Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mikor történt Jézus keresztre...

Mikor történt Jézus keresztre feszítése?

Figyelt kérdés

A mai napig nem kapták meg erre a kérdésre a helyes választ azok a keresők, akik a hivatalos forrásokból igyekeztek tájékozódni. Mi lehet vajon ennek az oka?


A véleményem szerint két szóban össze lehet foglalni erre a választ: misztériumok titoktartása...


Mint tudjuk, a keresztény időszámítás kezdete nem lett korrekt módon meghatározva, de ugyanez a helyzet Poncius Pilátus helytartóságának időpontjával kapcsolatosan is, amit jelenleg még i.sz. 26-tól propagálnak, ezzel is megnehezítve Jézus kínhalála dátumának helyes meghatározását...


Jézus születése és kereszthalála:

[link]



2012. nov. 25. 11:57
1 2
 11/18 A kérdező kommentje:

"akkor i.e. 10, 9, 8 -ban biztosan nem születhetett, hiszen Pilatus csak i.sz. 26-ban lesz Judea prokurátora,"


Az előző válaszom itt is érvényes. Ez a jelenlegi hivatalos álláspont... Szerintem viszont Pilátus évekkel korábban már helytartó volt Júdeában. Ne feledkezzünk meg arról, hogy a keresztény időszámítás hamis, mivel Jézus nem ennek a kezdetén látta meg a napvilágot, hanem i.e. 8.02.10-én. Viszont Pilátus helytartó lehetett már akkor, amikor Jézus 26 éves volt, azaz i.sz. 19-29-ig.

2012. nov. 25. 19:05
 12/18 anonim ***** válasza:

Szia!


Kevés dolog van, amit egy keresztény teológus biztosan tudhat, nos Jézus Krisztus kereszthalálának időpontja ezen kevesek egyike. Jézus Krisztus halálának ideje a Szentírás szerint i.sz. 31 tavasza volt.


Azért lehetünk ebben ennyire biztosak, mert Dániel próféta könyvének próféciája egészen pontosan meghatározza Jézus Krisztus fellépésének idejét. Dániel próféta könyve 9:24-27. verse a Szentírás egyik legnagyszerűbb kijelentése, Jézus földi szolgálatának pontos menetrendje. A bennünket most kiváltképpen érdeklő jövendölésrészlet így hangzik: "A Jeruzsálem újjáépíttetése felől való szózat keletkezésétől a Messiás-fejedelemig hét hét és hatvankét hét van..." (25. vers) A bibliai idői próféciákban rendszeresen szóhoz jut az úgynevezett prófétai napév-elv (4Móz 14:34; Ezék 4:6), amely szerint egy-egy prófétikus nap egyenlő egy-egy esztendővel. Így tehát a 25. vers hatvankilenc évhete egyenlő négyszáznyolcvanhárom évvel.


Már csupán a jövendölés kezdő dátumát kell megkeresnünk. Nem nehéz a dolgunk, mert figyelemreméltó Dániel könyvének pontos megfogalmazása: "A Jeruzsálem újjáépíttetése felől való szózat keletkezése". Tehát azt a dátumot kell megtalálnunk, amikor a hetvenéves babiloni fogság (i. e. 605-535) végén kiadták az erről szóló rendeletet.


"Itt egy hetet hét esztendővel számítva 490 esztendőt kell venni, attól az időtől, amikor a szétszórt zsidók újból egy néppé és egy várossá váltak, amikor ismét visszatértek a politikához... Ez Artaxerxes Longimanus uralmának hetedik évében történt, amikor Ezsdrás a zsidóság egy csoportjával visszatért a fogságból, és újból felélesztette a zsidók istenimádását. A király rendelete következtében minden országrészben magisztrátusokat létesítettek, hogy megítéljék és kormányozzák a népet Isten és a király törvényeinek megfelelően (Ezsd 7:25). A fogságból csupán két visszatérés történt, a zorobábeli és az ezsdrási. A Zorobábel-féle alatt csak azt a parancsot kapták, hogy építsenek egy templomot, az Ezsdrás-félénél viszont először alkottak politikai testületet vagy várost, saját kormányzásuk alatt." (Isaac Newton: Megfigyelések Dániel és Jelenések könyve próféciáira vonatkozóan. Idézi Froom: Atyáink prófétai hite, 662-663. oldal.)


A kiváló fizikus, aki egyébként a bibliai jövendölések avatott értője és magyarázója is volt, fenti értelmezése is az artaxerxesi rendeletre utal, amelynek időpontja Ezsd 7:7-8. szerint: a király uralkodásának hetedik esztendejének ötödik hónapja. Ez az i. e. 457-es év őszére esett. (A rendelkezésünkre álló történelmi források alapján csupán a hónap lehet kérdéses.) Ha erről az időpontról ugrunk 483 esztendőt előre, i.sz. 27. év őszéig jutunk. A prófécia megfogalmazása annyiban is találó, hogy pontosan ettől az időponttól, keresztségétől számíthatjuk Krisztus messiási (Felkent) szolgálatát. Az Atya Isten általi jóváhagyás, a Szentlélek általi megpecsételés alkalma volt ez (Mt 3:15-17). Az i.sz. 27 őszét egyébként még két bibliai hely is megerősíti: Luk 3:23 szerint "maga Jézus pedig mintegy harminc esztendős volt, mikor tanítani kezdett..." A Ján 2:20-ban pedig egy feszült párbeszéd részeként Krisztus tanítói szolgálatának kezdetén hangzik el: "Negyvenhat esztendeig épült ez a templom..." Josephus Flaviustól tudjuk, hogy Nagy Heródes (i. e. 37 - i. e. 4) uralkodásának tizennyolcadik esztendejében indíttatta el az építkezéseket. Így viszonylag könnyen utánaszámolhatunk, hogy Jézus tanítói szolgálatának kezdete az i. sz. 27. esztendőre esett. Ha ebből levonjuk a "mintegy" harminc esztendőt, akkor az i. e. 4 körüli évnél állhatunk meg.


"Kétségtelen, hogy Dániel e jövendölése az Ószövetség legérdekesebb s figyelemre legméltóbb jóslata, a messiási vaticíniumoknak [jövendöléseknek] mintegy koronája... Méltán ragadja csodálatra lelkünket Dániel próféta páratlanul álló jóslata, amelyben oly pontosan jelzi a jövendő Messiás-Megváltó idejét, hogy annak alapján Izráel s mindazok a népek, amelyekhez e jóslatnak híre eljutott, csaknem ujjaikon számlálhatták megjelenésének napjait." (Huber Lipót, kalocsai tudós kanonok: A Messiás megjelenésének ideje Dániel próféta szerint. Hittudományi folyóirat, 1903. december 15.) a


Ennek hátterén értjük meg Jézus Krisztus szavait, aki fellépésekor így hirdette az evangéliumot: "Bétölt az idő, és elközelített az Istennek országa..." (Mk 1:15); Pál apostol szavait: "Mikor pedig eljött az időnek teljessége, kibocsátotta Isten az ő Fiát..." (Gal 4:4); de a Szentlélek Simeonnak tett kijelentését is, hogy "addig halált nem lát, amíg meg nem látja az Úrnak Krisztusát" (Luk 2:26).


Az pedig, hogy Jézus 3 és fél évet szolgált pontosan kiszámítható az evangéliumokból.


Üdv. Péter

2012. nov. 26. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 A kérdező kommentje:

Kedves Péter!


Írod, hogy "Kevés dolog van, amit egy keresztény teológus biztosan tudhat, nos Jézus Krisztus kereszthalálának időpontja ezen kevesek egyike. Jézus Krisztus halálának ideje a Szentírás szerint i.sz. 31 tavasza volt."...


A teológusok szigorúan a Bibliában leírtakhoz igazítják magyarázataikat, tehát attól eltérő véleményeket nem fognak hangoztani. Ebből adódóan egy teológus, aki nincsen tisztában a misztériumok kozmikus hátterével, azaz nem beavatott, semmiképpen nem állíthatja azt, hogy Jézust i.sz. 31 tavaszán, pontosabban a Peszách ünnep előkészületi napján (5791. niszán 14-én - i.sz. 31.03.25-én) feszíttették keresztre a Szanhedrin követelésére, mert az a nap egy vasárnapra esett (a niszán hónap teliholdja pedig március 27-én volt, kedden), és ez ellentmondásban lenne az alábbi újszövetségi idézettel, ami szerint a keresztre feszítés pénteken történt:



János

19,31 Mivel péntek volt, a zsidók nem akarták, hogy a testek szombaton a kereszten maradjanak; az a szombat ugyanis nagy nap volt. Arra kérték tehát Pilátust, hogy törjék el a lábszárcsontjukat, és vegyék le őket.



Tehát teológus szemszögből teljesen kizárt az általad említett év...

Más a helyzet egy mitológiakutató esetében, aki a bibliai vallások misztériumainak a kozmikus hátterét kutatja, mint ahogy én is.


Számomra azért nem bír bizonyító jelleggel János által megemlített pénteki nap, mivel tudom, hogy egyetlen evangélistának sem, de a későbbiekben, a mai ismert Újszövetség megalkotóinak sem lehetett érdeke az, hogy pontos utalást adjanak Jézus keresztre feszítését illetően, hiszen akkor a legtehetségtelenebb keresők számára is könnyen felderíthető lett volna, hogy mikor esett i.sz. 30 körül a Peszách ünnep előkészületi napja éppen péntekre...


Azt tudjuk, hogy a keresett időpont egy fontos kozmikus eseménnyel kellett egybeessen, amire Pál (korábban Saul), II. János Pál és XVI. Benedek pápa is utalt:



Pál levele a zsidókhoz

9,11 Krisztus pedig, mint a jövendő javak főpapja a nagyobb és tökéletesebb sátoron át jelent meg, amely nem emberkéz alkotása, azaz nem e világból való.

9,12 Nem is bakok és bikák vérével, hanem a tulajdon vérével ment be egyszer s mindenkorra a szentélybe, és örök váltságot szerzett.

9,15 Így tehát új szövetség közbenjárója lett Krisztus (*Názáret Jézus), mert meghalt az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért, hogy az elhívottak elnyerjék az örökkévaló örökség ígéretét.


9,22 A törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, és vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat.

9,23 Szükséges volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg, magukat a mennyei dolgokat azonban ezeknél különb áldozatokkal.


[link]

Keresztény Értelmiségiek Szövetsége

Az Eucharisztia teológiája a pápai enciklikában

b) A kozmikus dimenzió

Tanító hivatali megnyilatkozás még sohasem beszélt az Eucharisztia ilyen jellegû vonatkozásáról. A közelmúltban Teilhard de Chardin mûveiben találkoztunk az Eucharisztiának ezzel a sajátos szemléletével (vö. Mise a világ fölött c. mûve). Az ortodox teológia és lelkiség is megõrizte az Eucharisztiának ezt a sajátos vízióját. II. János Pál pápa saját életébõl kiindulva hangsúlyozza ez Eucharisztia univerzális jelentõségét: „Az Eucharisztia ünneplésének e sokféle helye nagyon megéreztette velem az Eucharisztia egyetemes, sõt kozmikus jellegét. Igen, kozmikus jellegét.


[link]

ECCLESIA DE EUCHARISTIA

II. János Pál pápa enciklikája

„Az Eucharisztia ünneplésének e sokféle helye nagyon megéreztette velem az Eucharisztia egyetemes, sõt kozmikus jellegét. Igen, kozmikus jellegét.


[link]

[link]

Radio Vatikan

26/03/2005 10.58.03

Roms Kreuzweg 2005, von Kard. Ratzinger

ZWÖLFTE STATION

Jesus stirbt am Kreuze

Das Kreuz Jesu ist ein kosmisches Ereignis. Die Welt wird dunkel, wo Gottes Sohn dem Tod preisgegeben ist.


[link]

Ratzinger. Joseph. Card [2005-03-25] [link] ... is,_IT.doc

VENERDÌ SANTO 2005

MEDITAZIONI E PREGHIERE DEL CARDINALE

JOSEPH RATZINGER

DODICESIMA STAZIONE

Gesù muore sulla Croce

La croce di Gesù è un avvenimento cosmico.


[link]

A Szent Kereszt felmagasztalása

Lyoni Szent Ireneusznál a kereszt, mint üdvtörténeti mozzanat jelenik meg, elsősorban „fa”-ként emlegeti, de nála is kozmikus jelentősége van, akárcsak Jusztinosznál.



Jézus kereszthalála nem bírna semmilyen jelentőséggel a misztériumok szempontjából, ha nem lett volna ennek kozmikus vonzata is, de Pál említést is tett egyértelműen a kereszhalál kozmikus jellegéről a zsidókhoz írt levelében. A kozmikus Krisztus, azaz JHVH "nagyobb és tökéletesebb sátoron át jelent meg, amely nem emberkéz alkotása, azaz nem e világból való". Itt a sátor egy kozmikus keresztet kellett jelentsen, aminek a tisztelete már az Ószövetségben is jelen volt:



Ezekiel könyve, 9

3. Izrael Istenének dicsõsége a kerubokról, ahol volt, a templom küszöbéhez szállt. Ekkor a fehér ruhába öltözött férfit hívta, akinek íróeszközök voltak az oldalán,

4. és így szólt hozzá: "Járd be a várost, járd be egész Jeruzsálemet, és jelöld meg kereszttel azoknak az embereknek a homlokát, akik siránkoztak és bánkódtak a szörnyûségek miatt, amelyeket mûvelnek benne."

5. A többieknek meg ezt mondta a fülem hallatára: "Menjetek utána, járjátok be a várost és pusztítsátok! Ne nézzetek rá irgalommal és ne könyörüljetek rajta!

6. Öreget, ifjút, szüzet, gyereket és asszonyt egyaránt öljetek meg, és irtsatok ki mindenkit! Akinek azonban kereszt van a homlokán, azt ne bántsátok! Szentélyemmel kezdjétek!" Megkezdték tehát a véneken, akik a templom elõtt voltak.



A zsidókhoz írt levelében így folytatja Pál: "Szükséges volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel (*vérrel) tisztítsák meg, magukat a mennyei dolgokat azonban ezeknél különb áldozatokkal."


Pál pontosan tisztában volt azzal, hogy Jézust miért éppen akkor feszíttették keresztre a rómaiakkal... A Peszách ünnep előkészületi napjával esett egybe egy olyan fontos kozmikus esemény, ami a feltételezett Exoduskor is realizálódott, és mint tudjuk, a hibátlan ("bűntelen") páskabárány feláldozása az Exodusra való megemlékezéssel kapcsolatos.


Nyugodtan meg merem kozkáztani azt a kijelentést, hogy amennyiben Jézus kereszthalála nem i.sz. 25. április elsején történt, akkor annak kozmikus szempontból nem volt egyáltalán jelentősége..., és nem volt köze a Shem ha-Mephorash-hoz ( [link] ) sem abban az esetben...


Számomra Jézus élte CSAK akkor tehet eleget egy kozmikus misztériumnak, amennyiben i.e. 8.02.10-én látta meg a napvilágot, egy "kozmikus kígyó" égisze alatt, ami úgymond a "bűntelenség szellemi forrásának" számít, majd ugyanez a "kozmikus kígyó" egy "T"-keresztett alkotott a Zodiákusban a keresztre feszítés alkalmából, azaz a kígyó került fel a keresztre kozmikus szemponból, tehát "bűnné, átokká vált" (Pál levele a galatákhoz 3,13):


[link]


Konklúzió:

Jézus i.e. 8.02.10-én született, a 33. életévében, i.sz. 25. április elsején keresztre feszíttette a Szanhedrin az "első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (Pál levele a zsidókhoz 9,15), véresáldozat gyanánt (Pál levele a zsidókhoz 9,22-24) JHVH tiszteletére, egy vasárnapi napon, amit későbbiekben a Pál-féle kereszténység Jézus (helyesebben a kozmikus Krisztus) feltámadásaként határozott meg... Az anya szülte hús-vér Jézus sajnos nem támadhatott fel a halottaiból, csak a vallási mítoszok talaján. Ennek ellenére természetesen bárkinek joga van abban hinnie.


Nem a kínhalált halt Názérti Jézus vált "átokká és bűnné" a kereszten, hanem a kereszt szellemi forrása, azaz JHVH-kozmikus Krisztus...


Jean Bellegambe "A lelkek misztikus fürdője Jézus vérében" című 1526-ban készült figyelemre méltó festménye nem arról szól, hogy az emberi lelkeknek Jézus kifolyt vérével lett volna kapcsolata, hanem arra utal, hogy Jézus keresztre feszítése egy kozmikus esemény volt, és a kereszt szellemi hatásában "mártózhattak" meg a lelkek:


[link]


Jézus vére minden esetben szimbolikus, tehát nem magára a vérre utal, hanem Jézus keresztjének a szellemi hatására.


Sárkányvér és Krisztus vére:

[link]


Üdv


Klaus

2012. nov. 26. 15:25
 14/18 anonim ***** válasza:
0%
semmikor. jézus nem létezett, csak kitalálták maguknak a szekták ősatyái.
2012. nov. 26. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 mustafa33 ***** válasza:

Csak az biztos, hogy feltetted a kérdést és szerinted jobban tudod a választ mint a válaszolók.

Akkor minek is???

2012. nov. 26. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 mustafa33 ***** válasza:

A tudásodat akarod fitogtatni, vagy mások tudását lebucsmolni, netán téríteni?

A kivagyiság bün!

2012. nov. 26. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 A kérdező kommentje:
Szerintem ezt a fórumot ismeretek terjesztése céljából hozták létre... Aki ezt helyteleníti, az az egyéb vallásfórumokon kiélheti magát, ahol egyáltalán nem nézik jó szemmel a feltáratlan vallási kérdések feltárását.
2012. nov. 27. 10:01
 18/18 mustafa33 ***** válasza:

Az ismeretek terjesztésének nem az a legjobb módja, hogy kérdezel valamit, aztán a válaszolóknak azt mondod, ti mind hülyék vagytok mert csak én tudom a tutit, ime:....

Ezt máskép hívják, tudákoskám. ☻

2012. nov. 29. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!