Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Jézust imádni nem bálványimádá...

Jézust imádni nem bálványimádás? Mondta, hogy imádjuk?

Figyelt kérdés
2014. júl. 19. 08:47
1 2 3 4 5
 21/41 anonim válasza:

Az, hogy a keresztet bálványként hordjuk magunkon nevetséges. A kereszt nem bálvány, hanem egy jelkép, emlékeztető egy fontos tényre, hogy Krisztus meghalt értünk, még az éetét sem kímélte, hogy megmentsen minket. A kereszt erre emlékeztet és nem bálvány. Azért hordjuk magunkon, mert kifejezzük vele, hogy kihez tartozunk: Istenhez.


Az, hogy Jézus nem Istenm, ha már itt a Bibliát idézzük, nos erről Tamásnak más volt a véleménye, mert Ő azt mondta Jézusnak: vö.:Én Uram Istenem. Jézus pedig azt mondta több helyen: vö.:Én és az Atya egy vagyunk. Ha láttál engem, az Atyát is láttad, miért mondod akkor, hogy mutasd meg nekünk az Atyát.


Hogy Isten magunkra hagyott volna: Talán észre kéne venni, hogy mi hagytuk el, nézzünk körül a világban, aligha Istenről szól a világ, tombol a sok undorító mocsokság, szóval mi hagytuk el Istent, és még mi teszünk szemrehányást. Ha a világ 180 fokot fordulna, és egy emberként Istenhez fordulna, rögtön be lehetne zárni ezt a lepusztult helyet, és mehetnénk mind haza az Istenhez.


Komolytalan azt állítani, hogy Isten küldi ránk a halált. A háborúkat emberek robbantják ki, és emberek ölnek, és kínoznak embereket.


Valójában minden itt elhangzott kérdésre és felvetésre le van írva a válasz a Biblia Újszövetség részében. Egyetértek azzal a hozzászólóval aki az apa-gyermek kapcsolatból indul ki.

2014. júl. 25. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/41 anonim ***** válasza:

Összhangban van-e a Szentírással a kereszt tisztelete?


1Kor 10:14: "szeretteim, meneküljetek a bálványimádástól."


A bálvány egy kép vagy jelkép, amelynek mély hódolattal, tisztelettel vagy imádattal adóznak.


2Móz 20:4, 5, Kat.: "Ne csinálj magadnak faragott képet vagy hasonmást arról, ami fent van az égben, vagy lent a földön, vagy a vizekben a föld alatt. Ne borulj le ilyen képek előtt és ne tiszteld őket."


Figyeld meg, hogy Isten azt parancsolta, hogy népe még olyan képet se csináljon, amely előtt leborulnának az emberek, és ilyen módon a TISZTELETET SEM engedi meg. Most légy őszinte magadhoz. Ez nem elég egyértelmű és világos parancs?! Látod? A Biblia világos, az emberek forgatják ki azt sajnos a saját kívánságaik szerint.


Érdekes a New Catholic Encyclopedia megjegyzése: „Krisztus megváltó halálának a bemutatása a Golgotán nem volt témája az első keresztény századok jelképes alkotóművészetének. A korai keresztények annak hatására, hogy az Ószövetség tiltja a faragott képek készítését, még az Úr szenvedése eszközének ábrázolásától is tartózkodtak” ([1967] IV. köt., 486. o.).


Az ókori Izraelben a hűtlen zsidók a hamis isten, Tammúz halálát siratták. Jehova a viselkedésüket ’utálatosságnak’ nevezte (Ez 8:13, 14). A történelem szerint Tammúz egy babilóniai isten volt, és a keresztet használták a jelképeként. Babilon már Nimród napjaiban való kezdetétől Jehova ellen volt, és az igaz imádat ellenségének bizonyult (1Móz 10:8–10; Jer 50:29). Aki tehát becsben tartja a keresztet, az olyan imádati jelképet tisztel, amely ellentétben áll az igaz Istennel.


--------


"A kereszt nem bálvány, hanem egy jelkép, emlékeztető egy fontos tényre, hogy Krisztus meghalt értünk"


Ugye azt magad sem gondolod komolyan, hogy egy bálvány (mert bibliai értelemben bizony bálvány a kereszt is, attól függetlenül, hogy az egyén minek tartja) nélkül nem tudsz megfelelően "emlékezni" arra, amit Krisztus tett érted? Ha ez így lenne, akkor a zsidó történelemben az összes hűséges, aki őszintén betartotta a bálványokra vonatkozó parancsot Isten imádatában, és az összes első sz.-i keresztény is tökéletlen módon imádta Istent. De ez nem így van. Ezek tiltott dolgok az imádatban, mindig is azok voltak, csak sokan hamis érvekkel felmentést akartak maguknak.


Mit szólnál hozzá, ha az egyik legjobb barátodat hamis vádak alapján kivégeznék? Készítenél-e másolatot a kivégzőeszközről? Becsben tartanád, vagy inkább kerülnéd azt az eszközt?

De most komolyan! Ha ez egy pisztollyal történne, készítenél-e miniatűr másolatokat a fegyverről és árulnád-e jó pénzért úgymond "emlékeztetőül"???? Nem hinném! Pedig ez csak egy pisztoly, mely gyakran viszonylag gyors és fájdalommentes, kínmentes halált okoz. Hát akkor a kínoszlopról, vagy a keresztről mint mondjunk, mely KÍNZÓ és KIVÉGZŐESZKÖZ egyben????


És mégis ott fityeg sok embernek a nyakában, fülében, vagy ott lóg a szobája falán ...

2014. júl. 25. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/41 Pietrosol ***** válasza:

# 22!


És egy könyvből vagy egy gondolatból:-"...nálam van az igazság!"- szabad?

2014. júl. 25. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/41 anonim ***** válasza:
A Bibliában van az igazság! Én erről írtam, vagy nem vetted észre?
2014. júl. 25. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/41 Pietrosol ***** válasza:

# 24!


"A Bibliában van az igazság! Én erről írtam, vagy nem vetted észre?"


Azt akarod mondani, hogy a Bibliában minden szó ugyanattól az Istentől ered?

2014. júl. 25. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/41 anonim ***** válasza:

Jézus pedig azt mondta több helyen: vö.:Én és az Atya egy vagyunk. Ha láttál engem, az Atyát is láttad, miért mondod akkor, hogy mutasd meg nekünk az Atyát.


"Az, hogy Jézus nem Istenm, ha már itt a Bibliát idézzük, nos erről Tamásnak más volt a véleménye, mert Ő azt mondta Jézusnak: vö.:Én Uram Istenem."


Ezzel csak kiragadtál egy félreérthető mondatot a Bibliából. Jézus Istennel való "egyenlőségének" gyakran ilyen álbizonyítékai vannak.


Bizonyítja-e a János 20:28-ban Tamás felkiáltása, hogy Jézus valóban az Isten?


Ján 20:28, ÚRB: „Tamás pedig így felelt: »Én Uram, és én Istenem!«”


Ha Tamás „Istennek” kívánta nevezni Jézust, ebben nincs semmi kivetnivaló. Ez összhangban lenne azzal, amit Jézus maga is idézett a Zsoltárok könyvéből, amely a tekintélyes embereket, bírákat ’isteneknek’ nevezi (Ján 10:34, 35, Kár.; Zsolt 82:1–6). Az csak természetes, hogy Krisztusnak sokkal magasabb állása van, mint azoknak az embereknek. A Jehovához viszonyított páratlan helyzete miatt a János 1:18 (ÚV) ezért úgy utal Jézusra, hogy „az egyszülött isten”. Az Ézsaiás 9:5 (Kat. [9:6]) is ’Erős Istennek’ — de nem a mindenható Istennek — nevezi prófétailag Jézust. Mindez összhangban van azzal, hogy Jézust a János 1:1 ’istennek’ nevezi (ÚV, Kecsk., 1931).


A szövegösszefüggés segít helyesen következtetni ebből. Röviddel Jézus halála előtt Tamás hallotta Jézus imáját, amelyben Atyját az ’egyedül igaz Istennek’ nevezte (Ján 17:3, Kár.).


Néhány nappal azelőtt a feltámasztott Jézus Mária Magdolnának azt parancsolta, mondja meg a tanítványainak: „Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez és a ti Istenetekhez” (János 20:17). Bár Jézus már feltámadott hatalmas szellem volt, ennek ellenére Jehova még mindig az Istene volt. És Jézus még megdicsőülése után is így utalt rá a Biblia utolsó könyvében (Jelenések 1:5, 6; 3:2, 12).


Miután János apostol beszámol arról, hogy mit mondott Tamás, amikor a feltámadt Krisztust valóban meglátta és megérintette, hozzáfűzte: „Ezek pedig azért irattak meg, hogy higyjétek, hogy Jézus a Krisztus, az Istennek Fia, és hogy ezt hívén, életetek legyen az ő nevében” (Ján 20:31, Kár.). Ha tehát valaki ennek ellenére arra a következtetésre jut Tamás felkiáltása alapján, hogy Jézus az ’egyedül igaz Isten’, vagy hogy Jézus egy háromság „Fiúistene”, akkor el kell olvasnia még egyszer, mit mondott maga Jézus (17. vers), és milyen egyértelmű következtetést vont le abból János apostol (31. vers).


Ezen kívül pedig a bibliai szóhasználattal is kiválóan összhangban van Tamás felkiáltása. Azzal, hogy „Istenem”-nek szólította őt, Tamás Isten Szócsöveként és Képviselőjeként ismerte el Jézust, éppen úgy, ahogyan mások az angyali hírvivőt szólították, mintha az Jehova lett volna. (Vö. 1Mózes 18:1–5, 22–33; 31:11–13; 32:24–30; Bírák 2:1–5; 6:11–15; 13:20–22.)


Tehát többféle, a Bibliával hitelesen összeilleszthető magyarázat van erre a háromságon kívül, mely nem lehet jó magyarázat, a Biblia ugyanis nem tanítja.


János 10:30


Amikor Jézus ezt mondta: „Én és az Atya egy vagyunk”, vajon arra gondolt, hogy egymással azonosak? A háromság néhány szószólója ezt állítja. De a János 17:21, 22-ben Jézus így imádkozott a követőiért: „mindnyájan egyek legyenek”, majd hozzátette: „egyek legyenek, ahogy mi egyek vagyunk.” Az „egy” kifejezésére itt ugyanazt a görög szót (hen) használta mindegyik esetben. Jézus tanítványai nyilván nem részei a háromságnak. De úgy, mint Isten és Krisztus, ők is egyek az Atyával és a Fiúval a szándék tekintetében.


"Ha láttál engem, az Atyát is láttad"


Ezt azért nem veheted szó szerint, mert a Biblia félreérthetetlenül tanítja, hogy az Istent (akit Jézus is imádott) soha senki sem láthatta, csak az "egyszülött" Jézus az emberek közül. :-)

2014. júl. 25. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/41 Pietrosol ***** válasza:

# 26!


Bocsánat, de ez mi volt? Ez erre a kérdésre volt válasz vagy valaki másnak írtál?


"Azt akarod mondani, hogy a Bibliában minden szó ugyanattól az Istentől ered?"

2014. júl. 25. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/41 anonim ***** válasza:

"Azt akarod mondani, hogy a Bibliában minden szó ugyanattól az Istentől ered?"


Igen, azt! Éspedig azért, mert az az Isten, Aki mindent alkotott, és Aki a megbízható Bibliát is íratta, képes volt arra, hogy azt meg is őrizze számunkra hitelesen (minden hamisítási kísérlet ellenére). Minden bizonyíték is emellett szól.

2014. júl. 25. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/41 Pietrosol ***** válasza:

# 28!


Akkor az életed alapja a Biblia és követelő kényszer a konszenzus.


Ha a Biblia minden szava ugyattól az Istentől ered, akkor ezt mivel tudod magyarázni?


"Én alkottam a világosságot, én teremtettem a sötétséget, én szerzek békességet, és én teremtem a gonoszt. Én vagyok az ÚR, aki mindezt cselekszem!"


/Ézsaiás 45:7/


"Isten világosság és nincs Őbenne semmi sötétség."


/1 János1,5/

2014. júl. 25. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/41 anonim ***** válasza:

Kedves Pietrosol! Te is kiragadtál most két verset, melyet a teljes Biblia fényében lehet csak megérteni.


(Ézsaiás 45:7) "aki világosságot formál és sötétséget teremt, békét szerez és bajt teremt; én, Jehova idézem elő mindezeket."


A világon minden — a fénytől a sötétségig — és az összes történelmi esemény — a békétől a bajokig — alá van vetve Jehova hatalmának. Éppen úgy, ahogy megteremti a nappali világosságot és az éjszakai sötétséget, úgy fog békét hozni Izraelnek és bajt Babilonra. Jehovának megvan a hatalma ahhoz, hogy megalkossa a világegyetemet, ezért hatalmában áll próféciáinak a beteljesítése is. Ez megnyugtatja ma a keresztényeket, akik szorgalmasan tanulmányozzák prófétai szavát.


(1János 1:5) "Az üzenet pedig, amelyet hallottunk tőle és bejelentünk nektek, ez: az Isten világosság, és ővele egységben nincsen semmi sötétség."


Ez pedig semmiképpen sincs ellentétben a másik versel, mely csak felületesen értelmezve áll ellentétben a másikkal. János Jehova szellemi világosságáról és tisztaságáról beszélt. Figyeld meg a különbséget a világosság és a sötétség között. A szellemi világosság Jehovától származik, ővele nem lehet összefüggésbe hozni a szellemi sötétséget.

2014. júl. 25. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!