Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Milyen alapon, , és mióta...

Milyen alapon, , és mióta gyakorolják keresztények-hit megvallása nélkül-a meghintéses (nem alámerítő) keresztelést? A Biblia tanítása szerint mit tesz, vagy jelképez a keresztelés?

Figyelt kérdés

Szeretném,ha vélemények mellett dokumentumok megnevezésével is válaszolnának azok,akik tájékozottak a témában!

Eszményi lenne,ha mindenki a saját vallása nézeteiről írna,s nem a másokét kritizálná!



2016. aug. 11. 00:33
1 2 3 4 5
 21/48 -a- ***** válasza:

Didaché datálásához (~50-150):

[link]

[link]

korai keletkezés mellett szól:

-az első századokban többen kánoninak tartották

-vándorapostolok, -próféták, -tanítók a korai időkre jellemző (XI. ezekre vonatkozóan ad utasításokat).

-csak püspökről beszél (XV.), nem különbözteti meg a presbitertől, papokról még nincs szó, ellenben az Ignác levelekkel(~107).

-püspökökről beszél (XV.), nem csak egy püspökről, ellenben az Ignác levelekkel.(nem látható még az egyszemélyű egyházvezetés).

-VII. „bárki” keresztelhet, az Ignác levelek szerint ez már püspöki jogkör.

-VII. keresztelőmedencékről még nem tud, Tertulliánus(~200) már igen.

-ünnepekről nincs szó , Justinos (~167) már beszél a húsvét ünnepléséről.

-ha a Barnabás levél(2.sz első fele), és Hermász felhasználta. [link]

2016. aug. 11. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/48 A kérdező kommentje:

Én a "perszonális ihletettséget"fogadom el,és nem a direkt,tehát diktáláson alapulót.Ezért nem zavarnak a bibliai írók tárgyi tévedései,és íróik eltérő leírásai ugyanazon eseményről.(lapos Föld oszlopokon,nyúl,mint kérődző,két különböző leírás a vöröstengeri átkelésről,utolsó vacsora különböző helyen elfogyasztva,megtért tömegek különböző számai,stb.)

A Bibliát viszont Isten megváltási tervének alapdokumentumának fogadom el,s így minden egyéb írást elfogadok,ami nincs ellentétben annak tanításával.


A Didakhé keletkezéséről csak a katolikus tudósok vélekednek Kru 50 körülliről.Minden más tudós 125-150 közé teszi,és senki sem véli,hogy a 12 apostol bármelyikének van közvetlen köze hozzá.


Az "apostoli jogfolytonosság"meghatározásában másként gondolkozom,mint a Római Katolikus Egyház:Azt nem egyesek kijelentései adják,hanem tanításaik.

Az egyetemessé vált kereszténységnek alapja a Biblia 66 könyve,hisz attól lett egyetemessé.Az az egyház,amely azzal ellentétes dolgokat tanít,csak bitorolja ezt a címet.


Ha valóban ihletettek lettek volna a Didakhé írásai,Istennek lett volna hatalma az Újszövetség részévé tetetni.Ezzel szemben pihent a könyvtárban a XIX.századig.

2016. aug. 11. 21:40
 23/48 A kérdező kommentje:

"a Biblia nem hivatkozási alap, hanem az apostoli szenthagyomány része. Amelyet egy laikus hívőnek nincs is joga értelmezni,"


Nekem senki se mondja,hogy a Biblia értelmezését inkább egy felszentelt pedofil pap,vagy a fegyverbizniszben érdekelt Vatikán hivatott.


Isten,az Ő neve megismerését,és hirdetését minden emberre rábízta,mint szent kötelességet,hisz ez is az isteni lény lényegének,a szeretetnek része.

Istentől idegen a diktatórikus vezetés.Ő minden tekintetben tiszteletben tartja a szabadakaratot,melyet az ismeret befolyásol.Az pedig,hogy egy klérus meghatározza,hogy az egyénnek mit kell értenie,a diktatórikus vezetés része.Istentelenség.

2016. aug. 11. 21:55
 24/48 A kérdező kommentje:

Tegyük fel,hogy az apostoli hagyomány részeként mind a Biblia,mind az apokrif,és egyéb írások is isteni ihletettségűek!

Micsoda isten ihlet állandóan változóan?Egyszer egyet,majd annak ellenkezőjét?


Az én Istenem örök,amint a szava is megáll örökké.Ő nem a változások istene!

2016. aug. 11. 22:09
 25/48 anonim ***** válasza:
100%

"A Didakhé keletkezéséről csak a katolikus tudósok vélekednek Kru 50 körülliről.Minden más tudós 125-150 közé teszi,és senki sem véli,hogy a 12 apostol bármelyikének van közvetlen köze hozzá."


->Ha figyelmesen elolvastad volna a szöveget, akkor talán magad is rájöhettél volna, hogy nem arról beszéltem, hogy a Didakhé 50 körül keletkezett. Arról van szó, hogy volt egy apostoli zsinat abban az időpontban, ahol az apostolok meghoztak bizonyos döntéseket, amiket később írásba is rögzítettek, ez lett a Didakhé.


Az értelmezéssel kapcsolatban nem mondja meg senki sem, hogy hogyan értelmezd a Bibliát, a te dolgot mit csinálsz, ettől függetlenül ez így ebben a formában eretnekség. Figyelmedbe ajánlom Tertullianus: "Pergátló kifogás az eretnekekkel szemben" című művét, amely Kr.u. 200-ban keletkezett.


A vitát pedig a magam részéről lezártnak tekintem.


Dante

2016. aug. 11. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/48 A kérdező kommentje:

Tertullianus,egy igen termékeny teológus,de írásai mégsem kerültek bele a bibliai kánonba.Talán nem véletlen.


Az első apostoli zsinat tárgyai,a körülmetélkedés,és más zsidó tradíciók követésének feloldása,Pál működésének legalizálása,de nem volt szó-a Biblia tudósítása szerint-a keresztelés formájáról,vagy az eretnekség fogalmának meghatározásáról.


Különböző hamis tanok terjedése miatt(panteista,gnosztikus judeista,stb)életbevágóan szükségessé vált az ihletett szent iratok elkülönítése,azoktól.386-ban,a Római zsinaton történt meg a keresztény iratok felülvizsgálása,és a bibliai kánon meghatározása.

Az egyik oka a zsinatnak,talán éppen Tertullianus tévtanainak,valamint a Didakhé fals nézeteinek kiiktatása a keresztény tanítások közül.Érdekes,hogy ezek az írások fennmaradtak,pedig sok eretnek tant(a Biblia tanításával ellentétest) tartalmaznak.

2016. aug. 12. 03:20
 27/48 A kérdező kommentje:

Az utolsó kérdésemre kevés választ kaptam:

"A Biblia tanítása szerint mit tesz, vagy jelképez a keresztelés?"


A keresztvíz varázslatos hatású?

Képes befolyásolni valaki életét?

A keresztvíz egy egyházhoz való tartozást okoz,akarja,vagy nem,a megkeresztelt?

2016. aug. 12. 03:57
 28/48 anonim ***** válasza:

Anélkül, hogy igazságot tennék a művelt Dante és művelt vitapartnere közé, két megjegyzést had tegyek.

1. A protestáns teológia és a reformáció egyik nagy vívmánya volt a hagyomány elutasítása, és az Istentől ihletett Szentírás elsődlegessé tétele.

2. Ha 50 körül, az első zsinaton elhangzottakat, amiről Lukács is szépen megemlékezik az ApCselben, 100 évvel később írták le, azért az erősen csökkenti a forrásértéket. Mint gyakorló történész mondom ezt.


spb

2016. aug. 12. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/48 anonim ***** válasza:

A kérdezőnek.

1. A keresztvíz nem varázslatos. Azt jelképezi, hogy lemossuk a bűnt magunkról, és újjászületünk a Jézus Krisztusban, aki a megváltó. Röviden ennyi. Biblia leírása sok van a páli levekben, a Római levél 6. fejezetét olvasd el.


spb

2016. aug. 12. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/48 anonim ***** válasza:

Kedves Dante!


Megnéztem az általad küldött linket, nagyon érdekes, mármint a Didakhé. Azért a keresztelésről szóló részt ha figyelmesen olvasod és értelmezed, két dolgot láthatsz.

1. Azt írja, hogy ha semmilyen más víz sincs, akkor önt vizet a fejre! Tehát elsődlegesen az alámerítésre gondolnak nyilvánvalóan, márpedig azért, mert Jézus urunk is így lett megkeresztelve, és maguk az apostolok is, ha minden igaz.

2. A csecsemőkeresztelés elutasítását láthatod a 4. pontban. Egy csecsemő ugyanis nem tud böjtölni, de még egy gyermek sem nagyon, itt nyilván függ attól, hány éves, 6 vagy 11.

3. Érdekes a böjt meghatározása a 8. fejezetben. Mihez képest történik ez? A szombathoz!!!!!

Érdekes, de az adventistákat (én nem vagyok az, bár szimpatizálok velük) ez miatt támadják leginkább. Pedig hányszor szerepel a Bibliában a vasárnap?


spb

2016. aug. 12. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!