Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Az iszlám egy Abbasszid...

Az iszlám egy Abbasszid kreálmány?

Figyelt kérdés

Az iszlám minden hiteles forrása 200-300 évvel Mohamed halála után íródott, korábbról nincs semmi hiteles feljegyzés.

Az iszlám tadíció szerint:

- Mohamed 570-ben születt

- 610-ben kapta az 1. kinyilatkoztatást

- Mi'raj 621-ben

- Hijra 622-ben

- Mekka 630

- Mohamed meghalt 632-ben

- Abu Bakr I. Kalifa 632-634

- Umar II. Kalifa 634-644

- A Korán össze állítása 652-ben

- Uthman III. Kalifa 644-656

- Ali IV. Kalifa 656-661

Az eslő probléma, az iszlám tradíció kései dátumai:

- Abd al Malik 691

- 749 Abasszid dinasztia

- Ibn Ishaq 765 (a neki tulajdonított feljegyzések nagy része nem tőle származik)

- Ibn Hisham 833 Sira (Mohamed életrajza)

- Al Waqidi 835 Sira

- Al Bukhari Hadíszok 870

- Sahih Muslim Hadíszok (Mohamed mondásai) 875

- At-Tirmidhi Hadíszok 884

- Ibn Majah Hadíszok 887

- Abu Dawud Hadíszok 899

- An-Nisa'i Hadíszok 915

- Al Tabari Tafsir (Korán kommentárok) Tarikh (Az emberiség történetei) 923


A másik probléma, a távolság és a helyszínek. Az iszlám tadíció szerint minden Mekka, Medina és az Arab-félsziget Hejaz régiójának egyéb részein történt. De az említett írók Bagdadban dolgoztak, ami 1800 km-re van, Ibn Hisham (Sira) Kairóban nőtt fel (Kairó-Mekka 1600km), Al Bukhari Bukharából származik (Bukhara-Mekka 4200 km), Al Tabari (a Tafsir & a Takhrikh) Tabarisztánból származik (Tabarisztán-Mekka 2800 km). Vagyis a tradicionális írók egyike sem élt vagy írt Mekkában, mind messzebbről származtak.


A Korán kanonizációjának 5 fázisa:

1. Kánon: Utman - Quraishi kódex 652

2. Kánon: Ibn Mujahid - 7 olvasások 936

3. Kánon: Al Shatibi - 2 átadó olvasásonként

4. Kánon: Al Jazari - 3 olvasások 1429

5. Kánon: Hafs - Végleges Kánon 1924


Csak az egyik kanonizáció származik a Hejaz régióból, Uthman kánonja, amiről semmit nem tudunk.


3 Qira'at mekkai, 5 Qira'at medinai, 1 Qira'at kairói, 3 Qira'at damaszkuszi, 6 Qira'at baszrai, 12 Qira'at kufai. A 30 hivatalos Qira'atból csak 8 származik a Hejaz régióból (ahol evileg minden zajlott) , a maradék Irakból, Szíriából + Egyiptomból. Vagyis a Koránok csak egy kisebbsége származik Mekkából vagy Medinából, a maradék messziről északról. Kairó kivételével ezekről a helyekről származnak az Abbasszidok.


Az Abbasszid kalifátust megelőző Rashidun kalifátus Afganisztától Tripoliig terjedt, ez hatalmas terület, ahol nem találtak semmi feljegyzést Mohamedről az Abbasszidok előttről.


Ráadásul a Korán nem abban az arab dialektusban íródott amit Mohamed idejében a Hejaz régióban beszéltek, hanem nabateai dialektusban amit 1062 km-el arrébb beszéltek. Ha a 7. században Mohamednek lett volna kinyilatkoztatva a Korán amit leírnak az írnokai akkor nem nabateai dialektusban íródott volna.


Mohamedet csak 4-szer említi a Korán elvileg, de a Mohamed név azt jelenti "az áldott", ez mint titulus bárki lehet, még Jézus vagy Abdul Malik is. A Shahada (lā ʾilāha ʾillā -llāh muḥammadun rasūlu -llāh) is azt jelenti nincs isten csak Az Isten, "az áldott" Az Isten hírnöke. Ez sem biztos, hogy ez egy 7. századi Mohamed nevű emberre utal.


A korai mecsetek pedig Petra felé néznek, ahol nabateai arab dialektust beszélték.


Na és az érmék. Ha egy új uralkodó hatalomra jutott saját érmét adott ki. 624-660 közöttről nem találtak arab iszlám érméket, ugyan akkor találtak olyan arab érméket amiken az a hátulján a személy keresztet tart. Miért tartana keresztet egy muszlim? Továbbá nincs feljegyzés a 4 kalifáról. I. Mu'awiya (661-680) kalifáról van feljegyzés, akinek az érméin szintén kereszt van. Hozzá teszi az Allah nevet, de a Mohamed nevet nem. Továbbá nincs feljegyzés semmilyen Mohamedről, se muszlimoknak nevezett csoportól. 692-ben abd al-Malik adta hozzá a Shahadát (nincs isten csak Az Isten, "az áldott" Az Isten hírnöke). II. Justinianus bizánci császár meg is támadta al-Malikot emiatt. Talán mert ezt eretnekségnek tekintette, bizonyára a bizánci kereszténység befolyásolta addig az arabokat.


Összefoglalva semmi hiteles feljegyzés nincs az iszlám vallásról az Abbasszidok előttről.



nov. 18. 22:04
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
0%

#9


A kérdező nagy valószínűséggel keresztény. Egy másik kérdésnél a Bibliai hitelességét vitattam, amire a csöpp kis eszével ezt szánta válasznak.


Egyébként a muszlimok és keresztények közötti konfliktust a keresztények kezdték. Mohamed próféta követet küldött a keresztényekhez egy békés levéllel, akik megölték a muszlim követet. Így induld az első muszlim keresztény háború.

nov. 20. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
0%

"Én keresztény vagyok, és speciel hiszem, hogy Mohamed próféta volt, hiszen már Jézus is beszélt róla"


Valóban Jézus is megjövndölte Mohamed prófétát, de nem az általad idézett versben, hanem ezekben a versekben:


János 16:7 Én azonban az igazságot mondom nektek: jobb nektek, ha én elmegyek; mert ha nem megyek el, a Pártfogó nem jön el hozzátok, ha pedig elmegyek, elküldöm őt hozzátok.


János 16:12 "Még sok mindent kellene mondanom nektek, de most nem tudjátok elviselni:


János 16:13 amikor azonban eljön ő, az igazság Lelke, elvezet titeket a teljes igazságra; mert nem önmagától szól, hanem azokat mondja, amiket hall, és az eljövendő dolgokat is kijelenti nektek.



"Sok hamis próféta támad és sokakat félrevezetnek."

"Óvakodjatok a hamis prófétáktól, akik bárányok képében jönnek hozzátok, belül pedig ragadozó farkasok."


"Ez utóbbi különösen igaz a próféta Mohamedre."


Jézus szerinted miért magyarázza el hogyan kell megkülönbözteti a hamis prófétát az igazitól mikor keresztények szerint nem volt Jézus után igazi próféta? Nyilván ezzel Jézus azt mondta utána jön majd igazi próféta, különben nem magyarázza csak annyit mondott volna hogy nem jön több. Ehhez csak egy kis ész kellene hogy kilogikázd. Jézus után pedig csak Mohamed próféta jöhet szóba, senki más.

nov. 20. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 Titus Pullo ***** válasza:

Nem lényeg, hogy ki kezdte, nem vád volt a részemről, csak tényközlés. Nem a keresztények jelentek meg hódító szándékkal a muszlim területeken először. Amit említesz, az maximum casus belli, vagyis a háború ürügye lehetett, nem a valódi oka.


De ez mindegy is, ezért nem felelősek sem a ma élő muzulmánok, sem a keresztények. A lényeg, hogy keresztények nem állítják, hogy az iszlám évszázadokkal később lett volna kitalálva. Még ha ilyet is állít egy keresztény, ő meg nem "a keresztények".

nov. 20. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!