Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Hol ir a Biblia a tisztit&ogra...

Hol ir a Biblia a tisztitòtüzröl?

Figyelt kérdés

2016. nov. 19. 20:50
1 2 3 4 5 6
 41/57 anonim ***** válasza:

"Ezek a biblia versek bizonyítják,hogy Jézus a bilincsben lévő angyaloknak hirdetett nem pedig az elhunyt emberek lelkének."


Érdekes, hogy az eredeti szövegben a lelkeknél tényleg a πνεύμασιν (pneumasin) szó található, amiről én is úgy tudtam, hogy nem emberi lelkeket jelent, hanem angyali/démoni lelkeket. Szóval ebben lehet igazad van.


"így ment el a börtönben levő lelkekhez is, és prédikált azoknak, akik egykor engedetlenek voltak, amikor az Isten türelmesen várakozott a Nóé napjaiban a bárka készítésekor. Ebben kevés, szám szerint nyolc lélek menekült meg a vízen át." 1Pét 3,19-20


A 8 léleknél pedig már pszükhé-t ír, ami mindig emberi lelket jelent, mint ahogy itt is.


Ettől függetlenül persze nincs igazad, mert az 1Péter.4:6 is félreérthetetlenül emberekről ír: "Mert azért hirdették az evangéliumot a halottaknak is hogy ha mint emberek testben ítélet alá estek is, lélekben éljenek az Isten által."

2016. nov. 28. 06:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/57 anonim ***** válasza:

Aley Fly


"az örök életből nem következik holmi tisztítótűz. Éppen most idéztél legalább egy igét, ami egyértelműen cáfolja azt..."


Valószínű erre gondolsz:


János 5,28-29

"Ne csodálkozzatok rajta! Mert elérkezik az óra, amikor a sírokban mindnyájan meghallják az Isten Fia szavát, és előjönnek. Akik jót tettek, azért, hogy feltámadjanak az életre, akik gonoszat tettek, azért, hogy feltámadjanak a kárhozatra."


Itt valóban nem említi a különítéleti lehetőséget, de akik az életre támadnak fel, azok között miért ne lehetnek olyanok, akiknek még tisztulniuk kell? Pál már egyértelműen három féle lehetőséget említ (most függetlenül attól, hogy mit értünk "kárt vallás" alatta):


1Kor 3,10-15

"Mint gondos építőmester, az Istentől nekem juttatott kegyelemmel megvetettem az alapot, de más épít rá. A lerakott alapon kívül, amely Jézus Krisztus, mást senki nem rakhat. Kinek-kinek munkája mutatja majd meg, hogy erre az alapra aranyból, ezüstből, drágakőből, fából, szénából vagy szalmából épít-e. Az (Úr) napja ugyanis nyilvánvalóvá teszi, mivel tűzzel érkezik, és a tűz majd megmutatja, kinek mit ér a munkája. Akinek építménye megmarad, jutalomban részesül. De akinek műve elhamvad, az kárt vall. Maga ugyan megmenekül, de csak mintegy tűz által."


1Kor 3,17

"Aki lerontja az Isten templomát, azt Isten elpusztítja. Isten temploma ugyanis szent, s ti vagytok az."


Jutalom, azaz üdvösség; kárt vallás, vagy kártérítés, azaz purgatórium, amely az üdvösségre vezet (megmenekül, üdvözül); valamint a pusztulás, a kárhozat.


"Amellett, hogy amennyiben valaki pár éves égéssel képes lenne megtisztuli, akkormi a jó kénkőszagú dezoxiribonukleinsavért lenne szükség a kegyelemre és Jézusra?"


A megbocsátásért. Bűnbocsánat csak Jézusban van, de a bűneinkért vezekelni kell, ez benne van a Bibliában. Tehát Isten bár magát a bűnt megbocsátja, és helyreáll a kegyelmi állapot, de a bűnökért járó ideiglenes büntetést, ettől függetlenül nem kerülhetjük el, kivéve, ha valami saját áldozattal jóvá nem tesszük azt. Ezt nevezzük jóvátételnek (vagy vezeklésnek) akkor, amikor az ember saját elhatározásából a tisztulásának vágyát, avagy a rendben okozott zavart a jócselekedetek, a lemondások, stb. felajánlása révén teszi Isten elé, mint önmaga akaratát, részét; illetve ezt nevezzük ideigtartó büntetésnek, ha mindezt Isten éri el bennünk a szenvedések által, avagy a rend helyrehozatalához szükséges önrészt Isten adja ki az ember számára, s ez ugyancsak lehet szenvedés is. Ez a büntetés azonban különbözik az örök büntetéstől, a kárhozattól, hiszen ez csak ideigtartó büntetés, és a büntetés alatt az ember közösségben maradhat Istennel.


Ha valakinek tehát nincs lehetősége még földi életében eleget vezekelni a bűneiért, mert meghalt, viszont halálos bűnt nem követett el, az a tisztítótűzbe kerül és nem az örök kárhozatba, erről egyértelműen beszélt Jézus. Valamelyik a két út (jóvátétel, ideigtartó büntetés) közül elengedhetetlen ahhoz, hogy a bűnnel okozott kárt kiegyenlítsük, helyrehozzuk. Ha még életünkben nem tettük jóvá bününket és nem is szenvedtünk érte annyit, amennyit az Isten jónak lát, akkor kerülünk a tisztítótűzbe, az ideigtartó büntetés helyére.

2016. nov. 28. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/57 Alex Fly ***** válasza:

Az én bűneimért éppen eleget vezekelt Jézus. Én személy szerint nem tudok mit hozzátenni ahhoz a munkához, amit Isten már elvégzett. Nem képzelem, hogy hatalmasabb lennék Istennél és tökéletlwnnek merjem nevezni az ő művét, amelyet nekem kellene befejeznem.

Ha már ige: János 8:36...

2016. nov. 28. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/57 anonim ***** válasza:

πνεύμα = szellem

Alex...

az egész életedet kell hozzá tenni az isteni megváltáshoz...

Krisztus követése. Automatikusan csak lehull minden, nem gondolhatja komolyan senki, hogy Krisztus megváltott, nekem semmi dolgom, tralala

2016. nov. 28. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/57 anonim ***** válasza:

Alex:


"Az én bűneimért éppen eleget vezekelt Jézus."


Nem érted a tisztítótűz tanításának a lényegét. Minden bűnnek van következménye, Jézus áldozata csak a bűnt törli el, a következményét nem. Azt el kell szenvednünk, így igazságos.


Dán 4,24

"Ezért, ó király, fogadd szívesen tanácsomat: váltsd meg bűneidet az igazságosságot gyakorolva, és gonoszságaidat az elnyomottak iránt irgalmat gyakorolva! Akkor talán tovább tarthat jó sorod."


Vagyis meg lehet váltani a bűnöket, nemcsak áldozatbemutatással, hanem az igazságosság és az irgalmasság cselekedeteivel is, méghozzá azért, hogy tovább tartson jó sorsunk, azaz a büntetéseket elkerüljük.


No de mi van akkor Jézus megváltó halálával? Talán nem szerzett teljes bűnbocsánatot számunkra? Nem fizette-e ki minden adósságunkat? Talán nem képes üdvözíteni azokat, akik „általa járulnak az Isten elé, hiszen örökké él, hogy közbenjárjon értünk” (Zsid 7,25)? Kb. ezeket a kérdéseket szokták feltenni a protestáns szellemben nevelkedett hívők. A katolikus válasz erre: DE IGEN! Krisztus megváltása teljes és tökéletes, ezért bármely ember, aki megtér bűneiből és hozzá fordul, az elnyerheti bűneinek teljes bocsánatát, szíve a bűntől teljesen megtisztul, s oly fehérré lesz, mint a hó, mint a gyapjú (Iz 1,18; Zsolt 51,9). A bűnös, Istentől elszakadt ember újból Isten kegyelmébe helyezheti magát, megigazulhat, megszentelődhet, és üdvözülhet. Ezt csak a kegyelem által, Krisztus érdemeire, az Ő megváltó tettére tekintettel érheti el. Isten előtti bűnös voltunk tehát teljesen megszűnik, nem vagyunk bűnösök, hanem tiszták, de a kárt, amit a bűn okozott Jézus Krisztus nem állítja helyre.


Vegyük csak a lopás példáját: egy tolvaj bűnbocsánatot nyerhet, megigazulhat és üdvözülhet megtérése után. Ám mi van az ellopott dolgokkal? Mi van azokkal az emberekkel, akiktől ő lopott? Visszaadja- e ezt Jézus? Az ellopott dolgok ott vannak a volt tolvaj tulajdonában, és ugyanezen dolgok hiányoznak a megkárosított embereknél. Ez belátható, hogy nem Isten szerint való. A volt tolvajnak, hogy helyreállítsa ezt a zavart, vissza kell adnia az ellopott dolgokat. Ekkor és csak ekkor lehet tökéletes, ekkor és csak ekkor szűnik meg minden kapcsolata a tolvajsággal. Ha a volt tolvaj nem adja vissza az ellopott dolgokat, vagy már nem tudja visszaadni, akkor is valami módon az árát ki kell fizetnie. Ezt az árat az igazságos Isten szabja meg. Erre irányulhat a vezeklés, azaz a jóvátétel, vagy az ideigtartó büntetés.


Vagy vegyük a halál példáját! A protestánsok javarésze is vallja, hogy a halál, a fájdalom, vagy az emberi szenvedés az eredendő bűn következménye. Ám amikor az ember megigazul Krisztus megváltása által, ez a következmény ugyanúgy fennmarad! Hiába törölte el Jézus megváltása összes bűnünket (értelemszerűen az eredendő bűnt is) fizikailag ugyanúgy meghal az igaz keresztény, ugyanúgy szenvedhet, ugyanúgy fájhat neki minden. A halál az eredendő bűn ideigtartó büntetése, és ezt mindnyájunknak el kell szenvednie.


Mt 5,48

"Legyetek hát tökéletesek, amint mennyei Atyátok tökéletes!"


Jel 21,27

"Nem jut oda be tisztátalan , sem gonosztevő, sem hazug, csak azok, akik be vannak írva a Bárány életkönyvébe."


Márpedig tökéletessé, egészen tisztává csakis a tisztítóhelyen válhat sok ember, hiszen a bocsánatos bűnök nap mint nap beszennyezhetik még a leghűségesebb keresztényeket is. Ha a halál váratlan, és nem tud valaki felkészülni rá, akkor szükséges, hogy legyen számára valamiféle tisztulási lehetőség, hiszen Isten senki pusztulását nem akarja.

2016. nov. 28. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/57 Alex Fly ***** válasza:

A Biblia azt írja, hogy Jézus a bűneinket magára vette és kifizette az árát. Akkor miről beszélsz még?

A tolvaj lopott. Megtért. Jézus helyette bűnhődött. Ha valakinek követelése van az extolvajjal szemben, az forduljon Jézushoz... A tolvaj nincs többé. Ő meghalt a bűn számára. Tudod, az óember Jézussal együtt megfeszíttetett. Aztán Jézussal együtt újjászületett. A régiek elmúltak, íme újjá lett minden...

És milyen kárról beszélsz? A bűnnek milyen következményei is vannak? Először is megszakadt az Istennel való közössége -Jézus ezt helyreállította, az ő nevében bármikor fordulhatunk hozzá. Aztán ugye a halál: ha jól tudom, Jézus azt is legyőzte... Ehhez mit tehetne hozzá egy ember? Ha jól tudom, az örök ítéletet Isten hozza, az ő szemében pedig tiszta a megtért ember. Akkor meg kinek lehetne még bármiféle követelése? Ki az, aki Isten kegyelme felett állna?

2016. nov. 28. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/57 anonim ***** válasza:

"A tolvaj lopott. Megtért. Jézus helyette bűnhődött. Ha valakinek követelése van az extolvajjal szemben, az forduljon Jézushoz."


Értem. Akkor a tolvajnak nem kell visszaadnia semmit, nyugodtan megtarthatja az ellopott holmit.


"A tolvaj nincs többé."


De az ellopott holmi az ott van nála.


"És milyen kárról beszélsz? A bűnnek milyen következményei is vannak? Először is megszakadt az Istennel való közössége - Jézus ezt helyreállította, az ő nevében bármikor fordulhatunk hozzá. Aztán ugye a halál: ha jól tudom, Jézus azt is legyőzte"


Az Istennel való közösséget helyreállította, így van. De amióta Jézus megváltott minket, azóta nem kell halállal sem betegségekkel, szenvedésekkel egyetlen megtért kereszténynek sem szembenéznie? De ha szembe kell, akkor vajon miért? Talán mert ahogy írtam, minden bűnnek következménye van, amit el kell szenvednünk?


Péld 22,8

"Aki gazságot vet, az nyomort arat, és őt magát veri haragjának botja."


Gal 6,7

"Ne áltassátok magatokat, Isten nem hagy magából gúnyt űzni. Amit az

ember vet, azt is aratja."


Mt 12,36

"De mondom nektek, hogy minden haszontalan szóról, amelyet kimondanak az emberek, számot fognak adni az ítélet napján"


Szetinted egy keresztény hogy fog számot adni a hivalkodó beszédéért?

2016. nov. 28. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/57 anonim ***** válasza:

Meg kéne érteni, hogy a megbocsatás, és a bűn okozta kár jóvátétele/bűnhődés két különböző dolog, persze nem függetlenek egymástól.


2Sám 12,13-14

"Erre Dávid így szólt Nátánhoz: „Vétkeztem az Úr ellen!” Nátán ezt válaszolta Dávidnak: „ Így az Úr is megbocsátja bűnödet, s nem halsz meg. De mert ezzel a tetteddel káromoltad az Urat, a fiú, aki született neked, meghal."


Itt is azt láthatjuk, hogy bár Isten megbocsát Dávidnak a bűnvallomás után, de büntetése nem marad el. A bűn többféle kárt okoz, az első és legfontosabb, hogy elszakít Istentől. Ugye pl. amikor egy régóta ismert bárátodról kiderül, hogy meglopott téged, mondjuk csak 5 ezer forintal, akkor nem is igazán a pénzösszeg elvesztés fáj, hanem maga a tudat, hogy a barátod mégsem olyan jó barát. Ugyanígy van ez az Istennél is, a bűnökkel nem csak kárt okozunk embertársainknak, de Istent is megsértjük, hiszen ellenszegülünk neki.


Krisztus váltságot tett le értünk, amely által minden bűnünk megbocsáttatik, ha hiszünk benne és bűnbánatot tanúsítunk. Viszont a kárt, amit a bűneinkel okozunk, azt nem állítja helyre, ebben az éltünkben nem. Azt el kell szenvednie a károsított személynek. Ha azonnal helyreállította volna, akkor most teljesen igazságtalan lenne a szenvedésünk. De ha az eredendő bűn miatt, vagyis a bűnös természetünk miatt szenvedünk, úgy nagyon is érthető a dolog.


A lopás csak egy példa volt, de ugyanígy vonatkoztatható ez a többi bűnre is, csalásra, hazugságra stb. Mindegyikkel kissebb-nagyobb mértékben kárt okozunk embertársainknak, amelyeket el kell szenvedniük ebben az életben. És persze úgy igazságos, hogy ha szenvedést okozunk, azért nekünk is bűnhődni kell. Ha nem itt, akkor a másvilágon.

2016. nov. 30. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/57 anonim ***** válasza:
A 2610-2646 oldalon.
2016. nov. 30. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/57 szp72 ***** válasza:

Maga a szó valóban nincs benne a Bibliában, de a lényege igen. A lényege ugye pedig az, hogy van halálon túli ideiglenes vagy más szóval ideigtartó büntetés.


Sokan mondják, hogy egyáltalán nincs ideigtartó büntetés, mert az csorbítaná Krisztus váltságáldozatát. Őszintén szólva én nem tudom, hogy ők hol élnek, ugyanis mindenki tapasztalhatja a saját bőrén, hogy a megváltás és a bűnbocsánat dacára nem vagyunk a paradicsomban, hanem többé-kevésbé továbbra is szenvedjük a bűn következményeit. Krisztus megszabadított bennünket ugyan az örök haláltól, de nem szabadított meg bennünket sem az ideiglenes testi haláltól, sem a szenvedésektől, de még a bűnre hajló természetünktől sem tökéletesen. Krisztus helyreállító tevékenysége tetszik-nem tetszik nem azonnali, hanem időt és hitet igénylő.


A tisztítótűz tana mindössze annyit állít, hogy az ideigtartó büntetésnek van illetve lehet egy halálon túli része is. Hát nézzük van-e?


Az Ószövetség szerint aki meghalt akármilyen jó ember is volt, az nem a mennyországba, hanem az alvilágba, régies szóval a pokolba került, amit héberül "seolnak", görögül "hádésznak" nevezünk. Az alvilágban (Jehova tanúinak állításával ellentétben) a megholtak nem semmisülnek meg teljesen, hanem életnek nem nevezhető "árnyék" létet folytatnak, ami többnyire egy alvásszerű állapot, amiből azonban olykor felriadhatnak (Iz 14,9-17).


Jézus Krisztus halálakor maga is megjárta az alvilágot, s hírt vitt a foglyoknak (1Pét 3,19).


A Krisztusban hívő szenteknek pedig haláluk után már egyáltalán nem kell az alvilágba kerülniük, hanem Krisztussal együtt élhetnek a mennyei dicsőségben (Lk 23,43; 2Kor 5,8; Fil 1,21-24; Jel 6,9-11).


Krisztus azonban egyáltalán nem szabadított ki onnan mindenkit. Ezt mondja:


Meghaltam, s íme, mégis élek, örökké. Nálam vannak a halálnak és az alvilágnak a kulcsai. (Jel 1,18)


Az alvilág tehát egyáltalán nem szűnt meg, hiszen Krisztusnál vannak a kulcsai, ami azt jelenti, hogy onnan csak Krisztus engedhet ki bárkit is.


Az alvilág Krisztus ottjártával eléggé megváltozhatott. Jézus egyik példabeszédében a "hádész" tüzében gyötrődik az elkárhozott (Lk 16,23). Bizonyára vannak, akik továbbra is többnyire alszanak vagy csak enyhe kínokat szenvednek. Mindenesetre vannak, akik szenvednek ugyan, de végül megmenekülnek:


"Az (Úr) napja ugyanis nyilvánvalóvá teszi, mivel tűzzel jön el, s a tűz bizonyítja, kinek mit ér a munkája. Akinek építménye megmarad, az jutalomban részesül. De akinek elhamvad a műve, az kárt vall. Ő maga ugyan megmenekül, de csak mintegy a tűz által." (1Kor 3,13-15)


A tisztítótűz tehát az alvilág azon része, ahová nem az örök kárhozottak, hanem a végül megmenekülők tartózkodnak, akiket végül Krisztus kienged a nála lévő kulcsokkal.


Krisztus egyértelműen beszél arról, hogy az ítélet és a büntetés igazságos lesz, s egyáltalán nem lesz egyforma súlyú:


"Az a szolga, aki ismerte ura akaratát, és nem fogott hozzá teljesítéséhez, vagy nem cselekedett akarata szerint, sok verést kap; aki viszont nem ismerte ura akaratát, és úgy cselekedett verést érdemlő dolgokat, az kevés verést kap. (Lk 12,47-48)


Azt is mondja:


"Aki az Emberfia ellen szól, bocsánatot nyer, de aki a Szentlélek ellen szól, nem nyer bocsánatot sem ezen a világon, sem a jövendőben." (Mt 12,32)


Nyilván azért, mert bizonyos bűnük, a túlvilágon nyernek bocsánatot.


Én nem állítom, hogy a Bibliából egyértelműen bebizonyítható a tisztítótűz léte, mindenesetre van erre utaló éppen elég vers, amit megerősít a folyamatos hagyomány. S ez nekem már elég.

2016. dec. 3. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!