Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » T. Hit gyülekezet -i tagok,...

T. Hit gyülekezet -i tagok, mózesi tized (földnek tizede) példájakét alkalmazzátok a tizedfizetést a gyülekezetetekben, és a Malakiás 3.10-et is gyakran felolvassátok, ha a tizedfizetést tanítjátok?

Figyelt kérdés

Az utóbbi másfél évben, egy vidéki kis hites gyülekezetben a barátaim előtt szájkaratéztam amiatt, hogy a Biblia alapján (meg a józan ész és logika alapján) bebizonyítsam, vagy felhívjam figyelmüket arra, hogy a keresztényeknek nem kell tizedet fizetniük a mózesi tized alapján, és nem kell rettegniük, már akinek, hogy Malakiás szerinti Isten-meglopás érvényes lehet rájuk is, ha nem 'tizedelnek', mert a zsidó néphez szólt, és szól ma is! Mindezért elhúzodtak tőlem, és csak egy felszínes haverság lett közöttünk. Mikor a pásztornak is irtam, hogy “csalás és ámítás” ráerőltetni híveire mózesi tizedfizetést, akkor ezt irta vissza nekem: “A mózesi törvény valóban az Izraellel kötött szövetség része, így az ott szereplő tized is rájuk vonatkozik. Nekik kötelező ennek a fizetése! Nekünk mint ön is említette – NEM!” Végre, igazat adott nekem egy hites pásztor edologban, csak sajnos ezt sok hites nem tudja, mert mikor vitatkoztam velük, csak a mózesi tizedről, levitákról, Malakiásről példázodtak...

A pásztor levele így folytatodott: “...a tized intézményét nem Mózes adta, hanem Ábrahám (zavaros).

Ő viszont nem a törvény cselekedete miatt kellett adjon, hanem önként adta, mivel felismerte Melkicedekben az Isten küldöttét, a Messiást.” - És erre még mondta nekem, hogy ezért önkéntes alapon adják be a hívök a tizedüket, mint Ábrahám is tette, nem isteni parancsra, csak önkéntesen! Nem mózesi példára, hanem ábrahámi példára 'tizedeljünk'. (Ábrahám is egy csata utáni zsákmányból adott tizedet, amit Pál is megerősít, de nem vagyonából, havi jussából; ott irja az Ige, hogy tizedet adott Ábrahám mindenből, de nem mindenéből. Egy ilyen gesztusért, most a hívöknek 'utánozni' kell őt, természetesen önkéntesen, mint Ábrahám is tette! Nekem ez teljesen új dolog, de 'jobb' lehet, mint a mózesi tized...(ami KÖTELEZŐ volt, és nem hit-kérdése volt, hogy beadják, vagy sem, mert akkor jött malakiás, és mindenkit isten-csalónak, meglopónak bélyegzett meg.)



2013. nov. 30. 15:54
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:

"mert akkor jött malakiás, és mindenkit isten-csalónak, meglopónak bélyegzett meg."


Ez hol van, mert az általad említett hely, a Malakiás 3:10 így szól:

"Hozzátok be a tizedet mind az én tárházamba, hogy legyen ennivaló az én házamban, és ezzel próbáljatok meg engem, azt mondja a Seregeknek Ura, ha nem nyitom meg néktek az egek csatornáit, és ha nem árasztok reátok áldást bőségesen."

2013. nov. 30. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:

Mózes ötödik könyve - A törvény summája » 26. fejezet

11

És örömet találj mindabban a jóban, amelyet ád néked az Úr, a te Istened, és a te házadnépének; te és a lévita, és a jövevény, aki te közötted van.

12

Ha a harmadik esztendőben, a tizednek esztendejében, minden termésedből egészen megadod a tizedet, és adod a lévitának, a jövevénynek, az árvának és özvegynek, hogy egyenek a te kapuid között, és jól lakjanak:

13

Akkor ezt mondjad az Úr előtt, a te Istened előtt: Kitakarítottam a szent részt a házból, és oda adtam azt a lévitának, a jövevénynek, az árvának és az özvegynek minden te parancsolatod szerint, amelyet parancsoltál nékem; nem hágtam át egyet sem a te parancsolataidból, sem el nem felejtettem!

14

Nem ettem belőle gyászomban, nem pusztítottam belőle tisztátalanul, és halottra sem adtam belőle. Hallgattam az Úrnak, az én Istenemnek szavára; aszerint cselekedtem, amint parancsoltad nékem.


Én nem akarok beleszóni. De tized csak az fizessen akinek van miből. És a közzöségért (amibe ő is beletartozik), nem pedig csak úgy a levegőbe.

2013. nov. 30. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:

A keresztényekre már nem vonatkozik ez, és a Malakiás 3:10-nek van egy mélyebb értelmezése.

Nem bántani akarom ezeket az embereket, de sok "butaságot" össze tanítanak nekik, mint ahogy az egyház is tanít butaságokat a híveinek


Isten most szellemi áldozatokat vár el.

Pál úgy beszélt a tanúskodómunkáról, mint egy felajánlásról (Hóseás 14:2). Az apostol ezután egy másik fajta áldozatról írt: „ne feledkezzetek meg a jónak cselekvéséről és a[z anyagi] javak másokkal való megosztásáról, mert az ilyen áldozatok igen kedvére vannak az Istennek” (Héberek 13:15, 16). Nyilvánvaló hát, hogy a Malakiás 3:10-ben említett ’tized’ szellemi és anyagi áldozatokat jelent.

A tized a birtokodban lévő dolgoknak azt a részét jelképezi, amelyet oda tudsz adni Jehovának, vagyis fel tudsz használni a szolgálatában. Ez lehet az időd, energiád, erőforrásaid és anyagi hozzájárulásaid, melyeket Jehova szolgálatában használsz fel. De nem szó szerinti tized a pénzből, idődből, energiádból, hanem amit önként tudsz ajánlani, Isten szolgálatára teljes szívből, s ez körülmény függő nem vagyunk egyforma helyzetben és a Teremtő senkit nem akar kifosztani, hanem amennyit nélkülözni tud valaki, az a Tized.

a 10-es szám a földi teljességet jelenti. Az egyén saját magától felajánlott értéke amit tiszta szívvel és nem kényszerítve ajánl fel, mert aki kényszerűségből ajánlja fel abban nem is leli örömét.


A mózesi törvény Jézus halálával hatályát vesztette, így már nem kell tizedet fizetni. Míg a tizedet évről évre megfizették, mi csak egyszer adjuk Jehovának a teljes lényünket, éspedig akkor, amikor átadjuk magunkat neki, és ezt vízben való megkeresztelkedéssel szimbolizáljuk. Ettől kezdve mindenünk Jehováé. Azonban lehetővé teszi, hogy egy jelképes tizedet, vagyis egy részét annak, amivel rendelkezünk, felhasználjuk a neki végzett szolgálatban. Ez bármi lehet, amit a körülményeink megengednek, és amire a szívünk indít.

2013. nov. 30. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
Sok prédikátor a Malakiás 3-mal manipulálja hívőket, hogy ha nem fizetnek tizedet, akkor átkok jönnek rájuk. De ami előtte van, a 2. fejezetben, azt nem nagyon hangoztatják...
2013. nov. 30. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
100%

A törvényben a papságnak kellett a tized. Mivel Ők nem kaptak területet Kánaán földjén, ezért nekik összegyűjtötték. Nekik Isten dolgaival kellett foglalkozniuk, nem állattartással és termesztéssel.


Az újszövetség meghatározza a papsághoz tartozó embereket:

1Pt 2,5 Ti magatok is mint élő kövek épüljetek fel lelki házzá, szent papsággá, hogy lelki áldozatokkal áldozzatok, a melyek kedvesek Istennek a Jézus Krisztus által.

1Pt 2,9 Ti pedig választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, megtartásra való nép vagytok, hogy hirdessétek Annak hatalmas dolgait, a ki a sötétségből az ő csodálatos világosságára hívott el titeket;


Tehát nem a gyülekezeti tagoknak kellene tizedet fizetni, talán, hanem éppen nekik kellene kapniuk, hogy teljes erővel Isten dolgaival tudjanak foglalkozni. :DDD

Ki kapta a tizedet? A papi rend. És ki a papság? A hívők közössége. ????

2013. nov. 30. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:

"Kicsoda katonáskodik valaha a maga zsoldján? Kicsoda plántál szőlőt, és nem eszik annak gyümölcséből? Vagy kicsoda legeltet nyájat, és nem eszik a nyájnak tejéből? Vajjon emberi módon beszélem-é ezeket? vagy nem ezeket mondja-é a törvény is? Mert a Mózes törvényében meg van írva: Ne kösd fel a nyomtató ökörnek száját. Avagy az ökrökre van-é az Istennek gondja? Avagy nem érettünk mondja-é általában? Mert mi érettünk íratott meg, hogy aki szánt, reménység alatt kell szántania, és aki csépel, az ő reménységében részesnek lennie reménység alatt. Ha mi néktek a lelkieket vetettük, nagy dolog-é, ha mi a ti testi javaitokat aratjuk? Ha egyebek részesülnek a ti javaitokban, mért nem inkább mi? DE MI NEM ÉLTÜNK E SZABADSÁGGAL; hanem mindent eltűrünk, hogy valami AKADÁLYT NE GÖRDÍTSÜNK A KRISZTUS EVANGÉLIUMA ELÉ. Nem tudjátok-é, hogy akik a szent dolgokban munkálkodnak, a szent helyből élnek, és akik az oltár körül forgolódnak, az oltárral együtt veszik el részüket? Ekképpen rendelte az Úr is, hogy akik az evangyéliomot hirdetik, az evangyéliomból éljenek. DE ÉN EZEK KÖZÜL EGGYEL SEM ÉLTEM." (1 Kor 9:7-15)


"Senkinek ezüstjét, vagy aranyát, vagy ruháját nem kívántam: Sőt magatok tudjátok, hogy A MAGAM SZÜKSÉGEIRŐL ÉS A VELEM VALÓKRÓL EZEK A KEZEK GONDOSKODTAK. Mindenestől megmutattam néktek, hogy ily módon munkálkodva kell az erőtlenekről gondot viselni, és megemlékezni az Úr Jézus szavairól, mert ő mondá: JOBB ADNI, MINT VENNI." (Csel 20:33-35)


Egyes tanítók nem ismerik ezeket a részeket a Bibliában.

2013. nov. 30. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:

A sok hazug tanító SOHA SEM prédikál arról, hogy a tizedet a szükségben levőknek is lehet adni!


"Ha a harmadik esztendőben, a tizednek esztendejében, minden termésedből egészen megadod a tizedet, és adod a lévitának, a JÖVEVÉNYNEK, az ÁRVÁNAK és ÖZVEGYNEK, hogy egyenek a te kapuid között, és jól lakjanak" (5 Móz 26:12)


Nem a gyülekezetek vezetőié a tized, hanem az Úré! Ő kell, hogy megmondja, hogy mikor kinek adjuk!

2013. nov. 30. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim válasza:

Az Úr azt mondja Malakiás könyvében, hozzátok be a tizedet mind az én tárházamba. Nem csak valamennyit, hanem mind. Nem a pásztornak, vagy a gyülekezetnek kell adni, henem az Úr tárházába, ahonnan az arra kijelölt személyek osztogatják mindenkinek, akinek szüksége vala. Ez nemcsak a múltra érvényes, mert a korai egyházról is azt olvassuk, hogy mindenük köz vala. Be kellett adni minden vagyonukat a közösbe, és ebből a közösből mindenki szükségei szerint részesült. Elsőként az özvegyek, az árvák,a szegények és a szentek szükségei. Persze ebből kellett fedezni az utazások a prédikálások költségeit is.Ez jár Isten tárházából az igehirdetőknek, amiről pedig Pál beszél, hogy méltó a munkás a maga jutalmára, azt Jézus szavai alapján lehet megérteni.

Mát. 10.8

Betegeket gyógyítsatok, poklosokat tisztítsatok, halottakat támasszatok, ördögöket űzzetek. Ingyen vettétek, ingyen adjátok.

Mát. 10.9

Ne szerezzetek aranyat, se ezüstöt, se réz-pénzt a ti erszényetekbe,

Mát. 10.10

Se útitáskát, se két ruhát, se sarut, se pálczát; mert méltó a munkás az ő táplálékára.

Ma sajnos a hívő embereken gazdagszik meg egy szűk réteg, akik hamis dolgokat beszélve, kiimádkozzák az emberek zsebéből a pénzt a saját maguk számára.

2013. dec. 1. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:

a hala'ha-(torveny)-eloirja vilagosan fogalmazva,;-

minden reggeli ima kozben-(kivetel,;-sabbat,es unnepnapok)-adunk harom-harom penzt a Tsedakah gyanant!

-(tsedakah=adomany)-

miert harom penzt?mi az osszege?

1,;-az osszegrol!

amit eppen a zszebemben tartok mint apropenzt annak az egytizedet adom!azert apropenz mert abban az idoben sehol a vilagon nem letezett papirpenz!!

2,;-a harom penz-rol!

szimbolikus jelentese van;-

az elso penz;-nem felejtettem el!a masodik penz;-itt vagyok adok hogy a mitsvaoth-(jotetemeny)-beteljesuljon!harmadik penz,;-adok holnap is!!

2013. dec. 1. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 A kérdező kommentje:
Köszönöm eddigi válaszaitokat. Úgy tünik eddig,Ti is azon véleményen vagytok,hogy mózesi tized csak a zsidó népre vonatkozott, és az újszövetség ezt az 'intézményt' nem lehet "átmenteni" és 'gyakoróltatni' a keresztényekkel. Látjátok, ha nem alkalmazható a mózesi törvény, akkot "VAN MÁSIK!" tized... Ábrahám 'önkéntes tizede', és ezt 'intézményesíteni' is lehet, ahogy az a bizonyos pásztor tanítja! Lehet Ábrahám gesztusát új tizedfizetési lehetőségnek elfogadni a gyülekezetekben, önkéntesség jegyében?
2013. dec. 1. 16:36
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!