Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » A kiválasztást tanát, hogy...

A kiválasztást tanát, hogy kell értelmezni? Csak a szolgálatra választ ki Isten egyeseket, vagy az üdvösségre is? Vagy ez nehéz téma? Nem a mi dolgunk vele foglalkozni?

Figyelt kérdés
2012. máj. 9. 07:20
1 2 3
 11/26 munyamunya ***** válasza:
25%

Az Isten és a teremtményei között nem ugyanaz a viszony, mint az emberi szülő és gyerek között, mivel mi mind ugyanolyan teremtett lények vagyunk, az Isten azonban mindenek felett áll és örökkévaló. Az ember és a gyereke esetében nagyon is lehetséges, hogy a gyerek akarata erősebb (saját életem a példa rá), és ez ellen a szülő nem tud semmit tenni. Az Istenhez képest viszont mi semmik vagyunk szeretetben, tudásban, ismeretben, erőben, ezért soha nem kerekedhet felül a mi döntésünk az Övén. Márpedig Ő azt AKARJA, hogy minden ember üdvözüljön. Akkor hogy lehet az, hogy mégsem így lesz? Most igaziból akarja, vagy csak vágyik erre, de nem képes véghez vinni? Mi akadályozza meg az Ő akaratát, azt, aminek senki sem állhat ellene?


Az Írások szerint a szenteket már a világ megalapítása előtt elválasztotta, kijelölte, és a megszentelésüket bizonyosan véghez viszi. Ebbe nekünk semmiféle beleszólásunk nincsen, akin akar, azon könyörül az Isten. A Krisztus hitének legádázabb ellenségét ragadta meg az Ő kegyelme és tette a jóhír leglelkesebb hirdetőjévé. Nem Pál jelentkezett, hogy mostmár szeretne inkább hívő lenni és a szentekhez csatlakozni, hanem erőteljes ráhatás következtében tért meg. Ha úgy vesszük, ez bizony külső beavatkozás volt az ő életébe, olyasmi, ami ellen nem tehetett semmit.


Vagy a legjelentősebb példa magának Jézusnak az élete. Csak annyi a megválaszolandó kérdés, hogy lehetséges lett volna-e, hogy Jézus - akiről ugye ki van jelentve, hogy a világ megalapítása előtt már megöletett bárány volt - nem engedelmeskedik az Istennek és nem hal meg a keresztfán? Volt-e ilyen opció a megváltás tervében?


Ha a válasz nem, akkor nincs mese, az előre elrendelt dolgok úgy mennek végbe, ahogy Isten tervezte és ezt semmi sem befolyásolja (ez esetben vannak olyanok, akiknek az elveszése része ennek a tervnek). Ha a válasz igen, akkor azt kell feltételeznünk, hogy az Isten tervének alakulása, sőt, végkimenetele(!) a teremtményei választásaitól függ, aminek Ő alá van rendelve, hiszen nem tudja úgy alakítani a dolgokat, ahogy Ő szeretné (lsd: minden ember üdvözüljön), hanem csak megfigyelője a fejleményeknek, és aszerint igazítgat a tervén, hogy véges életű teremtmények miket variálnak. Számomra ez képtelenség egy olyan Istennel kapcsolatban, Aki MINDENT az Ő akarata tanácsából cselekszik, Aki leheletével fenntartja az életet, Akitől függ ezen a világon minden.

2012. máj. 10. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 munyamunya ***** válasza:
53%

Péter válaszából ismét hiányzik a hivatkozás az eredeti szövegre, melyet nem ő írt, csak bemásolt:


[link]

avagy

A bibliai tanítások rendszere III/2 Sola Scriptura II. évfolyam jegyzete

2012. máj. 10. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 anonim ***** válasza:
23%

Isten amit akar, az úgy van, punk-tum. Ezt mondod?

Mózes invitálására emlékszel?

Menj, mond ezt, meg azt. Nem vagyok én ékesszóló. De menj el, veled leszek.


"Ki adott szájat az embernek? Avagy ki tesz némává vagy siketté, vagy látóvá vagy vakká? Nemde én, az Úr?

Most hát eredj és én lészek a te száddal, és megtanítlak téged arra, a mit beszélned kell.

Ő pedig monda: Kérlek, Uram, csak küldd, a kit küldeni akarsz."


Isten akarata hová lett? Mózes erősebb volt nála?


" És felgerjede az Úr haragja Mózes ellen és monda: Nemde atyádfia néked a Lévi nemzetségből való Áron? Tudom, hogy ő ékesenszóló és ímé ő ki is jő elődbe s mihelyt meglát, örvendezni fog az ő szívében.

Beszélj azért vele, és add szájába a beszédeket, és én lészek a te száddal és az ő szájával és megtanítlak titeket arra, a mit cselekedjetek.

És ő beszél majd helyetted a néphez és ő lesz néked száj gyanánt, te pedig leszesz néki Isten gyanánt."


Pedig eredetileg azt akarta, hogy Mózes menjen és ő beszéljen, de vonakosott.


Ábrahám megvan, és az alkudása?


Jónás próféta? Isten akarata győzött, de erőszakkal. Jónás a csapások ellenére megfutamodhatott volna, de nem bírta. Elment, de miért is menekült?


"azért siettem, hogy Tarsisba futnék, mert tudtam, hogy te irgalmas és kegyelmes Isten vagy, nagy türelmű és nagy irgalmasságú és a gonosz miatt is bánkódó."


Isten kit szán?

"Én pedig ne szánjam Ninivét, a nagy várost, a melyben több van tizenkétszer tízezer embernél, a kik nem tudnak különbséget tenni jobb- és balkezük között, és barom is sok van?!"


Mit akart Isten? Ilyen világot, mely lett?

"Megbáná azért az Úr, hogy teremtette az embert a földön, és bánkódék az ő szívében."


De nyilván erősebb az Úr akarata, mint teremtményei akarata, de az Úr a békességnek Istene, ki hosszan tűr érettünk.


2Pt 3,9 Nem késik el az ígérettel az Úr, mint némelyek késedelemnek tartják; hanem hosszan tűr érettünk, nem akarván, hogy némelyek elveszszenek, hanem hogy mindenki megtérésre jusson.


Szia

2012. máj. 10. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 mustafa33 ***** válasza:
Tetszik ez a lepontozás ☺. kihozza a farizeusból az őszintét. Szóval a keresztény tolerancia ennyi. Ha nem azt mondom amit te hiszel akkor máris pokolra vetsz. Pedig csak meg akartam mutatni mit mond erről egy másik vallás, hogy tudjad te is. Te aki szemellenzővel nézed a világot. Amit írtam a Koránból vettem. Aki csak a saját véleményét akarja másoktól hallani az minek kérdez?
2012. máj. 10. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:
üdvösségre is.
2012. máj. 11. 06:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 munyamunya ***** válasza:

Kedves 13-as válaszoló!


Az általad felhozott példákból te talán azt a következtetést vonod le, hogy az Isten akart valamit valahogy végrehajtani, de az ember máshogy döntött, ezzel pedig az Isten akkor és ott szembesült és gyorsan kellett neki egy másik megoldást kitalálni, igazodva az ember akaratához, hogy mégis meglegyen, amit eredetileg szeretett volna, csak másként?? Akkor mi az a terv, amit a korszakok kezdete előtt lefektetett? Csak egy nagyjábóli elgondolás, egy kb. menetrend, amit folyamatosan hozzáigazít teremtményei kénye-kedvéhez? És mindenkinek van beleszólása ebbe, vagy csak a választottaknak – ez esetben az Isten személyválogató lenne. Ha meg a gonoszok is változtathatnak a megváltás menetén, akkor elég nagy bajban vagyunk… Szóval sehogy sem stimmel ez.


Ami Jónást illeti, ő bizony nem azért futott el az Isten parancsa elől, mert annyira bízott volna az Ő irgalmasságában, ezt csak kifogásként mondja, hogy mentegesse magát. Valójában csak félt, hogy a Niniveiek bántani fogják, ha ellenük prédikál. Ha megnézed, a próféta végig helytelenül áll hozzá Isten dolgaihoz, az utolsó válasza is ellenkezés Istennel. Ezzel nem azt mondom, hogy ne lenne igaz Isten irgalmassága, csak jelzem, hogy itt ezt felhozni a próféta részéről hazugság volt, amivel saját engedetlenségét akarta fedezni.


Azt pedig, hogy Isten „megbánta” a teremtést, remélem, te sem gondolod komolyan. Mózes harmadik könyvében azt olvassuk, hogy ””Nem ember az Isten, hogy hazudjék és nem embernek fia, hogy //megváltozzék//. Mond-é ő valamit, hogy meg ne tenné? Igér-é valamit, hogy azt ne teljesítené?”” Itt a ’megváltozni’ helyén ugyanaz a szó van, amit az özönvíz előtti eseménynél használ az Írás: -nacham- melynek jelentése: sajnálni, meggondolni magát, vígasztalni. Ha egyik helyen azt mondja, hogy Isten meggondolta magát, a másikon meg azt, hogy ez nem lehetséges, mert Isten nem olyan, mint az ember, akkor most melyiknek higgyünk? Mi a valóság Istenről; egy költői kép amely hasonlatokon alapul (Istennek lenne szíve?), vagy egy prófétai kijelentés, amely, mint tudjuk, sosem saját kitalálásból ered.


Ha a világ Istentől függetlenül, az Ő akarata ellenére lett ilyen, akkor Ő nem mindenható teremtő, hanem csak egy kontár, aki próbálkozgat, de sosem úgy sikerülnek a dolgok, ahogy ő szeretné. Én nem ilyennek ismertem meg az Istent, hanem olyannak, aki még a sorsom legkisebb szegmensére, a mindennapjaim legapróbb részletére is tökéletesen felügyel, és minden dolgomat hajszálpontosan irányítja. És én nagyon hálás vagyok ezért.


A Pétertől való idézet megintcsak arról beszél, hogy Isten MINDENKI megtérését szeretné. Meg fog térni MINDENKI? Az Írások tanúsága szerint egyáltalán nem. Akkor most hogy van ez?

2012. máj. 11. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim ***** válasza:

Te azt hiszed, hogy Isten fehér vagy fekete?


"És lőn mikor kivivék őket, monda az egyik: Mentsd meg a te életedet, hátra ne tekints, és meg ne állj a környékén ; a hegyre menekülj, hogy el ne vessz.

És monda Lót nékik: Ne óh Uram!

Íme a te szolgád kegyelmet talált te előtted, és nagy a te irgalmasságod, melyet mutattál irántam, hogy életemet megtartotta: de én nem menekülhetek a hegyre, nehogy utolérjen a veszedelem, és meghaljak.

Ímhol az a város közel van, hogy oda fussak, kicsiny is, hadd menekűljek kérlek oda, lám kicsiny az; és én életben maradok.

Monda azért néki: Ím tekintek rád e dologban is, és nem pusztítom el a várost, a melyről szóltál.

Siess, menekülj oda, mert semmit sem tehetek addig, míg oda nem érsz. Azért nevezték annak a városnak nevét Czóárnak."



Én Mózes példájánál igei példát hoztam, te semmit, csak fantazmagóriát, Jónásnál igei példát mondtam, te az igei ellenkezőjét, én a teremtésnél igei példát mondtam, te az ellenkezőjét, az utolsó bekezdésed akkor miről is tanúskodik?


Igét igével magyarázunk. Isten igéjét Isten magyarázza, Ember igéjét ember. Isten igéjét Isten által, ember igéjét ember által. Prófétálás nélkül az írások adnak választ. Vagy te talán próféta vagy? Származhat-e jó Isten igéjének magyarázatánál emberi magyarázatok alkotása?


Ha azt mondja megbánta, akkor mondhatod-e azt, hogy nem bánta meg?

Ha azt mondja, hogy enged neki, te mondhatod-e, hogy nem engedett neki, hanem így volt kitalálva? Prófétálás lelke van terajtad? Ha nem, akkor csak ige magyarázhat igét.

Ha azt mondja, hogy szerető, szabadító, irgalmas Isten, te mondhatod-e, hogy eleve elrendelő, fogságban tartó Isten? Akit Krisztus megszabadít, igazán szabad lesz. Ha akarattalan, szabad választás nélkül valók lennénk, szabadok lennénk-e? Krisztus hazudott volna? Isten a képére teremtette a férfit. Nincs választása? Akkor Istennek sincs? Mi végre tudja az ember, hogy mi a jó és mi a rossz, ha nem választhat? Pedig tudja. Ha tudja, választhat, mert mindenki választott jó és rossz között.


Szia

2012. máj. 11. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 munyamunya ***** válasza:

Kedves 17-es válaszoló!


Nem feleltél arra a kérdésre, hogy vajon a teremtmények választásai formálják-e végső soron a megváltás művét. Ugyanis ennek az egész beszélgetésnek ez a végső kérdése. Persze nem muszáj válaszolnod, de azt gondolom, hasznos ezen kicsit elidőzni és átgondolni.


Azt feltételeztem, hogy az Írásokat ismerő emberrel beszélek, ezért nem erőltettem az idézeteket, de parancsolj, alapigék az előre elrendelés hatalmáról, amibe senki teremtménynek semmi beleszólása nincsen:


""Tudom Uram, hogy az embernek nincs hatalmában az ő útja, és egyetlen járókelő sem teheti, hogy irányozza a maga lépését!"" (Jer.10:23)


""Az embernél vannak az elme gondolatjai; de az Úrtól van a nyelv felelete. Minden útai tiszták az embernek a maga szemei előtt; de a ki a lelkeket vizsgálja, az Úr az! Bízzad az Úrra a te dolgaidat; és a te gondolatid véghez mennek. MINDENT TEREMTETT az ÚR az ő maga czéljára; az ISTENTELENT IS a büntetésnek napjára."" (Péld.16:1-4)


""Mert bizony egybegyűltek a te szent Fiad, a Jézus ellen, a kit felkentél, Heródes és Ponczius Pilátus a pogányokkal és Izráel népével, Hogy véghezvigyék, a mikről a te kezed és a te tanácsod ELEVE ELVÉGEZTE volt, hogy megtörténjenek.""(Apcsel4:27-28)


Szabad akarat? Hol?

""Mert a mit cselekeszem, nem ismerem: mert nem azt mívelem, a mit akarok, hanem a mit gyűlölök, azt cselekeszem. /.../ Mert nem a jót cselekeszem, melyet akarok; hanem a gonoszt cselekeszem, melyet nem akarok.""(Róm.7:15,19)


Miért lehet ez így?

""Mert az Isten mindeneket engedetlenség alá rekesztett, hogy mindeneken könyörüljön."" (Róm.11:32)


""Mert a teremtett világ hiábavalóság alá vettetett, nem önként, hanem azért, a ki az alá vetette."" (Róm.8:20)


És a legvilágosabb leírás:

""Mert mikor még meg sem születtek, sem semmi jót vagy gonoszt nem cselekedtek, hogy az ISTENNEK kiválasztás szerint való VÉGZÉSE megmaradjon, NEM cselekedetekből, hanem az elhívótól, Megmondatott néki, hogy: A nagyobbik szolgál a kisebbiknek. Miképen meg van írva: Jákóbot szerettem, Ézsaut pedig gyűlöltem.


Mit mondunk tehát: Vajjon nem igazságtalanság-é ez az Istentől? Távol legyen! Mert Mózesnek ezt mondja: Könyörülök azon, a kin könyörülök, és kegyelmezek annak, a kinek kegyelmezek. Annakokáért tehát nem azé, a ki akarja, sem nem azé, a ki fut, hanem a könyörülő Istené.


Mert azt mondja az írás a Faraónak, hogy: AZÉRT TÁMASZTOTTALAK téged, hogy megmutassam benned az én hatalmamat, és hogy hirdessék az én nevemet az egész földön. Annakokáért AKIN AKAR könyörül, a kit pedig akar, megkeményít.


Mondod azért nékem: Miért fedd hát engem? Hiszen az ő akaratának kicsoda áll ellene? Sőt inkább kicsoda vagy te óh ember, hogy versengsz az Istennel? Avagy mondja-é a készítmény a készítőnek: Miért csináltál engem így? Avagy nincsen-é a fazekasnak hatalma az agyagon, hogy ugyanazon gyuradékból némely edényt tisztességre, némelyt pedig becstelenségre csináljon?


Ha pedig az Isten az ő haragját megmutatni és hatalmát megismertetni kívánván, nagy békességes tűréssel elszenvedte a harag edényeit, melyek veszedelemre készíttettek,És hogy megismertesse az ő dicsőségének gazdagságát az irgalom edényein, melyeket eleve elkészített a dicsőségre, mit szólhatsz ellene?"" (Róm.9:11-23)


A Krisztust is, és a hívőket is Isten rendelte el kiválasztottságra még mielőtt a világ meg lett alapítva. Ebbe nekünk semmiféle beleszólásunk nincsen, méghozzá azért, hogy senki ne dicsekedhessen.


""Mert kegyelemből tartattatok meg, HIT által; és ez NEM TŐLETEK van: Isten ajándéka ez; NEM cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjék."" (Ef.2:8-9)


""Áldott legyen az Isten, a mi Urunknak, Jézus Krisztusnak Atyja, a ki megáldott minket minden lelki áldással a mennyekben a Krisztusban, A szerint, a mint magának kiválasztott minket Ő benne a világ teremtetése előtt, hogy legyünk mi szentek és feddhetetlenek Ő előtte szeretet által, Eleve elhatározván, hogy minket a maga fiaivá fogad Jézus Krisztus által az Ő akaratjának jó kedve szerint,"" (Ef.1:3-5)


És nem csak a választás van Istentől, hanem minden megtérést követő cselekedetünk is, semmit sem tehetünk magunktól, még imádkozni is csak a Szellem által tudunk:


""mert Isten az, aki munkálja bennetek mind az akarást, mind a cselekvést az ő tetszésének megfelelően."" (Fil.2:13)


""Mert az Ő alkotása vagyunk, teremtetvén Általa a Krisztus Jézusban jó cselekedetekre, a melyeket előre elkészített az Isten, hogy azokban járjunk."" (Ef.2:10)


""Hasonlatosképen pedig a Lélek is segítségére van a mi erőtelenségünknek. Mert azt, a mit kérnünk kell, a mint kellene, nem tudjuk; de maga a Lélek esedezik mi érettünk kimondhatatlan fohászkodásokkal."" (Róm.8:26)


Felvetésedre: Amikor Isten megteremtette a férfit, akkor az ugyanolyan volt, mint maga Isten? Mindenben tökéletes mása az Örökkévalónak? Te tényleg ezt gondolod? Az Isten képére való teremtettséget sokféleképpen lehet érteni, de az biztos helytelen értelmezés, hogy Ádám pont olyan volt, mint a Teremtő. Egyedül Istennek van szuverén, mindenek felett álló akarata, amit véghez is visz ígérete szerint pl. a hívőkben:

""Meg lévén győződve arról, hogy a ki elkezdette bennetek a jó dolgot, elvégezi a Krisztus Jézusnak napjáig:""(Fil.1:6)


Vagy kétségbe vonjuk ezt a kijelentést? Nem biztos, hogy Isten eljuttatja a választottakat a bevégzettségre? Szerintem biztos. Ha pedig ez bizonyosság, akkor minden másban is az az igazság, hogy az Isten akarata megy végbe és nem a miénk, sem semmi más teremtményé.


A jó és rossz közti választás sem a mi döntésünk, hanem már előre el van rendelve, ahogy látjuk Izsák és Jákob esetében, méghozzá nem tettek alapján, pusztán Isten választása szerint. A rossz megismerése inkább arra indít bennünket, hogy még jobban csodáljuk Isten tökéletes jóságát, és jobban szeressük Őt:


""Egy hitelezőnek két adósa vala: az egyik adós vala ötszáz pénzzel, a másik pedig ötvennel. És mikor nem volt nékik miből megadni, mind a kettőnek elengedé. E kettő közül azért, mondd meg, melyik szereti őt jobban? Felelvén pedig Simon, monda: Azt gondolom, hogy az, a kinek többet engedett el. És Jézus monda néki: Igazán ítéltél. /.../ Minekokáért mondom néked: Néki sok bűne bocsáttatott meg; mert igen szeretett; a kinek pedig kevés bocsáttatik meg, kevésbé szeret."" (Luk.7:41-43, 47)

2012. máj. 11. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 A kérdező kommentje:

munyamunya

A válaszod valóban biblikus.

de kérdem én ,földi halandó,mi értelme van az evangélium hírdetésének,vagy Jézus kereszt halálának,ha úgy is elvan minden döntve előre,és semmtsem tehetünk,csak nézzük ,hogy egyesek üdvözűlnek egyesek elkárhoznak?

Nem kötekedni akarok ,csak szeretnék tisztában látni e dologban.

2012. máj. 12. 19:06
 20/26 anonim ***** válasza:

Te arra gondolsz, hogy amiképpen Isten elrendelte a megváltást, így Krisztus első vagy második eljövetelét, vagy az ezer éves királyságot, akkor mindenkinek elrendelte eleve a sorsát? Vajon így van, vagy különös módon egyedülállóan rálátása van Istennek minden időkre?


„Nem feleltél arra a kérdésre…”


Bocsánat, lehet, hogy valóban így van, de magam is feltettem vagy 20-30 kérdést neked néhány nap alatt, melyre egyre sem jött válasz.


„…vajon a teremtmények választásai formálják-e végső soron a megváltás művét”

Ki beszélt itt a megváltási műről? Hacsak nem egyéni választásokról beszélünk, és egyéni győzelmekről, ahogy a Jelenések könyvében a hét gyülekezetnek írt üzeneteknél olvashatunk. Aki győz… Ahhoz bizony küzdelem kell…

Amúgy folyamatosan valami ilyesmire válaszolok, sajnálom, hogy nem ez esett le.


Az idézeteid tökéletesen rávilágítanak, hogy Isten minden időn felül áll. Ő teremtette az időt is, ahogy mindent, így át- és keresztüllát mindeneken. Ez lenne az eleve elrendelés dogmájának sava-borsa?


Nem válaszoltál Jónás dolga felől. Te ellene mész „fórum-prófétáknak” kikiáltott embereken, kik fórumokon állítanak nem szokványos Biblia-magyarázatokat.

Te azt állítod, hogy Jónás azért nem ment Ninivébe, mert félt a Niniviektől. Ezt nem támasztottad alá. Akkor Isten miért növesztett tököt Jónásnak és miért pusztította el?

Miért csinált Jónásnak ilyen példázatot? Hiszen ezzel magyarázta meg, hogy szánja a tököt, akkor miért haragszik, ha szánja a több, mint 12.000 embert? Miért nem orrolt Isten Jónásra, mert félt a Niniviektől? Azért, mert nem félt tőlük, legalábbis nem ez tartotta vissza őt. Hamis dolgot állítasz, szerintem, ha ezt állítod.


Krisztus miért imádkozott így: Ne az én akaratom legyen meg, hanem a tiéd?

Apropó: Miért is imádkozunk? Minek, ha eleve el van minden rendelve? Te miért imádkozol valakinek a betegsége kapcsán? Minek, mikor eleve el van rendelve? Mi nálad az ima? Pusztán hálaadás, hogy kiválasztott vagy? Miért mondatott meg, hogy szüntelen imádkozzunk?


Ha én bűnös életet élek, melyre rendelt az Úr engem, majd megbüntet, akkor milyen alapon büntet meg, ha eleve erre rendelt engem? Ha nem tehetek az eleve elrendelése ellen semmit? Megbüntet az ő akarata miatt? Ez aztán az igazságos Isten… Mit szólnál, ha téged azért rendelt, hogy felmérgesíts embereket a hamis és rosszul értelmezett tanításaid miatt, hogy megbotránkoztassál másokat, melyekről majd szembesít téged és a kárhozatra ítél. Akkor szerinted Ő lenne az igazságos kegyelmes Isten? Gondolom nem tetszene, még ha nem is tehetnél ellene semmit sem.


Miért kell az utolsó időkben hirdetni az evangéliumot mindenhol? Isten nem mindenható arra, hogy megváltást szerezzen mindeneknek, kiket arra szánt?


„Az Isten képére való teremtettséget sokféleképpen lehet érteni”

Igen, az összes írásokat lehet sokféleképpen értelmezni, ebből nem kis háborúk támadtak már… Sajnálom, Isten a képére formálta a férfit és a férfiből a nőt. Ezt lehet sokféleképpen érteni, valóban, de nehogy eleven szénné váljon az értelmezések sokaságai.


Krisztus szavai mit jelentenek? „Legyen a te hited szerint”? Minek, ha eleve el van rendelve, mit számít, hogy miben hiszünk, és mégis Krisztus megemlítette nem egyszer.


Te azt állítod, hogy Isten annyira a kezében tart mindent, hogy senkinek semmilyen választása nincs, vagy amit annak vél, az is Istentől van, és Isten akarata az? Olyan ez, mint a bábuk, mint emberek, és Isten, mint a bábjátékos. Ez nem más, mint az evolúciós létezési dogma, mely szerint megszületünk, élünk, és meghalunk. Én nem tehetünk semmit semmi ellen. Nincs más választásunk, nem a kezünkben van az életünk. Persze magam sem gondolom, hogy abban az értelemben a kezemben lenne, hogy én vagyok a magam ura, hiszen egyetlen hajszálamat sem tudom fehérré vagy feketévé változtatni.


Ne válaszolj semmire sem, kérlek, csak ezekre: Jól gondolom-e ezeket?

Szerintem: értelmetlen az Igazságos Istenről beszélni, ha azért jutalmaz vagy büntet, amiért elrendelt dolgokat felőlünk, vagy felesleges a kegyelmes Istenről beszélni, ha azért kegyelmez, amit ő tett eleve elrendelésében velünk, vagy felesleges a szabadító Istenről beszélni, ha saját maga börtönzött be minket, vagy felesleges a megbocsájtó Istenről beszélni, ha azokért a bűnökért bocsájt meg, ami ellen az ő elrendelése alapján követtem el.

Te egy bábjátékosban hiszel, ki elrendelt téged valami magasztos dologra, és aki nem veled van, azt a kárhozatra rendelte. Te egy könyv általatok értelmezett Istenében hisztek talán? Mert én a szabadító Istenbe hiszek, ki kiszabadítja mindazokat, kik hisznek őbenne, én a megbocsájtó Istenben hiszek, kinek megbocsájtja bűneit, ha azokat megbánta, én egy Igazságos Istenben hiszek, magam választom meg, hogy a szűk avagy a tágas úton megyek-e és választásom alapján igazságosan ítél, és nem igaztalanul, ki eleve elrendelése alapján választott utam szerint ítél. Én egy kegyelmes Istenbe hiszek, ki bűneimet saját akaratomból megbánva kegyelemért folyamodva kegyelemre indul irántam. Az én Istenem az egy élő igaz Isten, ki teremtett mindeneket, mindennek ura, és tulajdonosa Ő, ki az utolsó időkben rendelte fiát, a szabadító felkentet, hogy akik őbenne hisznek, el ne kárhozzanak.

Te kiben hiszel? Egy olyan istenbe, ki megteremt mindent, és elrendel mindenkit mindenekre, hogy akik az ő rendelése alapján rosszak, azokat megbüntesse, és akik az ő rendelése alapján jók, azokat megjutalmazza? Akkor minek írogatsz itt? Akit elrendelt az üdvösségre, az így is-úgyis üdvözül, akit meg nem, az nem. Ha a fene fenét eszik is. Minek imádkozunk betegekért, akinek gyógyulást szán, az gyógyul, akinek nem azért így is- úgyis felesleges kérnünk bármit is. Pál ennyire nem látta ezt, miért kérte a gyülekezeteket, hogy imádkozzanak érte?


Péld.16:1-4: Igen, mindent ő teremtett, a sátánt is. De a földet lakhelyül teremtette, és nem az még, az ember teremtését megbánta, és többször szövetséget is kötött. Itt nem az eleve elrendelésről van szó, hanem a méltó büntetésről. Válaszd ketté a mondatot: 1: MINDENT TEREMTETT az ÚR az ő maga céljára. 2: az ISTENTELENT IS a büntetésnek napjára.

Hol van itt, hogy az istentelen azért istentelen, mert annak KELL lennie? Ha nekem minden a hasznomra van, nemde lehet Istennek minden a hasznára?


Apcsel4:27-28 Ez a megváltási terv. Én nem erről beszéltem eddig. Itt lehet az egyik kutya elásva, mert miképpen próféták prófétáltak Krisztus felől évezredekkel őelőtte, mert rendelt dolog, hogy az utolsó időkben Isten a fiát küldi, ki elveszi a világ bűneit. De ha a világ megváltása tervezett volt, akkor nincs senkinek saját akarata? Ez hogyan következik ki?


Róm.7:15,19 A sátán fogságában a sátán akaratát, bűneit kell cselekednünk. Itt erről beszél Pál. De miért lenne szabadító az Úr, ha megszabadítván ettől minket, valóságosan szabadokká leszünk, és ugyan abba a rabságba tenne minket, csak az úr más?


Róm.11:32 Azért lehet így, mert Isten akaratot adott, melynek következményei vannak. Ezt megmondta, és miután az ember engedetlen az akarata és rabsága folytán, melyről előbb írtam, a könyörülete kell, hogy mindeneket megszabadítson és könyörüljön. Viszont gondolom feltűnt, hogy itt mindeneken könyörülés van. De mi is az a mindenek? Hiszen ha mindenkin könyörül, akkor felesleges a megváltás. Krisztus megmondta szerintem, hogy aki nem hisz elkárhozik.


Róm.8:20 A teremtett földünk sátán uralma alatt van, a földi dolgok nem elégítettnek meg, minden hiábavalóság, mely alá lett vetve. Hol is az, hogy nincs akaratom?


Róm.9:11- Isten Jákobot rendelte arra, amire. Viszont Ézsaunak ettől még nem kellett volna bizonyos dolgokban úgy választania, ahogy. Mennyire tartotta az elsőszülöttségi jogot? Semennyire. Isten elsőszülöttnek rendelte, és nem érdekelte.

Mit mondott Ézsaunak Izsák? „És fegyvered után élsz, és öcsédet szolgálod. De lészen, a mikor ellene támadsz, letöröd igáját nyakadról.” Mikor ellene támadt, hogyan törte le az igáját róla? „mert a te orczádat úgy néztem, mintha az Isten orczáját látnám, és te kegyesen fogadál engem.”

Kegyelmezett neki, ahogyan Isten is kegyelmes.


Ez lenne a választásomnak a lehetetlensége. Ez az idézet a „legvilágosabb leírás”? Itt egy szó sincs arról, hogy nincs senkinek sem választása és akarata. Terve volt Istennek Jákobbal de attól még Ézsaunak nem kellett volna annak lennie, ami. Ézsaut nem az elrendelése miatt gyűlölte, hanem azért, ami Ézsau volt. A mindenható, szerető Isten gyűlöli Ézsaut, mialatt Ézsaut eleve elrendelte olyanná, amilyen lett? Ez ostobaság. Ez nem bizonyít semmit.



Én nem azt mondom, hogy Isten az akaratát bizonyos tervéhez ne érvényesítené, mint ahogy ezt már tette is, még ha ez szemben is áll az ember akaratával, sőt… Nem mondom, hogy érvényesítéséhez nem keményítette meg senki szívét, nem állítottam ilyet. De szembe állok minden olyan próbálkozással, mely az egyén eleve elrendelésének hamis tanát hirdeti!

Ez a tévtan semmibe veszi a szabadító, kegyelmes, igazságos, címeket, és egy színházat teremt Isten színpadán. Ez értelmetlen. Ha leteszed a könyvet, és felnézel az égre, és hálát adsz, hogy létezhetsz, rájössz magad is, ahogy megannyi szent rájött szerintem már, kiknek közelükben sem volt semmiféle Biblia. Sem eredeti nyelven, sem kétszáz fordításban. A Bibliában van Isten igéje magam is ezt vallom, de Istent nem lapokról lehet megismerni, ahogy a zsoltáros sem lapozgatott, hanem felnézett az égre és kérdezett…

2012. máj. 12. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!