Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Kérdés (ek) Jehova Tanúihoz?

Kérdés (ek) Jehova Tanúihoz?

Figyelt kérdés

Hét kérdés a Jehova Tanúihoz: ISTEN KIRÁLYSÁGÁT 1914-BEN IKTATTÁK BE? Carl Olof Jonnson kiegészített írása

1. Ha az Úr Jézus 1914-ben “ült le” Jehova Isten trónjára, illetve akkor “iktatták be” oda a mennyben, miért mondhatta már az első században ezt János apostolnak: “Aki győz, annak meg fogom engedni, hogy leüljön velem a trónomra, ahogy én is győztem, és leültem az én Atyámmal a trónjára.” - Jelenések 3:21, ÚV?

Kérdés: Ha Jézus Krisztus már János apostol idejében Jehova Isten égi dícsőséges trónjára ült a mennyben, akkor hogyan ülhetett (illetve lehetett “beiktatva”) a trónra 1914-ben?

2. Lehet-e úgy értelmezi, hogy Jézus csak egy korlátozott értelemben, egyedül a keresztyén gyülekezet felett uralkodva, ült a trónra 1914 előtt, viszont 1914-ben neki adatott “a világ királysága” (Jelenések 11:15)? Akkor miért János apostol már az első században megírta és elküldte köszöntéseit “Jézus Krisztustól, aki a “Hű Tanú”, az elsőszülött a halottak közül, és a föld királyainak uralkodója”. - Jelenések 1:5, ÚV?

Kérdés: Ha Jehova Isten fia, az Úr Jézus Krisztus már János apostol idejében a “föld királyainak uralkodója” volt, hogyan adhatták neki a “világ királyságát” csupán 1914-ben?

3. Lehet-e úgy értelmezni, hogy Jézus Krisztus 1914-es trónra emelése azt jelenti, hogy ezután “hatalom adatott neki az uralkodásra”, hatalom az uralkodás megkezdésére? (Lásd például az Örökké élhetsz paradicsomban a földön című könyv 141. oldalát.) Az Úr Jézus azonban feltámadása után igen hamar azt mondta tanítványainak: “Nekem adatott minden hatalom az égben és a földön”. - Máté 28:18, ÚV

Kérdés: Ha az Úr Jézus Krisztusnak adatott “minden hatalom az égben és a földön” már feltámadásakor, akkor hogyan kaphatott ilyen uralmat vagy hatalmat 1914-ben? Nem kaphatott több hatalmat, mint a minden hatalom, amit már megkapott. Nem igaz?

4. Ha az Úr Jézusnak adatott “minden hatalom” feltámadásakor, lehet- e úgy magyarázni, hogy Jézus Krisztus 1914-ig nem kapott jogot, hogy hatalmát használja a nemzetek ellen, de ekkor megadatott számára a jog, hogy összetörje őket? Jézus Krisztus azonban már az első században ezt mondta a kisázsiai Tiatíra gyülekezetének: “Aki pedig győz, és mindvégig megtartja tetteimet, annak hatalmat adok a nemzetek fölött - és vasvesszővel tereli majd az embereket, és mint az agyagedények, darabokra törnek -, ugyanúgy, ahogy én is kaptam az Atyámtól,” - Jelenések 2:26, 27, ÚV

Kérdés: Ha az Úr Jézus már János idejében megkapta a hatalmat a nemzetek felett, az összetörésükre való hatalmat is ideértve, akkor hogyan adathatott neki ilyen hatalom 1914-ben? Az igaz, hogy János idejében nem törte össze a nemzeteket, de 1914-ben így tett?

5. Ha az Úr Jézus leült Jehova Isten jobbjára és egy magasabb pozíció adatott neki feltámadásakor (Efézus 1:20-23), lehet-e a Zsidók 10:12, 13-at úgy idézni, hogy Jézus 1914-ig nem kezdte gyakorolni hatalmát? Ebben a versben az szerepel, hogy Jézus feltámadásakor leült Isten jobbjára, de “attól fogva vár, míg oda nem helyezik ellenségeit zsámolyul a lábának ." Lehet-e azt mondani, hogy ez a "várakozás" 1914-ben szűnt meg, amikor Jézus uralkodni kezdett?

Kérdés: Vajon Jézus ellenfeleit zsámolyul helyezték az ő lábához 1914- ben? Mindenki tudja mit jelent a zsámoly és ha valaki rajta tartja a lábát. Vajon az Úr Jézus ellenségei ebben a megalázó helyzetben vannak? Akkor miért teszik azt amit csak akarnak?

6. Véget ért a nemzetek meghatározott ideje 1914-ben?

Kérdés: Hogyan végződhetett a nemzetek ideje 1914-ben, amikor a nemzetek nem csak túlélték azt az évet, de a számuk meg is háromszorozódott azóta? A tény az, hogy a mai nemzetek többsége számára a földön az idő 1914 után kezdődött és korlátlanúl azt tették és tesznek amit csak akartak. Hogyan érhetett véget az idejük akkor 1914-ben?

7. Vajon a Biblia időrendi sorrendje szerint elöszőr Jézus Krisztus dicsőséges második jelenléte várható és azután a jelek, vagy ellenkezőleg, előszőr a jelekről beszél a Biblia és azután Krisztus dicsőséges második jelenlétéről: "Hasonlóképpen ti is amikor látjátok mindezeket (a jeleket) tudjátok meg, hogy ő (Krisztus) közel van, az ajtóknál (Krisztus közel, de még nem itt)".

Kérdés: A Máté 24:27-33 szerint mit fognak mutatni a jelek, azt, hogy az Úr Jézus Krisztus már eljött valamikor a jelek elött (1914-ben?), vagy hamarosan el fog jönni a jelek után? Melyik tehát a bibliai sorrend: eljövetel és a jelek, vagy jelek és az eljövetel?


2017. febr. 11. 10:57
 1/2 szp72 ***** válasza:

Jézus láthatatlanul jön el 1914-ben tanítás egy vicc. Ilyen nincs a Bibliában. Aki képes a Bibliából egy ilyet kiokoskodni, az vajon milyen alapon bírálja mondjuk a Szentháromság körüli okoskodásokat?


Jézus Krisztus megtestesülésével, földi életével, kereszthalála, feltámadása és mennybemenetele által Isten országa eljött a földre és Krisztus megkezdte földi királyságát. Ez a királyság persze kezdetben még még kicsi volt, mint a mustármag, de folyamatosan növekszik az evangélium terjedése által, s Krisztus második eljövetelekor arat teljes győzelmet. Ez a Biblia tanítása, ez a Biblia egyszerű értelme, aki mást mond csak kertel.

2017. febr. 11. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
Válaszolni nem tudnak, de már itt a szokásos kérdésük Jézusról, az Atyáról és a Háromságról. Kicsit feledékenyek, hogy ezt már kismilliószor feltették és mindegyik alatt ott egy rakás válasz.
2017. febr. 11. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!