Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Írja valahol a Biblia hogy...

Írja valahol a Biblia hogy Jézus teremtetett?

Figyelt kérdés
Egyszülött fiúként lehet olvasni róla. De az nem ugyan az mint ha teremtve lett volna. (szerintem)

2012. dec. 3. 15:49
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:

Nem értem kérdést.

Jézust Mária szülte.

2012. dec. 3. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
82%

Nem,azt írja részt vett a teremtésben:

Kol 1: 16-19


Mert benne teremtetett minden a mennyen és a földön, a láthatók és a láthatatlanok, akár trónusok, akár uralmak, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok: minden általa és reá nézve teremtetett. Õ elõbb volt mindennél, és minden Õbenne áll fenn. Õ a feje a testnek, az egyháznak is,Õ a kezdet, az elsõszülött a halottak közül, hogy minden tekintetben Õ legyen az elsõ. Mert tetszett az egész Teljességnek, hogy benne lakjék, és hogy általa békéltessen meg önmagával mindent, a földön és a mennyben, úgy, hogy békességet szerzett a keresztfán kiontott vére által.


Ez az ige is mutatja, hogy Krisztus részt vett a teremtésben, tehát Õ maga nem teremtmény.


Jel 3:14


A laodiceai gyülekezet angyalának írd meg: ezt mondja az Ámen, a hû és igaz tanú, Isten teremtésének kezdete:


"kezdete" /arkhé/ -eredet, kezdet, kiindulás, uralom, hatalom,

Nem keverhetjük össze a forrást a pohár vízzel.Krisztus Isten teremtésének a forrása, és nem teremtmény.

2012. dec. 3. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
66%

A születés éppen nem teremtés. Mert teremtve lett az ember, az állat és a kõ is, mégsem születtek az Isten lényegébõl, stb.

A nemzés vagy szülés azért nem teremtés, mert azáltal ugyanolyan természetű lény születik (nemződik), míg teremtéskor nem.

Ha életét nem teremtés, hanem sajátlag szülés (nemzés) útján kapta, akkor nem mondható ezen az alapon teremtménynek - ahogyan az ember sem teremtője saját gyerekének.

2012. dec. 3. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
22%

Igen a példa beszédek könyvében még földi élete előtt együtt dolgozott az atyjával, mint mester munkás.

Vagy is Jehova a fiát sok mindenre megtanította, és adott neki hatalmat sok mindenhez,

A példa beszédek könyve 8. rész ír erről, és ahogy írták a kolossé 1. része is

2012. dec. 3. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 yuda ***** válasza:

Igen, Jézusról tényleg azt tudjuk, hogy nem teremtetett, hanem született.

Ember teremtetett, angyalaok is teremtmények, de Jézus nem, Ő egyedülálló módon született: Ez is az egyik logikus érv amellett, amit Ő maga is végig állított földi élete során, hogy egylényegű az Atyával.

János Evangéliuma:10:30 Én és az Atya egy vagyunk.


Született:

János Evangéliuma:1:14.és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét

János Evangéliuma:1:18 Az Istent soha senki nem látta; az egyszülött Fiú...

János Evangéliuma:3:16 Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta...

I. János levél:4:9 Az által lett nyilvánvalóvá az Isten szeretete bennünk, hogy az ő egyszülött Fiát elküldte az Isten e világra, hogy éljünk általa.

2012. dec. 3. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
11%

TE JÓ ÉG.

Bölcs Salamon ezt írta a teremtő fiáról, amikor még az atyja mellett volt, és várt a küldetésére.


(Példabeszédek 8:22-31) 22 Maga Jehova hozott létre engem az ő útjának kezdetéül, legkorábbi műveként réges-régen. 23 Időtlen idők óta a helyemen állok, kezdettől fogva, a földnél korábbi időktől fogva. 24 Mikor még nem voltak mély vizek, akkor születtem mintegy vajúdás közepette, mikor még nem voltak vízzel teli források. 25 Még mielőtt a hegyek megállapodtak, a dombok előtt születtem én mintegy vajúdás közepette, 26 mikor még nem alkotta meg a földet, a szabad térséget, sem a termékeny föld portömegeinek első szemcséit. 27 Mikor az egeket készítette, ott voltam; mikor kört vont a mély vizek színén. 28 Amikor megerősítette a felhőket fent, amikor megerősítette a mély vizek forrásait, 29 amikor határt szabott a tengernek, hogy a vizek át ne hágják parancsát, amikor meghatározta a föld alapjait, 30 akkor mellette voltam mint mestermunkás, bennem lelte gyönyörűségét nap mint nap, s én örvendeztem előtte minden időben, 31 örvendezve az ő földje termékeny talajának; és amiben gyönyörűségemet leltem, az az emberek fiaihoz fűződik.


Itt láthatjuk, hogy Jézus itt saját magáról beszél, még a földre jövetele előtti időkről.


szörnyű....

2012. dec. 3. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
100%

Példabeszédek 8:22 fordítása


Már a régi ariánusoknak is kedvelt hivatkozása volt a Péld 8:22-re való hivatkozás, és mai megfelelőik, az Őrtorony "felkent" kiadványszerkesztői sem maradnak restek ettől. Azonban az érvelésük egy torz fordításra alapul, amelyet az sem ment fel, hogy nem járnak egyedül ebben, hiszen míg másoknak bakija ez, ők szándékosan, felekezeti ideológiájuk erősítése végett hozzák ezt. Lássuk, hogy mi a probléma:


A vers héberül így hangzik:

יהוה קנני ראשית דרכו קדם מפעליו מאז

" Yahweh kanani reshit darkov kedem mif'alav me'az "


A probléma az aláhúzott 'kanani' (קנני) igével van, amely a héber 'qanah' (קָנָה) szó (Strong's Hebrew Dictionary: 7069) ragozott alakja. A probléma ezzel az, hogy noha ezt néhány bibliafordítás alkotni/teremteni szóval fordítja, a 'qanah' szó alapjelentése egyáltalán nem ez, és ezt a Biblia (ráadásul közelebbről még a Példabeszédek könyve) szóhasználata is tanúsítja. Ezt mutatom be most néhány példán keresztül (az Új világ fordítást idézve!), néhány vers idézésével, amely szintén a 'qanah' igét használja (persze ragozva). Lássuk:

 „A bölcs figyel, és gyarapítja tudását, és az értelmes ember bölcs útmutatásra tesz szert [qanah]” (Péld 1:5)

 „Szerezz [qanah] bölcsességet, szerezz [qanah] értelmet. Ne felejtsd el, és ne fordulj el szám beszédeitől.” (Péld 4:5)

 „A bölcsesség a legfőbb. Szerezz [qanah] bölcsességet, és mindazzal, amit szerzel ['qanah'-ból képezve: kinyanecha], szerezz [qanah] értelmet.” (Péld 4:7)

 „Aki kitér a fegyelmezés elől, saját lelkét veti el, aki viszont hallgat a feddésre, szívet szerez [qanah].” (Péld 15:32)

 „A bölcsesség megszerzése [qanah] mennyivel jobb, mint az arany! És az értelem megszerzése [qanah] kívánatosabb az ezüstnél.” (Péld 16:16)

 „Az értelmesnek szíve ismeretet szerez [qanah], és a bölcseknek füle ismeretet keres.” (Péld 18:15)

 „Aki szívet szerez [qanah], szereti a lelkét. Aki megőrzi a tisztánlátást, az jót talál.” (Péld 19:8)


Látható, hogy a Példabeszédek könyve szóhasználata alapján a ’qanah’ ige jelentése: bírni, megszerezni, kapni, rendelkezni (valamivel), nem pedig alkotni, teremteni.


De nézzünk még egy példát:

„Ádám pedig együtt hált Évával, a feleségével, és Éva terhes lett, majd idővel megszülte Káint, és ezt mondta: „Férfit szültem [qanah] Jehova segítségével.”” (1Móz 4:1)


Nyilván itt sem „teremteni” értelemben használatos, hiszen Ádám nem teremtett semmit, hanem nemzette. Tehát itt is a ’qanah’ ige fogadás, (meg)szerzés, birtoklás értelemben szerepel.


Mit jelent tehát ’qanah’ szó?

Szerez, vásárol, kap, tulajdonos, birtokol, megvált, értékesít.


Ezt a jelentést (bírt, szerzett) támasztja alá egy sor ókori fordítás is: Aquila, Symmachus és Theodotion, Jeromos.


Akkor ha ezt már tisztáztuk, lássuk mely héber kifejezés jelent teremtést. A válasz a héber ’bara’ (ברא) ige, amelyet szintén egyértelműen tanúsít a Biblia szóhasználata:

 „Kezdetben teremtette [bara] Isten az eget és a földet.” (1Móz 1:1)

 „És Isten megteremtette [bara] a nagy tengeri szörnyeket...” (1Móz 1:21)

 „És Isten megteremtette [bara] az embert a maga képmására, Isten képmására teremtette [bara]; férfinak és nőnek teremtette [bara] őket.” (1Móz 1:27)

 „Emlékezz meg nagy Teremtődről [bovr'eicha – ’bara’ igéből képezve] ifjúságod napjaiban, mielőtt eljönnek a vészterhes napok, és elérkeznek az évek, melyekről azt mondod: „Nem lelem bennük örömömet.”” (Préd 12:1)

További példák: 1Mózes 2:3-4, 5:1-2, 6:7; 2Móz 34:10; 5Móz 4:32; Zsolt 51:10, 89:12, 89:47, 102:18, 104:30, 148:5; Ézsaiás 4:5, 40:26, 40:28, 41:20, 42:5, 43:1, 43:7, 43:15, 45:7-8, 45:12, 45:18, 48:7, 54:16, 57:19, 65:17-18.


Látható tehát, hogy pusztán erre való tekintettel sem lenne helyénvaló lenne a Péld 8:22-ből az Ige teremtettségére következtetni.


Helyénvalóbb tehát így fordítani:

"Az Úr bírt engem utai kezdetén, mielőtt valamit teremtett kezdettől."

"Az Úr szerzett engem útjai elején, Kezdetben, mielőtt bármit is alkotott."

2012. dec. 3. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
100%

A Péld 8:22-ben semmiféle alkotás, teremtés (héb. bara) nincs szó (az új világ fordítás téves, hamisított, torzított "fordítás"), itt azt mondja, hogy "Isten birt engem létele kezdetén", azaz, öröktől fogva. E szavak jelentik, hogy az Atya mindenkor a Fiúban, a Fiú mindenkor az Atyában volt.


Időbeli kezdete Jézusnak nem volt, hanem örökkévaló. Ő maga a kezdet. Származása az Atyától való, de Ő nem teremtmény. Kezdete a teremtésnek (teremtett világnak) van.


A Biblia sehol sem nevezi Krisztust teremtettnek (ktisztheisz), teremtménynek (ktiszma) vagy első teremtménynek (prótoktiszma vagy prótoktiszisz). Igenis kijelenti, hogy ő teremtett mindent, és nélküle semmi sem jött létre, ami lett (Jn 1:3, Kol 1:15-17). Mindebből logikusan következik, hogy nem tartozhat a teremtett, lett dolgok közé, tehát "első teremtmény" sem lehet. A Bibliában csak egy Teremtő van, maga Isten (1Móz 2:4-7, Csel 14:15), Isten pedig mindent saját maga teremtett a saját kezével (Neh 9:6, Ézs 44:24, 45:12, 48:13, Zsolt 95:5-6). A teremtés egyedül és közvetlenül Isten műve. Más kérdés, hogy Isten több, mint Atya: Fiú is, és amikor Isten teremtett, akkor az Atya, a Fiú és a Szentlélek teremtett.


Arról van szó, hogy az itteni bölcsesség nem azonosítható >egy az egyben< Jézussal, mivel a hivatkozott igehely nem >közvetlenül< Jézusról, hanem a bölcsességről szól, azaz egy nyelvtanilag nőnemű valóságról, alkalmasint csak megszemélyesítés útján. Ami itt a bölcseségről mondatik, részint a teremtetlen isteni, részint a teremtett emberi, s az isteniben részt vevő bölcseségre illik, azért mind >áttételesen< Krisztusra alkalmaz>hat<ó, ki a teremtetlen és teremtett bölcseséget személyében egyesitette.


Ha tudsz angolul, nézd ezt meg: [link]

2012. dec. 3. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:

Sziasztok!


Én sajnos a vitátok alapját sem értem, függetlenül a fordításoktól.

Mert: ha Jézus egyszülött /szó szerint/ akkor valakitől születni kellet volna, kitől?

Van egy Isten apuka és egy Isten anyuka akik párosodtak és megszületett a kis Jézus, majd felnőtt és egy nagy szellem lett belőle aki együtt volt Istennel????

Ugye csak én értem félre ezt a gondolatmenetet

Vagy most a szentháromságról akartok beszélni?

Ahhoz egyik szó sem jó.

Az egyszülött - valakitől született - volt kezdete, Istennek nincsen.

2012. dec. 4. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 A kérdező kommentje:

A kérdésemben pont az szerepel hogy teremtmény e Jézus. Amennyiben született akkor nem teremtmény. Az eddigi válaszok inkább azt támasztják alá hogy született.

A háromságról meg nem akarok beszélni. Ha te akarsz akkor tégy fel új kérdést mert az enyém nem erről szól.

2012. dec. 4. 10:49
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!