Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Hogyan értsem helyesen e...

Hogyan értsem helyesen e bibliai részt? Ki a méltatlan?

Figyelt kérdés
Azért, aki méltatlanul eszi az Úr kenyerét, vagy issza az Úr poharát, vétkezik az Úr teste és vére ellen. Vizsgálja meg azért az ember önmagát, és úgy egyék abból a kenyérből, és úgy igyék abból a pohárból. Mert aki úgy eszik és iszik, hogy nem becsüli meg az Úrnak testét, ítéletet eszik és iszik önmagának."
2016. jún. 20. 19:21
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
17Amikor a következőkre rátérek, nem dicsérhetlek titeket, mivel nem javatokra, hanem károtokra jöttök össze. 18Mert először is azt hallom, hogy amikor összejöttök a gyülekezetben, szakadások vannak közöttetek, és ezt részben el is hiszem. 19Mert szükséges, hogy legyen közöttetek szakadás is, hogy a kipróbáltak nyilvánvalókká legyenek közöttetek. 20Amikor tehát összejöttök egy helyre, nem lehet úrvacsorával élni, 21mert az evésnél mindenki a saját vacsoráját veszi elő, és az egyik éhezik, a másik pedig megrészegedik.....megvetitek az Isten gyülekezetét, és megszégyenítitek azokat, akiknek nincsen? Mit mondjak erre? Dicsérjelek ezért titeket? Nem dicsérlek
2016. jún. 20. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
nézd meg a környező szövegeket, erkölcsi romlottságra céloz, szolidaritás hiányát említi stb stb
2016. jún. 20. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:

A közösségi étkezéseken részt vevőktől elvárták, hogy tiszták legyenek, és ezzel összhangban Pál arra figyelmezteti a keresztényeket, hogy tartsanak önvizsgálatot, mielőtt fogyasztanának a vacsorából az emlékünnepen. Ha valaki könnyelműen vagy megvetően tekintené az emlékünnepet vagy az emlékjegyeket – a bort és a kovásztalan kenyeret –, azzal szent dolgokat tenne tisztátalanná, és ítéletet vonna magára


Jézus ezt mondta 12 egybegyűlt apostolának: „Nagyon kívántam már, hogy megegyem veletek ezt a pászkát, mielőtt szenvedek” (Lk 22:15). János, a szemtanú leírásából azonban láthatjuk, hogy Júdást, az árulót már elküldte, amikor bevezette az emlékünnepi vacsorát. A pászka megtartásakor – tudva, hogy ki fogja elárulni – bemártott egy falatot a pászkavacsorából, odaadta Júdásnak, és utasította, hogy menjen el (Jn 13:21–30). Márk beszámolója szintén arra utal, hogy így követték egymást az események (Mk 14:12–25). Az Úr vacsoráján, amely ezután következett, Jézus odanyújtotta a kenyeret és a bort ott maradt 11 apostolának, és azt mondta, hogy egyenek és igyanak (Lk 22:19, 20). Később úgy beszélt hozzájuk, mint akik ’kitartottak mellette próbáiban’. Ez is azt mutatja, hogy Júdás már előbb távozott (Lk 22:28).

Sok korintusi keresztény méltatlanul fogyasztott az emlékjegyekből.

Ez kizárja a hivalkodást, amit a keresztény egyházak hozzátettek az ünnephez. A New Catholic Encyclopedia elismeri, hogy „napjaink miséi sokban különböznek attól az igen egyszerű szertartástól, melyet Krisztus és az Apostolai tartottak”. S mivel gyakran tartják ezt a misét, sőt naponta, a kereszténység eltért Jézus szándékától, és mindennapos eseménnyé tette.

2016. jún. 20. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

Néhányan fogyasztottak ugyan az emlékjegyekből, de később felismerték, hogy nem kellett volna. Azokat, akik jogosan fogyasztanak az emlékjegyekből, Isten választotta ki, és Isten szelleme a bizonyság erre

Nem a személyes döntésük vagy elhatározásuk teszi őket erre méltóvá. Isten 144 000-re korlátozta azoknak a számát, akik az egekben fognak uralkodni Krisztussal, ami viszonylag kicsi szám, összehasonlítva mindazok számával, akik javukra fordítják Krisztus váltságát (Jelenések 14:1, 3). A kiválasztás Jézus napjaiban kezdődött, amiből az következik, hogy ma már csak kevesen fogyasztanak az emlékjegyekből. És ahogy utoléri a halál néhányukat, ennek a számnak csökkennie kell.

Miért fogyasztanak néhányan helytelenül az emlékjegyekből? Talán korábbi vallási nézeteik miatt, ugyanis régebben azt hitték, hogy minden hűséges az égbe megy. Vagy esetleg a becsvágy, illetve az önzés miatt — mert úgy érzik, hogy többre méltók, mint a többiek —, és mert szeretnének kitűnni. Lehetséges, hogy súlyos bajok vagy tragédia miatt feltörő erős érzelmek következtében az illetőt már nem érdekli a földi élet. Az is lehet, hogy azért, mert valaki szoros barátságban áll olyan valakivel, aki égi elhívású. Mindannyiunknak emlékeznünk kell rá, hogy ebben egyedül Isten dönt, nem mi (Róma 9:16). Ha tehát az illető, miután ’megpróbálta magát’, úgy találja, hogy valójában nem szabad fogyasztania az emlékjegyekből, most vissza kell magát tartania ettől (1Korinthus 11:28).

2016. jún. 20. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

Másolási technikád egyszerűen tökéletes.

Kár, hogy egyik állítás sem igazolható a Bibliából, pedig biztos nagyon megdolgozott ezért a hosszú szövegért az, aki kitalálta.

2016. jún. 20. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Nincs semmi emlékjegy és szakramentum.

Képmutatás volt itt is ott is.

2016. jún. 20. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

A 3/4 válasznak a tulajdonosa akkora valótlanságot ír mint amekkora a Bábel tornya volt!

Az a baj, hogy itt újra figyelmen kívül hagyja Jézus szavait és előnybe teszi az őrtorony hazugságait, ugyanis Jézus megígért valamit és ha Ő megígér valamit akkor én inkább neki hiszek!


"A ki eszi az én testemet és iszsza az én véremet, örök élete van annak, és én feltámasztom azt az utolsó napon.

Mert az én testem bizony étel és az én vérem bizony ital.

A ki eszi az én testemet és iszsza az én véremet, az én bennem lakozik és én is abban."

(Jn.6:54-56)


-Tehát ha igazat adunk a 3/4 válasznak akkor azt jelenti, hogy csak az a pár ember (144000) reménykedhet az örök életben és csak 144000 lesz feltámasztva az utolsó napon. Hát igen, akkor kedves testvéreim mondjuk el az utolsó imánkat tegyük fel a Bibliáinkat a polcra pórfogónak és kezdjünk el zülleni mert teljesen mindegy, hogy remeteként szárazkenyeren és imával éljük le a hátra maradt éveinket vagy lebujokban,kocsmákban,örömházakban úgyis oda kerülünk mindannyian nem létezésben.


-De hála a Magasságos Istennek, hogy ez nem úgy van! :)


-A kérdésre pedig az a válaszom, hogy az Úr elé tisztán kell oda állni, és nem a test tisztaságára gondolok hanem a lelkire.Tehát minden Úr vacsora előtt önvizsgálatot kell tartani, a bűnöket szépen kitárni az Úr előtt és megbánni azokat. Ezért mondja Pál, hogy vizsgálja meg az ember önmagát és nem azért mert esetleg szent lesz belőlem.

Érdekes, hogy az a Pál aki a fenti figyelmeztetéseket írta így nyilatkozik önmagáról;


"Mert tudjuk, hogy a törvény lelki; de én testi vagyok, a bűn alá rekesztve.

Mert a mit cselekeszem, nem ismerem: mert nem azt mívelem, a mit akarok, hanem a mit gyűlölök, azt cselekeszem.

Ha pedig azt cselekszem, a mit nem akarok, megegyezem a törvénnyel, hogy jó.

Most azért már nem én cselekszem azt, hanem a bennem lakozó bűn.

Mert tudom, hogy nem lakik én bennem, azaz a testemben jó; mert az akarás megvan bennem, de a jó véghezvitelét nem találom."

(Róm.7:14-18)


Tehát!?-Vizsgálja meg az ember önmagát!

És Pál azt tette.


Matyi

2016. jún. 21. 04:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%
Nálunk Úrvacsora előtt fel van szólítva mindenki, aki venni akar, hogy ha van vitás ügye, ha valakire haragszik, akkor előtte menjen oda a másikhoz és béküljön meg. És nálunk csak azok vehetnek Úrvacsorát, akik már hitvallást tettek mások előtt Krisztus mellett és bemerítkeztek az Atya, a Fiú és a Szentlélek nevére.
2016. jún. 21. 06:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Kedves #8 hittestvér nálunk is hasonló a helyzet. :)

Haraggal a szívben nem lehet az Úr "asztalához"ülni, és persze a bizonyságtétel és a bemerítkezés az természetesen kötelező.


Matyi

2016. jún. 21. 07:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
Kedves Matyi! A Róm.7:14-18-ben Pálról nem magáról szól (még ha egyes szám első személyben is beszél róla), hanem a bűneivel küszködő Jézust még nem igazán ismerő hívőkről! Hosszú ideig éltem én is ebben, de ez nem a normális keresztény élet. Ha a Róm 6-ot elolvasod, abból teljesen egyértelmű. A bűntől való szabadság, a bűn feletti uralom a természetes hívő élet. A bemerítkezésnek pont erről szól, hogy felszabadulunk a bűn uralma alól, és ekkor válunk Isten szolgáivá. Hosszú ideig bukdácsoltam én is. Egyszer fent, egyszer lent, aztán megint fent, aztán megint lent. És így ment hosszú éveken keresztül. De egy pár hónapja megértettem, hogy lehet tisztán élni, lehet szentül élni. János apostol azt írta, hogy aki Istentől született, az nem vétkezik, hanem aki Istentől született, az megőrzi magát, és a gonosz nem illeti őt. És azt is mondta, hogy aki Őbenne marad, az egy sem esik bűnbe, aki bűnbe esik, egy sem látta Őt, sem meg nem ismerte Őt. Ez a természetes, és ez a normális keresztény élet. Jézus azt mondta, hogy mindaz, aki bűnt cselekszik, szolgája a bűnnek. És nem szolgálhatunk egyszerre két úrnak. Akiket Ő megszabadít, azok valósággal szabadok lesznek. A bűn az egy nagyon erős kötelék. Ha bűnt cselekszek, akkor még nem vagyok szabad, nem vagyok valósággal szabad. Ahol az Úrnak Szelleme, ott szabadság van!
2016. jún. 21. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!