Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Júdás Apostolnak közönséges...

Júdás Apostolnak közönséges levele 1:9?!

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek...


"Pedig Mihály arkangyal, mikor az ördöggel vitatkozván Mózes teste felett vetélkedett, nem mert arra káromló ítéletet mondani, hanem azt mondá: Dorgáljon meg téged az Úr!"


Mit jelent ez a mondat? Hogyan kell értelmezni? Mi van szegény Mózessel?



2012. jún. 20. 15:35
 1/7 anonim ***** válasza:

Olvasd el a citálást, azaz a hozzá tartozó Bibliai részt:


V Móz 34,5 Ott halt meg Mózes, az ÚR szolgája, Móáb földjén, az ÚR akarata szerint. 6És eltemette őt a völgyben (ti. az ÚR), Móáb földjén, Bét-Peórral szemben. Senki sem tudja még ma sem, hogy hol van a sírja.


Mózes, Illéshez hasonlóan tk. elragadtatott, hiszen Jézusnak Illéssel együtt megjelent a megdicsőülés helyén.

2012. jún. 20. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 kzs ***** válasza:

Mózesre igényt tartott a Sátán. Ne felejtsük el, hogy a Krisztusi áldozat ekkor még nem jött el, Ádám bűne pedig átörökölve jutott el minden emberre.

Mihály nem vette fel a harcot a Sátán ellen, hanem Istenre bízta az itéletet, rábízta a döntést az Úrra. És Isten szemében igaznak bizonyult Mózes, és bekerülhetett a Menny Királyságába.

Ennyi a történet. Úgyhogy Mózes nagyon jó helyen van.

2012. jún. 20. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Még annyi, hogy a Júdás által hivatkozott történet nem része a bibliai kánonnak, csak hagyomány útján maradt fenn. Így ezt a történetet nem találod meg a Bibliában.
2012. jún. 20. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Ez az idézet Júdás levelében egy apokrif iratból való, amely abban a korban meglehetősen ismert volt, ezért hivatkozhatott rá. A címe: Mózes mennybevitele. Egy zsidó írás, ismert, használt, de nem a kánon része sem zsidó, sem keresztény körökben.
2012. jún. 20. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

A mondat megértéséhez el kell olvasni 4Móz 20,7-12 verseit, és hozzá 5Móz 34,1-5-öt, amelyekből kiderül, hogy Mózes, ez a Krisztusi lelkületű ember, aki saját életénél is jobban szerette saját népét, akire Isten a leghatalmasabb dolgait is rábízhatta, sőt még engedett is neki bizonyos dolgokban (amikor pl.Isten el akarta törölni az izraelitákat, Mózest pedig nagy néppé tenni, Mózes kérésére elállt ettől a szándékától), sajnos egy nagy hibát is elkövetett, amikor saját magának tulajdonította a dicsőséget Isten helyett, annál az eseménynél, amikor Isten parancsára vizet fakasztott a népnek egy kősziklából. E bűne miatt nem mehetett be az ígéret földjére, de Isten megmutatta neki ezt a földet a halála előtt. Ezért tartott igényt Sátán Mózes testére, de az irgalmas Isten másképp ítélt. Mózes megkapta ezért a dorgálást, mivel nem mehetett be a hőn áhított Kánaánba, de az örök életet nem veszíthette el, hiszen Krisztus révén a bűnbocsánatban részesült. Erre a mozzanatra világít rá Zakariás próféta könyve 3. fej. 1-5 verse is: "Azután megmutatá nékem Jósuát, a főpapot, a ki az Úr angyala előtt álla, és a Sátánt, a ki jobb keze felől álla, hogy vádolja őt. És mondá az Úr a Sátánnak: Dorgáljon meg téged az Úr, te Sátán; dorgáljon meg az Úr, a ki magáévá fogadja Jeruzsálemet. Avagy nem tűzből kikapott üszög-é ez? Jósua pedig szennyes ruhába vala öltöztetve, és áll vala az angyal előtt. És szóla és monda az előtte állóknak, mondván: Vegyétek le róla a szennyes ruhákat! És monda néki: Lásd! Levettem rólad a te álnokságodat, és ünnepi ruhákba öltöztetlek téged!"

Tudni kell, hogy a Bibliában a Mihály avagy Mikháel név (ami azt jelenti, hogy "Ki olyan mint Isten?"), egyértelműen Jézusra vonatkozik. Sátán a bűn jogán igényt tart ránk (mint Mózesre is), de ha elfogadjuk Krisztus bűntörlő áldozatát, akkor az Ő bűntelen élete tulajdoníttatik nekünk. Ezért kaphatott Jósua főpap is fehér ruhákat, amely a tisztaság és a szentség jelképe. Ami pedig a legcsodálatosabb, hogy Mózes már bizonyosan elnyerte az öröklétet, amit onnan tudunk, hogy megjelent Jézusnak, aki beszélt is vele, és néhány tanítványának, akik látták őt (Mt 17,1-5). Nem sok ilyen esetet említ a Szentírás!

Egyébként tudtommal Júdás leveléből a 14-15. versek hivatkoznak egy pszeudoepigráf, azaz mindenki által hamisnak, álírásnak tartott könyvre, az Énókh könyvére. Itt, ennél a versnél nem tudok ilyenről. De ha idéz is Júdás apostol egy "álírásra", ez nem hitelteleníti mondandóját, hiszen a szerző a maga céljainak megfelelően idéz egy irodalmi műből, ahogy Pál apostol is idézett pogány, görög szerzőktől (pl. Apcsel 17,28).

2012. jún. 21. 23:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
szervusz a zsido vallás nem tanitja hogy van élet a halál után, és Jézus sem tanitott ilyet.Mózes jelenleg a feltámadásra vár halál alvásban van.Mózes i.e. 1473. ban halt meg és eltemették Moáb földjén Béth-Peorral átellenben(5Mózes34:5,6)Sátán kétség kivül bálvány imádásra akarta a holttestet felhasználni, hogy elömozditsa ezt a helytelen hamis imádatot. a vita ezért kerekedett kettöjük közt.köszönöm.
2012. jún. 22. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Kedves utolsó!

Akkor mivel magyarázod az előző érvelésnél megjelölt igaszakaszt:

"És hat nap mulva magához vevé Jézus Pétert, Jakabot és ennek testvérét Jánost, és felvivé őket magokban egy magas hegyre. És elváltozék előttök, és az ő orczája ragyog vala, mint a nap, ruhája pedig fehér lőn, mint a fényesség. És ímé megjelenék ő nékik Mózes és Illés, a kik beszélnek vala ő vele. Péter pedig megszólalván, monda Jézusnak: Uram, jó nékünk itt lennünk. Ha akarod, építsünk itt három hajlékot, néked egyet, Mózesnek is egyet, Illésnek is egyet. Mikor ő még beszél vala, ímé, fényes felhő borítá be őket; és ímé szózat lőn a felhőből, mondván: Ez az én szerelmes Fiam, a kiben én gyönyörködöm: őt hallgassátok." (Mt 17,1-5)

Úgy gondolod talán, hogy Jézus szellemidézéssel foglalkozott? Nem hinném! Egyébként egyet értek veled, a halottak állapotát tekintve, mivel a Biblia azt tanítja, hogy a nincs lélek továbbélés a halál után, hanem a feltámadáskor elevenedik meg újra az ember - mint élő lélek (Jn 11,23-25), de úgy tűnik, hogy Mózes és Illés ez alól kivétel.

Nem tudom, hogy honnan veszed azt, hogy Sátán bálványimádásra akarta használni Mózes testét. Ez eléggé abszurd gondolat! Melyik bibliavers utal erre? Sátán azért tartott igényt Mózes testére, mert bűnt követett el, de Isten részéről felmentő ítéletben részesült, amire bizonyság az idézett ige!

2012. jún. 23. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!