Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Nem ugyanaz a Sátán jelenik...

Nem ugyanaz a Sátán jelenik meg az Ó- és az Újszövetségben? és a sátán azonos Luciferel?

Figyelt kérdés

gy angyali lény az úgynevezett “Sátán” kétszer jelenik meg az Ószövetségben Az első esetben akkor, amikor Isten megemlíti, hogy Jób a leghűségesebb követője. Erre Sátán azt mondja, hogy Jób is ugyanúgy el fog tőle fordulni, amint rossz dolgok történnek majd vele. Isten ezzel nem ért egyet, és lehetővé teszi, hogy a Sátán próbára tegye Jóbot, akinek bizonyítania kell, hogy minden körülmény között hű marad. A második megjelenése a Zakariás próféta könyvében van, ahol Józsué főpapot vádolja a Sátán és az Úr angyala ezt mondja neki: „Parancsoljon neked az Úr, sátán, parancsoljon neked az, aki kiválasztotta Jeruzsálemet! Nem üszök ő, amelyet kimentettek a tűzből?” Tehát lányegében Sátán itt is Istennek engedelmeskedik.


Viszont az Újszövetségben már egyértelműen a „Démonok Hercege”-ként emlegetik és az jön ki belőle, egyértelműen rossz. Mi ez a szerepváltás a két kötet között?



2017. máj. 6. 22:21
 1/5 anonim ***** válasza:

Egy sátán van, nincs más. ö sz. és új sz.-i sátán ugyan az.


Ő egy fő angyal volt, aki kizáratott, kivettetett a paradicsomból. Neki adatott a föld.


Lk.4,6.És monda néki az ördög: Néked adom mindezt a hatalmat és ezeknek dicsőségét; mert nékem adatott, és annak adom, a kinek akarom;


Ő a fejedelme a bukott angyaloknak, a démonoknak és tisztátalan lelkeknek. A lucifer későbbi eredetű latin kifejezés, de a lényeg és a jelentés ugyan az.

2017. máj. 7. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Ugyanaz. Van amit megengedett, és most is megenged Isten a Sátánnak. Szükség van rá (egyelőre), de ez nem azt jelenti, hogy Lucifer egy engedelmes, pozitív személy lenne, és ne lázadna Isten ellen.
2017. máj. 8. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Kérdező: "Tehát lányegében Sátán itt is Istennek engedelmeskedik.


Viszont az Újszövetségben már egyértelműen a „Démonok Hercege”-ként emlegetik és az jön ki belőle, egyértelműen rossz. Mi ez a szerepváltás a két kötet között?"


A sátánnak is csak addig van hatalma és addig nyúlhat a keze, ameddig Isten megengedi.


Az angyaloknak van egy bizonyos idejük, amikor az Úr elé járulnak, hódolni, imádni dicsérni és "jelenteni".

A sátánnak is ezeket meg kellett tennie.


Isten próbára tette az angyalok engedelmességét is, amikor az embert (Ádámot) megteremtette. Istennek volt egy elvárása, aminek a sátán nem volt hajlandó engedelmeskedni és persze voltak angyalok, akik a sátánra hallgattak. Akkor a sátán ki lett tiltva a paradicsomból és a paradicsom köré "kerítés" lett emelve, aminek volt egy kapuja, melyet két Angyal őrzött. Onnantól a sátán ember gyűlölő és ember gyilkos lett. Ezért történt az, hogy a sátán nem közvetlenül kísértette meg Évát, hanem a kígyó által.


Már akkor az ember elleni gonoszsága szólt a szájából, mikor az Úrnak "jelentést" tett Jóbról.


Amúgy pedig most is engedelmeskednek a démonok és tisztátalan lelkek az Úrnak. Ezért lehet őket most is kiűzni és elűzni Jézus nevében azoknak, akikben Jézus lakik és akiknek megadatott ez az ajándék.

2017. máj. 9. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 fabijoe ***** válasza:

Ez attól függ...

Amennyiben valaki a kánonba fölvett írásokat (amelyeket Biblia, vagy Szentírás néven ismerünk) szóról-szóra igaznak tartja, akkor egy sátán létezik, és enbnek neveit, valamint a hivatkozások ellentmondásait feloldja a hit.

Amennyiben ellenben az írásokat egymásból és egymástól függetlenül, közös szájhagyományból építkező, különböző interpretációkon átesett, különböző (emberi) szerzőktől származónak tartja, nem lesz véletlen, hogy ugyanazt (vagy nagyon hasonló) a szellemi-erkölcsi fogalmat más- és más néven és némileg eltérő tulajdonságokkal ruházták föl különböző korokban.

A Sátán - rossz - volt már egyszerűen a Semmi szinonímája a zsidó történelem(előtti) időkben szembe állítva a Mindent jelentő Istennel, ennek megfelelően lett a a sivatag a lakóhelye. Van, ahol Baálként jelenik meg, ez annak a következménye, hogy a főníciai városállamok - amelyekkel a zsidók háborúztak - Baál istenben hittek. A Sátánt Babiloni istenek neve is jelzi itt-ott, hiszen a zsidók babiloni fogságban az uraik istenét gonosznak látthatták csak.

Érdekles ugyanakkor, hogy Lucifer (aka fényhordozó) neve összefonódott a sátánéval, noha az apokrif források szerint Lucifer egy letaszított angyal, akit Isten a pokol birodalmába taszított - azaz, mielőtt oda került volna már volt az alvilágnak (Seol) birodalma, és fejedelkme is. Ez feltételezné a "teremtés" dualizmusát: azaz, hogy Isten birodalma, és annak ellenlábasáé is öröktől létezik, és egyenlő erősek is, de ezt egyetlen pozitív hitvilág sem fogadhatja el, különösen nem a kereszténység.

A két kötet között néhány száz vagy ezer év a "szerepváltás". Ráadásul egyik "kötet" sem egy kötet, mint tudjuk, hiszen Mózes könyveit sem egy szerző írta, mint ahogyan az Új Szövetség "kötetének" köteteit sem egy szerző írta.

Persze ehhez a kérdéshez igen szerte ágazó irodalmat kellene tanulmányozni, ami a fordítások ferdítés volta miatt igen nehéz.Az egyes szövegek ugyanis eléggé különböző nyelveken és nyelvjárásdokban, töredékesen vannak meg, és bár széles a róluk szóló másodlagos irodalom, de az újabb fordítási és értelmezési rétegeket rak az eredetiekre...

2017. máj. 11. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
0%

Vajon a Lucifer név a Biblia szerint Sátánra utal?

A Lucifer név egyszer fordul elő a Szentírásban, és csak némelyik bibliafordításban. Például a Károli-fordítás 1899-es kiadása így adja vissza az Ézsaiás 14:12-t: „Mimódon estél alá az égről, te Luczifer, hajnalnak fija?”

Az a héber szó, amelyet „Lucifernek” fordítottak, azt jelenti: ’fényesség’. A Septuaginta egy olyan görög szót használ, melynek a jelentése ’hajnalhozó’. Ezért van olyan fordítás, amelyben az eredeti héber szót „hajnalcsillagnak” vagy „fényes csillagnak” fordították. De a Jeromos által készített latin nyelvű Vulgata a „Lucifer” (’fényhordozó’) kifejezést használja, és ez magyarázatot ad rá, hogy miért jelenik meg ez a szó némelyik bibliafordításban.

Ki ez a Lucifer? A „fényesség” vagy a „Lucifer” kifejezés abban az üzenetben olvasható, amelyet Ézsaiás prófétai parancsa szerint az izraelitáknak hirdetniük kellett ’Babilon királya elleni példabeszédként’. Ezért ez annak a kijelentésnek a része, amely elsősorban a babiloni uralkodóházhoz szól. Az, hogy a „fényesség” kifejezés egy emberre, nem pedig egy szellemteremtményre vonatkozik, jól látható ebből a kijelentésből is: „a seolba szállsz alá.” A seol az emberiség közös sírját jelenti, vagyis nem egy olyan helyre utal, ahol Sátán, az Ördög tartózkodik. Továbbá azok, akik látják, hogy Lucifer ilyen állapotba kerül, ezt kérdezik: „Ez volna az az ember, aki megrengette a földet?” Világos, hogy a „Lucifer” szó egy emberre, nem pedig egy szellemteremtményre utal (Ézsaiás 14:4, 15, 16 .

2017. aug. 30. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!