A hitből való igazság pedig így szól.Ne mond szívedben hogy ki megy fel a mennybe ?Vagy ki megy le az alvilágba.Közel van hozzád az ige ,a te szádban és a te szívedben.Ha tehát száddal Úrnak vallod Jézust és szíveddel hiszed hogy Isten feltámasztotta őt a halálból akkor üdvözülsz.

Meg van írva,aki segítségül hívja az Úr nevét az üdvözül."

(Róma3,18):Mert sokan élnek másképpen,akikről sokszor mondtam nektek,most pedig sírva is mondom ,hogy ők a Krisztus keresztjének ellenségei,az ő végük kárhozat ,a hasuk az istenük és azzal dicsekszenek ami a gyalázatuk ,mert földi dolgokkal törődnek.

(Róma 8,1):Nincs tehát most már semmiféle kárhoztató ítélet azok ellen ,akik a Jézus Krisztusban vannak."

2012. márc. 29. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

(KOr15,50):..test és vér nem örökölheti Isten országát, mert a test és vér nem használ semmit, a Szellem az, ami megelevenít.


Béke veletek!

2012. márc. 29. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!