Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Melyek azok a fontos Bibliai...

Melyek azok a fontos Bibliai igék amelyekre támaszkodnak a Szentháromság tagadók?

Figyelt kérdés

2017. máj. 13. 11:40
1 2
 1/12 A kérdező kommentje:

Ha kérhetem írjátok le az igéket ne csak a számokat mert nem vagyok még jártas a Biblia olvasásában és így sok időbe telik amig ki keresném az igét.


Köszönöm!

2017. máj. 13. 11:42
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
Szent Pál egyik levelében van, hogy "Egy az Isten", illetve magára arra a tényre támaszkodnak, hogy a Bibliában sehol sem szerepel szó szerint leírva, hogy Isten 3 személyből, Atya Fiú és Szentlélekből áll.
2017. máj. 13. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%

"Felmegyek az én Atyámhoz , és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez." (János 20,17)


"Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és a kit elküldtél, a Jézus Krisztust." (János 17,3)


"Mert egy az Isten, egy a közbenjáró is Isten és emberek között, az ember Krisztus Jézus" (1Timótheus 2,5)


"Mert ha vannak is úgynevezett istenek, akár az égben, akár a földön, mint ahogyan sok isten és sok úr van, nekünk mégis egyetlen Istenünk az Atya, akitől van a mindenség, mi is őérte, és egyetlen Urunk a Jézus Krisztus, aki által van a mindenség, mi is őáltala." (1Korinthus 8,5-6)


"Azután jön a vég, amikor átadja az az uralmat Istennek és Atyának, amikor eltöröl minden fejedelemséget, minden hatalmat és erőt. Mert addig kell uralkodnia, míg lába alá nem veti valamennyi ellenségét. Mint utolsó ellenség töröltetik el a halál. Mert Isten mindent az ő lába alá vetett. Amikor pedig azt mondja, hogy minden alá van vetve, nyilvánvaló, hogy annak kivételével, aki neki alávetett mindent. Amikor pedig majd alávettetett neki minden, akkor maga a Fiú is aláveti magát annak, aki alávetett neki mindent, hogy Isten legyen minden mindenekben." (1Korinthus 15,24-28)

2017. máj. 13. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 KZitus ***** válasza:

Szia


Jóllehet — ahogy a háromsághívők is elismerik — sem a „háromság” szó, sem a háromság dogmájával kapcsolatos semmilyen kijelentés nincs a Bibliában, megtalálhatók-e benne a dogmában foglalt gondolatok?


Tanítja-e a Biblia azt, hogy a „Szentlélek” (szent szellem) személy?

A szent szellemmel („Szentlélek”, Kat.) kapcsolatos néhány írásszöveg személyre látszik utalni. Például segítőnek nevezik (görögül: pa·raʹklé·tosz; „Vigasztaló”, Káldi, Kat., Kár.; „Pártfogó”, ÚRB) a szent szellemet, amely ’tanít’, tanúskodik’, „szól” és „hall”, pl. a :

János 14:16, 17,26

én pedig kérni fogom az Atyát, és másik segítőt ad nektek, hogy az örökre veletek legyen, az igazság szellemét, melyet a világ nem kaphat meg, mert nem is látja, és nem is ismeri. Ti ismeritek, mivel nálatok marad, és bennetek van.

De a segítő, a szent szellem, melyet az Atya küld majd az én nevemben, az mindenre megtanít titeket, és eszetekbe juttatja mindazt, amit mondtam nektek.

János 15:26

Amikor megérkezik a segítő, melyet elküldök majd nektek az Atyától, az igazság szelleme, amely az Atyától jön, az tanúskodni fog rólam;

János 16:13

Amikor azonban megérkezik az, az igazság szelleme, bevezet titeket a teljes igazságba, mert nem önmagától indíttatva szól majd, hanem azt szólja, amit hall, és kijelenti nektek az eljövendő dolgokat.

Más írásszövegek viszont azt mondják, hogy emberek ’beteltek’ szent szellemmel, ’megkeresztelték’ vagy ’felkenték’ őket szent szellemmel. pl:

Lukács 1:41

Nos, amint Erzsébet meghallotta Mária üdvözlését, a magzat megmozdult a méhében; Erzsébet pedig betelt szent szellemmel,

Máté 3:11

Én vízzel keresztellek titeket megbánásotok miatt, de aki utánam jön, erősebb nálam, akinek saruját sem vagyok méltó levenni. Az majd szent szellemmel és tűzzel fog keresztelni titeket.

Cselekedetek 10:38

a Názáretből való Jézusról, hogy miként kente fel őt az Isten szent szellemmel és erővel, és ő átment a vidéken, jót cselekedve, és meggyógyítva mindazokat, akiket elnyomott az Ördög; mert vele volt az Isten.

A szent szellemre vonatkozó ez utóbbi hivatkozások bizonyosan nem alkalmazhatók személyre. A bibliai tanítás egészének megértéséhez minden írásszöveget figyelembe kell venni. Milyen ésszerű következtetést vonhatunk le? Azt, hogy az elsőként említett írásszövegek szóképek által megszemélyesítik Isten szent szellemét, azaz tevékeny erejét, ahogyan a bölcsesség, a bűn, a halál, a víz és a vér megszemélyesítésére is van példa a Bibliában.

A Szentírás kinyilatkoztatja nekünk az Atya nevét: Jehova. Azt is közli, hogy a Fiú Jézus Krisztus. De sehol sem tesz említést a szent szellem nevéről.


A Cselekedetek 7:55, 56 leírja, hogy István látomást kapott az égről, és látta „Jézust, amint ott áll az Isten jobbján”.(Ő azonban szent szellemmel telve az égre szegezte a szemét, és meglátta Isten dicsőségét, és Jézust, amint ott áll az Isten jobbján, és ezt mondta: „Íme! Látom az egeket megnyílva, és az Emberfiát, amint ott áll az Isten jobbján.”) Egyetlen szót sem ejt azonban arról, hogy a szent szellemet is látta volna, vagy pl.:

Jelenések 7:10

És szüntelenül ezt kiáltják harsány hangon: „A megmentést a mi Istenünknek köszönhetjük, aki a trónon ül, és a Báránynak!

Jelenések 22:1,3

És megmutatta nekem az élet vizének folyóját: tiszta, mint a kristály, és az Isten és a Bárány trónjától folyik alá

És nem lesz többé átok, hanem az Isten és a Bárány trónja lesz ott a városban, és rabszolgái szent szolgálatot végeznek majd neki,

2017. máj. 13. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

Jézus Isten:

Zsidó 1,8 Ámde a Fiúról így: A te királyi széked óh Isten örökkön örökké. Igazságnak pálczája a te országodnak pálczája.


1 Tim

3,16 És minden versengés nélkül nagy a kegyességnek eme titka: Isten megjelent testben, megigazíttatott lélekben, megláttatott az angyaloktól, hirdettetett a pogányok közt, hittek benne a világon, felvitetett dicsőségbe.


Csel 20,28 Viseljetek gondot azért magatokra és az egész nyájra, melyben a Szent Lélek titeket vigyázókká tett, az Isten anyaszentegyházának legeltetésére, melyet tulajdon vérével szerzett.


Kolossé

2,9 Mert Ő benne (Jézusban) lakozik az istenségnek egész teljessége testileg


Róma 9,5 A kiké az atyák, és a kik közül való test szerint a Krisztus, [Luk. 3,23.] a ki mindeneknek felette örökké áldandó Isten. Ámen.

2017. máj. 13. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%

Kolossé 1,15 A ki képe a láthatatlan Istennek, minden teremtménynek előtte született

Jelenések 3,14 A Laodiczeabeli gyülekezet angyalának is írd meg: Ezt mondja az Ámen, a hű és igaz bizonyság, az Isten teremtésének kezdete


[link]


A fenti idézet az Új fordításból származik, de hasonlóan fordítanak más kiadások is: “minden teremtménynek előtte született” (KÁR), “minden teremtmény előtt született” (EFO). A problémát, melyet ezek a fordítások felvetnek, érzékelte a Magyar Bibliatársulat is, és az ÚFO következő kiadásában már próbálnak finomítani a versen: “az elsőszülött minden teremtmény előtt” — bár még ez se a legszerencsésebb fordítási megoldás. De mi is a probléma? Az, hogy a vers megfogalmazása Jézust a teremtmények sorába száműzi. Mintha ezt üzenné: Jézus volt az első teremtmény, az elsőszülött a teremtmények között, olyasvalaki, aki minden teremtmény előtt született, de végül is csak egy teremtmény.


A vers görög megfogalmazása azonban nem támogatja ezt az értelmezést. A πρωτότοκος πάσης κτίσεως (prótotokosz paszész ktiszeósz) magyar fordítása kb. ez lehetne: az egész teremtés elsőszülötte. Mit jelent ez valójában? Vajon tényleg azt, hogy Jézus az első teremtmény?


Az elsőszülött kifejezés sokféle értelemben jelenik meg a Bibliában. Jelenthet időbeli elsőséget, ha arra utal, hogy valaki egy család első gyermeke. Azonban más esetekben úgy jelenik meg, mint egy jogi pozíció: valaki az elsőszülött jogaival rendelkezik valami fölött. Pl. a Zsolt 89:27 Dávidról azt mondja, hogy Isten elsőszülöttséggel ajándékozza meg őt a királyok között. Tudjuk, hogy Dávid a családjában nem a legidősebb gyermek volt, így biológiai értelemben nem igaz rá, hogy elsőszülött lett volna. Még csak nem is ő volt Izrael első királya. Isten mégis az elsőszülött jogait adományozta neki minden földi király között. Ehhez hasonlóan az elsőszülöttség más esetekben is úgy jelenik meg, mint egy jogi pozíció (pl. 1Móz 25:31, vö. Zsid 12:16, 2Móz 4:22, Jer 31:9).


A Kol 1:15 tehát nem arról beszél, hogy Jézus teremtmény lenne. Ez az értelmezés a tágabb bibliai szövegkörnyezettel teljességgel ellentétes lenne (Jn 1:1, Zsid 7:3). Pál azt állítja, hogy Jézus az, aki az egész teremtés fölött az elsőszülött fiú jogaival rendelkezik, aki az atyjától megkapja az örökség nagyobbik részét. Érdekes, hogy az Egyszerű fordítás újszövetségi részről készült első fordítása a 2003-as kiadású teljes Bibliánál érthetőbben és a szöveg értelméhez hűségesebben adja vissza a vers értelmét: “Jézus feljebbvaló minden teremtett lénynél”. Szalai András a vershez fűzött magyarázatában így fogalmaz: “Az elsőszülött [jogaival rendelkezik] az egész teremtés fölött… Magyarul is ‘az ország első embere’ nem az első létező magyar, hanem az ország élén álló valaki.”


A vers helyes visszaadása ezért az, mely kiemeli, hogy Jézus az elsőszülött az egész teremtés fölött.


Jelenések


"A Jelenések könyve 1. fejezetében úgy mutatja be nekünk Krisztust, mint aki a "kezdet", (Jel.1.8). Ez nem azt jelenti, hogy Őneki volt kezdete. Hanem sokkal inkább azt, hogy Istennek bármi terve vagy célja volt, annak a kezdete Krisztusban volt. Ebben az értelemben Ő "Isten teremtésének kezdete". Akár az első, akár egy új teremtésről van szó, Krisztus (Ige) kezdi és Ő is végzi be Isten akaratát. Ő először porból alkotott meg bennünket, mint Ádám gyermekeit, majd újjáteremtett bennünket mint Isten gyermekeit."

2017. máj. 13. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

" illetve magára arra a tényre támaszkodnak, hogy a Bibliában sehol sem szerepel szó szerint leírva, hogy Isten 3 személyből, Atya Fiú és Szentlélekből áll. "


Így van,és amikor szóbakerül,hogy szó szerint hol van leírva,hogy Jézus=Mihály arkangyal,akkor vagy jön a mély hallgatás,vagy olyankor már beérik utalásokkal is,erre már nem kell a szó szerinti írás.

2017. máj. 13. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

" Jóllehet — ahogy a háromsághívők is elismerik — sem a „háromság” szó, sem a háromság dogmájával kapcsolatos semmilyen kijelentés nincs a Bibliában, megtalálhatók-e benne a dogmában foglalt gondolatok? "


Na,erről beszélek,és az hol van szó szerint,hogy Jézus=Mihály? De így,szó szerint ám,ne kezdj el utalásokkal meg magyarázatokkal jönni,CSAK akkor elfogadható,ha ez így szó szerint benne van.

2017. máj. 13. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Köszönjük kedves Zitus, az ugyan csak NEM a te válaszodat. Kösznjük, hogy ismét ennyire részletesen át nézted a Jehova őrtornyot és ide kimásoltad a JW.ORG-ről az ide szánt idézetet. Bezzeg, ha én kimásolom az oda illő Biblia verset illetve megkérdezem, hogy hol van Mihály és Jézus egyenlősége leírva, vagy az, hogy van eredendő bűn, akkor rólam készül egy kérdés, nemde? ;)
2017. máj. 13. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
félre értés ne essék, ÉN hiszem, hogy van erdendő bűn, csak ugye Living cáfolni szerette volna ezt, írt az adott témához, én válaszoltam neki (Livingnek) és nem sokkal rá láttam KZitustól azt, hogy előzetes egyeztetés nélkül kirakta kérdésnek. Ami nem bántó, csak nem mesélte el az EGÉSZ történetet, ha ezt megtette volna, nyílván nem lenne kint a kérdés, és én sem hoznám fel, kedves KZitus. :)
2017. máj. 13. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!