Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Római Katolikusok szerint...

Római Katolikusok szerint konkrétan mi az üdvkérdés? Mi az (a minimum) amin a Római Katolikusok szerint áll vagy bukik az üdvösségünk?

Figyelt kérdés

Pl.

Ha egy katolikus nem végez szentgyónást, de vannak súlyos bűnei, akkor a katolikus nézet szerint azon múlhat az üdvözülése?

Miközben a protestánsok pedig teljes mértékben elutasítják a katolikusoknál ismert szentgyónást?


Ha nem mindig tartja meg a vasárnapot, tehát nem megy el minden vasárnap szentmisére (de nem azért mert 100% akadályoztatva van), csak például havonta egyszer, pedig tudna többször is, azon is múlhat az üdvössége?



Ilyenekre gondolok, és leginkább r. KATOLIKUS nézőpontból érdekel.


Vagy az ilyen szabályokra inkább "csak" segítségként kell tekinteni, és ezek nem üdvkérdések náluk?


Tehát nem kellenek azok a válaszok, amelyek a katolikusokat támadják. Vagy az ő nézeteiket elítélik.

Éppen a r.katolikus nézeteket szeretném megismerni az üdvkérdés témakörében!



2014. aug. 22. 08:46
 1/7 anonim ***** válasza:
Az üdvözülést egyedül Isten döntheti el, én hiszem, hogy Jézusban való hitem miatt üdvözülni fogok. Minden cselekedetemmel igyekszem hozzá méltó lenni, és azt hiszem, ennyi elég.
2014. aug. 22. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Általánosságban azt mondhatjuk, hogy

- akik a halálos bűn állapotában halnak meg, azok a halál után azonnal a kárhozatba jutnak;

- akik "Isten kegyelmében és barátságában" halnak meg, de mégsem teljesen tisztán, azok már a haláluk pillanatában is biztosak örök üdvösségük felől, de mielőtt a mennyországba léphetnének, át kell menniük egy tisztuláson;

- akik "Isten kegyelmében és barátságában" halnak meg és a bűn szennyétől a földön teljesen megtisztultak, azok egyenesen a mennybe kerülnek.


Ehhez azt kell megérteni, hogy a bűnbeesés révén elszakadtunk Istentől, lelkileg halottakká váltunk és örök büntetést érdemlünk. A lelki halálnak ezen nyomorúságos állapotából az ember képtelen önmagától megszabadulni, bármit is tesz; Isten kezdeményezése nélkül az ember még akarni sem tudja az üdvösségét! Isten megszentelő kegyelme (más néven: a megigazulás kegyelme) révén tud csak az ember a bűn állapotából a kegyelem állapotába kerülni. A megszentelő kegyelem a mindenható Isten ajándéka, ami a lelket Isten előtt kedvessé és az Ő szemében megigazulttá teszi, a lélek visszanyeri a Vele való barátságot és az istenfiúság állapotába kerül. A megszentelő kegyelmet először a keresztségben nyerjük el, ami lemossa a bűneinket (az áteredő bűnt és a személyes bűnöket is), új életet kapunk és lehetővé teszi azt számunkra, hogy belépjünk a mennyországba. A bűn által megsebzett természetünket viszont még a keresztség sem tudja tökéletessé tenni, ezért minden bizonnyal a keresztség után is követünk el bűnöket. A keresztség után elkövetett bűnöket két nagy kategóriába soroljuk: a bocsánatos és a halálos bűnökre. A bocsánatos bűn nem szakítja meg Istennel a kapcsolatot, nem foszt meg a megszentelő kegyelemtől, vagyis a lélek kegyelmi állapotban marad, s bár gyöngül a szeretet (Isten és az embertársak iránt), nem szűnik meg, ezért emberileg helyrehozható Isten kegyelmével. A halálos bűn elkövetése révén az ember elveszíti a megigazuláskor kapott megszentelő kegyelmet, a lélek a kegyelem állapotából ismét a bűn állapotába kerül. A keresztség után elkövetett bűnöktől a szentgyónásban tudunk megtisztulni és azok büntetésétől megszabadulni, így ismét a kegyelem állapotába kerülünk. Aki a kegyelem állapotában hal meg, az a mennyországba kerül (ha nem tisztult meg teljesen, akkor a purgatórium közbevetésével), aki a halálos bűn állapotában hal meg, az a pokolra kerül.

2014. aug. 23. 01:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
* a keresztség után elkövetett halálos bűnöktől a szentgyónásban tudunk megtisztulni
2014. aug. 23. 01:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

" * a keresztség után elkövetett halálos bűnöktől a szentgyónásban tudunk megtisztulni"


Tehát akkor a Katolikus Egyház szerint nem elég az, hogy a szívemben őszintén megbánom az ún. halálost bűnt? Minden esetben kell, hogy egy pap feloldozást adjon???

Az nélkül szerintük garantált a pokol?


1. válaszoló!

Te Római Katolikus vagy?


Köszönöm szépen az összes eddigi választ!

2014. aug. 23. 07:19
 5/7 anonim ***** válasza:
1.es vagyok. Igen, római katolikus vagyok. Szoktam egyébként gyónni, de meg vagyok győződve arról, hogy Isten annyira jó, hogy üdvözíthet olyan valakit is, aki az Egyház szabályait nem tartja be.
2014. aug. 23. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Engem mindig érdekelt a purgatórium megjelenése a Bibliában, hogy hol van erről írva?
2014. aug. 25. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 miamiu válasza:
51%

Ne haragudj, nem tudok pontosan idézni, de az evangéliumban is szerepel, hogy Jézus szerint minden bűnösnek "hetvenszer hétszer" - azaz végtelenszer - meg kell, hogy bocsájtsunk. Tehát nyilván Isten is végtelenszer megbocsájtja bűneinket, nincs olyan, hogy utolsó esély.


Ezért én azt gondolom, hogy Isten szeretete révén nincs olyan lélek aki a kárhozatba kerülne, hiszen mindig kap még egy lehetőséget a megbánásra.


(Ez nem dogma, ez az én saját gondolatom/logikám, de úgy érzem alá van támasztva a vallás által is)

2014. szept. 29. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!