Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mit akar tanítani a Biblia a...

Mit akar tanítani a Biblia a lukács 11:27-28 ban?

Figyelt kérdés
Jézusnak mondják, és Jézus mondja: "boldog az a méh, amely hordozott téged, és azok az emlők, amelyet szoptál." "inkább azok boldogok, akik halják az Isten szavát, és megtartják!" ez hogyan lehetséges? Jézus nem imádta szentként Máriát?
2010. jan. 9. 14:45
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
Bocsánat, de Jézus Krisztusban én is áldott vagyok, és szent is vagyok. Áldott azért mert Isten áldása van életemen, szent pedig azért, mert Isten elkülönített magának, az életem neki van szentelve. Pál apostol a Korintusban élő szenteknek írja a levelét, majd nem győzi őket inteni, mert annyi mindent csinálnak rosszul. És még is szenteknek hívja őket a Biblia. Még sem imádkozik senki hozzájuk, nem is lenne értelme, mint ahogy Máriához sincs, semmilyen Igei alapja nincs, csak ha néhány Igét kicsit kiforgatunk a cél érdekében. Ez mit sem vesz el Mária érdeméből, aki egy nagyon nehéz szolgálatra mondott igent, és nagyon hűségesen végigjárta azt az egyáltalán nem könnyű utat. Én mindig közvetlenűl az Atyához, vagy közvetlenűl Jézushoz szoktam, ehhez minden lehetőségem adott, kevesebbel miért érném be?
2010. jan. 9. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:
Mária Szüzessége csak addig volt fontos, amíg Jézus megfogant. Ehhez a Biblia ragaszkodik, de csak azért, hogy tudhassuk, Jézus több és más mint a többi ember. Utána már nyugodtan élhetett normális házas életet Józseffel, nyugodtan születhettek közös gyermekeik, csak és kizárólag az a fontos, Hogy Jézus fogantatásánál nem játszott szerepet a férfi nemző ereje. Miért kell úgy tenni, mint ha a szexualitás bűn lenne a házasságon belül? Azt Isten adta, és a házasságon belül az Ő áldása van rajta. Mária és József teljesen normális emberek voltak, teljesen normális házasságban éltek, teljesen normális, hogy éltek szexuális életet, és ebből teljesen normális módon születtek gyerekeik, akik Jézus féltestvérei voltak. Abban az időben még nem volt divat az egyke, az már csak mai szokás.
2010. jan. 9. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:

kérlek olvasd el ezeket:


[link] Mária örök szüzessége


[link] Imádkozni a szentekhez

2010. jan. 10. 04:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
Csak ige helyet írj, mást nem fogadok el, még a saját református egyházamon belül se. Egy testvérem gondolkozott, megkeresztelje-e a gyerekét vagy sem. Adtak neki egy könyvet, ami a gyermek keresztség mellett szolt. A barátom elolvasta, és ennek a könyvnek az elolvasása győzte meg, ne keresztelje meg a gyermekét. Nekem is csak a két első gyermekem van megkeresztelve, mert akkor még nem hittem Isten létezésében. Két gyermekem született a megtérésem után, de nem lettek megkeresztelve, mert akkor már olvastam a Bibliát, tudom mit tanít, és nem érdekel, hogy a református egyház mit tanít, én a Bibliához ragaszkodom. Bár hitemet a református egyházban élem meg. De ami nem Igei az nem az és kész.
2010. jan. 10. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:

Ezek a nagyon okos linkek annyi hülyeséget tudnak össze hordani.

A Biblia tisztán leírja,hogy voltak még Jézusnak tesvérei,és nem csak fiú ,hanem lány tesvére is.Nem tudom,hogy ki szerkeszti ezeket de jobb lenne ha utána nézne,mielőtt megszerkeszt egy ilyen hazug oldalt!

2010. jan. 10. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:
szégyen, hogy ilyenek tartozhatnak a református egyházba...
2010. jan. 10. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim ***** válasza:

Jézust testvéreivel kapcsolatban olvassátok el ezt:

[link]

[link]


A "testvér" a keleti nyelvekben s a Szentírásban nagyon gyakran unokatestvért, vagy általában rokont is jelent. Máté ugyan (13, 55) Jakabot és Józsefet, Simont és Júdást mint "Jézus atyjafiait" említi, és "Jézus nővéreiről" is beszél (13, 55 k), de ugyanő alább más Máriát említ a kereszt alatt, mint "Jakab és József anyját" (27, 56), aki Szent János evangélista szerint nem Szűz Mária volt, hanem Kleofás (görögösen Alfeus) felesége és Szűz Mária rokona. Az említettek tehát Jézus rokonai voltak, de semmiképp sem Jézus igazi testvérei; maga a biblia tanúsítja ezt. Egyébként, ha Jézusnak igazi testvérei lettek volna, érthetetlen lenne, hogy a kereszten haldokló Jézus nem valamelyik testvérének, hanem az idegen Jánosnak oltalmába ajánlotta volna édesanyját.


Jézus testvérei, az Úr testvérei, rokonai: a mai szóhasználat szerint Jézus unokatestvérei. - Az ÚSz 7 különböző összefüggésben említi Jézus testvéreit (Mk 3,31-35; Mk 6,3; Jn 2,12; 7,3; ApCsel 1,14; Gal 1,19; 1Kor 9,5). Egyes atyák (Alexandriai Kelemen, Órigenész, Efrém stb.) és a K-i egyh-ban ma is sokfelé úgy magyarázzák, hogy Jézus testvérei alatt József első házasságából való gyermekeit kell értenünk. E nézet a tört-ileg értéktelen →Jakab ősevangéliumból merít, s nincs összhangban Mt 1-2-vel és Lk 1-2-vel. A nem kat. egzegéták majdnem kivétel nélkül József és Mária gyermekeire gondolnak, akik Jézus után születtek. Az ÚSz-ből és Hegeszipposz írásaiból kitűnik, hogy unokatestvérekről, rokonokról van szó. Nem gondolhatunk fiatalabb testvérekre; Mária részvétele a húsvéti zarándoklaton a 12 éves Jézussal nem lenne magyarázható, ha még kisebb gyermekeit kellett volna gondozni. Azután az az erőszakos föllépés Jézussal szemben, amit Mk 3,31-35 és Jn 7,2-5 említ, K-en fiatalabb testvérek részéről elképzelhetetlen. Ha pedig idősebbek voltak, nem lehettek Mária gyermekei. Az evang. sehol sem említi József és Mária gyermekét, csak az emberek emlegetik úgy, mint József fiát (Jn 6,42), ill. Mária fiát (Mk 6,3). Jézus a kereszten János ap-ra bízza anyját, s ez érthetetlen volna, ha lettek volna gyermekei. A szemita nyelv hatására a gör. adelphoszt is használják tágabb értelemben a törzs tagjainak megjelölésére, s erre profán emlékeink is vannak. Mt 1,25-ből (József addig nem ismerte meg feleségét, amíg világra nem hozta fiát) nem lehet bizonyítani, hogy utána házaséletet éltek volna. A kifejezés csak a szűzi fogantatásra vonatkozik, nem pedig a jövőre, mint a hasonló helyek. Máté Iz 7,14-re hivatkozva a szűzi fogantatást bizonyítja, s másról nem is akar beszélni. A Lk 2,7: említett „elsőszülött” sem bizonyít semmit, mert az elsőszülöttre törv-es előírások vonatkoztak, függetlenül attól, hogy utána voltak-e még testvérei. Továbbá az a Jakab és József, akiket Mk 6,3 első helyen említ, egy másik Mária fiai. Mk 15,40 ugyanis azt írja, hogy a kereszt alatt, a többi asszony között ott volt Mária, az ifjabb Jakab és József anyja. Máté (27,61; 28,1) ugyanezt az asszonyt a „másik Mária” névvel illeti. Ha tehát Jakab és József nem Mária fiai, akkor az utána következők még kevésbé. A másik kettőről, Simonról és Júdásról Hegeszipposz állítja a 2. sz. közepén, hogy egy Kleofás nevű ember fiai voltak, aki maga Józsefnek, Mária férjének testvére volt. Ha tehát a Márknál felsorolt Jakab és József, Simon és Júdás rokoni fokozatát nem is lehet pontosan megállapítani, annyi bizonyos, hogy nem voltak József és Mária fiai. A törzsi szervezet ffi tagjait a szemita nyelvekben gyakran nevezik testvéreknek. Úgy látszik, József korán meghalt, hiszen a 12 éves Jézus tört-e után nem hallunk róla. Akkor pedig Mária és Jézus megélhetés céljából a közvetlen rokonsághoz kapcsolódott, s így a „testvérek” kifejezés még jobban rajtuk maradhatott. Az ap. Egyh. is átvette ezt a nyelvezetet.

2010. jan. 11. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 A kérdező kommentje:

vajon bálványimádás-e ha halott hozzátartozóm képét kiteszem a falra? nem. akkor az miért az, ha ugyanezt szűz mária képével teszem? azért, mert hozzá imádkozol is, kérsz is, és le is térdelsz előtte. sőt,a kép csak kitalált kép, tehát valójában egy kitaláció, épp ezért a mögötte meghúzódó emberi tant követsz. ezért. máté 4:10

"hiába imádnak engem, mert emberek parancsait tanítjék tanokként" máté 15:9

2010. jan. 11. 14:04
 19/24 anonim ***** válasza:
A lelki pásztorom nem szégyenkezik miattam, pedig egyszer megkérdeztem tőle: Tiszteletes Úr! Akik elkárhoznak azokat ki temeti, mert akit Tiszteletes Úr temet, az mind a menyben van! Tudod mit mondott? Állj oda és mond meg te a gyászoló családnak az igazat!
2010. jan. 11. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:

Máriát tiszteljük, ha szent képei iránt tisztelettel viseltetünk. Miként viseltetünk tisztelettel Mária képei iránt? Ha az utcákon vagy utak szélén felállított képei előtt illendően kalapot emelünk, egy kis röpimát elrebegünk, ha a templomban vagy otthon szemléletébe merülve ájtatos elmélkedésekre gerjedünk, ha szobáink falát nem valami mezítelen festményekkel, hanem példának okáért Mária-képpel ékesítjük, ha képei előtt térdre hullva buzgón imádkozunk.

De vajon nem bálványimádás-e ez? Nem, mert a kép előtt imádkozva, nem magát a fa, kőszobrot, vagy vásznat imádjuk, hanem igenis azt, kit a kép ábrázol, s ha csak szentet, vagy Máriát ábrázol, úgy az ábrázoltat csak tiszteljük. A tisztelet soha nem az életnélküli tárgyra vonatkozik.

Schubert, hírneves protestáns művész önéletiratában egy találkozását beszéli el bizonyos szerzetes-atyával Münchenben. „Most is előttem a képe azon szerzetes férfiúnak, kit a kolostor melletti kertbe léptemkor, a szenvedő Krisztust ábrázoló fölséges kép előtt leborulva láttam. «Tisztelendő atya! ez valóban fölséges festmény.» – «Igenis – felelé – fölséges, de sokkal fölségesebb az, akit ábrázol.» – «S mért nem fordul hát egyenesen az eredetihez?» – kérdém. «Kegyed úgy látszik protestáns. A művész ezen festménnyel csak képzelő tehetségemet gyámolítja. Midőn a kép előtt imádkozik a katolikus hivő, lelke azzal társalog, kit a kép eléje ábrázol. Avagy imádkozhatik-e kegyed anélkül, hogy lelki szemei előtt kép ne lebegjen? S nem jobb-e, hogy a művész ecsetje fessen szemünk elé ily képet, miszerint a gyarló képzelődés annak szemlélete által segíttessék?»” Schubert azzal végzi elbeszélését, hogy ő erre mit se tudott felelni. Igen, Máriát, az igazi, a mennyben székelő királynőt tiszteljük akkor, midőn képe szemléletébe merülve segitjük képzeletünket, őhozzá röpítvén a dicsőítés, a tisztelet imájának szavait. A kép emeli a buzgalmat s azért mondom én, hogy Mária képeinek tisztelete által is kegyeletünket mutatjuk ki iránta, minthogy ezáltal csak odacélozunk, hogy áhítatunk minél buzgóbb legyen. Mert ki nem érzi, hogy az ima sokkal bensőbb szívből jövőbb, ha képre függesztett szemekkel végezzük, mintha semmi áhítatra keltő tárgy sincs közelünkben? Ezért szoktak a szentek képeire függesztett szemekkel imádkozni. Oh! mily áhítatra gerjedt szent Teréz, valahányszor a feszületre emelé tekintetét! Alcantarai szent Péter a Boldogságos Szűz csodatevő képe előtt szokott imádkozni, az angyalok Nagyasszonyáról nevezett zárdában. S valahányszor a képre nézett, mindannyiszor oly lángra gyulladt szeretete, mely szívét mintegy felemészté és annyira hatott rá, hogy szeretete vért sajtolt arcára. Ime, mily buzgóságra segítenek minket a képek!

2010. jan. 12. 05:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!