Josephus Flavius írása valóban egy utólag betett keresztény szövegrész, mert ha igen, akkor lehet nem is létezett Jézus, ugyanis egyetlen hivatalos feljegyzés sem íródott róla?
Elképzelhető hogy Jézus nem is létezett?
Sok ateista, zsidó, más egyéb vallású személy elfogadja Jézus létezését, ha nem is Isteni személyként, de egy akkoriban élt nagy prófétaként.
De vajon valóban létezett.....ugyanis igazán nagy történelmi beszámoló nem íródott róla, nyilván élete utáni beszámolók már erőssen megkérdőjelezhetőek.
Ott a Biblia de az nem volt független...egyedül Josephus Flavius írása valóban bizonyíték lenne, mert nem volt keresztény és akkor élt mikor Jézus. Viszont már úgy tudom hivatalosan is kiderült hogy Jézusról írt szövege utána lett betéve...tehát valaki más beletette pl. egy akkoriban elő keresztény..
Lehet az egész Jézus dolgot csak Pál apostol találta ki hogy egy új vallást alakítson? Mit gondoltok Jézus létezéséről?
Római császárok életrajzai közül is több utólag íródott, számos betoldással. A plamfetekről, mint igen elterjedt műfajról meg ne is beszéljünk. Akkor ezek sem hitelesek? A válasz: de, csak itt jön be a forráskritika szerepe.
Flaviusnál egyébként nem tudom, mennyi a betoldás. Sajnos nem vagyok klasszika-filológus, hogy megállapítsam, de ha valaki tud egy tanulmányt erről, akkor várom szeretettel. 🙂
"Pilátus történetiségét igazoló kőtáblát"
Pilátus létezett, igen.
Ez pontosan hogyan is bizonyítaná Jézus létezését?
???
Szia
Ezt irod: "...egyedül Josephus Flavius írása valóban bizonyíték lenne, mert nem volt keresztény és akkor élt mikor Jézus." - Josephus Flavius Krisztus halála után született, és ha ez igy van, az egész leirt elképzelés téves.
Josephus Flavius (kb. i. sz. 37 – kb. i. sz. 100 között élt) Papi családból származó zsidó történetíró. Josephus farizeus lett, és később a szanhedrin kinevezte a Róma elleni zsidó lázadás egyik parancsnokának. Az eredeti neve Joseph ben Matthias (Joszéf ben Matitjáhu) volt.
Hogyan hozod össze a "keresztény szövegrésszel"?
A zsidó lázadás során i. sz. 67-ben az embereivel vereséget szenvedett Galileában. Megadta magát a római parancsnoknak, Vespasianusnak, aki szabadon engedte őt. Az akkori szokást követve felvette Vespasianus családnevét, a Flaviust. Addigra már Josephus elismerte Róma erőfölényét, és még közbenjárni is megpróbált a rómaiaknál a Jeruzsálemben ostromlott zsidó felkelők érdekében. Miután Vespasianus fia, Titus i. sz. 70-ben elfoglalta a várost, Josephus elkísérte őt Rómába, és ott az írásnak szentelte minden idejét. A művei közé tartozik A zsidó háború, A zsidók története, az Apión ellen és az Önéletrajz.
Josephus megbízható, de nem tévedhetetlen történetíró volt, akinek a művei fontos hézagokat töltenek ki a zsidók történelmében, és történelmi háttér-információt nyújtanak a Biblia egyes részeihez. A Biblián kívül az ő írásai az elsődleges forrása az I. századi Jeruzsálemmel és a templomával kapcsolatos történelmi részleteknek. Az írásai utalnak Jézusra, Jézus féltestvérére, Jakabra és Keresztelő Jánosra. Továbbá Josephus első kézből származó beszámolója Jeruzsálemnek és a templomának az elpusztításáról kiemeli, hogyan teljesedtek be a bibliai próféciák (Dániel 9:24–27; Lukács 19:41–44; 21:20–24).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!