Kezdőoldal » Otthon » Kert » Első virágok lecsipkedése:...

Szgabor kérdése:

Első virágok lecsipkedése: meddig és hogyan?

Figyelt kérdés

Abszolút kezdő vagyok kertészet terén... Balkonládába ültettem folytontermő epret, illetve cserépbe egy kis áfonyabokrot. Mindkettőről azt olvastam, hogy az első virágokat ajánlott lecsipkedni. Csakhogy az eprek nem szinkronban virágzanak, van, amelyik már a második virágait hozza, van, amelyiken még bimbó sincs. Mit csináljak ebben a helyzetben, júniusig mindent le, vagy növényenként strigulázzam az első X virágig?

Az áfonya pedig kétszer termő típus (Hortblue Petite), ezt egyáltalán ne hagyjam az idén teremni, vagy elég csak az első eresztést leszedni? Átmenetileg a kelleténél kisebb cserépben van, így is érdemes lecsipkedni?

Ja, és már a bimbókat szedjem le, vagy várjam meg, hogy kinyíljon?



2017. ápr. 27. 16:41
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Soha nem hallottam, hogy az epret csipkedni kellene...

Az áfonyát akkor piszkáld, ha túl sok termés kezd fejlődni rajta. De szerintem teremjen, amennyit akar. Virágokat ne szedj le, még sok baj érheti, nem köt rendesen, stb., aztán végül egy szem se marad.

2017. ápr. 27. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Hm, eddig minden általam fellelt útmutató említi, állítólag megerősödik tőle a növény, és többet fog teremni.
2017. ápr. 28. 18:04
 3/4 anonim ***** válasza:

Érdekes, mert én aztán minden fellelhető infót elolvasok, imádok kertészkedni. Még csak 2-3 éve csinálom, de szerintem nincs olyan cikk a neten, amit ne olvastam volna.

Eper témakörben is elég jártas vagyok, de sosem csipkedtem le virágot, és nem is olvastam.

2017. ápr. 28. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

Elég sok helyen írják pedig:

[link]

[link]

[link]

2017. máj. 9. 15:26

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu