Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Hogyan kell értelmezni a...

Hogyan kell értelmezni a Szentháromságot?

Figyelt kérdés

Római Katolikus Keresztény neveltetést kaptam, és ez a vallásom, hiszek Istenben, de nyilván csomó mindent nem értek még így az egyház tagjaként sem.


Most a fenti kérdésre szeretnék választ kapni, mert senki nem tudott soha egyértelmű választ adni erre, csak ilyen halandzsát, pedig papot is kérdeztem anno erről.


Szóval van Isten az atya a mindenható, és van Jézus Isten fia, és a Szentlélek. Három isteni személy, szentháromság stb.


Felmerül a kérdés, (bár tudom, hogy nem materiális földi, világi személyiségekről beszélünk) hogy most ez hogy van.

3 különálló személyiség, 3 különálló tudat, test nélküli lélek, istenség, anyagtalan lélek, vagy hívjuk ahogy akarjuk, de 3 különálló intelligens tudatról beszélünk, vagy nem.

Volt aki magyarázta, hogy 3 isteni személy egy Istenben vagy mi, meg hogy egyistenhit, ezért egy az Isten, de mégis a Szentlélek olyan személytelen, se hangja se arca, se semmilyen emberi szemszögből nézve személyiséggel nem rendelkező entitás. Van, hogy egy galamb képében ábrázolják, és van, hogy csak úgy mint egy lélek, de nem kommunikál semmilyen formában soha senkivel stb.


Isten mint az atya beszél Ábrahámhoz, Mózeshez, stb. emberekhez, az új és az ószövetségben is.


Aztán ott van Jézus, akit Isten fiának hívunk. Isten fia kifejezés is olyan megfoghatatlan, hiszen Isten és Jézus két külön álló személyiség, mégis egy és ugyanaz, ahogy a Szentlélek is ugyanaz az Isten. Jézus járt a földön, és voltak helyzetek, mikor beszélt az emberekhez mint Ő maga Jézus, egyedülálló személyiség és ugyanabban a szituációban és időben Isten az Atya is megszólal és beszél az emberekehez. Akkor most Jézus ott áll a földön és beszél az emberekhez közben meg jelen van Ő személy szerint a mennyekben is és Ő szól le mintha az Atya lenne? Vagy most akkor itt két külön Istenről beszélünk, vagyis három mert + a Szentlélek?


Nem igazán értem. Jézus is szól a kereszten Istenhez, és úgy szólítja, hogy Atyám. Ha egy Isten van és az az Atya akkor Jézus is az Atya és akkor Jézus saját magához beszél? Ergo Isten leszállt a földre emberi testben miközben fenn is maradt a mennyben, leélt kb. 36 évet, megölték és miközben haldoklott közben saját magához imádkozott? Na ez a teljes ellentmondás és számomra érthetetlen így már az egy Isten hit, meg hogy egy Isten és 3 személyben stb. Most akkor 3 Isten van, az Atya Úr Isten, + Jézus az Isten fia, + a Szentlélek, vagyis akkor 3 Isten van, vagy pedig egy Isten van és akkor ez az egész csak amolyan csúnya szóval mondva "színjáték" az Isten saját magát többszörözi és úgy tesz az emberek előtt mintha lenne egy fia, meg lenne a Szentlélek, de valójában egyik sincs, csak Ő maga van mindkettőben és kész.


Na kicsit hosszú lett meg zavaros, de nem is a leírásom zavaros, hanem ez a problémakör.


Valaki magyarázza el, aki tanult teológiát, vagy pap, vagy bármi komolyabb tudása van a témában!


Köszönöm szépen!



2014. júl. 8. 17:14
1 2 3
 21/28 FCs ***** válasza:

A Katolikus Szentháromságról (2):

A Fiú személye a Szentháromságban

Amint Isten atyasága megtestesült Fiához való viszonyában mutatkozik legszemléletesebben, úgy a Názáreti Jézusnak az Atyaistennel szemben tanúsított magatartása mutatja meg legvilágosabban, hogy milyen értelemben tartja ô saját magát Fiúnak.

Szent Pál többször figyelmeztet, hogy istengyermekségünk nem születésünkkel adódik, hanem olyan ajándék, amit Jézus közvetítésével kapott az emberiség, és amelybe Jézuson keresztül kapcsolódik bele minden hívô ember. Ezért nevezi Pál Istent ,,Urunk Jézus Krisztus Atyjának'' (2Kor 1,3; 11,31; Ef 3,14). És azért mondja, hogy a Jézusba vetett hit által járulhatunk bátran és bizalommal Isten elé (Ef 3,12), továbbá ezért nevezi Jézust Isten ,,tulajdon'' Fiának (Róm 8,3.32; vö. Gal 4,4). Akárcsak a szentjánosi írások, amelyek ,,egyszülött'' fiúról beszélnek (Jn 3,16; 1,14.18; 1Jn 4,9).

Sôt már a szinoptikusok is vallják a lényegbevágó különbséget. Maga Jézus mondja, hogy ,,senki sem ismeri a Fiút, csak az Atya, s az Atyát sem ismeri senki, csak a Fiú, és az, akinek a Fiú kinyilatkoztatja'' (Mt 11,27; Lk 10,22). A gonosz szôlômunkásokról mondott példabeszédében Jézus Isten különleges választottai, a próféták fölé helyezi magát, mint fiút és örököst (Mk 12,1-12). Azt állítja továbbá, hogy a belé vetett hit karizmatikus erôt kölcsönöz, nemcsak azért, mert ô az Atya küldötte, hanem mert az Atya minden hatalmat a kezébe adott (Mt 11,27; 28,18), mert egyedül ô van birtokában Isten Lelke teljességének (Lk 4,18-21; vö. Jn 1,16), és mert benne érkezett el az emberekhez a rég várt istenország (Mt 12,28; Lk 11,20). Ô a törvény egyedüli hiteles magyarázója (Mk 2,23-27; 3,1-6 párh), ezért a mellette vagy ellene történô döntésen fordul az ember örök üdvössége vagy örök kárhozata (Mk 9,37; 10,17-22), sôt aki véglegesen ellene dönt, az már meg is ítéltetett (Mt 11,20-24; vö. Jn 3,18; 1Tesz 2,15-16).

A minőségi többlet végső oka abban rejlik, hogy a fiú maga is Isten

A Fiú istenségét a Szentháromság megtestesült második személye, Jézus Krisztus istenségének igazolásakor tárgyaljuk részletesen a krisztológiában, itt csak vázlatosan utalunk néhány szentírási lelôhelyre.

Szent Pál szerint Krisztus a láthatatlan Istennek látható képmása (2Kor 4,4; Kol 1,15), Isten dicsôségének és lényének fogható megjelenítése (Zsid 1,8). A képmás az Apostol gondolatvilágában nemcsak ábrázolást jelent, hanem olyan látható valamit, amiben benne foglaltatik és külsôleg is megtapasztalhatóan jut kifejezésre egy láthatatlan valóság. Ezért mondja Pál Jézust Istennek éppúgy, mint az Atyát (Róm 9,5; Tit 2,13), ezért állítja, hogy benne az istenség teljessége lakik (Kol 2,9), hogy benne Isten szolgai alakot vett magára és hasonlóvá vált az emberekhez (Fil 2,6-8), de szenvedése és megdicsôülése után Küriosz-szá, azaz olyan uralkodóvá lett, mint Jahve, akit görögösen Küriosznak szoktak szólítani. Mint ilyen fog eljönni ítéletre a világ végén (Tit 2,13-14).

Szent János evangéliuma tovább folytatja a Filippieknek írt levél második fejezetében megpendített témát: Jézus mint Isten már megtestesülése, sôt a világ teremtése elôtt létezett. A Logosznak mondott második Isteni személynek ezt a ,,préegzisztenciáját'' vagyis öröktôl fogva való létezését a krisztológia részletezi.

Ugyancsak Szent Jánosnál olvashatók Jézusnak ilyen kijelentései: ,,Én és az Atya egy vagyunk'' (Jn 10,30). ,,Az Atya bennem van s én az Atyában vagyok'' (Jn 10,38). ,,Minden, ami az Atyáé, az enyém is'' (Jn 16,15). ,,Aki engem látott, az Atyát is látta'' (Jn 14,9). ,,Én vagyok az alfa és az ómega (a kezdet és a vég) -- mondja az Úr, az Isten, aki van, aki volt és aki eljô, a Mindenható'' (Jel 1,8).

Ide vehetôk még Szent János evangéliumának a krisztológiában bôvebben tárgyalt ,,én vagyok-formulái''.

A fiúság tehát nem lehet az Atyának egy megnyilvánulási formája, mintha az Atya testesült volna meg Krisztusban.

Hiszen Krisztusnak az Atyától különbözô énje, az Atyától különálló személyisége van, továbbá az Atya küldöttének, elsôszülöttjének stb. tudja és nevezi magát. Például: ,,Senki sem ismeri a Fiút, csak az Atya s az Atyát sem ismeri senki, csak a Fiú'' (Mt 11,27). ,,Istent (az Atyát) nem látta soha senki, az Egyszülött Fiú nyilatkoztatta ki, aki az Atya ölén van'' (Jn 1,18). ,,Úgy szerette Isten (az Atya) a világot, hogy egyszülött Fiát adta oda'' (Jn 3,16). ,,Azért szeret az Atya, mert odaadom az életemet'' (Jn 10,17). ,,Amint az Atyának élete van önmagában, a Fiúnak is megadta, hogy élete legyen önmagában'' (Jn 5,26). ,,A tettek, amelyeket végbeviszek, maguk tanúskodnak mellettem, hogy az Atya küldött'' (Jn 5,36). Szent Pál szerint is Jézust az Atya mint Fiát küldte a világba (Gal 4,4).

Csak különálló személy lehet küldött, kaphat hatalmat, tehet tanúságot, mondhat ítéletet, lehet egyszülött, elsôszülött, igazi fiú, tulajdon fiú, és bírhat életet önmagában.

A Szentlélek személye a Szentháromságban

A Biliában a Szentlélek és az Isten lelke kifejezés nem minden esetben a harmadik isteni személyt jelöli, hanem Istennek személytelen szellemi, lelki erejére is vonatkozhat. Mint teremtô erô szerepel, a világ teremtésénél (Ter 1,2), mint természetfölötti karizmák éltetôje száll rá az egyiptomi Józsefre, a hetvenkét vénre, Sámsonra, Gedeonra, Saulra, a prófétákra. Késôbb a messiási javak foglalatának látszik Izajásnál (32,15; 44,1-3), Joelnél (3,1), Zakariásnál (12,10) stb.; és a jövendölések szerint fôképpen az eljövendô Messiásra fogja kiárasztani adományait (Iz 11,2; 42,1-4; 61,1). Az Újszövetség is nemegyszer úgy állítja elénk a Szentlelket, mint a Megváltótól hozott új életnek éltetô elvét, és ilyenkor nem látszik személynek, de nem biztos, hogy nem személy, hiszen kegyelem csak ott van -- mint a kegyelemtan részletesen bizonyítja --, ahol a Szentlélek megnyilatkozik.

Jézus arról beszél, hogy Lélekbôl kell újjászületnünk (Jn 3,6.8; vö. Tit 3,5), és az apostolaival közölt bűnbocsátó erôt is a rájuk lehelt Szentlélekkel azonosítja (Jn 20,22). Szent Pál szerint Isten szeretetét árasztja szívünkbe a Lélek (Róm 5,5; 8,14), megszentel bennünket (Róm 15,16) és a szentség gyümölcseit hozza létre bennünk (Gal 5,16-26), továbbá megerôsít és állhatatossá tesz (Ef 3,16; 2Tim 1,14). Az Apostolok Cselekedetei és az újszövetségi levelek fôképpen két szerepet tulajdonítanak neki: Jézus művét állandóan jelenvalóvá teszi, mint a tradíció alapja és garanciája, továbbá ennek érdekében rendkívüli karizmákat is folyósít (1Kor 12,4-11). Karizmáival találkozunk már a szinoptikusoknál. Így szállt le a Lélek Keresztelô Szent Jánosra anyja méhében (Lk 1,15), így jelentkezett a Keresztelô prédikálásában (Mt 3,11; Lk 3,16), az Üdvözítô megkeresztelkedésekor (Mk 1,10 párh), vitte ôt a pusztába (Mt 4,1) és irányította tevékenységeiben (Mt 12,18; Lk 4,14-18; 10,21).

A Szentlélek és az Isten lelke kifejezés az újszövetségben kifejezetten isteni személyre is vonatkozik

Szent Pál ismételten írja, hogy bennünk lakik a Szentlélek (pl. Róm 8,9-10; 1Kor 3,16). Ugyanezt a bentlakást állítja Krisztusról (Róm 8,10), tehát a Szentlelket egy sorba helyezi Krisztussal, akit viszont személynek tart. Hasonló párhuzamok: megigazultunk a Lélek által (1Kor 6,11), és megigazultunk Krisztusban (Ef 1,7; Gal 2,17); megszentelôdésünk a Lélek által van (1Kor 6,11; Ef 2,22), és megszentelôdtünk az Úrban (Ef 2,13); Isten szívünkbe küldi a Szentlelket, ahogy szívünkbe küldi a Fiút is (Róm 8,9-10).

A szinoptikusok, Szent Pál és Szent János egyaránt személyes tevékenységeket tulajdonítanak a Szentléleknek. Az alábbi cselekvô igék ui. személyre utalnak: tanítja az apostolokat (1Kor 2,13), arra tanítja, amiket az Atyától hall (Jn 16,13), szól belôlük (Mt 10,20 párh), küldi az apostolokat (ApCsel 13,4), összetartja a híveket (1Kor 12,12-20), a preszbitereket maga rendeli Isten egyházának elöljáróivá (ApCsel 20,28), ajándékokat osztogat a maga tetszése szerint (1Kor 12,7-11), közbenjár (Róm 8,26-27), megszomorítható (Ef 4,30) stb.

Sôt már az is személynek mutatja a Szentlelket, hogy sokszor határozott névelôvel van említve, különösen a János-evangélium 14-16. fejezeteiben. Méginkább, hogy a görögben semleges nemű Lélek (pneuma) fônevet az utalásokban hímnemű személyes névmás (ekeinosz = aki) helyettesíti (Jn 14,26; 15,26; 16,13).

Az újszövetség a Szentléleknek nemcsak személyességét, de Istenségét is állítja: isteni személy

A megváltásról szólva az Apostol körülbelül harminc helyen említi az Atyát a Fiúval és a Szentlélekkel együtt, és mindegyiküknek olyan tevékenységet tulajdonít, ami a teremtményekétôl különbözô, lényegesen isteni tevékenység.

Egyéb helyeken is találkozunk a Szentléleknek olyan tevékenységeivel, amelyeket teremtmény nem végezhet, csak Isten. Látja Isten mélységeit (1Kor 2,11), elvezet a teljes igazságra (Jn 16,13), elöljárókat választ (ApCsel 20,28), megmondja a jövôt (Lk 2,26; ApCsel 1,16), Jézussal egyenrangú ,,más'' Paraklétosz, azaz közbenjáró, közvetítô és segítô (Jn 14,16). Ezt mutatják az olyan fenti idézetek is, amelyekben a Biblia egy sorba helyezi megszentelô tevékenységét Krisztus megszentelô tevékenységével.

Kifejezetten vallja a Szentlélek istenségét Szent Péter, amikor így szól Ananiáshoz: ,,Hogy csábíthatta el szívedet a sátán, hogy be akard csapni a Szentlelket?... nem embernek hazudtál, hanem Istennek!'' (ApCsel 5,3-4). Szent Pál ilyen kifejezéseket használ: ,,Istentôl eredô Lélek'' (1Kor 2,12), ,,az Úr ugyanis Lélek'' (2Kor 3,17). Ide vehetô még: ,,Isten szólt a próféták útján'' (Zsid 1,1), és: A Szentlélek szólt a próféták által (2Pt 1,21).

A Szentlélek az Atyától és Fiútól különböző személy

Mert amikor a Szentlélek a küldött, akkor az Atya vagy a Fiú a küldô; amikor a Szentlélek adomány, akkor hol az Atya, hol a Fiú, hol mindketten az adományozók. Ám küldd és küldött, adomány és adományozó nem lehetnek azonosak. -- Továbbá az Atya Lelkének, máskor a Fiú Lelkének mondja az Írás, tehát nem velük azonos valaki. -- Az ún. szentháromsági formulákban (lásd alább) mellérendelô felsorolásban van az Atyával és a Fiúval (pl. kereszteljetek az Atyának és a Fiúnak és a Szentléleknek nevére (Mt 28,19). Ez a mellérendelés részben egyenrangúságát, részben különbözôségét mutatja. -- A Fiútól való különbözôségét abból is látjuk, hogy akik az efezusi egyházban Jézus nevére megkeresztelkedtek, Jézusban ugyan részesedtek, de nem vették még a Szentlelket (ApCsel 19,5-6).

2014. júl. 9. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/28 FCs ***** válasza:

A Katolikus Szentháromságról (3):

A szentháromsági személyek egysége

Az újszövetségi Szentírás az Atyát, a Fiút és a Szentlelket Istennek mondja, külön-külön isteni sajátosságokat állít mindegyikükrôl, ennek ellenére következetesen kitart az ószövetségi monoteizmus mellett. Ennek a monoteizmusnak jelszavát, Mózes figyelmeztetését, maga Krisztus is megismételte: ,,Halld, Izrael: Az Úr, a mi Istenünk, az egyetlen Úr'' (Mk 12,29). Szent Pál, aki annyira hangoztatja Krisztus istenségét, hogy a múlt századi racionalisták megvádolták, mintha Jézus emberségét nem ismerné, így ír: ,,Tudjuk, hogy Isten csak egy van. Igaz, beszélnek istenekrôl, az égen és földön, ... nekünk mégis egy az Istenünk'' (1Kor 8,4-5).

A három személy egységére mutat tevékenységük azonossága is. Így a teremtés hol az Atyának (Mt 11,25 párh; 1Kor 8,6), hol a Fiúnak (Jn 1,3; Kol 1,16; Zsid 1,10), hol a Szentléleknek (Zsolt 33,6) műveként van feltüntetve; a próféták sugalmazása egyszer az Atyának (Zsid 1,1), máskor a Szentléleknek (2Pt 1,21) tevékenysége; a megszentelés felváltva mind a háromnak van tulajdonítva (1Tesz 5,23; ApCsel 13,39; Róm 15,16). Az ún. keresztelési parancs (Mt 28,19) görög szövege szerint az Atya és a Fiú és a Szentlélek ,,nevére'' (eisz to onoma) kell keresztelnünk. Mivel a név a zsidóknál a lényeget jelentette, a mellérendelô felsorolás és az egyes szám használata itt is a közös lényeget sejtetik. Ugyanígy Jézus kijelentése: ,,Én és az Atya egy vagyunk'' (Jn 10,30), ami a szövegösszefüggés szerint nem egyetakarásra, vagyis erkölcsi azonosságra vonatkozik, hanem az isteni lényeg és ebbôl kifolyólag az isteni tevékenység azonosságára. Így értették a zsidók is, akik meg akarták kövezni, mert Istenné teszi magát. Ô pedig nem tagadta, hanem arra utalt, hogy az Atya tetteit viszi végbe, az Atya benne van, és ô az Atyában (33-39 versek).

Az üdvtörténet szentháromsági formulái

Hogy a Szentháromság titka milyen fontos szerepet töltött be már az ôskeresztények vallási életében, az újszövetségi szentírási könyvekben olvasható ún. szentháromsági formulák mutatják. Ezeknek két csoportját szokás megkülönböztetni.

A legrégebbiek egyszerűen felsorolják a Szentháromsági személyeket anélkül, hogy magára a titokra valamiképpen reflektálnának:

Szent Pál így köszönti a korintusiakat: ,,Urunk, Jézus Krisztus kegyelme, Isten szeretete és a Szentlélek közössége legyen mindnyájatokkal!'' (2Kor 13,13). Krisztust nyilván azért veszi elsô helyre az Apostol, mert ôt hirdette elsôsorban, ôt mutatta be mint a keresztények Istenét, róla írt legtöbbet a levelében. -- Szent Péter elsô levele így üdvözli olvasóit: ,,Akiket az Atyaisten elôretudása birtokában kiválasztott a Lélek megszentelô erejébôl az engedelmességre és a Jézus Krisztus vérével való meghintésre. Kegyelemben és békében bôven legyen részetek!'' (1Pt 1,2). -- Az elsô keresztények tehát annyira hittek Isten hármasságában (ugyanakkor, amikor a monoteizmushoz is ragaszkodtak), hogy ünnepélyes köszöntéseikbe is belevették.

A formuláknak ebbe az elsô csoportjába sorolhatók az olyanok, amelyek a három isteni személyt valami más tanítással kapcsolatban mellesleg említik, de szerepüket nem elemzik, mert ismeretüket feltételezik. Ilyen formában beszél Szent Pál a karizmákról (1Kor 12,4-6), ilyen formában buzdít az igazi keresztény örvendezésre (Ef 5,20), ilyen formában foglalja össze az üdvözítés nagy örömhírét: ,,Krisztus révén van mindkettônknek szabad utunk az egy Lélekben az Atyához'' (Ef 2,18; vö. 1Kor 6,11; 2Kor 1,21-22; Róm 8,9-11.15-17; Ef 3,14-17; Tit 3,4-6; Zsid 9,14).

Második csoportba azokat a formulákat sorolhatjuk, amelyek már némi reflexiót is tartalmaznak:

Amelyekben az ôsegyház valamilyen formában már tanítást is akart közölni a Szentháromságról.

Több mai egzegéta úgy véli, hogy Jézus keresztelési parancsa (Mt 28,19) nem tartozik az ,,ipsissima verba Christi'' közé, hanem a krisztusi szándékot a Szentlélek irányításával magyarázó ôskeresztény közösség adta volna ezeket a szavakat Krisztus ajkára. Kétségtelen, hogy a három személynek mellérendelô felsorolása már utal egyrészt személyi különállásukra, másrészt egyenrangúságukra, harmadsorban pedig istenségükre. Annál inkább, mert a név említése a korabeli vallásokban azt jelentette, hogy a keresztelendô az illetô istenség tiszteletére kötelezi magát és az ô oltalma alá kerül. Ennek mintájára alkotta volna meg -- egyes egzegéták szerint -- az ôskeresztény közösség ezt a keresztelési parancsot, amelyik azzal, hogy ,,neveire'' helyett ,,nevére'' keresztelt, a három személy egységét külön is hangsúlyozni kívánja.

Szintén a keresztelési szertartással hozzák összefüggésbe egyes hittudósok Jézus megkeresztelkedésének történetét (Mk 1,10-11 párh). Itt ugyanis mind a három isteni személy úgy szerepel, mint a keresztség szentségében, ahol gyermekévé fogad bennünket a mennyei Atya a Szentlélekben, ahogy Jézust Szentlélekkel felkent Fiának nyilvánította ebben a jelenetben. Ezen az üdvtörténeti mondanivalón túl azonban kevés egyéb mondanivalója van ennek a történetnek, mert nem látszik világosan a Szentlélek személyessége, továbbá hármuk természetének azonossága.

Lehetséges, hogy az angyali üdvözlet (Lk 1,35) is az elsô húsvét utáni értelmezésbôl származik. Itt a mellérendelô felsorolás miatt külön személynek látszik a Szentlélek, a Magasságbeli és a születendô Isten-Fia. Istenségük és lényegbeli azonosságuk azonban nem vehetô ki pontosan.

Hasonlóképpen három valaki szerepel Jézus utolsóvacsorai búcsúbeszédében: ,,Én meg majd kérem az Atyát, és más vigasztalót (Paraklétoszt) ad nektek: az Igazság Lelkét'' (Jn 14,16). A Fiút az evangélium az Atyával egylényegűnek bizonyította, a Szentléleknek a Fiúval való egylényegűsége pedig részben a ,,más Paraklétosz'' szerepbôl, részben a búcsúbeszédben megelôzôleg és késôbben olvasható isteni tevékenységeibôl következik. Ha viszont egy a lényegük, akkor mind a három Isten. A szentháromsági formulák közül -- mint látjuk -- ez a formula tartalmazza a legfejlettebb bibliai trinitológiát, ami nem meglepô, ha arra gondolunk, hogy a Biblia teológiai reflexiója Szent János korában érte el tetôpontját.

Szeretettel és imákkal.

2014. júl. 9. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/28 A kérdező kommentje:

Kedves 17-es!


Személyesen ismerek jehovistákat, nem egyet, és az utcánkban is laknak, őket is személyesen ismerem. Azt az erőszakos és másokat lenéző mentalitást amit eddig mindegyiktől tapasztaltam, nem tudom jó szemmel nézni és tolerálni. Persze majd biztos azt mondod, hogy nem ilyenek vagytok, de sajnos igen. :( Erőltetve terjesztitek a szektátokat, és kiforgattátok a keresztény hitet és ami tetszett benn hagytátok ami nem azt nem, ami fontos azt kiemelitek, ami szerintetek nem azt nem emlegetitek, ami pedig valamiért ellenszenves nektek azt tagadjátok, félremagyarázzátok és próbáltok másokat is félreinformálni, manipulálni. Emiatt vagyok rosszul a szektátoktól. Minden évben x alkalommal megindul a térítési mánia nálatok. Megkapjátok a kis csomagotokat, ilyen olyan szórólap meg miegymás, és a kijelölt helyekre mentek házalni. Én mindig elbeszélgetek a térítőitekkel, és mindig oda lyukadunk ki, hogy hablaty hablty hablaty, beszélnek mindenfélét, de a bibliát nem ismerik rendesen, mégis hivatkoznak rá, meg erősködnek, hogy szó szerint veszik stb. közben meg egy vitában ellentmondásba keverednek saját magukkal, mert felét ismerik felét meg nem, és azt is rosszul, vagy direkt máshogy próbálják magyarázni.

Jehova tanúi házról házra prédikálnak, sem nekem, sem másoknak többnyire nincs erre szüksége, senkit nem lehet és nem is szabad meggyőzéssel rábeszélni egy szektára, vagy más vallásra, mert így ez már politika, és Isten és Jézus sem politikus, az embereknek meg van szabad akarata.


Ami pedig a Bibliára alapított szektát illeti, nos egy Biblia válogatás az amire valójában a szekta épül. Ezt a válogatást meg egy testület tálalja a jehovista szektatagok felé, ők, akiket rabszolgáknak hívnak, mondják meg mi az ami kell a Bibliából és mi az ami nem. Ezt a válogatott "igazságot" aztán a rabszolgák szétterjesztik a hívők között, akik ezt vakon el kell hogy higgyék, mert ez a dolguk, és nem gondolkodhatnak.

A Jehovisták történelmük alatt számos alkalommal variáltak ezeken az "igazságokon" avagy doktrinákon, kényük kedvük szerint, és persze a Jehova utasításai mgé bújva indokolják ezeket, hát persze....

Tudom tudom, most jön a beseggelt válasz amit minden jehovista akit téríteni küldenek kívülről fúj és ezzel védekezik az ilyen módosítások szóba hozásánál:


„Az igazságosak ösvénye azonban olyan, mint a hajnal világossága, mely egyre világosabb lesz a teljes délig. A gonoszok útja pedig olyan, mint a sötétség; nem tudják, miben botlanak meg szüntelen.”


blábláblá.... kifogásnak elég gyenge..


Jézust nem ismeritek el az Atyával egylényegű teremtetlen Istennek, hanem teremtménynek mondjátok akár egy angyalt vagy Isten más teremtményét. A Szentlélek Istent ugyancsak nem ismeritek el Istennek, csak személytelennek, és ráadásul még lekicsinylően kis betűvel is írjátok "szent szellem".

Ami a legnevetségesebb elképzelés, és tényleg nevetséges, ha sértő hogy annak tartom ha nem, akkor is, az az, hogy szerintetek Istennek helyhez kötött "teste" van, fenn az égben vagyis a mennyekben, ami szerintetek egy hely... hát ez tényleg nevetséges. Isten mindenhol van, Isten jelen van minden atomban és minden részecskében, jelen van bennünk és a tárgyakban is, a szélben, a patakban, az erdőben és a napsütésben is, a szívünkben és a lelkünkben is, még a gonoszok lelkében is, a gyilkosok lelkében is, mindenhol jelen van, nincs helyhez kötve, és a mennyek nem egy meghatározható hely! Elég óvodás felfogás lenne ha azt hinnénk el amit ti hisztek erről. Ez nem sértegetés, az sértegetés, hogy egy lapon említitek a kreált szektátokat az ősi keresztény hittel, Isten és Jézus Krisztus által lapított egyházzal (és nem az intézményi Egyházról beszélek, hanem a lelki Egyházról, az immateriálisról!)


Ami felháborító, hogy Jézust teremtett lénynek tekintitek, sőt összemossátok még Mihály arkangyallal is, ne ez már tényleg gáz...


Azokra az apróságokra már ki sem térek, hogy szerintetek Jézust nem keresztre, hanem oszlopra feszítették fel. Ez még történelmi szemszögből nézve is hülyeség, ismert a római kivégzési módszer és akkoriban és azon a területen keresztet használtak, bebizonyították már nem egyszer.


A következő hülyeségetek a feltámadás kapcsán. Jézus szerintetek nem feltámadt, a teste nem kelt életre újra, hanem az Atya eltüntette és Jézus lélekként támadt fel.

Aztán lélekként jelent meg itt ott szerintetek, majd újra testet öltött???? És csak ezután találkozott az apostolokkal már testben. Sehol nem írnak olyat Jézusról, hogy szellemként támadt fel, vagy átment a falakon stb. aztán meg újra teste lesz stb. Amúgy is, minek eltüntetni a testét amin a sebhelyek voltak, majd újra létrehozni azt ugyanúgy lemásolt sebhelyekkel, majd újra eltüntetni mikor végleg felment a mennybe? Ez nettó hülyeség, én nem tudom ezt honnét találtátok ki, de Isten nem hülye, nem bonyolít ilyesmit, főleg nem ilyen hülyén. Jézus keresztről levett teste feltámadt úgy ahogy volt és kész. Abban a feltámadt testben volt még a Földön, majd elhagyta a Földet és felment a mennybe. A teste akkor nyilván tényleg eltűnt.


Szerintetek 1914-ben született meg Isten Királysága. :D

Miért pont akkor? Ezt ki találta ki? :D Jó tudom, Dániel könyve, meg próféciák blbábláblá, ez nagyon gáz így...


Ennél már csak a következő jobb:

Jézus Krisztus 1919-ben körbenézett, és úgy találta, hogy csak egy embercsoport tevékenykedik neki tetsző módon. És akkor azt mondta, hogy ezek lesznek a "hű és értelmes rabszolga" csoport vagy osztály..... mi van? Ti halljátok is amit hablatyoltok? :D


Várjál, nincs vége a hülyeségek sorának!

Tényként hiszitek, hogy Isten i. e. 4026 őszén teremtette az első embert, Ádámot. :D Pontosan akkor, nem 4025-ben nem 4027-ben hanem pontosan 4026-ban és nem tavasszal, nem télen, hanem ősszel! :D Ezt hogy sikerült kiszámolni??? :D

Amúgy azt teljesen hagyjátok figyelmen kívül, hogy emberi maradványok léteznek, kézzel fogható és mérhető módon melyek ennél régebbiek, de sebaj, ezzel ne foglalkozzatok! :D


Abban sem hisztek, hogy a halál után az ember személyisége, a lélek megmarad, hanem valami álomszerű állapotról hadováltok, meg arról, hogy nincs az embernek olyan lelke ami túlélhetné a halált. Hát ez totál kiforgatja az Isteni tanítást, és a Bibliai tanítást!!! itt teljesen ellentétes dolgot vallotok a Bibliában leírtakkal!!!


Mondjuk nem nehéz ellentmondani annak, ami a Biblia, mert amit ti Bibliának hívtok és használtok az nem a valódi Biblia, hanem a saját összeollózott könyvetek, a "Szentírás Új Világ fordítása". Ez nem a Biblia! Ezt egy jahovista bizottság kreálta a héber, arámi és görög bibliákból merítve, kiválogatva vagy ki tudja hogyan átköltve kiszínezve, újraértelmezve. Ez nem a Szent Biblia! Ez nem is létezett 1950 előtt, akkor jelent meg először, úgyhogy nem a Biblia!


Ami a legszánalmasabb, hogy a vezetőtök okkult számításokból merítve a piramidológiát használva alkotta meg a szektátok legfőbb alapgondolatait. Mindeközben elvileg elítélitek az okkultizmust. Hát ez elég vicces :D


+ vicces dolgok:

nem jártok el szavazni választásokkor, mert az szerintetek bűn! :D

A 2000-es évig nem adhattatok és kaphattatok vért, mert az is bűn volt :D Gondolom túl sok jehovista halt meg emiatt a baromság miatt és ezért fogtatok egy radírt és egy sort kiradíroztatok a "bibliátokból" :D

Gyávák vagytok, katonai szolgálatot nem vállatok, vagyis ha támadás érné az országot, akkor rátok nem számíthatnánk, mert hát nektek védeni a hazát az bűn. Milyen kényelmes... :D

Nem tilos (még jó, mondjuk jobb lenne ha az lenne), de nem ajánlott nem Jehova tanúival barátkozni vagy közelebbi kapcsolatot ápolni. Persze de téríteni azt bezzeg szabad.. :D Nekem már ez túl szoros kapcsolat tőletek...

Születésnap, névnap, egyéb egyházi ünnepek ünneplése tilos! :D Gratulálni születésnapra tilos!!! Ajándékot adni, jaj, az meg már mindennek a teteje, azt nem szabad, az bizony bűn a javából szerintetek!! :D

Szerintetek az ENSZ a jelenések könyve alapján a Sátán/Fenevad műve, de azért az simán belefér, hogy jópár évig (1992-2001) a New York-i Őrtorony Társulat az ENSZ tagja volt. :D


A vicces után jöjjön a társadalmilag is felháborító dolog:


A bűnpártolás nálatok nem bűn!

Akár súlyos bűnök esetén sem. Pl.pedofília, emberölés. Nálatok ez nem kötelező, felmentésetek van a törvény által meghatározott bejelentési kötelezettségtől!


stb stb. sokáig lehetne folytatni, akinek van szeme láthatja mennyire kreált és ellentmondásos és sunyi szektáról van szó, sajnos. :(


Persze tudjuk, mi tévedünk és csak ti 144000-en juttok fel a mennybe mi meg majd legfeljebb lehetünk juhok a földön, talán. :)


Ne csodálkozzatok, hogy a keresztények inkább pont a ti szektátokat tekinti a Sátán művének. :(

2014. júl. 10. 00:22
 24/28 anonim ***** válasza:

Szóval, Az atya, a fiú és a szent szellem egy test, ennek a testnek a neve: Isten. Jézus mondogatta is amúgy, hogy ő és az atya egyek. Dávid is mondta, hogy "mondá az úr az én uramnak, hogy ülj az én jobbomon, a királyi trónra míg ellenségeid zsámojul vetem a te lábaid alá." Ezékiel könyvében is, az urat 3 néven említi meg.

1. Vajjómer Éláj Hasém, vagyis: Ámár Adonáj ( Ezékiel 37,3 )

2. Simú Dövár Hasém, vagyis: Dövár Adonáj. ( Ezékiel 37,4 )

3. Dövártí vöászítí,Nöúm Hasém, vagyis: Nöúm Adonáj. ( Ezékiel 37,14 )


Még sok helyen ír a biblia szentháromságról, amúgy ez nem a katolikusok kitaláltsága, ez tény, én sem vagyok katolikus. zsidó vagyok


Remélem érthetően magyaráztam el, hogy a test (ISTEN) három intelligens személyből épül fel. Úgy van ez, mint mikor a férfi és a nő össze házasodik, és egy testé válnak. Nem folynak egybe, hanem egy egységgé válnak.

Az atya a fiú és a szent lélek külön álló személyek, de egy egységbe tartoznak.


Remélem érted!!! ha még olvasod egyáltalán.. ha pedig nem érted, akkor Adonai segítsen neked!

2015. jan. 24. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/28 anonim ***** válasza:
Előző vagyok! A Jehovistákkal kapcsolatban nekem is vannak tapasztalataim... az osztálytársaim is azok, és ha kérek tőlük valamit, akkor elég lenézően adják oda, ha ők kérnek tőlem, én akkor is oda adom nekik, ha szórakoztak velem előtte... ugyanis 8.osztályba járok, és ők 14 évesek, de úgy viselkednek mint valami ovodás, persze a bibliát be nem tartják, csak a jehova tanús fő dogmát, mely szerint ők hatalmas lények... az egész osztály utálja őket, bár engem jobban... nem teszek semmit, azt sem tudják ki vagyok, csak ha látnak már fejbelőnének... pedig én nem vagyok jehovás...
2015. jan. 24. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/28 anonim ***** válasza:

Akik nem fogadják el az Igazságot,azt,hogy Jézus Krisztus testben megjelent Isten,azoknak Isten megengedi,hogy a hazugságban higgyenek.

Akik Krisztusba vetett hit által újjászületttek csak azok ismerik fel a Biblia alapján, hogy van: Isten az Atya,Isten a Fiú,és Isten a Szent szellem,és ez a három egy Isten.

Hogyan lehetséges ez ? nem tudom ,és a Biblia sem magyarázza el ,egyszerű en csak kijelenti az ígében ,és én elhiszem.És hála Istennek ,még nagyon sokan elhiszik.


Sajna a jehova tanúival nem lehet párbeszédet folytatni,mert csak azt ismételgetik amit beléjük tanítottak.

2015. jan. 26. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/28 anonim ***** válasza:
Kedves kérdező, hogy ki mit tekint erőszakosnak az egy dolog a válaszoddal, te viszont jól megmutattad a sakát mentalitásodat ami teljesrn jellemző a katolikus egyházra, ha valakit lenéznek és gúnyolódnak rajt azok pont mi vagyunk ezt már a kehovistázással is kimutattad, az meg, hogy fáj egyeseknek az igazság az már nem a mi bajunk, sem pedig az, hogy ti ezt lenézésnek tekintitek. Nem mi gyiljolruk le a saját hittársainkat és áldottuk meg a fegyverekkel amikkel ezt megtették. Ideje lenne alaposabban utána járni a dolgoknak nem pedig forrás anyag nélküli hitwhagyott vodeókra alapozni. Akkor ráébredhetnél az igazságra. Az unalom unásig unt rágalmakra meg inkább nem is reagálok.
2018. ápr. 24. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/28 anonim ***** válasza:
Egyenlőre ti hisztek olyasmiben amire magyarázatot sem találtok csak mert valaki rá mondta valamire hogy az az. Nem lehet párbeszédet folytatni mert nem is akartok.
2018. ápr. 24. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!