Kezdőoldal » Otthon » Barkácsolás » Ha faházat építenék a telkemre...

Ha faházat építenék a telkemre, akkor milyen előírások vannak hogy kivahgassam és feldolgozhassam a fát? Illetve milyen fával célszerű dolgozni hogy ha csak saját termelésű fával dolgozatok?

Figyelt kérdés

Faházat építenék a jövőben, de gyakran boltok olyan cikkekre amik arról szólnak hogy nem vágható ki csak úgy a fa,akkor se ha a te terüledeken van. Kérdés, hogy mikor vághatom ki a saját fámat hogy építő anyagul szolgáljon? Illetve ha csak azt vághatom ki amit külön erre a célra telepítek, akkor milyen fával érdemes kezdeni? Illetve melyik fa az, ami társaiknál gyorsabban nő és feldolgozható e célra?

Kezdő vagyok a témában egyenlőre csak hobbi szinten érdekel, de mint mondtam később szeretnék egy fa házat építeni, és kezdésnek szeretném más tapasztalatait olvasni, okulni belőle. Tehát minden tippre, rálátásra, ötletre nyitott vagyok illetve ebből keletkező kellemetlen problémák, es minden egyéb sztori jöhet, amin ismerősöd, apukád, te magad, családod, vagy akárkid keresztül ment.



2019. szept. 1. 14:59
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
55%
Nem ismerek olyan embert aki azért ültetne fát, hogy majd -20-30 év múlva- ha megnőtt a fa, akkor abból építsen faházat.
2019. szept. 1. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
Akkor milyen kritérium kell ahoz hogy kivaghasd a fat? Illetve akkor mégis hogyan kéne ebbe belekezdeni a lehető leg olcsóbb módon?
2019. szept. 1. 15:40
 3/13 anonim ***** válasza:
41%
A helyi önkormányzatnál kéne érdeklődni, hogy az adott településen milyen szabályozás van a saját fakivágásra, ha van.
2019. szept. 1. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
44%

saját kertedben lévőt vághatod. De ha erdőrészed van vagy meződ, az már más téma, ott beleszól az erdőgazdaság, és az ilyen fakitermelésre külön törvények vannak.