Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Adnátok tanácsot? (A többi lent)

Adnátok tanácsot? (A többi lent)

Figyelt kérdés

Katolikus vagyok, korábban gyakoroltam a vallást, de mindig is problémám volt a gyónással. Nem értem miért nem elég Istennek bevallani a bűneinket? Ezenkívül azon is kiszoktam akadni, hogy pl. ha valaki azt gyónja meg, hogy paráználkodott, az atya rákérdez, hogy hányszor, kivel?

Szeretem a katolikus liturgiát, és Isten nagyon fontos az életemben, de egyszerűen nem tudok elmenni gyónni, mert azt sem akarom, hogy a gyónás olyan legyen számomra "hogy ezt is túléltük" mert eddig szinte ez volt, elmentem kötelességből, de soha nem éreztem egy felszabadító örömöt, inkább az elenkezőjét, és kétségeket. így viszont nem járulhatok az Úr asztalához, ami megint fontos nekem.

Szóval mit tehetnék?


2013. ápr. 8. 15:44
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
57%

Csak a katolikus válasz érdekel?

Vagy szeretnéd tudni, hogy szerintem miért ökörség a gyónás és miért nincs értelme az áldozásnak?

2013. ápr. 8. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
Minden okos válasz érdekel. Fejtsd ki, azt is elárulhatnád, hogy milyen egyházhoz, gyülekezethez tartozol?
2013. ápr. 8. 16:32
 3/13 anonim ***** válasza:
9%

Nem sértésből,és nem lenézésből,én is hívő vagyok,igaz nem katolikus,hanem baptista

de nem fordult meg a fejedben,hogy más valláshoz térsz át?

Egyedül Istennek tartozol magyarázattal, az elkövetett bűnök miatt,Neki kell bűnvallást tartani

2013. ápr. 8. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 Andizsuzsi ***** válasza:
100%
Azt, hogy kivel, nem kérdezi meg a pap, és nem is kell(ene) rá válaszolnod. Azt, hogy hányszor, azért kérdezi, mert nem mindegy, hogy egyszer, vagy rendszeresen, sorozatosan.
2013. ápr. 8. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
22%

Áldozással kapcsolatos régebbi kommentem átdolgozva:


A kenyér két módon értelmezhető, de főleg az utóbbi értelmezés a jó. 1. Jézus teste, 2. az ÍGE.

Ezt később ha olvasod, amit írok, meg fogod érteni.

Tehát aki magához veszi a kenyeret vagy Jézus testét, az az atyát, az ígét fogadja be. Jézus megmondja a tanítványainak, hogy ők is adják tovább az ígét, legyenek vele egyek, cselekedjenk úgy, mint ő és ahogy az atyának kedves. Szeressék egymást minden ellenére és hirdessék az Isten szeretetét.


Amikor Jézus azt mondja, hogy ezt cselekdjük az ő emlékezetére, egyáltalán nem jelenti azt, hogy az áldozásra utalt.

Hanem, jelentheti, hogy mi is adjuk a testünket és vérünket a többiekért, ahogy ő adta nekünk/értünk.

A vér pedig a szövetséggel hozható kapcsolatba. Szövetséget kötünk Jézussal. De úgy is felfoghatod, hogy ha bennünk van a vére, akkor testvérei leszünk.


Mivel bizonyítom az állításaimat?

Egyszerű logikával beláthatjuk, hogy szószerint nincs értelme venni ezt a szöveget. Mert akkor mindenki megenné a másikat vagy Jézust kellene mindig megenni és inni stb...


Bizonyítékok (hosszú olvasást igényel):


János 1

"

14

És az Íge testté lett és lakozék mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), aki teljes vala kegyelemmel és igazsággal.

"

Ez a mondat Jézusra utal.



És íme a lényeg (fontos elolvasni, mert akkor fogod megérteni, amit írok, hogy mit akar Jézus):

[link]


Másik lényeg:


János 6

23

De jöttek más hajók Tiberiásból közel ahhoz a helyhez, ahol a kenyeret ették, miután hálákat adott az Úr:

24

Mikor azért látta a sokaság, hogy sem Jézus, sem a tanítványai nincsenek ott, beszállának ők is a hajókba, és elmenének Kapernaumba, keresvén Jézust.

25

És megtalálván őt a tengeren túl, mondának néki: Mester, mikor jöttél ide?

26

Felele nékik Jézus és monda: Bizony, bizony mondom néktek: nem azért kerestek engem, hogy jeleket láttatok, hanem azért, mert ettetek ama kenyerekből, és jóllaktatok.

27

Munkálkodjatok ne az eledelért, amely elvész, hanem az eledelért, amely megmarad az örök életre, amelyet az embernek Fia ád majd néktek; mert őt az Atya pecsételte el, az Isten.

28

Mondának azért néki: Mit csináljunk, hogy az Isten dolgait cselekedjük?

29

Felele Jézus és monda nékik: Az az Isten dolga, hogy higyjetek abban, akit ő küldött.

30

Mondának azért néki: Micsoda jelt mutatsz tehát te, hogy lássuk és higyjünk néked? Mit művelsz?

31

A mi atyáink a mannát ették a pusztában; amint meg van írva: Mennyei kenyeret adott vala enniök.

32

Monda azért nékik Jézus: Bizony, bizony mondom néktek: nem Mózes adta néktek a mennyei kenyeret, hanem az én Atyám adja majd néktek az igazi mennyei kenyeret.

33

Mert az az Istennek kenyere, amely mennyből száll alá, és életet ád a világnak.

34

Mondának azért néki: Uram, mindenkor add nékünk ezt a kenyeret!

35

Jézus pedig monda nékik: Én vagyok az életnek ama kenyere; aki hozzám jő, semmiképpen meg nem éhezik, és aki hisz bennem, meg nem szomjúhozik soha.

36

De mondám néktek, hogy noha láttatok is engem, még sem hisztek.

37

Minden, amit nékem ád az Atya, én hozzám jő; és azt, aki hozzám jő, semmiképpen ki nem vetem.

38

Mert azért szállottam le a mennyből, hogy ne a magam akaratát cselekedjem, hanem annak akaratát, aki elküldött engem.

39

Az pedig az Atyának akarata, aki elküldött engem, hogy amit nékem adott, abból semmit el ne veszítsek, hanem feltámasszam azt az utolsó napon.

40

Az pedig annak az akarata, aki elküldött engem, hogy mindaz, aki látja a Fiút és hisz ő benne, örök élete legyen; és én feltámasszam azt azt utolsó napon.

41

Zúgolódának azért a zsidók ő ellene, hogy azt mondá: Én vagyok az a kenyér, amely a mennyből szállott alá.

42

És mondának: Nem ez-é Jézus, a József fia, akinek mi ismerjük atyját és anyját? mimódon mondja hát ez, hogy: A mennyből szállottam alá?

43

Felele azért Jézus és monda nékik: Ne zúgolódjatok egymás között!

44

Senki sem jöhet én hozzám, hanemha az Atya vonja azt, aki elküldött engem; én pedig feltámasztom azt az utolsó napon.

45

Meg van írva a prófétáknál: És mindnyájan Istentől tanítottak lesznek. Valaki azért az Atyától hallott, és tanult, én hozzám jő.

46

Nem hogy az Atyát valaki látta, csak az, aki Istentől van, az látta az Atyát.

47

Bizony, bizony mondom néktek: Aki én bennem hisz, örök élete van annak.

48

Én vagyok az életnek kenyere.

49

A ti atyáitok a mannát ették a pusztában, és meghaltak.

50

Ez az a kenyér, amely a mennyből szállott alá, hogy kiki egyék belőle és meg ne haljon.

51

Én vagyok amaz élő kenyér, amely a mennyből szállott alá; ha valaki eszik e kenyérből, él örökké. És az a kenyér pedig, amelyet én adok, az én testem, amelyet én adok a világ életéért.

52

Tusakodának azért a zsidók egymás között, mondván: Mimódon adhatja ez nékünk a testét, hogy azt együk?

53

Monda azért nékik Jézus: Bizony, bizony mondom néktek: Ha nem eszitek az ember Fiának testét és nem isszátok az ő vérét, nincs élet bennetek.

54

Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, örök élete van annak, és én feltámasztom azt az utolsó napon.

55

Mert az én testem bizony étel és az én vérem bizony ital.

56

Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, az én bennem lakozik és én is abban.

57

Amiként elküldött engem amaz élő Atya, és én az Atya által élek: akként az is, aki engem eszik, él én általam.

58

Ez az a kenyér, amely a mennyből szállott alá; nem úgy, amint a ti atyáitok evék a mannát és meghalának: aki ezt a kenyeret eszi, él örökké.

59

Ezeket mondá a zsinagógában, amikor tanít vala Kapernaumban.

60

Sokan azért, akik hallák ezeket az ő tanítványai közül, mondának: Kemény beszéd ez; ki hallgathatja őt?

61

Tudván pedig Jézus ő magában, hogy e miatt zúgolódnak az ő tanítványai, monda nékik: Titeket ez megbotránkoztat?

62

Hát ha meglátjátok az embernek Fiát felszállani oda, ahol elébb vala?!

63

A lélek az, ami megelevenít, a test nem használ semmit: a beszédek, amelyeket én szólok néktek, lélek és élet.

64

De vannak némelyek közöttetek, akik nem hisznek. Mert eleitől fogva tudta Jézus, kik azok, akik nem hisznek, és ki az, aki elárulja őt.

65

És monda: Azért mondtam néktek, hogy senki sem jöhet én hozzám, hanemha az én Atyámtól van megadva néki.

66

Ettől fogva sokan visszavonulának az ő tanítványai közül és nem járnak vala többé ő vele.

67

Monda azért Jézus a tizenkettőnek: Vajjon ti is el akartok-é menni?

68

Felele néki Simon Péter: Uram, kihez mehetnénk? Örök életnek beszéde van te nálad.

69

És mi elhittük és megismertük, hogy te vagy a Krisztus, az élő Istennek Fia.


Jézus minden szava arról szól, hogy a cselekedeteinkben kell megnyílvánulni a szeretetünknek. Mi testvérek vagyunk, és Isten a mi szerető és igazságos atyánk, akitől nem rettegni kell. Nem rabszolgák vagyunk stb....


Több helyen előfordul olyan a Bibliában, ami nekem azt mutatja, hogy az "ostya" nem különleges és nem a gyónástól függ, hogy bűnös vagy, vagy sem.

Az egész tanítása lényege az, hogy szeressük egymást, bocsássunk meg a másiknak, bánjuk meg a bűneinket. Ezt várja tőlünk Isten. De nem félelemből, vagy erőszak hatására. Hanem szívből, értelemből kell így cselekendi az ÍGE befogadása által....

Minket is úgy fognak ítélni, ahogy mi ítélünk másokat. Csak azok a bűneink lesznek megbocsátva, amiket megbánunk és csak akkor, ha másoknak megbocsátunk. Ezt szintén több idézettel és példával alá lehetne támasztani.

Gondolod, hogy Isten csak annak bocsát meg, aki elmegy egy harmadik személyhez?

Isten a szíved nézi és nem kell hozzá semmilyen közbenjáró. Nem biblikus és értelmetlen.


Ez is érdemes végig olvasni:


[link]


21

Hogy mindnyájan egyek legyenek; amint te én bennem, Atyám, és én te benned, hogy ők is egyek legyenek mi bennünk: hogy elhigyje a világ, hogy te küldtél engem.

22

És én azt a dicsőséget, amelyet nékem adtál, ő nékik adtam, hogy egyek legyenek, amiképpen mi egy vagyunk:

23

Én ő bennök, és te én bennem: hogy tökéletesen egygyé legyenek, és hogy megismerje a világ, hogy te küldtél engem, és szeretted őket, amiként engem szerettél.

24

Atyám, akiket nékem adtál, akarom, hogy ahol én vagyok, azok is én velem legyenek; hogy megláthassák az én dicsőségemet, amelyet nékem adtál: mert szerettél engem e világ alapjának felvettetése előtt.

25

Igazságos Atyám! És e világ nem ismert téged, de én ismertelek téged; és ezek megismerik, hogy te küldtél engem;

26

És megismertettem ő velök a te nevedet, és megismertetem; hogy az a szeretet legyen ő bennök, amellyel engem szerettél, és én is ő bennök legyek."


3

Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és akit elküldtél, a Jézus Krisztust.


6

Megjelentettem a te nevedet az embereknek, akiket e világból nékem adtál: tiéid valának, és nékem adtad azokat, és a te beszédedet megtartották.

7

Most tudták meg, hogy mindaz te tőled van, amit nékem adtál:

8

Mert ama beszédeket, amelyeket nékem adtál, ő nékik adtam; és ők befogadták, és igazán megismerték, hogy én tőled jöttem ki, és elhitték, hogy te küldtél engem.


11

És nem vagyok többé e világon, de ők a világon vannak, én pedig te hozzád megyek. Szent Atyám, tartsd meg őket a te nevedben, akiket nékem adtál, hogy egyek legyenek, mint mi!


Azt hiszem ennyi elég:)



Összefoglalva:


A test a lélek templomba. Jézus az Atyában van és az Atya ő benne és azt szeretné, ha ő bennünk legyen és általa mi az Atyában lehessünk.

Nekünk Jézus tanítását kell követni, a szerint kell élnünk, melynek alapja az emberségesség.


"

Aki pedig megtartja az ő beszédét, abban valósággal teljessé lett az Isten szeretete. Erről tudjuk meg, hogy ő benne vagyunk;

Aki azt mondja, hogy ő benne marad, annak úgy kell járnia, amint ő járt.

I. János levél:2:5-6


És ha jövendőt tudok is mondani, és minden titkot és minden tudományt ismerek is; és ha egész hitem van is, úgyannyira, hogy hegyeket mozdíthatok ki helyökről, szeretet pedig nincsen én bennem, semmi vagyok.

I. Korintus levél:13:2


A parancsolatnak vége pedig a tiszta szívből, jó lelkiismeretből és igaz hitből való szeretet:

I. Timóteus levél:1:5

"


Nem tudom, hogy mennyire érthető. Nem volt időm időm megfogalmozni olyan jól.

De itt taláhlató nagyon sok minden, ami segítségvel megértheted mit jelent enni és inni Jézus testét.

Értünk törte meg a testét és nekünk is meg kell egymásért.


A paráznaságról meg annyit, hogy elsődlegesen házasságtörtést jelent. A furcsa gondolataid pedig csak kísértésnek számítanak.

Bűnről akkor beszélhetünk, ha te eldöntötted, hogy bűnt fogsz elkövetni (hiába nem hajtottad végre).

Én úgy gondolom, hogy bűn az, amivel a másiknak kárt okozol.

Jézus azt mondta, hogy ne tegyünk másnak olyat, amit magunknak sem kívánunk és szeretetben, békében éljünk egymással.

A szex egy termétes dolog, csak nem játék. Megvan a helyes és ideje és kölcsönös akaratból kell történnie, mert következménye van!

A házasság fogalmát sok féle képpen szokták értelmezni. Ahhoz sem kell harmadik személy.

Régen mások voltak a körülmények, nem volt védekezés, de ebbe most nem szeretnék megint belemenni.

Sokan azt hiszik, hogy múzeumban kell élned. Hogy tisztaságról és csillogásról szól a kereszténység vagy undorító faj elméletekről.

Ez nem így van. Pornó vajon bűnnek számít? Bűn látni egy természetes emberi testet meztelen?

Nehogy már wc -re is bűn legyen elmenni, mert tisztátalan.

Viszont a pornó is okozhat függőséget és adhat negatív élményeket, ami nem éppen jó.

Kérdés, hogy rád hogyan hat?


Ha te továbbra is úgy érzed, hogy ez bűnnek számít, akkor törekedj rá, hogy ne kövesd el többet és Istennek bánd meg a bűnöd és tőle kérj erőt.

Legyen szép és boldog életed Isten áldásában;)


Nem tartozom egy gyülekezetbe sem.

Katolikusnak indultam, de az már múlt....

2013. ápr. 8. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
2013. ápr. 8. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

Igazából a gyóntatószékben is elsősorban Istennek gyónod meg a bűneidet. A pap azért kell, mert mi hisszük azt, hogy a bűneinkkel nem csak Isten ellen vétettünk, hanem a közösség ellen is. Ezért nem áldozhatunk bűnösen, mert akkor nem vagyunk lelkileg a közösség teljes része. A pap a közösséget, az Egyházat képviseli.

Azt, hogy mire kérdez rá a pap, az személytől függ. Azt nem hiszem, hogy megkérdezi, hogy név szerint kivel, mert a gyónásban a TE bűneidről van szó, másé nem érdekes. A hányszor azért lehet fontos, hogy visszaeső vagy-e, rossz szokásoddá vált-e a paráználkodás, vagy csak egy egyszeri hülyeség volt.

De nem minden pap ilyen: nálunk a plébános látszólag egy nagyon szigorú ember, amit ki is mutat, de a gyóntatószékben marha jófej. Gyóntam már nála cifra dolgokat, de semmit nem kérdezett: ő azt mondta mindig, hogy nem a pap dolga, hogy tudjon minden részletet, mivel ha a hívő már odáig eljutott, hogy gyónni megy, akkor már megbánta. Kivéve, ha bemegy és nem kerek-perec nevezi meg a bűnt, hanem próbál ködösíteni, kifogásokat keres: de ez nem gyónás...

2013. ápr. 8. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

Nagyon köszönöm az eddigi vàlaszokat. 5-ös vàlaszolò,nagyon hasznos vàlaszokat adtàl :)

Volna mèg egy kèrdèsem, ha elèg Istennek bevallani a bûnöket, hogyan èrtelmezzem ezt a rèszt a Bibliàbòl:

"akinek megbocsàjtjàtok a bûneit, bocsànatot nyer, akinek megtartjàtok bûnben marad.

2013. ápr. 8. 18:50
 9/13 anonim ***** válasza:

Mivel Jézus által megvannak bocsájtva a te bűneid is, neked is megkell bocsánatod az ellened vétkezőnek.

Ha megbocsátasz egy illetőnek, de ő mégse "változik", ő bűnben marad

én így értelmezem

2013. ápr. 8. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

Nagyon szívesen:)

Ne haragudj, de az utolsó kérdésre nem tudok válaszolni kedves kérdező.

Jobban utána kellene néznem a dolognak.

A tanítás szerint viszont nem az emberektől függ, hogy a bűneink meg lesznek-e tartva vagy sem. Persze mi is befolyásoljuk társaink élet módját és gondolkodását. Istennek (Szent Szellemnek, Jézusnak) van joga mások bűnét megbocsátani. Az ÍGE viszont minden hívő embert megillett. A bűnbánat pedig megtisztulás. Ha egy társunk megbánja a bűnét, nekünk keresztényeknek, ahogy Jézus tanította 77x is meg kell bocsátani. Tehát a megbocsátás azé, aki őszintén megbánta a bűnét és ezáltal elfogadta Istent.


Viszont még itt egy tanulságos rész az előző mondókámhoz:

[link]

2013. ápr. 8. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!