Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Ha így oltják ki valakik...

Ha így oltják ki valakik életét, akkor az a Biblia szerint nem számít gyilkosságnak, mert csak a büntetésüket kapták meg?

Figyelt kérdés

A Biblia is tele van olyanokkal, hogy mikért jár halálos bűn, ugyanakkor az is, hogy ne ölj.


Ez melyik kategóriába tartozik?

[link]


2013. jan. 29. 00:22
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
59%

kedves kérdező.


Nos a bibliában leírt teremtőtől jövő ítélet, és az általad be linkelt arab akasztás között különbség van,


Nem tudom megfigyelted-e, hogy a bibliában érdekes módon nem szerepelnek olyan "nemzetek" mint indiánok, mongolok, kínaiak, stb.


Mit gondolsz miért nem?Mert ezek az emberek nem voltak közvetlen kapcsolatban az akkori Isten népével, a Zsidó nemzettel.

Ebből kiindulva, Isteni büntetést kaptak azok a nem zsidó származásúak, legyen egyén, vagy nemzet, akik valamilyen módon bántották Izrael népét.

Persze a népét is keményen megbüntette, nem kivételezett velük.


Ami a napjainkat illeti, nos elfogtak két bűnözőt, akiket az ottani törvények szerint emberi törvények szerint fognak elítélni, vagy már el is ítélték.

ehhez viszont nincs semmi köze a Teremtőnek.A világban működő hatóságok emberi törvények alapján ítélkeznek, még ha azt állítják, hogy Istent szolgálják vele.

A az emberi bíróságokat nem Ő állította fel, és amint a kommentárból ki is derül, ezek az emberek szigorítottak a büntetésen nem Jehova.


Egyébként ha megfigyeled a Mózesi törvényt, aki ellopott valamit a társától a törvény szerint nem az életével fizetett hanem 4x-es árat kellett vissza fizetni az ellopott dologért. Ebből is jól látszik, hogy a Teremtő azért nem ilyen kegyetlen.


Lásd abból is, hogy a ne szándékosoknak menedék várost hozott létre Jehova, hogy oda meneküljön az áldozat családja elől.

Ott az ott szolgáló főpap megvizsgálta az ügyet és ha valóban véletlen élet kioltás történt akkor maradhatott a városban, védve az esetleges rokonok által jövő bosszútól.


Jehova nem csak azt nézi mit követett el, hanem azt is, hogy miért, és volt e lehetősége másként tenni.

Ezért ne hasonlítsd össze az emberi igazságszolgáltatást az Isteni igazság szolgáltatással.

2013. jan. 29. 01:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:

Vannak olyan helyek, ahol ha egyáltalán foglalkoznak az áldozatokkal és annak a családjával, akkor az abban nyílvánul meg, hogy az áldozatot börtönbe zárják vagy tönkreteszik.

Elég durva...


Nyílván a hírekből nem fogjuk megtudni, hogy mi a valóság és milyen bűnöket követett el még ez a két személy stb.

Viszont a szegénység nem feltétlenül az ő hibájukból adódhatott (legyen ez a mentségük).


Azt is tudni lehetett, hogy a média ugrani fog erre az eseményre, hiszen máshol a piszkos munkákat inkább sunyin, a háttérben szokás elintézni legtöbbször (habár azok is napvilágra szoktak kerülni).


Én elítélem a másik embernek a bántását.

De mit tegyek, ha a másik ember viszont nem így gondolkodik?


Ki pusztuljon el előbb. Én vagy ő?

Ha ő elpusztul valószínűbb, hogy utána kevesebben fognak szenvedni, mintha én.


Vajon a börtönöknek van haszna?

Nem túl drága mulatság ez a semmiért?

Sokan tényleg megváltoznak utána, de páran még csak rosszabbak lesznek.


Minek kellett dicsekedni a videóval, elmondaná valaki?


Nehéz eldönteni, hogy ez igazságszolgáltatás volt-e...

Lehet elég lett volna csak levágni a kezüket és száműzni őket.


Amit kellett volna tenni inkább, a szegénység problémáját megoldani...

Nagyon szomorú, hogy errefelé tart a világ, hogy ha rendőr nincs, akkor mindenki megeszi a másikat...

És minél súlyosabb bűnt követsz el, annál kevesebb a bűntetés...


Lehet egy kicsit túlzás volt.

Végülis mindegy, mert valaki azért fog kiírtani, mert hagyom, valaki meg azért, mert nem. Ennyi.

2013. jan. 29. 01:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 A kérdező kommentje:

engem az érdekelne, hogy a biblia szerint ez gyilkosságnak számít-e.

vagyis, a "Ne ölj!" parancsot megszegték-e ezzel.

Többen is írták korábban, hogy van többféle emberölés, ami nem számít gyilkosságnak, így nem vétkeznek a "ne ölj" parancs ellen sem.

2013. jan. 29. 01:24
 4/23 anonim ***** válasza:

Igaz ha valakit megcsonkítunk, azzal semmivel sem lesz jobb a helyzet (és elég hogy mondjam)... Bonyolult világban élünk.


A ne ölj parancsolat elsődlegesen az alaphelyzetre vonatkozik.

Az igazságszolgáltatáson belül viszont néhányszor az ószövetség halálra ítél bűnösöket. Szerintem ezek a törvények a zsidókra vonatkoztak, akik élő kapcsolatban voltak Istennel. Főleg a bűn súlyosságát akarták így hangúlyozni. Érdekes, hogy ennek ellenére mégis voltak akik tudatosan bűnt követtek el, önzésből és gonoszságból.


Egy érdekes megjegyzést szeretnék kiemelni:


"És ne járjatok annak a népnek rendtartási szerint, amelyet kiűzök én előletek. Mivelhogy mindezeket cselekedték, azért megútáltam őket."


Lássuk, hogy a lopásról mit ír a Biblia:


A zsidóknak Égyiptomból kijöveteléről » 22. fejezet

1

Ha valaki ökröt vagy bárányt lop, és levágja vagy eladja azt: öt barmot fizessen egy ökörért, és négy juhot egy bárányért.

2

Ha ház-fölverésen kapják a tolvajt, és úgy megverik, hogy meghal, nincs vérbűn miatta.

3

Ha reá sütött a nap, vérbűn van miatta: fizessen; ha nincs néki: adassék el tolvajságáért.

4

Ha elevenen kapják kezében a lopott jószágot, akár ökör, akár szamár, akár juh: két annyit fizessen érette.

5

Ha valaki mezőt vagy szőlőt étet le, úgy hogy barmát elereszti, és az a más mezején legel: mezejének javából és szőlőjének javából fizesse meg a kárt.

6

Ha tűz támad, és tövisbe kap, és megég az asztag, vagy a lábon álló gabona, vagy a mező: fizesse meg a kárt, aki a tüzet gyujtotta.

7

Ha valaki pénzt vagy edényeket ád felebarátjának megőrzés végett, és ellopják annak a férfiúnak házából: ha megtalálják a tolvajt, fizessen kétannyit.

8

Ha nem találják meg a tolvajt, a ház urát vigyék a bírák eleibe: hogy nem nyújtotta-é ki kezét az ő felebarátja vagyonára.

9

Akármi bűn dolgában, akár ökör, akár szamár, akár juh, akár ruha, akármi elveszett jószág az, amiről azt mondja: ez az; mindkettőjük ügye a bírák eleibe menjen, és akit a bírák bűnösnek mondanak, fizessen két annyit az ő felebarátjának.

10

Ha valaki szamarat, vagy ökröt, vagy bárányt, vagy akármiféle barmot ád az ő felebarátja gondviselése alá, és az elhull, vagy megsérül, vagy elhajtatik, úgy hogy senki sem látta:

11

Az Úrra való esküvés legyen kettejök közt, hogy nem nyújtotta-é ki kezét felebarátja vagyonára; és ezt fogadja el annak ura, és az semmit se fizessen.

12

Ha pedig ellopták tőle: megfizesse az urának.

13

Ha széttépetett, hozza el azt bizonyságul; a széttépettet nem fizeti meg.

14

Ha pedig valaki kölcsön kér az ő felebarátjától, és az megsérül vagy elhull urának távollétében: fizesse meg a kárt.

15

Ha ura vele van, nem fizet; ha bérbe adatott, bérébe megy.



Tehát ezek alapján bűnnek mondható.

Hiszen a lopásért még nem jár halál. Az Új Szövetség alapján meg főleg nem. Ilyen szempontból bárkit meg lehetne ölni.

2013. jan. 29. 02:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 A kérdező kommentje:

szóval a törvények Zsidókra vonatkoztak.

Az is lényeges, hogy valami gyilkosság-e, vagy sem, hogy milyen rasszú követte el?

2013. jan. 29. 02:35
 6/23 anonim ***** válasza:

Nem azon van a lényeg, hogy zsidó vagy nem zsidó.

Mások voltak a körülmények, ők voltak a választott nép és tudatni kellett valahogy, mi a rossz és a bűnnek kb milyen következménye van.


Ránk elsődlegesen Jézus törvényei vonatkoznak. De ha ítéletet kényszerülünk mondani, akkor marad az Ószövetség.

Mi más maradna? Az ember is csak akkor ítélhető, ha tudja mi a rossz. Addig nem.


Értem a gondod és igazad van. Nehéz eldönteni, hogy mi a helyes ítélet és mikor van rá szükség. Tulajdonképpen az lenne a helyes, ha senki sem követne el bűnt. Nekünk pedig türelmesnek kell lennünk, jó embernek. De ha egyszer igazságszolgáltatásra szükség van? A 10 parancsolat nem szűnt meg, hisz aki betartja Jézus szavát, nem fogja megszegni ezen törvényeket.

Talán akkor célszerű az Ószövetséghez nyúlni, ha olyan dolog történt, ami a másik embernek ártott.


Tehát ránk nem vonatkoznak különböző törvények pl. a kajálással kapcsolatban. Nyugodtan lehet enni sonkát meg nyulat is.


De pl. ilyen dolgokért járt halál akkor is:

Vajon te megköveznéd az ilyen embereket?


Mózes harmadik könyve - A léviták egyházi szolgálatáról » 20. fejezet

1

Szóla ismét az Úr Mózesnek, mondván:

2

Izráel fiainak pedig mondd meg: Valaki Izráel fiai közül és az Izráelben tartózkodó jövevények közül odaadja az ő magzatát a Moloknak, halállal lakoljon, a földnek népe kövezze agyon kővel.

3

Én is kiontom haragomat az ilyen emberre, és kiirtom azt az ő népe közül, mivelhogy adott az ő magzatából a Moloknak, hogy megfertőztesse az én szentségemet, és megszentségtelenítse az én szent nevemet.

4

Ha pedig a föld népe behúnyja szemeit az ilyen ember előtt, amikor az oda adja az ő magzatát a Moloknak, és azt meg nem öli:

5

Akkor én ontom ki haragomat arra az emberre és annak házanépére, és kiirtom azt és mindazokat, akik ő utána paráználkodnak, hogy a Molokkal paráználkodjanak, az ő népök közül.

6

Amely ember pedig az ígézőkhöz és a jövendőmondókhoz fordul, hogy azok után paráználkodjék, arra is kiontom haragomat, és kiirtom azt az ő népe közül.

7

Szenteljétek meg azért magatokat, és szentek legyetek, mert én, az Úr, vagyok a ti Istenetek.

2013. jan. 29. 03:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 Andizsuzsi ***** válasza:

Kedves kérdező!


A kérdésedet több szempontból is ketté kell választani. Egyrész az Újszövetség világosan kimondja, hogy ölni bűn, tehát a keresztény vallásokban mindenfajta cselekedet, ami emberélet kioltását célozza, bűn. Idetartozik az abortusz és az öngyilkosság is.


Az általad linkelt események Iránban történetk, és bár a cikk nem említi, de valószínűleg úgy az elkövetők, mint a bírók iszlamisták voltak, mert Irán lakosságának a 98%-a ebbe a vallássi közösségbe tartozik. A Korán a gyilkosság szempotjából a Tora iránymutatását követi, miszerint ha valaki szándékosan embert öl, akkor halál a büntetése.


Mivel te gondolom a keresztény értékekre vagy kíváncsi, így kérdésed az általad közölt linkkel kapcsolatban nem releváns.

2013. jan. 29. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:

Nem akármiért akasztották fel őket. Bozótvágó késsel támadtak egy járókelőre. Lehet nem kellett volna így eljárni azonnal, hanem elzárni őket, de akkor is közveszélyesek voltak.

Normális ember nem támad meg senkit sem az utcán kardokkal, baltával és hasonló éles fegyverrel, és ilyenkor mindenki tudja mi a céljuk.

2013. jan. 29. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 anonim ***** válasza:
Szerintem gyilkosságnak számít, mert nem igazságos ítélet, hanem példa statuálás volt a cél.
2013. jan. 29. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 anonim ***** válasza:

Egy cselekedet megítélése mindig az értékrenden múlik. Az iráni bíróság hozott egy ítéletet a saját értékrendje szerint, tehát azzal összhangban van. Egy másik bíróság, más emberek más ítéletet hoztak volna, ha más az értékrendjük.

Te a biblia értékrendjét kérdezed. Ott számtalan példabeszéddel találkozhatsz e témában, ha szó szerint értelmezed őket, bármilyen ellentmondásra juthatsz, meg annak az ellenkezőjére is. Ebből is látszik, hogy ezeket nem lehet szó szerint értelmezni. Az átvitt jelentést, az írás célját viszont csak a kor és a környezet alapos tanulmányozása után találhatod meg. Ez nálad hiányzik, ezért érezhetsz ellentmondást. A biblia egyébként általában az ember ember általi ölését tiltja. Ezért nincs alany, nincs jelző. Egyszerűen felszólít, ne tedd! Mindig az aktuális olvasó érezheti úgy, a felszólítás neki szól, hiszen hozzá szóltak, ne tedd. Ha tenne különbséget, a parancs így szólna: ne ölj, kivéve (bíró, hóhér, bosszúból, stb.) De nincs "kivéve"!

2013. jan. 29. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!